
Δοκιμή Citroen e-C3 Aircross: Εντυπωσιακά άνετο και ευρύχωρο!
Με την άνεση και τους πληθωρικούς χώρους σε πρώτο πλάνο, το νέο Citroen C3 Aircross κλείνει το μάτι σε όσους αναζητούν ένα προσιτό στιλάτο οικογενειακό μοντέλο με μηδενικούς ρύπους.
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο Citroen C3 Aircross κάνει step up σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχοντας αναβαθμιστεί σε κάθε επίπεδο. Πιο SUV και άνετο από ποτέ, είναι διαθέσιμο τόσο σε υβριδική, όσο και σε ηλεκτρική εκδοχή. Δοκιμάζουμε αυτή των μηδενικών ρύπων και διαπιστώνουμε κατά πόσο ταιριάζει στο χαρακτήρα του γαλλικού crossover.
Η Citroen αναθεώρησε πλήρως την προσέγγιση της στο B-Segment, επενδύοντας στο νέο C3, αλλά και το C3 Aircross, διαθέτοντας δύο ισχυρές εναλλακτικές στην πλέον δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής, και όχι μόνο, αγοράς. Με δεδομένο πως και τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν για τα crossover χαρακτηριστικά τους, η νεότερη γενιά της εκδοχής που συνοδεύεται από το διακριτικό Aircross, διαθέτει όλα τα… SUV στοιχεία σε υπερθετικό βαθμό! Αυξημένες διαστάσεις, ακόμα πιο επιθετική «offroad» σχεδιαστική προσέγγιση, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αλλά μέχρι και ψηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης. Η νεότερη γενιά του γαλλικού μοντέλου εστιάζει στο στιλ, την άνεση και την ευρυχωρία. Στοιχεία, στα οποία οι Γάλλοι έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσουν το κόστος χαμηλά. Επιπλέον, το νέο C3 Aircross είναι το πρώτο B-SUV της Citroen που προσφέρεται σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Σήμερα, προσφέρεται αποκλειστικά σε μία έκδοση με μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh που υπόσχεται αυτονομία 306 km, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 113 ίππους, εκδοχή με την οποία έγινε και η πρώτη μας επαφή με το C3 Aircross επί ελληνικού εδάφους.
Πληθωρικό σε όλα του!
Τα συγγενικά στοιχεία με το νέο C3 είναι εμφανή, και το Aircross διατηρεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και προσέγγιση της Citroen που αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Oli. Η τετράγωνη λογική που έχει υιοθετήσει η μάρκα το διαφοροποιεί σε σχέση με το… κινεζικό τσουνάμι των καμπυλόγραμμων B-SUV, χαρίζοντας του χαρακτήρα και τονίζοντας τη διαφορετικότητα του. Οι τονισμένοι θόλοι και οι προφυλακτήρες με τις έντονες ακμές, δένουν απόλυτα με την boxy αισθητική, ενισχύοντας τον crossover χαρακτήρα του. Τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, οι ράγες οροφής, αλλά ακόμα περισσότερο η απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 193 mm στην ηλεκτρική εκδοχή, δεν αφήνουν αμφιβολία πως πρόκειται για ένα SUV. Ένα μοντέλο που μπορεί να κινηθεί άνετα σε κακό χωματόδρομο, και δεν περιορίζεται στον αστικό κύκλο.
Oh lala!
Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να διαπιστώσεις πως το C3 Aircross έχει μεγαλώσει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Από τα 4,1 m το γαλλικό B-SUV μάκρυνε στα 4,39 m, με το μεταξόνιο να έχει φτάσει τα 2.670 mm, από τα 2.604 mm της προηγούμενης γενιάς. Αυτό το στοιχείο έχει ευεργετικά αποτελέσματα στον τομέα της ευρυχωρίας, αφού πλέον τοποθετείται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν πολύ άνετα στην πίσω σειρά καθισμάτων, ακόμα και αν αυτός που βρεθεί στη θέση του οδηγού έχει ύψος που ξεπερνάει το 1.85 m. Ο διαθέσιμος χώρος τόσο για τα γόνατα, όσο και για το κεφάλι τους είναι κάτι παραπάνω από άφθονος , και ουσιαστικά είναι ο μεγαλύτερος που θα συναντήσεις σε μοντέλο της κατηγορίας. Επιπλέον, πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών, με τα 460 lt (+50 lt σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) να κρίνονται υπέρ του δέον ικανοποιητικά.
