Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech 130PS EAT8: Upgrade!

Η ανανεωμένη έκδοση του Citroen C5 Aircross εμφανίζεται ενισχυμένη στα ήδη ισχυρά χαρακτηριστικά του μοντέλου, αλλά και προσεγμένη στις λεπτομέρειες.

  • -
  • -
με μια ματιά

Το Citroen C5 Aircross εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την κορυφαία άνεση και ευρυχωρία που προσφέρει και σήμερα ενισχύει την παρουσία του με ανανεωμένη σχεδίαση και πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών.

H φιλοσοφία Advance Comfort της Citroen έχει απόλυτο εκφραστή το C5 Aircross. Το compact SUV που αναμφίβολα τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, ξεχώρισε από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε για την απαράμιλλη άνεση και την εξαιρετική ευρυχωρία που προσφέρει, όντας μία από τις πλέον ποιοτικές προτάσεις στην κατηγορία. Η ιδιαίτερη σχεδίαση του αμαξώματος, του επέτρεπε να παραμένει μέχρι σήμερα επίκαιρο και σύγχρονο, με τα σημάδια του χρόνου να μην ευδιάκριτα πάνω του. Παρόλα αυτά, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε σε μία μικρή ανανέωση, χαρίζοντας του πιο αιχμηρή σχεδίαση, εφοδιάζοντας το με σύγχρονες τεχνολογίες, καθιστώντας το ακόμα πιο άνετο και προσεγμένο με τη χρήση νέων ποιοτικότερων υλικών. Στη βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.200 cc απόδοσης 130 ίππων, ο οποίος στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Ραφιναρισμένο!

Οι Γάλλοι δεν είχαν ιδιαίτερο λόγο να αλλοιώσουν τη σχεδιαστική ταυτότητα του C5 Aircross. Έτσι, περιορίστηκαν στον ελαφρύ ανασχεδιασμό του εμπρός μέρους εστιάζοντας την προσοχή τους στα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα. Η νέα αισθητική της μάσκας με τις γραμμές από το σήμα της μάρκας έως και τα φώτα ημέρας ενσωματώνει την πιο ουσιαστικά αλλαγή. Τα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, έχουν εντυπωσιακή 3D σχεδίαση, κερδίζοντας σημαντικούς πόντους καλαισθησίας. Τελείως νέος είναι ο εμπρός προφυλακτήρας, με πιο επιθετική σχεδίαση και την προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος να ενισχύει τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του. Ιδιαίτερη πινελιά σηματοδοτεί και η τοποθέτηση των προβολέων ομίχλης χαμηλά στις δύο άκρες του προφυλακτήρα.

Δείτε ακόμη: Video - Δοκιμή του επαναστατικού Citroen AMI! 

Τα χαρακτηριστικά Αirbumbs στο πλάι εξακολουθούν να τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, ενώ η γνωστή «υπογραφή» του μεγάλου χρωμιωμένου «C» στο προφίλ του αυτοκινήτου εξακολουθεί να παραμένει στη θέση της. Στο πίσω μέρος, η αλλαγή των φωτιστικών σωμάτων δεν είναι τόσο ευδιάκριτη όσο των αντίστοιχων στο εμπρός, με τη λεπτομέρεια στη σχεδίαση να ενισχύει το βάθος στο 3D εφέ της φωτεινής υπογραφής. Φυσικά, οι διαστάσεις του παραμένουν ίδιες, με το μήκος του αμαξώματος να αγγίζει τα 4,5 m, το πλάτος τα 1.840 mm και το ύψος τα 1.670 mm. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η απόσταση από το έδαφος είναι 230 mm, στοιχείο που του επιτρέπει να κινείται με χαρακτηριστική άνεση εκτός δρόμου και σε σχετικά δύσβατα μονοπάτια. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός περισσότερο θα δυσκολευτεί με το γεγονός ότι δεν διατίθεται σε τετρακίνηση έκδοση, παρά από την απόσταση από το έδαφος.

Σε δική του κλάση…

Η καμπίνα των επιβατών αποτελεί ένα από τα ισχυρά όπλα στη φαρέτρα του C5 Aircross. Στη Citroen φρόντισαν να βελτιώσουν την εμπειρία της διαβίωσης στο εσωτερικό του γαλλικού SUV με μία σειρά από σημαντικές και ουσιαστικές αλλαγές. Η πλέον εμφανής εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, και συγκεκριμένα στη νέα οθόνη αφής των 10’’. Είναι αντίστοιχη με αυτή που εφοδιάζει τα νεότερα μοντέλα της εταιρείας και πλέον δεν είναι τοποθετημένη στην κονσόλα, αλλά αιωρούμενη. Πιο κάτω συναντάμε κουμπιά αφής για βασικές λειτουργίες, αλλά και φυσικούς διακόπτες, για τη ρύθμιση του κλιματισμού. Ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί από έναν μικρό διακόπτη, επιλογή που συναντάμε πλέον στα περισσότερα μοντέλα του Group, ενώ εξακολουθούν να υφίστανται μία σειρά από πρακτικές θήκες. Νέα εμφάνιση έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3’’, ο οποίος εξακολουθεί να παραμένει ευχάριστος και με σωστή απεικόνιση των περισσοτέρων σημαντικών ενδείξεων. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών, ενώ υπάρχουν μερικά πολύ μικρά εργονομικά θέματα… Όσον αφορά τα συστήματα άνεσης και συνδεσιμότητας, το C5 Aircross προσφέρει και με το παραπάνω ό,τι προτάσσει η σημερινή εποχή.

