TEST RIDE HONDA SH150i: Ορόσημο

Το αυθεντικό Small Honda, το SH 150i, παραμένει ο διαχρονικός ηγέτης της καθημερινότητας σε αστικές διαδρομές. Σε αστικές είπα;

  • -
  • -
με μια ματιά
Αγχολυτικό μέσο μετακίνησης, φιλικό εργαλείο καθημερινότητας, διδάκτωρ οικονομίας και αποδοτικής λειτουργίας. Αυτά, τι άλλο;

Scooter για την πόλη υπάρχουν πολλά. Όλα όμως θέλουν να κοπιάρουν την επιτυχία του αυθεντικού Small Honda που πάντα βρίσκει τρόπο να διατηρεί τη σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή και τον ηγετικό του ρόλο ακλόνητο. Μπορεί η ιστορία του να ξεκίνησε το 1984, όμως τη δημοφιλία την κέρδισε 16 χρόνια πριν, με την εμφάνιση των 125 cc και 150 cc. Η ζωηρή απόδοση και η ευέλικτα ασφαλής συμπεριφορά με την αρωγή των τροχών 16’’ ιντσών, ήταν λόγοι για καθιέρωση. Η φινετσάτη εμφάνιση και η ποιότητα το ονόματος ήταν ένα ακόμα μικρό αλλά σημαντικό κερασάκι στην επιτυχία. Στις επόμενες ανανεώσεις, το σύστημα ψεκασμού PGM-FI ήρθε στο προσκήνιο, ενώ το 2013 φόρεσε κινητήρα χαμηλών τριβών με το διακριτικό eSP (enhanced Smart Power), αλλά και τεχνολογία Idling Stop, που είναι επι της ουσίας το Start & Stop της μοτοσυκλετιστικής Honda. Το 2017 ήταν η πιο πρόσφατη ανανέωση κερδίζοντας σμιλεμένες γραμμές, τεχνολογία φώτων LED μπροστά/πίσω και την προσθήκη του Honda Smart Key. Μέχρι που φτάνουμε στο ανανεωμένο παντού, μοντέλο του 2020. Tίποτε σχεδόν δεν έχει μείνει ίδιο από το παλαιότερο παρά μόνο το όνομα, Honda SH 150i.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οικονομία
  • Ευρυχωρία
  • Συντήρηση
  • Αξία
ξινά
  • Τιμή

 

Parlare italiano

Αν και ιαπωνικό λοιπόν, το εργοστάσιο της Honda στην πόλη Atessa της Ιταλίας είναι το επίκεντρο της παραγωγής των Small Honda. Στη χώρα των σκούτερ που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης όπως αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις παράγεται  πλέον ένα νέο πιο λεπτό, αισθητικά ανανεωμένο και οπτικά γοητευτικότερο scooter σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Οι προδιαγραφές Euro5 έφεραν ένα νέο SH και εδώ αξίζει τα εύσημα η Honda γιατί δεν επαναπαύεται στις δάφνες της και το ανανεώνει ανά τακτά διαστήματα. Βέβαια παρότι νέο, αν το στήσεις δίπλα στο προγενέστερο υπάρχουν ομοιότητες, υπάρχουν βέβαια και σημαντικές αλλαγές. Στη στιλιστική κατεύθυνση της κομψής ενιαίας σχεδίασης του SH150i, θα θυμάσαι τον LED προβολέα που εδράζεται σε σχήμα Η στο φαίρινγκ, με τα LED ημέρας να έχουν μετακομίσει στο κέλυφος του τιμονιού. Φυσικά όλες οι λάμπες στο νέο SH 150i είναι LED, κάτι που αποτελεί ένα λιθαράκι που συμβάλει στον εκσυγχρονισμό του. H φινέτσα συνδυάζεται με την πρακτικότητα και το ρευστό, μοντέρνο σχήμα, το επίπεδο πάτωμα και η όρθια θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνοδεύουν ένα SH.

Δύο ήταν οι βασικοί στόχοι για την επανασχεδίαση του πλαισίου. Από την μια ο αυξημένος αποθηκευτικός χώρος και από την άλλη η βελτιωμένη άνεση. Στο νέο, υψηλής αντοχής σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, το ρεζερβουάρ των 7 λίτρων είναι τοποθετημένο κάτω από το επίπεδο πάτωμα (και όχι κάτω από τη σέλα όπως παλιότερα). Έτσι απελευθερώθηκαν 10 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, τα οποία προστέθηκαν στα 18 που αντιστοιχούσαν για την φύλαξη ενός full-face κράνους κάτω από τη σέλα. Τώρα ο επιπλέον χώρος για μικροαντικείμενα αλλά και ένα σημείο φόρτισης USB, συμπληρώνουν την πρακτικότητα του σκούτερ της Honda (συνολικός αποθηκευτικός χώρος 28 λίτρων κάτω από τη σέλα). 



Η επανασχεδίαση του πλαισίου ωφέλησαν και το μεταξόνιο που είναι μακρύτερο κατά 10mm (στα 1.350mm) και συμβάλει τόσο στην ευρυχωρία της σέλας για δυο επιβαίνοντες, όσο και στην σταθερότητα με υψηλές ταχύτητες. Το ύψος της σέλας παραμένει στα 799mm, ώστε να επιτρέπει σε κάθε αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος, ενώ το βάρος με όλα τα υγρά μειώθηκε κατά 400g, στα 134,1 kg.

Ο νέος πίνακας οργάνων είναι εξ ολοκλήρου LCD και περιλαμβάνει όλες τις προειδοποιητικές λυχνίες τοποθετημένες με τάξη γύρω από ένα κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο. Όλες οι λειτουργίες του πίνακα επιλέγονται με σχετικό διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του SH150i μπορεί να βρίσκεται στην τσέπη του αναβάτη με το σύστημα να το «διαβάζει» και να ενεργοποιεί το διακόπτη, την κλειδαριά της σέλας και την τάπας βενζίνης. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα για την έξυπνη λειτουργία on/off και τη λειτουργία «answer back», η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για να βρείτε το σκούτερ σας ανάμεσα σε άλλα.



Ο νέος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος προδιαγραφών EURO5 κινητήρας, των 157cc, eSP+ (enhanced Smart Power) προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση, υψηλότερη τελική ταχύτητα και πιο οικονομική λειτουργία από τον διβάλβιδο κινητήρα του προγενέστερου. Η μέγιστη ισχύς των 16,6 PS αποδίδεται σε 250 rpm υψηλότερες στροφές (8.500 rpm), με τη ροπή των 14,9 Nm να κερδίζει ένα επιπλέον Nm, 500 rpm χαμηλότερα (6.500 rpm) σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Μια βασική τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που περιλαμβάνεται στο SH150i ονομάζεται Idling Stop. Λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και, όταν είναι ενεργοποιημένη, διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι. Η λειτουργία του είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής, ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η ηλεκτρική μίζα ACG λειτουργεί χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών. Συνολικά όλο αυτό μεταφράζεται σε  περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο Idling Stop) που κυμαίνεται από 42,0 km/lt έως 44.7 km/lt.

Μία πρόσθετη τεχνολογία (προερχόμενη από το SH300i) υιοθετείται για πρώτη φορά και αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη στη βρεγμένη - γυαλισμένη άσφαλτο. Είναι το Honda Selectable Torque Control (HSTC) που αναλαμβάνει το ρόλο της έξυπνης διαχείρισης στην πρόσφυση του πίσω τροχού. Το Traction Control επι της ουσίας. Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.



Οι μικρές διαστάσεις και η χωροταξία του κινητήρα, συγκεντρώνουν τις μάζες χαμηλά. Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο εμπρός τμήμα, ενσωματώνεται πλαγίως στον ίδιο τον κινητήρα, έτσι απελευθερώνεται χώρος και από εμπρός για τη νέα χωροταξική μελέτη του σκούτερ. Φυσικά στο εσωτερικό του κινητήρα έχουν εφαρμοστεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών κάτι που ισχύει και για την μετάδοση. Για λόγους οδηγικής άνεσης, η γωνία έδρασης του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης έχουν επανεξεταστεί, έτσι ώστε να μειωθεί η ροπή στρέψης των βάσεων του κινητήρα και να φιλτράρονται καλύτερα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Οι ελαφρές ζάντες 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο ανέκαθεν ήταν το μυστικό του SH150i για σταθερότητα και ασφαλές κράτημα σε διαφορετικά οδοστρώματα. Φυσικά χρησιμοποιούν tubeless ελαστικά (City Grip ΙΙ της Michelin), με διαστάσεις 100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω. Στο πακέτο των αναρτήσεων έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω με προφόρτιση ελατηρίων σε 5 θέσεις. Στα φρένα συναντάμε δισκόφρενα διαμέτρου 240 χιλιοστών και στους δύο τροχούς, ενώ το δικάναλο ABS προσφέρει ασφαλείς επιβραδύνσεις σε όλες τις συνθήκες.