Δείτε ακόμη: Αυτές είναι οι πρώτες τιμές του Citroen C5 Aircross
H άνεση του ηλεκτρικού C3 Aircross εκτοξεύεται περαιτέρω από την παρουσία των καθισμάτων Advanced Comfort. Τα είχαμε πρωτογνωρίσει στο C5 Aircross, και με το αφρώδες υλικό των 15 mm είναι με διαφορά ό,τι πιο άνετο στην κατηγορία, και από τα καλύτερα στην αγορά. Δεν είναι υπερβολή πως στο εσωτερικό του γαλλικού B-SUV είναι σχεδόν αδύνατο να πιαστείς ή έστω να αισθανθείς άβολα, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και απόστασης. Από εκεί και πέρα, η σχεδιαστική προσέγγιση του εσωτερικού ακολουθεί την πεπατημένη και τη λογική που γνωρίσαμε στο C3. Καθαρές επιφάνειες, με έμφαση στην πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα.
Όσον αφορά τα υλικά κατασκευής, οι Γάλλοι τεχνικοί έχουν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά σκληρά πλαστικά, με μοναδική εξαίρεση κάποιες υφασμάτινες επενδύσεις σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού. Παρόλα αυτά η αίσθηση και η συναρμογή τους είναι ικανοποιητική και υπόσχεται την αντοχή τους στο χρόνο. Η σχεδιαστική απλότητα που διακρίνει τη καμπίνα των επιβατών, αναδεικνύεται από τον μικρό ψηφιακό πίνακα μπροστά από τον οδηγό, ο οποίος παρέχει τις τελείως απαραίτητες πληροφορίες. Είναι χαρακτηριστικό, πως όσο και αν ψάξεις δεν πρόκειται να βρεις τη μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, παρά μόνο την υπολειπόμενη αυτονομία. Όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων, αυτό φιλοξενείται σε μία οθόνη 10,25 ιντσών και αποδεικνύεται εύκολο στη χρήση υποστηρίζοντας Android Auto και Apple Car Play. Αν και δεν προσφέρεται στη βασική έκδοση… Βέβαια, το e-C3 Aircross παίρνει εξαιρετικό βαθμό όσον αφορά την πρακτικότητα, την οποία εξασφαλίζει η παρουσία πληθώρας αποθηκευτικών λύσεων στην καμπίνα των επιβατών, αλλά και το ταμπλό δύο επιπέδων.
Εν αναμονή…
Το e-C3 Aircross μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη με το ηλεκτρικό C3. Αυτό σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας των 113 ίππων αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία και 44 kWh, η οποία υπόσχεται 306 km με μία φόρτιση. Η αλήθεια είναι πως το γαλλικό B-SUV εμφανίζει μεγάλες ενεργειακές απαιτήσεις, με το επιπλέον βάρος σε σχέση με το C3 να μην ευνοεί τη χιλιομετρική του ελευθερία. Σε μικτές συνθήκες μπορεί να καλύψει λίγο περισσότερα από 230 km με μία φόρτιση, ενώ στην πόλη αυτό το νούμερο μπορεί να φτάσει τα 280 km. Στην περίπτωση που κινηθείς στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h, δύσκολα θα πραγματοποιήσεις περισσότερα από 200 km. Η αλήθεια είναι πως η αυτονομία είναι περιορισμένη για ένα μοντέλο με το χαρακτήρα του C3 Aircross, του οποίου τα χαρακτηριστικά δεν το περιορίζουν στον αστικό κύκλο. Βέβαια, σύντομα αναμένεται έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία θα χαρίζει στο ηλεκτρικό B-SUV περισσότερα από 400 km με μία φόρτιση. Τουλάχιστον, το e-C3 Aircross υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως 100 kW, κάτι που σημαίνει πως σε ταχυφορτιστή μόλις 26 λεπτά είναι αρκετά για να γεμίσει η μπαταρία από το 20% στο 80%. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως διαθέτει onboard φορτιστή 11 kW, κάτι που σημαίνει πως σε wallbox 4,5 ώρες είναι αρκετές για μία πλήρη φόρτιση.