Η σημαντικότερη διαφορά γίνεται αντιληπτή μόλις βρεθείς σε ένα από τα καθίσματα του C5 Aircross. Αναμφίβολα, πρόκειται για τα πιο άνετα της κατηγορίας. Στη ανανεωμένη έκδοση συναντάμε τη δεύτερη γενιά καθισμάτων Citroen Advanced Comfort, τα οποία είναι φτιαγμένα από υψηλής πυκνότητας αφρό, με ένα επιπλέον στρώμα αφρού πάχους 15 mm στο πάνω μέρος και με ειδική δομή. Νέες και ακόμα πιο ποιοτικές είναι οι επενδύσεις, με τη συνολική αίσθηση που προσφέρουν να είναι απλά κορυφαία. Αντίστοιχη άνεση απολαμβάνουν και οι πίσω επιβάτες. Τα τρία ξεχωριστά καθίσματα είναι συρόμενα, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης! Ο χώρος για τα πόδια τους είναι άκρως ικανοποιητικός, ενώ άπλετος είναι ο αέρας για το κεφάλι. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 580 έως τα 720 lt τοποθετείται αναμφίβολα στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Όσα πρέπει να ξέρεις για τη νέα Citroen C4 X και e-C4 X

Easy living…

Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά η κορυφαία άνεση των καθισμάτων είναι το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει μόλις περάσεις στο εσωτερικό του C5 Aircross. Αυτό το στοιχείο είναι αρκετό για να προδιαθέσει ευχάριστα για τη συνέχεια. Αμέσως, τη… «σκυτάλη» παίρνει η ανάρτηση, που χαρίζει στο γαλλικό SUV εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει την απόλυτη άνεση, με τα αμορτισέρ τεχνολογίας Progressive Hydraulic Cushions να πρωταγωνιστούν. Ουσιαστικά, πρόκειται για δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να περιορίζονται στο ελάχιστο οι κραδασμοί από τις ανωμαλίες του δρόμου και η ανάρτηση να τις απορροφά με ευκολία πριν περάσουν στην καμπίνα των επιβατών. Η λειτουργία και τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά την κατατάσσουν ανάμεσα στις κορυφαίες της κατηγορίας σε επίπεδο άνεσης. Και όλα τα παραπάνω στοιχεία σου επιτρέπουν να πραγματοποιείς εκατοντάδες χιλιόμετρα στο εσωτερικό του C5 χωρίς να αισθάνεσαι το παραμικρό ίχνος κούρασης.

Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι πολύ χαμηλό, ενώ μόνο στην περίπτωση που ο 1.200άρης 3κύλινδρος σκαρφαλώσει σε υψηλές στροφές γίνεται αισθητή η παρουσία του. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 130 ίππων συνεργάζεται ιδανικά και ταιριάζει απόλυτα στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η πυκνή κλιμάκωση αναδεικνύει τις αρετές του κινητήρα και σε συνδυασμό με τη ροπή των 230 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 rpm, έχει ζωντάνια και καλή απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το κιβώτιο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του, ενώ μικρή υστέρηση το χαρακτηρίζει μόνο στις περιπτώσεις που προσπαθήσεις να κινηθείς σε γρήγορο ρυθμό. Τα 10,3 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση είναι ένα αξιοπρεπές νούμερο για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, με τη γενικότερη λειτουργία του κινητήρα να χαρακτηρίζεται για την ελαστικότητα του. Όσον αφορά την κατανάλωση η μέση τιμή κυμάνθηκε κοντά στα 7,5 lt/100 km, ενώ σε συνθήκες πίεσης σκαρφάλωσε μέχρι τα 8,5 lt/100 km.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Ανάρτηση
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Άνεση καθισμάτων
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος στο όριο

Σε πιο γρήγορο ρυθμό, το C5 Aircross αναδεικνύει το φιλικό χαρακτήρα του. Δεν ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά είναι αποτελεσματικό. Αποδεικνύεται συγκροτημένο και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Στο όριο οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες και κάπου εκεί συνειδητοποιείς ότι οδηγείς ένα SUV με απόσταση 230 mm από το έδαφος, και μάλιστα με μία ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση. Σημειώστε, πως ο οδηγός έχει στη διάθεση του έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα οποία διαλέγει με τη χρήση του e-Toggle επιλογέα. Εκτός από τα γνωστά και αναμενόμενα Eco, Normal και Sport, υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής των ηλεκτρικών βοηθημάτων για κίνηση σε λάσπη, άμμο και χιόνι. Σημειώστε, ότι για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν 20 σύστημα υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων συναντάμε το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driver Assist, το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, και το Active Lane Departure Warning που δουλεύει αρκετά διακριτικά και δεν ενοχλεί σε επαρχιακό δρόμο.

συμπέρασμα

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, η ανανεωμένη εκδοχή του C5 Aircross δεν χαρακτηρίζεται από επαναστατικές και ριζοσπαστικές αλλαγές. Εξάλλου, το γαλλικό μοντέλο που μετράει περισσότερες από 325.000 πωλήσεις έχει κερδίσει την αποδοχή του αγοραστικού κοινού. Αυτό επέτρεψε στη Citroen να προχωρήσει σε λεπτές ή καλύτερα «χειρουργικές» παρεμβάσεις βελτιώνοντας το C5 Aircross στα σημεία. Η νέα σχεδίαση του χάρισε φρεσκάδα, διατηρώντας τη μοναδικότητα που το διέκρινε, ενώ εξοπλίστηκε με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες που έχει σήμερα η Citroen στη διάθεση της. Το επίπεδο άνεσης παραμένει κορυφαίο και συνδυάζεται με αντίστοιχου επιπέδου ευρυχωρία και πρακτικότητα. Παράλληλα, με τη χρήση των νέων υλικών και τη γενικότερη εικόνα του, κοιτάει προς τις πιο premium κατασκευές της κατηγορίας.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...