Ποια μηχανάκια δεν περνάνε ΚΤΕΟ;

Αυτοκίνητα, φορτηγά, μοτοσικλέτες, τρίκυκλα. Βενζίνη, diesel, φυσικό αέριο, υγραέριο ή ρεύμα. Ό,τι όχημα κι αν έχεις, ότι καύσιμο κι αν χρησιμοποιεί, το ΚΤΕΟ είναι υποχρεωτικό. Εκτός από τα παρακάτω δίκυκλα.

  • -
  • -

Ο νόμος έχει κάνει υποχρεωτικό τα οχήματα κάθε είδους να περνάνε ΚΤΕΟ ανά περιόδους. Ο σκοπός αυτής της πρόβλεψης του νόμου είναι να εξασφαλιστεί ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους πληρούν κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές τεχνικής αρτιότητας.

Όταν τα οχήματα είναι τεχνικά άρτια μειώνονται οι πιθανότητες εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται σε κάποιο βαθμό η επιβάρυνση στο περιβάλλον. Πρόκειται για μία ενέργεια, λοιπόν, που κάθε ιδιοκτήτης οχήματος πρέπει να έχει κατά νου, καθώς αν δεν εκπληρωθεί αυτή η υποχρέωση, ο νόμος προβλέπει τσουχτερά πρόστιμα. Συγκεκριμένα, για τους κατόχους δικύκλων, το πρόστιμο φτάνει τα 400 ευρώ.

motosikleta-suzuki-vstrom-v-strom

Ποια δίκυκλα εξαιρούνται από την υποχρέωση του ΚΤΕΟ;

Ωστόσο υπάρχει μία κατηγορία κατόχων, οι οποίοι δεν χρειάζεται να ασχοληθούν με τίποτα από τα παραπάνω, καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να περάσουν ποτέ τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Αυτό όχι επειδή έτσι αποφάσισαν αυθαίρετα, αλλά επειδή το προβλέπει ο νόμος.

Δείτε ακόμα: Ποια ηλεκτρικά scooter οδηγείς με δίπλωμα αυτοκινήτου;

Τα δίκυκλα που δεν είναι απαραίτητο να περάσουν ποτέ ούτε έξω από ΚΤΕΟ είναι εκείνα που ο κινητήρας τους έχει κυβισμό μέχρι 49 κ.εκ. Ο νόμος αναγράφει ξεκάθαρα ότι η υποχρέωση του περιοδικού τεχνικού ελέγχου αφορά τα δίκυκλα με κυβισμό από 50 κ.εκ.

motosikleta-scooter-papi-sym-jet14-50

Για όσα δίκυκλα έχουν κυβισμό μικρότερο από αυτό το όριο, στην άδειά τους αναφέρονται ως μοτοποδήλατα. Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που απαλλάσσονται από την υποχρέωση του ΚΤΕΟ. Ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος προβλέπεται μόνο για μοτοσικλέτες, ενώ τα μοτοποδήλατα εξαιρούνται.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα μοτοποδήλατα είναι η μόνη κατηγορία που μπορεί να οδηγηθεί από 16 ετών, με την απόκτηση του διπλώματος ΑΜ. Αυτό είναι ενδεικτικό της διαφορετικής αντιμετώπισης που έχει το κράτος απέναντι σε αυτή την κατηγορία δίκυκλων. Φυσικά τα παραπάνω ισχύουν και για τα ηλεκτρικά δίκυκλα που εντάσσονται στην κατηγορία των 50.