Δίπλωμα μηχανής: Τι επιτρέπει ο ΚΟΚ, αλλά αν το κάνεις στην εξέταση κόπηκες;

Στην εξέταση για απόκτηση διπλώματος μοτοσικλέτας θα περίμενε κάποιος οι τυπικές προϋποθέσεις για τον αναβάτη να είναι ταυτόσημες με εκείνες που επιβάλλει ο ΚΟΚ, όμως φαίνεται ότι αυτό δεν ισχύει πάντα!

  • -
  • -

Η οδήγηση μοτοσικλέτας είναι ένα αρκετά διαδεδομένο... σπορ στην χώρα μας, και γενικότερα σε όλες τις χώρες που πασχίζουν να καταπολεμήσουν το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος. Ειδικά τον τελευταίο καιρό, με την κίνηση να έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα και να μην δείχνει σημάδια ελάττωσης ακόμη και τώρα που βρισκόμαστε μία ανάσα από τον Αύγουστο, πολλοί είναι αυτοί που παίρνουν την μεγάλη απόφαση να περάσουν από τους 4 στους 2 τροχούς, τουλάχιστον για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Κοιτώντας λοιπόν τις προϋποθέσεις για την έκδοση άδειας οδήγησης δίκυκλου, πέσαμε πάνω σε κάτι… «παράδοξο». Αφορά τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό του αναβάτη και, συγκεκριμένα τα αξεσουάρ που απαιτούνται στην εξέταση, σε σχέση με εκείνα που επιβάλλονται αφού εκδοθεί το δίπλωμα. Όπως στο δίπλωμα αυτοκινήτου εξεταζόμαστε στην οπισθογωνία, που είναι παράνομη σύμφωνα με τον ΚΟΚ, εδώ έχουμε το ανάποδο: κάτι δηλαδή που απαγορεύεται στην εξέταση, επιτρέπεται από τον ΚΟΚ.

gloves

Τι εξοπλισμό επιβάλλει ο ΚΟΚ και τι ζητούν οι εξεταστές;

Σύμφωνα με την Α3/οικ.50984/7947/2013 Υπουργική απόφαση ο υποψήφιος οδηγός για τις κατηγορίες ΑΜ, Α1, Α2 και Α οφείλει κατά την πρακτική εκπαίδευση και τη Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (πρακτική εξέταση) να φέρει τον απαραίτητο “προστατευτικό εξοπλισμό”. Αυτός περιπλαμβάνει:

  • Εγκεκριμένο κράνος ασφαλείας κλειστού τύπου στο οποίο το υπάρχον κάλυμμα του κάτω μέρους του προσώπου είναι προστατευτικό και σημαίνεται στο ειδικό ταμπελάκι με το σύμβολο «Ρ».
  • Μπουφάν μοτοσικλέτας εγκεκριμένου τύπου, το οποίο φέρει εσωτερικά προστατευτικά στους ώμους, αγκώνες, βραχίονες και χέρια.
  • Παντελόνι με προστατευτικά σε γοφούς και γόνατα, σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ1621.
  • Γάντια τα οποία εξασφαλίζουν προστασία από τις καιρικές συνθήκες, προστασία από την τριβή και τέλος καλή αίσθηση των χειριστηρίων κατά την οδήγηση.
  • Κατάλληλα υποδήματα (όχι πάνινα, αθλητικά κτλ), που προστατεύουν το πόδι τουλάχιστον έως το ύψος του αστραγάλου (μποτάκια).
  • Ανακλαστικό γιλέκο

Δείτε ακόμη: Δίπλωμα μηχανής: Πόσο κοστίζει – Ποιες είναι οι κατηγορίες

kranos

Αφού λοιπόν περάσει με το καλό ο υποψήφιος οδηγός την εξέταση και πάρει στα χέρια του την άδεια οδήγησης, η συντριπτική πλειοψηφία της παραπάνω λίστας… παραγράφεται. Κι αυτό γιατί όπως θα γνωρίζετε οι περισσότεροι, ο απαραίτητος εξοπλισμός του αναβάτη σύμφωνα με τον ΚΟΚ περιλαμβάνει μόνο το κράνος. Μπορείς να οδηγήσεις δηλαδή μοτοσικλέτα φορώντας βερμούδα ή αμάνικο και να είσαι απόλυτα νόμιμος, ενώ κάτι αντίστοιχο κατά την διάρκεια της εξέτασης θα μεταφραζόταν σε άμεση απόρριψη, πριν καν ανέβεις στην μοτοσικλέτα.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το Άρθρο 12, παράγραφος 6 του ΚΟΚ: «Οι οδηγοί και οι επιβάτες μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων χωρίς κουβούκλιο υποχρεούνται να φορούν προστατευτικό κράνος, του οποίου τα χαρακτηριστικά, οι προδιαγραφές, ως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι εξαιρέσεις από την υποχρέωση αυτή».

Γιατί θεωρείτε ότι συμβαίνει αυτό; Συμφωνείτε με αυτή την διαφοροποίηση μεταξύ εξέτασης και ΚΟΚ ή θεωρείτε πως εκθέτει τους αναβάτες σε κίνδυνο;