Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI

Πρεμιέρα στα οικογενειακά hatchback για την Skoda με εκφραστή το Rapid σε έκδοση Spaceback.

  • - views
  • - comments
Ισχύς90 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,4 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η έξυπνη σύγχρονη λύση για ευρύχωρο οικογενειακό συσκευασμένο σε δυναμικό περιτύλιγμα. Η maximum προσφορά συνδυάζεται και με minimum τιμή. 

γλυκά
  • Κόμπακτ διαστάσεις
  • Χώροι
  • Ασφαλής συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Σοβαρός διάκοσμος
  • Σκληρά πλαστικά

Με την επιμήκυνση του νέου Octavia και την στόχευση προς τα μεσαία λημέρια το κενό ανάμεσα σε αυτό και στο Fabia θα ήταν χαοτικό αν δεν υπήρχε το εύστοχο Rapid. Λογική χαμηλού κόστους χωρίς υποψία συμβιβασμού σε ποιότητα, τεχνολογία, ευρυχωρία και απόδοση είναι μια σύμπτυξη εντυπώσεων για το νέο χαλίφη στην θέση του χαλίφη! Οι αξίες Octavia σε κουστούμι Rapid ανανεώνουν μια ιστορία πίστης και αναγνώρισης χωρίς φυσικά να επαναπαύεται μόνο στα κεκτημένα. Σε μια πιο μοντέρνα εκδοχή του το Rapid αποκτά το συνοδευτικό Spaceback και το πρώτο hatchback οικογενειακό Skoda είναι γεγονός.

 

Μοντέρνα λογική

Συγκρίνοντας με το Liftback Rapid, το Spaceback χρησιμοποιεί αλώβητο στιλ μέχρι την μεσαία κολόνα και από εκεί και πίσω ακολουθεί την λογική που πρωτοείδαμε στο 5θυρο Α3 Sportback. Hatchback μεν αλλά και με λίγο Station Wagon τελείωμα στο πίσω μέρος, χωρίς φυσικά να επιδιώκει τέτοιου είδους τοποθέτηση. Στόχος της Skoda ήταν να διατηρήσει την πρακτικότητα και, ει δυνατόν, να την προάγει και μπορεί το Spaceback να κόντυνε κατά 179 mm στο συνολικό μήκος, όμως οι κόμπακτ διαστάσεις συνοδεύονται με μεγάλα ανοίγματα στις πίσω πόρτες και φυσικά την 5η του χώρου αποσκευών με το χαμηλότατο κατώφλι (μόλις 677 mm από το έδαφος). Δικαιολογημένα λόγω διαστάσεων τα 550 lt αποθηκευτικού χώρου έγιναν 415 lt στο Spaceback που και πάλι δύσκολα θα τα βρεις στις mainstream προτάσεις του μικρομεσαίου ανταγωνισμού. Συνολικά, στο αισθητικό κομμάτι της εξωτερικής εικόνας το πρώτο μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback της Skoda σε κερδίζει με τον δυναμισμό του και την νεανικότερη προσέγγιση σε σχέση με το πρωτότυπο. Μπορεί να μην προσφέρει εντυπωσιακές λεπτομέρειες όμως χαρακτηρίζεται από αρμονία και μοντέρνα διάθεση. Εισβάλλοντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνωστή και πρακτικά τίποτα δεν αλλάζει την Rapid λογική και σχεδιαστική αισθητική. Στο ταμπλό βρίσκεις την σύγχρονη άποψη της Skoda δοσμένη χωρίς φανφάρες αλλά πάντα ποιοτική και καλοφινιρισμένη, ενώ ο πίνακας οργάνων διαθέτει ρεπερτόριο πληροφορίας και ευανάγνωστες ενδείξεις. Θα περίμενε κανείς λίγο πιο μοντέρνο και φωτεινό διάκοσμο που μαζί με τα σκληρά τμήματα των πλαστικών του εσωτερικού είναι και τα μόνα ουσιαστικά παράπονα αν ψάχνεις για παράπονα! Πρακτικά και ρεαλιστικά το σαλόνι του Spaceback είναι ανώτερο χωροταξικά από πλήθος μικρομεσαίων συμπεριλαμβανομένης και της αφρόκρεμας. Οι επιβάτες θα βρουν ένα καλό λόγο για την καμπίνα, με τους πίσω να απολαμβάνουν χώρους μικρού Superb. Ανεξάρτητα από το ύψος τους θα βρουν αεράτο τον χώρο σε πόδια και κεφάλι, ενώ ακόμα και ο μεσαίος δεν θα νιώσει μειονεκτικά παρά το γεγονός ότι το έδρανο προσφέρει μικρή υψομετρική διαφορά. Πίσω τους ακριβώς ο αποθηκευτικός χώρος επαρκεί για τουρισμό με αποσκευές, ενώ για ειδικές μεταφορές η ανάκλιση των καθισμάτων εμφανίζει 1.380 διαθέσιμα λίτρα. Οι ανέσεις εξοπλισμού είναι ανάλογες της έκδοσης που επιλέγεις, ενώ προσφέρεται και δυνατότητα εξατομίκευσης ανάλογα με τα γούστα του πελάτη. Εντυπωσιακή πάντως είναι η φιμέ γυάλινη οροφή που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής και αναβαθμίζει την φωτεινότητα και διάθεση, ενώ ακόμα και η βασική έκδοση (Active) με τον 1.6 TDI των 90 ίππων προσφέρει αξιοπρεπέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας ESC, λειτουργία hill-hold control, αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, ενώ οι εκδόσεις Green Tec περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάνταρ σύστημα Start & Stop, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα και ελαστικά χαμηλής αντίστασης.   

