Opel Astra Sedan

Η τετράθυρη έκδοση στη γκάμα του Astra έρχεται ταυτόχρονα με την ανανέωση της γκάμας

  • -
  • -
με μια ματιά

Η Opel φροντίζει, πέρα απο την ανανέωση, να συμπληρώσει το κενό που έλειπε στην γκάμα και αφορούσε την 4θυρη έκδοση, για να γιορτάσει ταυτόχρονα τα 50 χρόνια μικρομεσαίων sedan.   

Σχεδόν στην τριετία από την αρχική εμφάνιση του, το Astra διατηρεί φρέσκια την σχέση του με την επικαιρότητα κάτι που οφείλει στα εντυπωσιακά δεδομένα από τα τέλη του 2009 που παρουσιάστηκε. Σταδιακά ήρθε το GTC, ως απάντηση στα τριθυρα «κουπέ» και ο εμπλουτισμός και η εξέλιξη παραμένουν ζωντανές έννοιες. Με τη νέα έκδοση sedan, νέους προηγμένους κινητήρες, συστήματα υποστήριξης οδηγού και μία ανανεωμένη σχεδίαση, η Opel αναβαθμίζει το επιτυχημένο bestseller με περισσότερες επιλογές και διεκδικώντας το μερίδιο της αγοράς που του αντιστοιχεί. 

 

Μισός αιώνας στα sedan

Η γκάμα δείχνει πιο πλήρης παρά ποτέ, με την sedan έκδοση να συμπληρώνει το κενό στην οικογένεια Astra. Παράλληλα η επίσημη παρουσιαση στα τέλη του καλοκαιριού στην  έκθεση της Μοσχας συνέπεσε με μισό αιώνα παρουσίας της Opel στα τετράθυρα μοντέλα με την αρχή να γίνεται απο το Kadett A την εποχή της οικονομικής ανόδου δίνοντας την ευκαιρεία για μετακίνηση στην ανερχόμενη μεσαία τάξη. Από το Kadett A του 1962 μέχρι το Kadett B (1965 - 1973) η Opel έβαζε τα θεμέλια αναγνώρισης στον κόσμο των αυτοκινήτων τριών όγκων. Μοναδική εξαίρεση στα sedan ήρθε απο τη σειρά Kadett D (πρώτο προσθιοκίνητο, 1979 - 1984), όμως το σύντομο διάλλειμα έλειξε το 1985 με την άφιξη της επόμενης γενιάς του μοντέλου. Από τότε, η Opel έχει διατηρήσει στη γκάμα της αυτό τον τύπο αμαξώματος και η τετράθυρη έκδοση του νεώτερου Astra ήρθε να προστεθεί.
Σχεδιαστικά το νέο 4θυρο Astra διατηρεί το δυναμικό προφίλ της 5θυρης έκδοσης, εκφράζοντας με σύγχρονο τρόπο της κλασικές αναλογίες ενός sedan μοντέλου. Πισω χαρακτηρίζεται από το κεκλιμένο παρμπρίζ, που κρύβει τον άχαρο συνήθως όγκο του χώρου αποσκευών, ενώ η ενσωματωμένη αεροτομή στο πορτμπαγκάζ και το φαρδύ και μυώδες σύνολο τονισμένων ώμων και προφυλακτήρα, συνθέτουν ένα δυναμικό αμάξωμα παρά το συντηριτικό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Οι κλασικές τεχνολογικές αρετές που συναντάμε στα Astra υπάρχουν και στην 4θυρη έκδοση. Το Advanced Forward Lighting (AFL+) με προβολείς bi-xenon και ποικίλες προηγμένες λειτουργίες φωτισμού όπως μεταβλητή δέσμη φωτός, φωτισμό στροφών, φωτισμό διασταυρώσεων και υποστήριξη μεγάλης σκάλας, αυξάνουν σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια. Το προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου Flex Ride προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Standard, Tour για μεγαλύτερη άνεση και Sport mode για ταχύτερη απόκριση). Τα εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση AGR διατίθενται για οδηγό και συνοδηγό ανεβάζοντας τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, ενώ προσφέρονται συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας όπως η το Navi 900 top που περιλαμβάνει 30 και πλέον Ευρωπαϊκές χώρες και ψηφιακό οδηγό ταξιδιού αποθηκευμένο σε μία κάρτα μνήμης SD card.