 

Κόντρα ρόλος

To θεωρητικό και πρακτικό πεδίο δράσης είναι ξεκάθαρα η πόλη. Είναι όμως μόνο η πόλη; Η απάντηση βγήκε από ετερόκλητη παρέα με διαφορετικά μηχανάκια σε μια σαββατιάτικη αυθημερόν βόλτα. Από αυτές που ξεκινάς με το πρώτο φως και επιστρέφεις μετα τη δύση του ηλίου. Το πρόγραμμα περιλάμβανε την έξοδο από την Αθήνα και κατεύθυνση αποκλειστικά σε επαρχιακό δίκτυο και επ’ουδενί αυτοκινητόδρομο. Το SH 150i θεωρητικά μπορεί να ένοιωθε σαν ψάρι έξω από τη γυάλα του, μπορεί να είχε το μικρότερο μοτέρ της «παρέας», όμως πίσω από το μανδύα «παιδί της πόλης» συνυπάρχει και ένας εναλλακτικός εκδρομέας, στα μέτρα που ορίζουν οι προδιαγραφές του φυσικά. Κανείς δεν περιμένει προστασία από τον αέρα, όπως επίσης μοτοσυκλετιστική συμμετοχικότητα και επιδόσεις, όμως τελικά έχει ενδιαφέρον η εκδρομή ακόμα και με ένα μικρό σκούτερ. Το μόνο που σου ζητάει είναι να βασιστείς στην εμπιστοσύνη που προσφέρει το σύνολο, να μην κλείνεις το γκάζι και να διατηρείς τη ροή σε μια διαδρομή και ένα περιβάλλον που θεωρητικά δεν είναι για αυτό. Με το γκάζι ανοιχτό σε πάσης φύσεως στροφιλίκι και με τα Michelin City Grip II να μην προδίδουν πλάγιασμα και ορμητική ιδανική γραμμή, το SH 150i άρχισε και συνέχισε ορεξάτο τη μέρα του.



Μπορεί να μην σε αφήνει να μετακινήσεις το σώμα σου με τόσο χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, όμως η λαστιχένια συνολική αίσθηση προσφέρει φιλική αποτελεσματικότητα χωρίς δράματα. Λιγότερο θα σε τρομάξει με ιδιοτροπίες και περισσότερο θα προκαλέσει την έκπληξη όσων διαπιστώνουν τα κατορθώματα του. Κάπως έτσι μπορείς να απομακρυνθείς ταξιδεύοντας και εκτός νομού της κατοικίας σου, διατηρώντας στις ευθείες τα 115 - 120 km/h και στις κατηφόρες τα σχεδόν 130 km/h (κόφτης στα 129 km/h). Η πρώτη έκπληξη έρχεται όταν ανακαλύπτεις ότι δεν πέφτει η απόδοση, δεν σου ζητάει στάση παρά μόνο για ανεφοδιασμό. Η μεγαλύτερη όμως έρχεται στο βενζινάδικο όταν διαπιστώνεις ότι όλα αυτά τα καταφέρνεις με μικροποσότητες καυσίμου. Σε μια μέρα με την γκαζιέρα στο τέρμα της, η ανώτερη κατανάλωση ήταν τα 3,2 lt/100 km, κάτι που σημαίνει ότι με το 7άρι ρεζερβουάρ έχεις μίνιμουμ 215 - 220 km αυτονομίας. Επιστρέφοντας στην πραγματικότητα της καθημερινής οδήγησης σε αστικό τοπίο, το SH τα κατάφερε ακόμα καλύτερα σε νούμερα αυτονομίας ολοκληρώνοντας 301 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ, χωρίς καν να μπούμε σε λογική οικονομικής οδήγησης. Στα 605 χιλιόμετρα της συνολικής μας βόλτας η μέση κατανάλωση στο trip computer στρογγυλοκάθισε στα 2,5 lt/100 km κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα.  


 

Με όλα αυτά τα προτερήματα στο χαρακτήρα του, το SH150i δείχνει να έχει κτήμα του το θρόνο της κλάσης. Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των προγόνων του, είναι ταχύτερο, κομψότερο, πιο άνετο, πιο εύχρηστο και ακόμα πιο  οικονομικό. Διατίθεται σε 4 χρωματισμούς (Pearl Nightstar Black, Pearl Cool White, Timeless Gray Metallic, Pearl Splendor Red) και σε τρεις εκδόσεις. Η στάνταρ στα 3.990 €, με μπαγκαζιέρα Smart top box στα 4.300 € και το πλήρες SH150i με μπαγκαζιέρα Smart top box, χούφτες και ζελατίνα στα 4.590 €.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

συμπέρασμα

Αν εξαιρέσουμε την τιμή, κυριολεκτικά πρέπει να ψάξει κανείς με το μικροσκόπιο για πραγματικό μειονέκτημα. Το SH 150i προσφέρει την τελειομανία της Honda στην δίτροχη καθημερινότητα. Σύγχρονο και κομψό, ευρύχωρο και ποιοτικό απλοποιεί με συνέπεια, αποδοτικότητα και ασφάλεια τις μετακινήσεις και εντυπωσιάζει με την οικονομία του. Απλά αν ζήσεις για λίγο μαζί του θα καταλαβεις την απόσταση που το χωρίζει από τον ανταγωνισμό και ότι τελικά αξίζει ακόμα και αν κοστίζει. Αλλά αυτό ειδικά θα το επιβεβαιώσεις σε βάθος χρόνου.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...