TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γενικός εισαγωγέας

CITROEN HELLAS ABEE

Μοντέλα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑMPV
ΤΙΜΗαπό 15.473 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑαπό 15.173 €
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 12.730 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑαπό 12.130 €
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρό
ΤΙΜΗαπό 10.490 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSuper Mini
ΤΙΜΗαπό 11.950 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑαπό 11.750 €
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑSUV/Crossover
ΤΙΜΗαπό 15.300 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑMPV
ΤΙΜΗαπό 16.186 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 14.456 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΜικρομεσαίο
ΤΙΜΗαπό 16.310 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑMPV
ΤΙΜΗαπό 19.608 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑMPV
ΤΙΜΗαπό 21.385 €
ΜΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ-
Euro NCAP

Εγγυήσεις

  • Μηχανικά μέρη: 24 μήνες
  • Βαφή: 36 μήνες
  • Διάτρηση: 144 μήνες

Ταυτότητα

CITROEN. Η ιστορία.

Η Citroen είναι μια από τις σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γαλλίας αλλά και της Ευρώπης. Ιδρύθηκε το 1919 από τον André-Gustave Citroen (1878–1935), ο οποίος θεωρείται ως μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μια επίσκεψή του στην Πολωνία το 1900, ο André Citroen ανακάλυψε μια διαδικασία κοπής που βασιζόταν σε ένα εργαλείο που έμοιαζε με τα διπλά σιρίτια που ήταν και τα διακριτικά του λοχία. Η τεχνολογία αυτή έμελλε να γίνει το μέσο για να ξεκινήσει την καριέρα του στον τομέα της μεταποίησης. Αγόρασε την άδεια για τη διαδικασία παραγωγής και ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία, την La Société des Engrenages Citroen. Ήταν μόλις 24 ετών!

Φιλοδοξία του André Citroen ήταν να φτιάξει αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές, αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Το 1919, όταν άρχισε να κατασκευάζει οχήματα, ο Citroen επέλεξε για λογότυπό του το διπλό σιρίτι. Ο λογότυπος άλλαξε με τα χρόνια, αλλά διατήρησε τα χρώματα του μπλε και κίτρινου, μέχρι το 1980, όταν η εταιρεία επέλεξε λευκό σε κόκκινο φόντο. Το 2009, τα σιρίτια απέκτησαν μια πιο τρισδιάστατη οπτική ξεπροβάλλοντας μέσα από ένα πλαίσιο, ενώ το 2016 πήρε την τωρινή του μορφή με ανοιχτό γκρι σε λευκό φόντο.

Το 1974 η Citroen υπέγραψε συμφωνία με την Peugeot για την ίδρυση του ομίλου PSA. Από τότε οι δύο εταιρίες συνεργάζονται στην εξέλιξη νέων μοντέλων, διατηρώντας ωστόσο η καθεμία της δική της, ξεχωριστή ταυτότητα.

 

Πρωτοπορία

Η επικοινωνιακή πολιτική του André Citroen έδωσε έμφαση στον εντυπωσιασμό. Π.χ., κατά την έναρξη της 7ης Διεθνούς Έκθεσης αυτοκινήτων το 1922, η Citroen νοίκιασε ένα αεροπλάνο για να γράψει το όνομά της με καπνό στον ουρανό, σε απόσταση 5 χιλιομέτρων. Μεταξύ 1925 και 1934, το όνομα της Citroen εμφανιζόταν σε μια φωτεινή επιγραφή 30 μέτρα ψηλά, στον πύργο του Άιφελ, με 250.000 λαμπτήρες και 600 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων να προσφέρουν ένα μοναδικό οπτικό αποτέλεσμα. Μέχρι και ο Charles Lindbergh χρησιμοποίησε τα φώτα της επιγραφής της Citroen για σημάδι προσγείωσης στο τέλος του διάπλου του Ατλαντικού.

 

Καινοτομίες

Ο André Citroen θα μείνει στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας κυρίως ως ο άνθρωπος που εισήγαγε τεχνικές μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη με βάση τις θεωρίες του Ford. Το 1919, η Citroen ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εφάρμοσε αυτές τις τεχνικές για την παραγωγή του 10HP (ή Type Α) στο Παρίσι. Με την εφαρμογή αυτών των νέων θεωριών, που βασίζονται σε μια κινητή γραμμή συναρμολόγησης, η Citroen ήταν σε θέση να παράγει ταχύτατα, και να τα πουλά φτηνά, ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, τα αμαξώματα φτιάχνονταν από ξύλινο πλαίσιο που στερεώνονταν πάνω στο σασί με μεταλλικές πλάκες. Ο André Citroen αλλάζει αυτή η διαδικασία υιοθετώντας το αμάξωμα από χάλυβα. Τη μέθοδο αυτή την ανακάλυψε, όταν σε κάποιο ταξίδι του στις ΗΠΑ το 1923, επισκέφτηκε την επιχείρηση Budd, που ήταν και ο εφευρέτης της. Το επονομαζόμενο και “χαλύβδινο αμάξωμα”, είχε αρκετά πλεονεκτήματα: Άκαμπτο και στιβαρό έκανε τα αυτοκίνητα πιο ασφαλή, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην άνεση. Το χαλύβδινο αμάξωμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1924 στο Β10, και τέθηκε σε μαζική παραγωγή δύο χρόνια αργότερα στο νέο B14. Το 1934, με το λανσάρισμα της Traction Avant, το χαλύβδινο αμάξωμα εξακολουθεί να θεωρείται ως ιδιαίτερα προχωρημένη λύση. Έπρεπε να φτάσει η δεκαετία του 1950 για να εφαρμοστεί σε παγκόσμια κλίμακα η συγκεκριμένη μέθοδος.

Μια άλλη ιδέα που εφάρμοσε πρώτος στην Ευρώπη ο Citroen ήταν η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου. Το Fardier de Cugnot, ένα αυτοκινούμενο καλάθι που φτιαχνόταν από τον εφευρέτη Nicolas-Joseph Cugnot το 1770, είχε κίνηση μόνο στον μπροστινό τροχό. Έκτοτε πολλοί μικροί κατασκευαστές είχαν πειραματιστεί με την ιδέα αυτή με περιορισμένη μέχρι τότε επιτυχία. Τον Μάρτιο του 1933, ο André Citroen, που πάντα έψαχνε νέες και καινοτόμες ιδέες, ζήτησε από τους μηχανικούς του να μελετήσουν το θέμα. Και έτσι το Μάιο του 1934, έγινε ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που έβγαλε από την παραγωγή του ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς: το Traction Avant 7CV (Traction avant = κίνηση στους μπροστινούς τροχούς). Παρά τα προβλήματα στην αρχή, το αυτοκίνητο προκάλεσε αίσθηση με το εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο.

Από όλες τις καινοτομίες που υπήρχαν στο Traction Avant, επίσης σημαντική ήταν το αυτοφερόμενο αμάξωμα. Προηγουμένως, το αμάξωμα και το σασί κατασκευάζονταν ανεξάρτητα και στη συνέχεια γινόταν η ενώνονταν μεταξύ τους. Η μέθοδος του αυτοφερόμενου πλαισίου είχε σαν αποτέλεσμα να συγχωνευτούν οι δύο διαδικασίες σε μία. Αυτή η τεχνική λύση δεν βελτίωσε μόνο την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Με την κατάργηση του σασί, χαμήλωσε επίσης και το κέντρο του οχήματος με αποτέλεσμα να βελτιωθεί σημαντικά η οδική συμπεριφορά και το κράτημα στο δρόμο. Σήμερα, η τεχνική του αυτοφερόμενου αμαξώματος εφαρμόζονται παντού.

Μια ακόμη τεχνολογία που αποτελεί ορόσημο της Citroen είναι η υδροπνευματική ανάρτηση. Οι πρώτες δοκιμαστικές εφαρμογές πραγματοποιήθηκαν το 1944 για το 2CV! Αλλά το 1954, ήταν η Traction Avant (15CV) που καθιέρωσε για πρώτη φορά αυτό το χαρακτηριστικό στο πίσω μέρος. Η νέα ιδέα έγινε αμέσως είδηση το 1955, με το εντυπωσιακό λανσάρισμα της DS 19. Η υδροπνευματική ανάρτηση σε όλους τους τροχούς όρισε νέα standards στο κράτημα και στην άνεση, διατηρώντας παράλληλα σταθερό το ύψος του αυτοκινήτου. Μέχρι την παρουσίαση της GS το 1970, η ανάρτηση αυτή έμεινε να φοριέται μόνο από το DS και το ID. Στη συνέχεια όμως την ξανασυναντάμε στα CX, BX, XM, Xantia, C5 και C6. Με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών, η υδροπνευματική ανάρτηση έγινε ενεργή ανάρτηση και μετονομάστηκε σε Hydractive, ή Hydractive III+ ειδικότερα στο νέο C5.

