Κακοκαιρία ILINA: Προσοχή στην υδρολίσθηση - Τι είναι, πόσο κινδυνεύεις

Η οδήγηση στη βροχή κρύβει κινδύνους. Η υδρολίσθηση είναι ένας από τους μεγαλύτερους, οπότε δείτε τι είναι και πως πρέπει να αντιδράσουμε όταν προκληθεί.

  • -
  • -

Η κακοκαιρία ILINA πλησιάζει, με τους μετεωρολόγους να προειδοποιούν για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα. Σύμφωνα με την ΕΜΥ αναμένονται ισχυρές καταιγίδες, με τους επιστήμονες να συνιστούν περιορισμό των μετακινήσεων. Όποιος ωστόσο, επιλέξει να κινηθεί με το όχημά του, καλό είναι να γνωρίζει πως η οδήγηση στη βροχή απαιτεί περισσότερη προσοχή, προνοητική συμπεριφορά και λεπτούς χειρισμούς.

Σε αντίθετη περίπτωση, είμαστε πολύ πιο κοντά από όσο νομίζουμε σε ένα τρακάρισμα. Γι' αυτό πρέπει να συγκρατούμε την ταχύτητά μας σε φυσιολογικό επίπεδο, να κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και να διατηρούμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας σε άριστη κατάσταση. Αν δεν είμαστε τυπικοί με το τελευταίο, η πιθανότητα εμφάνισης της υδρολίσθησης πολλαπλασιάζεται!

Όταν τα ελαστικά δεν πατάνε στο δρόμο

Σας φαίνεται απίθανο να υπάρχει στιγμή που ενώ κινείστε στην άσφαλτο, τα ελαστικά σας να μην έχουν απευθείας επαφή με αυτή; Κι όμως, γίνεται και ονομάζεται υδρολίσθηση. Το συγκεκριμένο φαινόμενο προκαλείται όταν υπάρχει νερό στο δρόμο και κινούμαστε πιο γρήγορα απ' ότι πρέπει ή έχουμε ελαστικά με αρκετή φθορά. Για να κατανοήσουμε ακριβώς περί τίνος πρόκειται, θα διευκρινίσουμε κάτι σημαντικό.

Δείτε ακόμη: Όλοι το κάνουν λάθος: Δύο καινούργια ελαστικά μπαίνουν μπροστά ή πίσω;

Όταν ο τροχός γυρίζει σε βρεγμένο δρόμο, δημιουργείται ένα «τείχος» νερού μπροστά του καθώς πραγματοποιείται η κύλιση. Το πέλμα που βλέπουμε στα ελαστικά υπάρχει για να παίρνει το νερό που υψώνεται μπροστά από τον τροχό και να το αποβάλλει πίσω του και στο πλάι. Όταν αυτό το πέλμα δεν έχει το απαιτούμενο βάθος ή ο τροχός γυρίζει πολύ γρήγορα, τότε η χάραξη δεν προλαβαίνει να αποβάλλει όλη την ποσότητα του νερού και ο τροχός «ανεβαίνει» πάνω στο τείχος. Ως αποτέλεσμα, δημιουργείται ένα λεπτό υδάτινο φιλμ μεταξύ του ελαστικού μας και της ασφάλτου. Το λάστιχο δεν πατάει πια στο δρόμο, αλλά σε αυτό το λεπτό φιλμ, το οποίο γλιστράει πάρα πολύ!

Πώς διορθώνουμε την υδρολίσθηση;

Αν οδηγούμε σε βρεγμένο δρόμο και νιώσουμε ότι το αυτοκίνητο υδρολισθαίνει, τότε πρέπει να δράσουμε άμεσα και προσεκτικά. Σε καμία περίπτωση δεν κάνουμε άτσαλες, απότομες κινήσεις όπως γρήγορη αλλαγή πορείας ή φρενάρισμα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να απελευθερώσουμε απαλά το πετάλι του γκαζιού και να διατηρήσουμε την ίδια πορεία. Με την ήρεμη επιβράδυνση που θα ακολουθήσει, ο τροχός θα ανακτήσει την επαφή του με το δρόμο και θα είμαστε ασφαλείς.

Στην περίπτωση που πανικοβληθούμε και πατήσουμε φρένο ή στρίψουμε απότομα το τιμόνι, τότε το όχημα θα γλιστρήσει καθώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη πρόσφυση. Το τρακάρισμα μετά από αυτό, είναι σχεδόν… βέβαιο. Αν νιώσετε ποτέ το φαινόμενο της υδρολίσθησης, ελέγξτε άμεσα τα ελαστικά σας. Μπορεί να είναι τόσο φθαρμένα που να χρειάζονται αντικατάσταση. Αν έχουν αρκετό βάθος πέλματος, άλλος υπαίτιος μπορεί να είναι η χαμηλή πίεση αέρα. Με πίεση χαμηλότερη από την προβλεπόμενη το ελαστικό πατά περισσότερο στα πλαϊνά του, κι έτσι εγκλωβίζει πιο εύκολα το νερό στο κέντρο του.

Διαβάστε επίσης: Αλλαγή υαλοκαθαριστήρων: Πόσο κοστίζει, τι πρέπει να προσέξεις

Αν τώρα τα ελαστικά σας είναι σε καλή κατάσταση και έχουν τη σωστή πίεση, τότε ο λόγος που προκάλεσε την υδρολίσθηση ήταν η υπερβολική ταχύτητα, οπότε θα πρέπει να φροντίσετε να διατηρείτε πιο αργό ρυθμό όταν ο δρόμος είναι τόσο βρεγμένος. Αυτή άλλωστε είναι και η συμβουλή που πρέπει να ακολουθήσετε πριν καν συμβεί το τρομακτικό φαινόμενο της υδρολίσθησης.