Kia Rio 1.2

Μοντέρνοι καιροί για την Kia στα supermini, με το Rio να προσφέρει πλήθος πλεονεκτημάτων σε προσιτή τιμή.

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή121 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,1 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Κομψό και φρέσκο supermini που προσφέρει όλα όσα αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο της κλάσης, επενδύοντας τα λιγότερα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμισμός
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • 7ετής εγγύηση
  • Τιμή
ξυνά
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού
  • Ορατότητα προς τα πίσω
απόψεις

Με σχεδιασμό που αποπνέει φρεσκάδα, το Rio επαναπροσδιορίζει τη θέση της μάρκας στα supermini. Πληθωρικό σε διαστάσεις, καλοεξοπλισμένο και με ποιότητα κατασκευής άνω του μέσου όρου, μπορεί να παίξει το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας με απόλυτη επιτυχία. Μπορεί η μόδα να προτάσσει «diesel παντού», όμως η βενζινοκίνητη έκδοση δεν υστερεί αισθητά σε κατανάλωση, ενώ παράλληλα επιτρέπει να κάνεις «ταμείο» με σκάρτα έντεκα χιλιάρικα.

Βασίλης Παπαδόπουλος 

Οι άνθρωποι της Kia μπορούν εύκολα να καυχιούνται ότι συνέλαβαν εύστοχα το νόημα επιθυμίας των εν δύναμη αγοραστών. Οι συνήθεις προσδοκίες του κοινού της κατηγορίας φωτογραφίζουν την εύπεπτη, χαριτωμένη έως δυναμική σχεδίαση, αναζητούν επίσης υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, χαρακτηριστικά και αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας, χώρους και αποδοτικούς κινητήρες με χαμηλή κατανάλωση. Και όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση να μην ξεφεύγουν από τα φυσιολογικά αγοραστικά όρια. Το Rio με την πρώτη ματιά πείθει ότι δεν είναι απλά ένα κομψό και χαριτωμένο δημιούργημα που σε εντυπωσιάζει μόνο ως περιτύλιγμα, αλλά ένα προσεγμένο στην λεπτομέρεια supermini που θα πείσει τον ενδιαφερόμενο. 

 

Κορεάτης …ευρωπαίος!

Η σκούφια του κρατάει από την Κορέα, όμως η έμπνευση είναι καθαρά ευρωπαϊκή και ήρθε από την ομάδα που επιμελείται ο αρχισχεδιαστής της Kia στην γηραιά ήπειρο, Πέτερ Σράιερ. Ο συνδυασμός καμπύλων και ακμών στο κορμί του, δίνουν στο 3ης γενιάς Rio τα μοδάτα συστατικά που διαμορφώνει η κατηγορία. Με πληθωρικές διαστάσεις (Μ: 4.045 mm, Π: 1.720 mm, Υ: 1.455 mm) το supermini της Kia διατηρεί σε μια ισορροπία την ανάγκη για χώρους και την σπορτίφ αισθητική. Μια ματιά στο σαλόνι επιβεβαιώνει ότι ο σύγχρονος απόγονος του Rio εσωκλείει ευρωπαϊκή φινέτσα τόσο στον σχεδιασμό όσο και στον διάκοσμο. Μπορεί να μην συναντάς τα μαλακότερα υλικά που καυχιέται η ελίτ της κατηγορίας, όμως σε αφή, όψη και εφαρμογή τα υλικά κατασκευής του Rio σε πείθουν ότι θα παραμείνουν λειτουργικά και αλώβητα για πολλά χρόνια, ως ένδειξη συνολικής ποιότητας. Εκτός από τις τρεις επιλογές διχρωμίας στο ταμπλό που ανεβάζει το πρεστίζ, διακοσμητικές λεπτομέρειες συμβάλουν στην αίσθηση πολυτέλειας στις κορυφαίες εκδόσεις, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό από την βασική έκδοση. Εκτός των 6 αερόσακων και του ESP, περιλαμβάνει τις επίκαιρες ηλεκτρικές ανέσεις, Α/C και MP3 CD player με ΑUX, θύρα USB καθώς και χειριστήρια ρύθμισης από το τιμόνι. Η ενδιάμεση έκδοση κερδίζει επιπλέον τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθρεφτών, τους αισθητήρες φώτων και το Bluetooth, καθώς και ουσιαστικές ή αισθητικές λεπτομέρειες όπως τα φώτα ημέρας LED, φλας στους εξωτερικούς καθρέφτες, δέρμα σε επιλογέα και τιμόνι. Η κορυφαία έκδοση περιλαμβάνει επιπλέον μεταξύ άλλων τους αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, το Start Button και τις ζάντες αλουμινίου, ενώ στον μακρύ προαιρετικό κατάλογο θα συναντήσετε premium στοιχεία εξοπλισμού όπως cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, καθώς και σύστημα Navigation με οθόνη 7’’. Το κομψό σαλόνι προσφέρει γενναιόδωρα τους χώρους του στους επιβάτες και μερίδιο ευθύνης έχει και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.570 mm. Εξαιρετικός ο χώρος για ενήλικες επιβάτες εμπρός και πίσω που θα εκτιμήσουν την ευρύχωρη και ήσυχη καμπίνα στο ταξίδι. Εκτός από την απροβλημάτιστη εργονομία και τους κλασικούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, το Rio επιφυλάσσει και έναν μεγάλο χώρο για τις αποσκευές, χωρητικότητας 288 λίτρων, που με την ανάκλιση των καθισμάτων διαμορφώνεται σε περισσότερα από 920 λίτρα. Το μόνο ουσιαστικό φάουλ που μπορεί να του προσάψει κανείς είναι η ορατότητα προς τα πίσω κάτι που όμως συνηθίζεται στην πλειονότητα των ανταγωνιστών του.