 

Σπορ και φιλόξενος χαρακτήρας 

Με τους κορυφαίους στην κατηγορία χώρους εξασφαλίζει την άνετη φιλοξενία επιβατών, ενώ με την αναβαθμισμένη πιο ενδοτική συμπεριφορά της ανάρτησης σε σχέση με το Rapid προσφέρει λιγότερο σφιχτές αντιδράσεις που κολακεύουν την άνεση. Θα περίμενε εδώ κανείς ότι τώρα εμφανίζεται πλαδαρότερο σε σχέση με την αδερφή ψυχή, όμως η ανάρτηση λειτουργεί πιο ουσιαστικά συνδυάζοντας την καλή και εύστοχη συμπεριφορά με τη σωστή αντιμετώπιση του ανάγλυφου ελληνικού ασφαλτοτάπητα χωρίς να παίρνουν στην καμπίνα αναταράξεις που επηρεάζουν αρνητικά την άνεση. Σαφώς διατηρεί την σφιχτή φιλοσοφία, όμως δεν θα νιώσεις ότι κοπανάει και κοπανιέσαι, ενώ αν ψάχνεις σπορ διάθεση θα διαπιστώσεις ότι συνολικά το Spaceback ανταποκρίνεται όσο και αν δεν καυχιέται ότι ήρθε για αυτό τον σκοπό. Σκοπός του η ευρύτητα χρήσεων με κάθε καρυδιάς καρύδι ανθρώπου που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Το τελευταίο έχει ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά συγκαταλέγεται στην ελιτ του είδους προσφέροντας ικανοποιητικό βάρος και αίσθηση για την θέση των τροχών τόσο στην ευθεία όσο και όταν έρθουν οι στροφές. Εκεί το Spaceback αποδυκνύει την φιλικά αποτελεσματική συμπεριφορά του που μπορεί να μην ξεχωρίζει σε επίπεδο "συμμετοχικότητας" από πλευράς οδηγού, όμως διαπρέπει σε ουσία και ταχύτητα. Άλλωστε αν παρασυρθείς και το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας θα σε επαναφέρουν στον σωστό δρόμο χωρίς δεύτερη κουβέντα υπαγορεύοντας με τον τρόπο τους ότι αν είσαι ενθουσιώδης πρέπει να ψαχτείς αλλού. Ο 1.6 TDI με τους 90 ίππους στις 4.200rpm και τα 230Nm ροπής στις 1.500rpm, υπερκαλύπτουν τις ανάγκες προσφέροντας έναν καλό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας.
Τα 11,9’’ για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 182km/h τελικής ταχύτητας συμπληρώνουν τις θετικές εντυπώσεις σε επίπεδο επιδόσεων, αν και τα νούμερα μικρότερη σημασία έχουν μπροστά στην αίσθηση που λαμβάνεις. Με το θετικό σε αίσθηση και απλωμένο σε κλιμάκωση 5άρι χειροκινητο κιβώτιο το Spaceback εξασφαλίζει ικανοποιητικές ρεπρίζ και κολακευτικές στην τσέπη και στο μάτι καταναλώσεις που στην καθημερινότητα δεν ξεπερνούν τα 6lt/100km. Με ελαφρύτερο πόδι θα πλησιάσεις τα 5 λίτρα, ενώ αν κυνηγάς τιμές που αρχίζουν από το 4 επιβάλλεται να επιστρατεύσεις υπομονή και επιμονή στο εγχειρίδιο της οικονομικής συμπεριφοράς. Στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα μέχρι τα 140-150km/h το μικρομεσαίο Skoda προσφέρει ησυχία και καλή κύλιση και διατηρεί την κατανάλωση σε επίπεδο που επιτρέπει στο trip computer να εμφανίζει αυτονομία κοντά σε τετραψήφιο νούμερο. Σε γενικές γραμμές προσφέρει όλα τα στοιχεία για να εκφραστείς με κολακευτικά σχόλια και νιώθεις τα πάντα να συμβαίνουν φυσιολογικά. Το Rapid Spaceback είναι η σύγχρονη εφαρμογή του σωστού μικρομεσαίου που με χαμηλούς τόνους καταφέρνει να επιβληθεί ακόμα και απέναντι σε πιο εξωστρεφείς και υποσχόμενες κατασκευές. 

συμπέρασμα
Μικρομεσαίο σε τιμή supermini! Το Spaceback ουσιαστικά είναι η κοντύτερη, τολμηρότερη και εν τέλει νεανικότερη πλευρά του Rapid που ήρθε ως hatchback με οικογενειακό στιλ ή οικογενειακό με hatchback στιλ. Το πολυμήχανο Spaceback μπορεί και απευθύνεται με την ίδια ευκολία στον δραστήριο και στον μυστήριο, στον απαιτητικό και στον ρεαλιστή και γενικά προσφέρει πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά που ζητάει. Απόλυτα σύγχρονο, ιδιαιτέρως ικανό σε συμπεριφορά και τολμηρά ευρύχωρο για τις διαστάσεις του το Spaceback με τον 1.6 TDI κεντράρει τον στόχο του ιδανικού, πόσο μάλιστα όταν μαθαίνεις ότι η τιμή του ξεκινά κάτω από τα 15 χιλιάδες ευρώ με τις προσφορές και το όφελος της απόσυρσης (17.490 € τιμή καταλόγου). Και φυσικά υπάρχει και σε εκδόσεις TSI με σχεδόν ένα τριχίλιαρο χαμηλότερα!
  • Skoda Rapid Spaceback GOCAR TEST DRIVE
    CATEGORYSkoda Rapid Spaceback GOCAR TEST DRIVE
  • SKODA Rapid Spaceback_2013
    CATEGORYSKODA Rapid Spaceback_2013
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine49

GOCAR Magazine #49

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID