Πρώτη οδήγηση Suzuki V-Strom 2017

Η νέα γενιά Suzuki V-Strom ήταν η αφορμή για να ανεβοκατεβαίνουμε στην διαδρομή από τη Βάρκιζα έως το Σούνιο

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα γενιά V-Strom ενσωματώνει σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και φρέσκια σχεδιαστική αύρα με κοινή ταυτότητα. Φυσικά είναι Euro 4 και προσφέρεται σε 650 και 1000. Οσονούπω και σε 250! 


Στην οικογένεια των on-off το όνομα V-Strom έχει την τιμητική του και χωρίς να τάζει λαγούς με πετραχήλια κατορθώνει εδώ και χρόνια να διαπρέπει σε πωλήσεις, συνέπεια φυσικά των κατορθωμάτων του. Η γραμμή παραγωγής του V-Strom 1000 άνοιξε το 2002 και έκλεισε το 2009, κάπως πρόωρα είναι η αλήθεια, θυσία στους ρύπους της ΕU. Έκτοτε πέρασαν 5 χρόνια μέχρι η Suzuki να την ενεργοποιήσει με το μοντέλο του 2014 που σηματοδοτούσε τη νέα εποχή. Για το 650 τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ πιο ρόδινα. Το σωτήριο έτος 2004, που η Ελλάδα απολάμβανε μεγαλεία (Ολυμπιακοί αγώνες, Ευρωπαϊκό κύπελο ποδοσφαίρου), ήταν η χρονιά που μπήκε στην παραγωγή και δεν σταμάτησε ποτέ για δυο γενιές, μέχρι την τρίτη των ημέρων μας. 172.000 πωλήσεις παγκοσμίως αποδεικνύουν μια θεαματική επιτυχία του μοντέλου που θεωρείται ένα από τα κορυφαία best seller στην ιστορία της μοτοσυκλέτας.

Προσθέτοντας μάλιστα και τις σχεδόν 65.000 του 1000, τα δυο V-Strom αριθμούν παραπάνω από 237.000 στο σύνολο και στην νέα τους εποχή έρχονται αποφασισμένα να απογειώσουν τα νούμερα προς τα πάνω. Ιδίως τώρα που προστίθεται στην οικογένεια και το 250, που με € 5.295 προσφέρει σε τιμή σκούτερ πολύ παραπάνω μοτοσυκλέτα από αυτό που υποδηλώνει ο κυβισμός του! Για αυτό όμως θα μιλήσουμε από το φθινόπωρο που θα έρθει στην χώρα μας, ενώ στην πανελλήνια παρουσίαση των νέων V-Strom μας περίμεναν παραταγμένα τα 650 και 1000 στις δυο τους εκδόσεις για μια σύντομη γνωριμία από τη Βάρκιζα μέχρι το Σούνιο.

Μέχρι τότε όμως…

Μια ενδιαφέρουσα προβολή μελλοντικών σχεδίων, όσο και νέων μοντέλων που θα διαβάσετε σε παρακείμενη στήλη, κράτησε ζεστό το ενδιαφέρον της ενημέρωσης. Με αναθεωρημένη την πανευρωπαϊκή της πολιτική η Suzuki αναδιοργανώνεται και στην Ελλάδα, με 12 επιλεγμένα σημεία δικτύου συνεργατών στα οποία θα αφορούν κάθετες σύγχρονες μονάδες πώλησης με υπηρεσίες συντήρησης και ανταλλακτικά. Στόχος να γίνουν - μέσα στο 2018 - 20 πανελλαδικά και φυσικά το υψηλό επίπεδο after sales service στον πελάτη. Για παράδειγμα, οι πελάτες Suzuki που δεν θα έχουν στην πόλη/περιοχή τους επίσημο συνεργάτη για προγραμματισμένη ή μη συντήρηση, θα απολαμβάνουν την δωρεάν μεταφορά προς τον πλησιέστερο και την επιστροφή της μοτοσυκλέτας, με έξοδα της εταιρείας.