Μια από τις καινοτομίες που αποσκοπούσε στη βελτίωση της ασφάλειας τη νύχτα, ιδιαίτερα στις στροφές, ήταν τα φώτα κατευθυνόμενης δέσμης με τα οποία η Citroen εξόπλιζε από τον Οκτώβριο του 1967 την DS και την ID. Η ιδέα ήταν να μπορεί ο οδηγός να στρίβει, όπως ακριβώς θα έκανε και τη μέρα, χωρίς δηλαδή εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής από έναν πεζό ή ένα ποδηλάτη χωρίς φώτα. Η SM, που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1970, διέθετε επίσης αυτό το χαρακτηριστικό. Η ιδέα της κατευθυνόμενης δέσμης στη συνέχεια ξεχάστηκε για αρκετά χρόνια πριν επιστρέψει και πάλι στο προσκήνιο, τον Οκτώβριο του 2004 με τα φώτα Xenon κατευθυνόμενης δέσμης στα μοντέλα C4 και C5.

Μια από τις σύγχρονες καινοτομίες της Citroen είναι το πανοραμικό παρμπρίζ Visiospace. Παρουσιάστηκε στο Grand C4 Picasso το 2006, αφήνοντας το φως να πλημμυρίσει την καμπίνα και χαρίζοντας εξαιρετικά μεγάλη ορατότητα προς τα έξω.

Η Citroen ήταν επίσης μία από τις πρώτες μάρκες που παρουσίασε στην αγορά την τεχνολογία Stop & Start με το C3 του 2005. Αυτή η καινοτομία βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και περιορίζει τις εκπομπές του CO2, σβήνοντας τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί (π.χ. σε ένα κόκκινο φανάρι ή σε μποτιλιάρισμα) και τον ξαναβάζει μπροστά μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του φρένου. Από το 2010, η Citroen κυκλοφορεί το νέας γενιάς σύστημα Stop & Start, που είναι σταδιακά διαθέσιμο σε όλα τα μοντέλα της γκάμας.

 

Σημαντικά μοντέλα

  • TYPE A

Το 10HP (ή Type A) πήρε έγκριση τύπου οχημάτων της Γαλλίας στις 20 Νοεμβρίου 1918. Η παραγωγή του άρχισε στα τέλη Μαΐου του 1919 και το Type A έφθασε στην αγορά στις 7 Ιουλίου. Ήταν πρώτο όχημα της Citroen και το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη, βασισμένο στις αρχές που αναπτύχθηκαν από τον Henry Ford και θα εφαρμόστηκαν στα εργοστάσια του Detroit για περισσότερο από δέκα χρόνια.

 

  • ROSALIE

Το 1932 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Citroen παρουσίασε το 8CV, το 10CV και το 15CV. Τα δύο πρώτα αντικατέστησαν το C4, ενώ το τρίτο, με εξακύλινδρο κινητήρα, ήταν η φυσική αντικατάσταση του C6. Από το 1931, μετά από συνεχείς καταρρίψεις σε ρεκόρ ταχύτητας στη πίστα του Linas-Montlhéry, και τα τρία αυτοκίνητα απέκτησαν αμέσως το ψευδώνυμο Rosalie, μετά το 8CV Rosalie.

 

  • TRACTION AVANT

Όταν η πρώτη Traction Avant (το 7CV) έκανε το ντεμπούτο της το Μάιο του 1934, ξεκίνησε μια επανάσταση στον κόσμο του αυτοκινήτου. Ποτέ στο παρελθόν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής δεν είχε τόσες πολλές καινοτομίες, π.χ : αυτοφερόμενο ατσάλινο αμάξωμα χωρίς σασί, υδραυλικά φρένα και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδο στρέψης, κινητήρα με δύο μόνο βάσεις στήριξης, βαλβίδες επικεφαλής, και αφαιρούμενα χιτώνια στον θάλαμο καύσης.

 

  • 2CV

Το 2CV χρονολογείται πίσω στις αρχές του 1920 σε μια μελέτη της Michelin με θέμα την ανάπτυξη ενός “αυτοκινήτου του λαού”. Οι μελέτες σχεδιασμού ξεκίνησαν το 1936 αλλά η παρουσίαση και το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου, που είχε προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 1939, ακυρώθηκαν λόγω της κήρυξης του πολέμου. Μετά από μια σειρά αλλαγών στο σχεδιασμό, το 2CV τελικά παρουσιάστηκε επίσημα το 1948 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Η παραγωγή στο εργοστάσιο του Levallois άρχισε μόλις το επόμενο έτος, αλλά επρόκειτο να συνεχιστεί για 42 χρόνια, και να τερματιστεί οριστικά στις 27 Ιουλίου του 1990 από το εργοστάσιο Mangualde στην Πορτογαλία!