 

Πάντα ευδιάθετο

Αν και ο μικρότερος και πιο trendy είναι ο τρικύλινδρος turbodiesel στην γκάμα του Rio, πιο προσιτός και ενδεχομένως δημοφιλέστερος αναμένεται σε βάθος χρόνου ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων της δοκιμής που διαμορφώνει σε χαμηλότερα επίπεδα την τιμή αγοράς. Μπορεί να μην συναγωνίζεται την ροπή και τις ρεπρίζ του μικρού πετρελαιοκινητήρα, όμως παραμένει σύγχρονος με τεχνολογία CVVT (συνεχώς μεταβαλλόμενη ρύθμιση βαλβίδων) και με εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι 85 ίπποι στις 6.000 rpm και τα 121 Nm ροπής στις 4.000 rpm μπορεί να μην δείχνουν εντυπωσιακά νούμερα, όμως σε συνδυασμό με ένα σωστά κλιμακωμένο και με καλή αίσθηση 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων αρκούν για να δώσουν στο βάρους χιλίων και κάτι κιλών την ζωντάνια που αναζητάς. Τα 13,1’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 168 km/h τελικής ταχύτητας, είναι ένα πρώτο δείγμα των προθέσεων του Rio σε επίπεδο επιδόσεων. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά ούτε και στην τσέπη με την μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής (5,0 lt/100 km) σχεδόν να επιβεβαιώνεται μεν, αλλά σε πολύ πειθαρχημένες και ειδικές συνθήκες. Στην πράξη και σε πιο απελευθερωμένο ρυθμό οδήγησης υπολογίστε ένα με δύο λίτρα επιπλέον, που και πάλι είναι κολακευτικές τιμές, ενώ αν ψάχνεις τις επιδόσεις δουλεύοντας το εύστροφο μοτέρ στα κόκκινα φλερτάρεις με το δεκάρικο. Το θετικό για τον μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι ότι δεν χρειάζεται να τον ξεζουμίζεις για να νιώσεις ζωντάνια. Ελαστικός και πρόθυμος από χαμηλά αποδίδει πολιτισμένα και ουσιαστικά, ενώ ακούγεται ήσυχος, πλουτισμένος, ευδιάθετος και υγιής σε όλο το φάσμα των στροφών που θα κλιθεί να αποδείξει το έργο του, είτε κινείται στην πόλη είτε σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς. Στο εκδρομικό ρεπερτόριο του Rio εισπράτεις αρχικά ένα καλοδεμένο σύνολο από την στιγμή που βγεις στον ανοιχτό δρόμο και ανέβεις σε ταχύτητες. Το supermini της Kia προσφέρει μια στιβαρή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, δείχνει ακλόνητο στην ευθεία και δεν δυσκολεύεται να διατηρεί το ταχύμετρο σε ενδείξεις κοντά στα 150 km/h χωρίς ενοχλητικούς ήχους να φτάνουν στην καμπίνα και να επηρεάζουν αρνητικά τους επιβάτες. Η ήσυχη κύλιση και οι απλωμένες σχέσεις του δίνουν μια ξεχωριστή θέση στα μικρά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα της αγοράς, ενώ βγαίνοντας στο επαρχιακό δίκτυο διαπιστώνεις ότι αντιμετωπίζει με άνεση, φιλικότητα και ασφάλεια τις συνθήκες, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερους συμβιβασμούς από τον οδηγό. Η ανάρτηση απορροφά και διαβάζει σωστά τις ανωμαλίες δίχως να επηρεάζει την σταθερότητά του και μόνο το τιμόνι με την ελλιπή αίσθηση στις αλλαγές κατεύθυνσης προκαλεί στιγμιαία δυσαρέσκεια, μέχρι να το συνηθίσεις. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, αλλά μέτρια αποτελεσματικότητα, χωρίς όμως να διαμορφώνουν αρνητικά την συνολική εικόνα, ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά, ισορροπώντας ανάμεσα στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα, προσφέροντας ταυτόχρονα στον οδηγό την δυνατότητα απενεργοποίησης. Αν και το Rio δεν έχει ως προτεραιότητα την σπορ έκφραση στην συμπεριφορά του, παρόλα αυτά θα αφήσει καλές εντυπώσεις στον απαιτητικό οδηγό.

 

συμπέρασμα
Η 3η γενιά Rio βλέπει με άλλο μάτι την θέση του στην κατηγορία, όντας δυναμικό, άρτιο και με δυτικοευρωπαϊκή φιλοσοφία στον τρόπο έκφρασης. Το καλό όνομα με βάση την πιστότητα και αξιοπιστία συνδυάζεται με δημιουργική σχεδίαση και εφάμιλλη συμπεριφορά με τα πρωτοκλασάτα μοντέλα της κλάσης, ενώ ακόμα και στην βασική βενζινοκίνητη έκδοση των 1.2 λίτρων προσφέρει ένα αξιόλογο πακέτο που δεν εμφανίζει ελλείψεις σε επί μέρους τομείς. Οι ρεαλιστικές του επιδόσεις και κατανάλωση η επταετής εργοστασιακή εγγύηση και η χαμηλή του τιμή είναι οι έξτρα καλοί λόγοι για να κατευθυνθείς στην πλησιέστερη έκθεση για παραγγελία.
VIDEOS

Νέο Kia Rio

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...