Έναν ευκολότερο τρόπο για να αποκτήσει κάποιος την αγαπημένη του Suzuki προσφέρει η εταιρεία μέσω προνομιακών χρηματοδοτικών προγραμμάτων σε συνεργαζόμενες τράπεζες και η έναρξη αφορά σε πρώτη φάση τα V-Strom 650 και 1000. Με επιτόκιο 7,9% + 0,6% σε 60 δόσεις αποπληρωμής και 20% προκαταβολή, ο μελλοντικός ιδιοκτήτης μπορεί να υπολογίζει € 146 μηνιαίας δόσης για το μεσαίο και € 218 για το μεγάλο V-Strom. Η σύντομη ενημερωτική παρένθεση κλείνει εδώ και επιστρέφουμε στη σέλα του πρώτου V-Strom που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής για καλωσόρισμα εντυπώσεων. 

Εξίμιση, ένα μικρό 1000!

Αν δεν μπορείς να φτάσεις το μεγάλο οικονομικά, το μικρό ή μάλλον το μεσαίο - από εδώ και πέρα - γιατί σύντομα η οικογένεια V-Strom θα αποκτήσει βενιαμίν, είναι κουφέτο για κάθε χρήση που μπορείς να φανταστείς. Θέλεις να σουλατσάρεις στην πόλη, το μεσαίο DL αναλαμβάνει να μεταμορφωθεί σε «σκούτερ» με την ευελιξία που του προσφέρει το μελετημένα προσαρμοστικό στήσιμο και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Θέλεις να ταξιδέψεις, ο αναγνωρισμένος V2 με τις παραπάνω από 60 αναβαθμίσεις στην πρόσφατη μορφή του διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση και υψηλά την μέση ωριαία ταχύτητα, ενώ η ευρυχωρία για δυο αναβάτες και τις αποσκευές τους είναι στοιχεία που προσφέρουν υψηλό τουριστικό βεληνεκές. Από την άλλη θέλεις να παίξεις στο στροφιλίκι και να κάνεις πλάκα σε κατασκευές πιο ταγμένες για το σκοπό αυτό; Κανένα πρόβλημα! Το μεσαίο DL έχει τη δυνατότητα να σε βγάλει ασπροπρόσωπο, όχι όμως από φόβο! Πραγματοποιεί με φιλικότητα και απόλυτη προθυμία το απολαυστικό έργο του, στρίβει με σταθερότητα και ελίσσεται με πληροφορία, ενώ χαράζει αποτελεσματικά τα τόξα των στροφών είτε είναι σφιχτά είτε απλωμένα, είτε ο δρόμος είναι καλοστρωμένος ή στην αντίθετη περίπτωση διάσπαρτος με ελληνικές «καλλιτεχνίες».

Νέες αφίξεις μέσα στο 2018

Από την άμυνα των περασμένων ετών και την προσήλωση στις Ασιατικές αγορές, η Suzuki περνά στην αντεπίθεση ώστε να επιστρέψει δυναμικότερα στις δυτικές αγορές. Σύντομα στις διεθνής εκθέσεις που κλείνουν τη χρονιά θα παρουσιαστούν τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν εντός του 2018. Ιδιαίτερη σημασία στα μικρά κυβικά που παίζουν το ρόλο τους στην εισαγωγή νέων αναβατών αλλά και μελλοντικά στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης προς τη μάρκα, αναλαμβάνουν τα GSX-S 250 και 300, ενώ στην σπορ γκάμα προστίθεται δίπλα στα GSX-R 125 και 250 ένα 300άρι. Μαζί με τα 600 και 750 που θα ανανεωθούν πλήρως και με τις ήδη εμφανισμένες δυο εκδόσεις του GSX-R 1000 (GSX-R 1000R) η εκπροσώπηση στην γκάμα superbike υπόσχεται να καλύψει κάθε γούστο για αναβάτες μικρής έως αγωνιστικής εμπειρίας. Ιδιαίτερης σημασίας είναι το GSX-700T, με περισσότερες πληροφορίες για αυτό να προκύπτουν στο άμεσο μέλλον και το γράμμα Τ να υποδηλώνει την εμφάνιση turbo σε έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα. Μια κίνηση που βάζει νέα δεδομένα απόδοσης στον κόσμο της μοτοσυκλέτας μεσαίου κυβισμού και αφήνει υποσχέσεις για εφαρμογή του κινητήρα αργότερα σε επόμενες γενιές μοτοσυκλετών που θα έρθουν. To μεγάλο Burgman θα ζήσει με τη σειρά του την ανανέωση, ενώ στη scooter γκάμα θα προστεθεί ένα ακόμα μικρό μέλος (US 125), ισχυρότερο από το Address 110 που θα γεφυρώνει το χάσμα με τα μικρά Burgman. Μια ακόμα μικρή μοτοσυκλέτα (GK-125) θα προστεθεί στην κατηγορία των χρηστικών και καθημερινών, ενώ οι πιέσεις που δέχεται από την αγορά η έδρα της Suzuki στο Hamamatsu, για ένα μικρό ελαφρύ Dual Purpose ίσως ευοδωθούν με το DR-Z 250 (εάν εξασφαλίσει προδιαγραφές EURO4), σε εκδόσεις S και SM, με το πρώτο να αναλαμβάνει τον ρόλο του με έμφαση στην on-off/enduro τοποθέτηση και το δεύτερο στην supermotard. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε την επόμενη γενιά Hayabusa που δείχνει σιγά σιγά να υλοποιείται και να μην μένει μόνο ως φήμη ώστε να ταράξει για μια ακόμα φορά τον κόσμο της υψηλής ταχύτητας. 

Στο νεότερο 650 εκτός από το στιλ που μιμείται το 1000, βρίσκεις νέο πίνακα οργάνων, που επίσης κοπιάρει τον μεγαλύτερο αδερφό. Με έξτρα πληροφορίες trip computer στην LCD πλευρά του και παροχή ρεύματος για φόρτιση εξωτερικών πηγών, LED πίσω φωτιστικό σώμα και ανασχεδιασμένους διακόπτες, αλλά και traction control δυο σταδίων με δυνατότητα απενεργοποίησης, που δεν συναντάς σε άλλη μοτοσυκλέτα του άμεσου ανταγωνισμού. Φυσικά υπάρχει ABS το οποίο δεν απενεργοποιείται, ενώ κέρδισε και τα συστήματα Low-Rpm Assist που ανεβάζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στην εκκίνηση και ο αναβάτης ασχολείται μόνο με τον συμπλέκτη, αλλά και το Easy-Start που ενεργοποιεί τον κινητήρα με ένα στιγμιαίο πάτημα του μπουτόν της μίζας. Οι αρκετές βελτιώσεις στον V2 των 645 cc έχουν ωφελήσει απόδοση και χαρακτηριστικά λειτουργίας, παρά τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ ευχάριστος είναι και ο ήχος που εκπέμπει η νέα εξάτμιση σε εικόνα και τοποθέτηση.

Οι 70 ίπποι και τα 62 Nm ροπή εκδηλώνονται από χαμηλά και το DL-650 διατηρεί μια πληθωρικότατη απόδοση για τον κυβισμό του που αρκεί για τουρισμό αξιώσεων ή για να σε μεταφέρει γρήγορα χωρίς να εκμεταλλεύεσαι την υπάρχουσα ευστροφία προς το ταβάνι του στροφόμετρου. Με θέση οδήγησης που θα βολέψει όλα τα αναστήματα, ψηλότερη κατά 9 mm ζελατίνα και νέα μελετημένη σέλα για να κάθεσαι με τις ώρες, το V-Strom ροκανίζει αποστάσεις κάτι που βοηθάει το πακέτο χαμηλή κατανάλωση και γενναιόδωρη αυτονομία. Πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα επί της ουσίας μας είναι γνωστά, όμως καταφέρνουν να εμφανίσουν μια ακόμα πιο φιλότιμη φάση συνεργασίας μεταξύ τους, με το κάθε ένα ξεχωριστά να προσφέρει καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με τα προγενέστερα αδέρφια του. Παίζει το ρόλο της φυσικά στην συμπεριφορά η συνολική δίαιτα, η βελτιωμένη κατανομή βάρους (χαμηλότερη τοποθέτηση εξάτμισης) και οι ελαφρύτερες χυτές ζάντες. Τις τελευταίες  ουσιαστικά τις αντικαθιστά με ακτινωτούς τροχούς με αλουμινένια στεφάνια (δέχονται tubeless ελαστικά) στην έκδοση XT, που αναλαμβάνει ρόλο adventure ώστε να πατάει πιο εύκολα στα χώματα. Προστατευτική ποδιά κινητήρα και χούφτες είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού της ακριβότερης έκδοσης, ενώ κοστολογείται € 400 επιπλέον της βασικής που προσφέρεται στα € 8.895.

Η ώρα του 1000   

Η κατάσταση εδώ αποκτά την πληθωρικότητα που προσφέρει ο V2 των 1.037 cc με τους 100 ίππους και την πληθωρική ροπή των 101 Nm. Ένας πολιτισμένος σε χαρακτηριστικά κινητήρας με γεμάτες μεσαίες που εκπέμπει μπάσο ήχο με το ανάλογο φιλτράρισμα για να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές. Δεν του λείπει η γραμμικότητα και η εύστροφη λειτουργεία, αν και δεν χρειάζεται να τον ανεβάζεις ψηλά για να εισπράττεις επιδόσεις. Μόνο αν ξεπέζεψες από το 650 θα το βρεις πιο βαρύ σε αίσθηση γιατί σε γενικές γραμμές ξεχνάς ότι καβαλάς χιλιάρι. Από την άλλη ο βαρύτερος στρόφαλος σε σχέση με το μικρότερο αδέρφι του είναι αδύνατον να κρυφτεί, όπως αδύνατον να κρυφτεί είναι και ο ποιοτικότερος εξοπλισμός του σε επίπεδο φρένων ανάρτησης και συνολικής απόδοσης. Μπορεί να έχει αναβαθμίσει την εικόνα του στα σημεία σε σχέση με το μοντέλο του 2014 και πλέον να το κοπιάρει με πιστότητα παραχαράκτη ο medium brother, όμως θα το ξεχωρίσεις από το ανεστραμμένο πιρούνι και το μεγαλύτερο τελικό της εξάτμισης οπτικά, ενώ μικροαλλαγές για πιο παρατηρητικά βλέμματα υπάρχουν στα γραφικά και στην τοποθέτηση των εμπρός φλας. Η ανασχεδιασμένη σέλα και ζελατίνα (με την ευφυή ρύθμιση τριών θέσεων πιέζοντάς την εμπρός), απογειώνουν τον τουριστικό χαρακτήρα του μεγάλου V-Strom και ο αναβάτης απλά απολαμβάνει μια σωστή θέση οδήγησης που ούτε επιθετική είναι, ούτε θα τον κάνει να χασμουρηθεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: DL-650 V-Strom
  • Κυβισμός: 645 cc, V2
  • Ισχύς: 70 PS
  • Ροπή: 62 Nm
  • Ρεζερβουάρ: 20lt
  • Κατανάλωση: 4.1 lt /100 km
  • Βάρος: 213 kg
  • Μήκος: 2.275 mm
  • Πλάτος: 835 mm
  • Μεταξόνιο: 1.560 mm
  • Ύψος σέλας: 830 mm
  • Τιμή:  από € 8.895
Τεχνικά χαρακτηριστικά: DL-1.000 V-Strom
  • Κυβισμός: 1.037 cc, V2
  • Ισχύς: 100 PS
  • Ροπή: 101 Nm
  • Ρεζερβουάρ: 20lt
  • Κατανάλωση: 4.8 lt /100 km
  • Βάρος: 228 kg
  • Μήκος: 2.285 mm
  • Πλάτος: 865 mm
  • Μεταξόνιο: 1.555 mm
  • Ύψος σέλας: 850 mm
  • Τιμή:  από € 13.295