Με μήκος 4.658 mm και μεταξόνιο 2.685 mm, προσφέρει ευρυχωρία για τους επιβάτες και ένα χώρο αποσκευών 460 lt (90 επιπλέον απο την 5θυρη έκδοση). Ο τελευταίος με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων σε ποσοστό 60:40, αυξάνει τη χωρητικότητα του στα 1010 lt φόρτωσης. Μέρος της γνωστής γκάμας των κινητήρων του 5θυρου Astra, έχει μετακομίσει και στην νέα 4θυρη έκδοση. Συνολικά επτά κινητήρες, τέσσερις βενζίνης και τρεις diesel, αποτελούν τις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή. Ο πιο οικονομικός diesel των 1,3 λίτρων αποδίδει 95 ίππους, ακολουθεί ο 1,7λίτρων ecoFlex (με εκπομπές CO2 : 99g/km ), ο οποίος αποδίδει στις δύο εκδοχές του 110 και 130 ίππους. Στην κορυφή στέκεται ο κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων με 180 ίππους (εν αναμονή του νέου 1.6 τούρμπο), ο οποίος πλαισιώνεται από τον 1.4 Turbo (120&140 ίπποι) και τον ατμοσφαιρικό 1.4 των 100 ίππων. Προαιρετικά διαθέσιμο σε μερικές εκδόσεις, είναι και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο.

 

Μικρό Insignia  

Δεν είναι μόνο η σχεδιαστική προσσέγιση που βάζει ως πρότυπο το μεσαίο Opel, αλλά και η γενικότερη αίσθησή του στο δρόμο. Το Astra sedan πατάει σιγουρα και ουσιαστικά όπως μας έχει συνηθίσει όλη η γκάμα και δεν διστάζει να εξωτερικεύσει το δυναμικό στιλ της συμπεριφοράς του. Τα ηλεκτρονικά ευστάθειας εξασφαλίζουν την ασφάλεια ακόμα και όταν προκύψει υπερβολή, ενώ γενικά εντυπωσιάζει με την αποτελεσματικότητα, την ευκολία και τον ασφαλή χαρακτήρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 με τους 140 ίππους κερδισε με την λειτουργεία overboost, στιγμιαία 20 Nm επιπλέον ροπής, κατι που σημαίνει ότι η μέγιστη ροπή αγγίζει για λίγο τα 220 Nm. Πρακτικά δείχνει πιο ζωντανό όταν έρθει η στιγμή της προσπέρασης και η βελτίωση των επιδόσεων δεν συνοδεύεται απο αρνητικές ενδείξεις καταναλωσης. Απο τις αρχές του 2013, τη γκάμα θα εμπλουτίσει ο νέος βενζινοκινητήρας 1.6 ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection) ο οποίος αποδίδει ισχύ της τάξης των 200 ίππων και βεβαια δεν αφορά μόνο το Astra sedan, άλλα όλη την γκάμα. 

 

απόψεις

Η sedan έκδοση καλύπτει ουσιαστικά τις ανάγκες στις αγορές που την χρειάζονται, προσφέροντας όλο το τεχνολογικό ρεπερτόριο που διακρίνει τα Astra, σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες και σχεδιαστική δυναμική έμπνευση που λοξοκοιτάζει προς Insignia. Σε αντίθεση με την λογική που θέλει τις 4θυρες εκδόσεις να υπολοίπονται σχεδιαστικής έμπνευσης σε σχέση με τις hatchback, το νέο Astra sedan καταφέρνει να διεκδικήσει κολακευτικά σχόλια για το έργο του αρμόδιου τμήματος της Opel, ενώ για όλα τα υπόλοιπα φροντίζουν οι προδιαγραφές του. 

VIDEOS

Opel Astra 2012

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...