 

  • DS

Η DS δημιούργησε μια επανάσταση στον τομέα της τεχνολογίας και του design με το ντεμπούτο της το 1955 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Με τον εξαιρετικά πρωτότυπο σχεδιασμό της, το avant-garde εσωτερικό, την υδροπνευματική ανάρτηση και το τιμόνι με πλήρη υδραυλική υποβοήθηση, το αυτοκίνητο αυτό προκάλεσε τεράστιο σάλο. Τις 80.000 έφτασαν οι παραγγελίες μόνο κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

 

  • SM

Με την SM, η Citroën προσθέτει το 1970 στη γκάμα της μια ναυαρχίδα με εξαιρετικό σχεδιασμό. Αυτή η πολυτελής λιμουζίνα, που είναι εξοπλισμένη με κινητήρα V6 της Maserati, ενσωμάτωνε όλη την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από την DS, τόσο στην τεχνολογία της μπροστινής κίνησης όσο και στα υδραυλικά συστήματα και την ανάρτηση. Χαρακτηριστικό της ήταν το πεντατάχυτο κιβώτιο, και το σύστημα διεύθυνσης που ονομαζόταν DIRAVI/VariPower (υδραυλικό τιμόνι με υποβοηθούμενη επιστροφή).

 

  • GS

Η GS που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1970 ενσωμάτωνε ότι καλύτερο υπήρχε μέχρι εκείνη τη στιγμή σε αυτοκίνητο παραγωγής. Μπροστινή κίνηση , επίπεδος τετρακύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας, υδροπνευματική ανάρτηση, αλλά και αμάξωμα που δίκαια χαρακτηρίστηκε τότε, σαν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

 

  • CX

Τον Οκτώβριο του 1974, λανσάρεται η CX, ένας άξιος διάδοχος της DS. Με τον πρωτότυπο σχεδιασμό της και το εξαιρετικά πρωτοποριακό εσωτερικό της στυλ, καταλαμβάνει και αυτή μία περίοπτη θέση ανάμεσα στα ιστορικά αυτοκίνητα της Citroën. Όπως ήταν αναμενόμενο πια για μοντέλο της Citroën, η υδροπνευματική ανάρτηση εξασφάλιζε πρωτόγνωρη για την εποχή άνεση και οδική συμπεριφορά. Τον Σεπτέμβριο του 1975, η CX έγινε το πρώτο όχημα παραγωγής της Citroën που εφοδιαζόταν με κινητήρα diesel.

 

  • ΧΜ

Το τέλος της δεκαετίας του ‘80 σημαδεύτηκε από την XM, ένα νέο μοντέλο κύρους που ξεκίνησε τον Μάιο του 1989. Ανάλογα με την έκδοση, ήταν εξοπλισμένο με υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive, και έναν κινητήρα V6, αποτελώντας ένα εξαιρετικό πάντρεμα καινοτομίας και παράδοσης.

 

Αγώνες

Η Citroen έχει μεγάλη παράδοση και στους αγώνες. Για παράδειγμα, τα περίφημα ρεκόρ αντοχής που σημείωσαν τα Rosalie στην πίστα Linas του Montlhéry, οργανώθηκαν από την εταιρεία λιπαντικών Huiles Yacco. Οκτώ συνολικά αυτοκίνητα έλαβαν μέρος στο διάστημα Οκτωβρίου 1931 – Ιουλίου 1935, καταρρίπτοντας πάνω από 358 διεθνή και 192 παγκόσμια ρεκόρ.

Στους αγώνες ράλι η Citroen έκανε το επίσημο ντεμπούτο της με την DS, την οποία ακολούθησε η SM, και στη συνέχεια η CX, η οποία άφησε τη δική της εποχή στο ράλι Παρίσι-Ντακάρ, στο τέλος του 1970. Μεταξύ 1990 και 1997, η Citroen κυριάρχησε και στο Παγκόσμιο Κύπελλου Ράλι Cross-Country, κατακτώντας πέντε τίτλους κατασκευαστών με το ZX Rallye Raid. Στο κυνήγι νέων προκλήσεων η Citroen αποφάσισε να λάβει μέρος στους κλασικούς αγώνες ράλι όπου το 1998 με την Xsara Kit-car, πήρε και εκεί τον πρώτο της παγκόσμιο τίτλο. Το 2001, η Citroen βάζει πλώρη για την κατάκτηση του τίτλου στο WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι), και λαμβάνει μέρος με οδηγό τον Sebastien Loeb. Το 2012, παρά την αποχή της του 2006, η Citroen είχε συνολικά 8 Παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών! Από το 2013, η γαλλική εταιρία συμμετέχει και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τουρισμού (WTCC) όπου διαπρέπει κερδίζοντας τίτλους.

 

POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

Media Library 10 Φωτογραφίες 11 Video

Δοκιμές