Ομοίως και ο συνεπιβάτης θα εκτιμήσει τη σέλα και τις γωνίες που σχηματίζουν τα πόδια. Απλοί και ποιοτικοί σε λειτουργία οι διακόπτες θα απαιτήσουν το μίνιμουμ της εξοικείωσης όταν θα χρειαστεί να ταξιδέψεις στα mode του Traction Control και του Trip Computer, ενώ τα όργανα προσφέρουν ισορροπία ενημέρωσης χωρίς να παγιδεύονται στην σύγχρονη φλυαρία και χωρίς αντανακλάσεις κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Η ηλεκτρονική προίκα του μεγάλου V-Strom δεν σταματάει εδώ. Κέρδισε το Low-Rpm Assist και το Easy-Start που αναφέραμε στο 650 και αναβάθμισε το σύστημα πέδησης με το Motion Track Brake System, λειτουργία ευρύτερα γνωστή με τον όρο Cornering ABS. Μια μονάδα μέτρησης αδρανειακών δυνάμεων υπολογίζει μέσω αισθητήρων σειρά από παραμέτρους (θέση γκαζιέρας, ταχύτητα τροχών, πίεση φρεναρίσματος, κλίση της μοτοσυκλέτας, κ.ά.) και επεμβαίνει ανάλογα για ιδανικό φρενάρισμα την κατάλληλη στιγμή σε συνδυασμό με το Combination Brake System. Πρακτικά πατώντας την δεξιά μανέτα προσφέρουν μια συνδυασμένη λειτουργία του εμπρός και πίσω φρένου μετα τα 30 km/h που αν δεν το ήξερες δεν θα το καταλάβαινες ποτέ. Απόλυτα ουσιαστικό και αρμονικό φρενάρισμα, δυνατό όσο χρειάζεσαι, χωρίς πρωτοβουλία της ουράς να πρωταγωνιστήσει ακόμα και όταν επιβραδύνεις βίαια σε χαμηλότερης ποιότητας ασφάλτου.

Οι τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Tokico προσφέρουν ένα ιδανικό επιβραδυντικό αποτέλεσμα με απουσία ανάδρασης στην μανέτα όταν ενεργοποιείται το τελευταίας γενιάς ABS της Bosch. Παράλληλα το upside down της ΚΥΒ αλλά και το ποιοτικότερο σε σχέση με το 650 πίσω αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, προσφέρουν ρυθμίσεις για να τα φέρει ο αναβάτης στα γούστα του και διαπρέπουν στην συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Ποιοτικό πάτημα που διαβάζει το δρόμο με επιμέλεια για τα δεδομένα της κατηγορίας, σου επιτρέπει να κινείσαι ταχύτατα σε στριφτερούς δρόμους χωρίς να νιώθεις ποτέ ότι υπερβάλεις. Το V-Strom 1000 ακολουθεί τις εντολές σου, φιλτράρει τις ανωμαλίες και σε αποζημιώνει με αμεσότητα, σωστή πληροφορία, προοδευτικές αντιδράσεις και φιλικότητα που απογειώνουν την αίσθηση ασφάλειας. Το συνολικό πακέτο πλαισίου, ανάρτησης, φρένων κουμπώνει με ένα αποδοτικό κινητήρα που δεν χρειάζεται να αναζητήσεις κάτι παραπάνω για να απολαύσεις μοτοσυκλέτα, βόλτα, καθημερινότητα και ταξίδι. Ακόμα και η σπορ διάθεση είναι μέρος του ρεπερτορίου του, ενώ για καταστάσεις εξερεύνησης σε χωμάτινο τερέν προσφέρει την έκδοση ΧΤ με € 500 επιπλέον της αρχικής τιμής (€ 13.295).  

συμπέρασμα

Στην οικογένεια των on-off το όνομα V-Strom έχει την τιμητική του και χωρίς να τάζει λαγούς με πετραχήλια κατορθώνει εδώ και χρόνια να διαπρέπει σε πωλήσεις, συνέπεια φυσικά των κατορθωμάτων του. Τα νέα V-Strom του 2017 είναι σύγχρονα από κάθε άποψη, τόσο σε εμφάνιση όσο σε εξοπλισμό ανέσεων και ασφάλειας με τα ηλεκτρονικά να έχουν μπει σε ρόλους που προστατεύουν και ενημερώνουν τον αναβάτη. Πληρούν προδιαγραφές Euro 4 χωρίς μάλιστα την παραμικρή έκπτωση σε απόδοση-επιδόσεις, είναι οικονομικά και διαπρέπουν με την εικόνα της συμπεριφοράς τους στο δρόμο, αναζητώντας την ποικιλία του. Σαφώς πιο προικισμένο το 1000, αλλά και το 650 μπορεί να παίξει τον ρόλο του γεννόσημου αν δεν μπορείς να αποκτήσεις το μεγάλο. Μοτοσυκλέτες για την πραγματική ζωή, την καθημερινότητα και το γενικότερο μοτοσυκλετιστικό ταξίδι που δεν το υπόσχονται αλλά το πραγματοποιούν!  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