Δείτε ακόμη: Αυτόματο υβριδικό με 110 ίππους και κατανάλωση 5 lt/100 km
Άνετη συμβίωση
Η ευρυχωρία και η άνεση είναι τα στοιχεία που διακρίνουν το C3 Aircross στο δρόμο, με την ποιότητα κύλισης να διαμορφώνει την προσωπικότητα και το χαρακτήρα του. Η ανάρτηση με τα υδραυλικά bump stop της Citroen μεταμορφώνει το γαλλικό B-SUV σε «μαγικό χαλί» που περνάει με ανάλαφρο τρόπο πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες εγκάρσιες κακοτεχνίες που γίνονται αισθητές στον πίσω άξονα, αλλά για αυτό ευθύνονται περισσότερο οι ελληνικοί δρόμοι, παρά η ρύθμιση της ανάρτησης. Αρωγός στην απόσβεση της ανάρτησης είναι και τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ, μία επιλογή που δεν συνηθίζεται στα μοντέλα της κατηγορίας, και σίγουρα στο e-C3 Aircross συμβάλλει στο υψηλό επίπεδο άνεσης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι εσωτερικού
- Χώρος αποσκευών
- Καθίσματα
- Πρακτικότητα
- Άνεση
ξινά
- Αυτονομία
- Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα
Το φιλήσυχο προφίλ του ηλεκτρικού C3 Aircross συμβαδίζει και με τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι άκρως πολιτισμένος! Η εκρηκτικότητα άλλων ηλεκτρικών λάμπει δια της απουσίας της, με το γαλλικό B-SUV να επιταχύνει ικανοποιητικά και προοδευτικά. Μάλιστα, δεν υπάρχει επιλογή προγράμματος οδήγησης που να διαφοροποιεί την απόκριση στο γκάζι, η οποία εν τέλει είναι απλά ικανοποιητική, με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις να σου επιτρέπουν να προσπεράσεις με ασφάλεια. Σίγουρα, δεν είναι το πιο γρήγορο ηλεκτρικό, κάτι που μαρτυρούν και τα 11 sec που χρειάζεται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αλλά σίγουρα η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ταιριάζει με το χαρακτήρα του μοντέλου. Κάτι που ισχύει και για την οδική του συμπεριφορά.
Δεν πρόκειται να σε ενθουσιάσει, αλλά σίγουρα δεν θα σε προβληματίσει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες τηρουμένων των αναλογιών (βάρος και απόσταση από το έδαφος), με το e-C3 Aircross να είναι ελαφρώς υποστροφικό, αλλά με τις όποιες τάσεις να είναι εύκολα ελεγχόμενες με το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να είναι φιλικό και απόλυτα ασφαλές για το μέσο οδηγό. Σίγουρα, θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ του φρένου, κάτι που ισχύει όμως στη συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε πως η ανάκτηση δεν ρυθμίζεται, στοιχείο που πιθανότατα θα βοηθούσε στη βελτίωση της αποδοτικότητας του γαλλικού μοντέλου.
συμπέρασμα
To Citroen C3 Aircross μεγάλωσε και ουσιαστικά ωρίμασε. Πλέον, μπορεί να αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο μίας οικογένειας, προσφέροντας σημαντική ευρυχωρία που το κατατάσσει ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Με ιδιαίτερο στιλ που το διαφοροποιεί απέναντι στην… κινεζική λαίλαπα και ποιότητα κύλισης αντίστοιχη με αυτή που διδάσκει η γαλλική σχολή, είναι ένα B-SUV που κατατάσσεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Στην περίπτωση της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής, «αχίλλειος πτέρνα» είναι η μικρή αυτονομία. Βλέπετε, δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά για ένα μεγάλο, άνετο και ευρύχωρο SUV, ικανό να σε ταξιδέψει εκτός αστικού κύκλου. Εν αναμονή, λοιπόν, της έκδοσης με τη μεγαλύτερη μπαταρία… Για όσους αναζητούν ηλεκτρικό. Γιατί, διαφορετικά υπάρχει και η υβριδική εκδοχή, η οποία με το προωθητικό πρόγραμμα που τρέχει η Citroen σήμερα ξεκινάει από τα 18.900 ευρώ στην έκδοση των 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο.