Volvo S60 1.6D DRIVe

Υψηλές προσδοκίες

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κομψή φιγούρα του S60, γίνεται ακόμα πιο επίκαιρη  με τον 1600άρη diesel κινητήρα

γλυκά
  • Εσωτερική Σχεδίαση
  • Ποιότητα υλικών και κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
απόψεις

Μία έκδοση που ενώ θεωρητικά αντιπαρατίθεται με τις premium αμιγώς γερμανικές προτάσεις της κατηγορίας, είναι η μόνη με κινητήρα 1,6 λίτρων. Παράλληλα έχει το πλεονέκτημα να αλιεύει κοινό από τη μάζα των μεσαίων οικογενειακών όπου προβάλει την ανταγωνιστική του τιμή, στις προτάσεις ίδιου κυβισμού οι οποίες δυστυχώς δεν έχουν τα ίδια ποιοτικά πρότυπα. Γρίφος; Κάθε άλλο. Αρκεί να αρκεστεί κανείς στη χαμηλή εξοπλιστικά έκδοση. Μετά αλλάζουν τα δεδομένα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το νέο S60 έχει καθιερωθεί πλέον στην μεσαία κατηγορία, κοιτάζοντας με τις αρετές του το άνω άκρο της. Διαφορετικό,  σίγουρα ναι και κάτι παραπάνω, μοιράζει χαμόγελα στα χείλη με την ποιότητα, τον εξοπλισμό και την κύλιση του στο δρόμο. Ανάμεσα στην πληθωρική γκάμα εκδόσεων, αυτή με τον βασικό diesel ξεχωρίζει στο γκρίζο τοπίο της ελληνικής αγοράς. Δείχνει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον απαιτητικό αγοραστή, που κοιτά εκτός από την αύρα μέσα-έξω, κάθε λεπτομέρεια που προκύπτει εν κινήσει. Υπόσχεται πολλά, με λογικό αντίτιμο και σχεδόν εξανεμίζει όποιον συμβιβασμό σε σχέση με τα καθιερωμένα γερμανικά μοντέλα. Κοιτάει στα μάτια ολόκληρο τον ανταγωνισμό το S60 και αυτό μάλλον είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του. 

 

Άλλη αίσθηση

Σύγχρονη σχεδίαση που μαγνητίζει στο μάτι και κρύβει έντεχνα τις σεβαστές διαστάσεις του πληθωρικού S60. Οι σπορ πινελιές ενισχύουν το δυναμικό χαρακτήρα, με το εμπρός μέρος να υπογραμμίζει εύστοχα την εταιρική ταυτότητα. Ελκυστικό και κομψό, δείχνει στιβαρό και «καλογυμνασμένο» εκπέμποντας μια μοντέρνα αλλά και συνάμα σοβαρή εικόνα, χωρίς σε καμία περίπτωση να είναι βαρετό. Οι coupe αναφορές αρέσουν και είναι μοχλός προσέλκυσης των πιο νέων αγοραστών της κατηγορίας, που αντιστέκονται στην «τετριμμένη» λογική μερικών ανταγωνιστικών μοντέλων.

Δυνατή είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Η μοναδική σχεδίαση Volvo, σε μεταφέρει σε ένα πλούσιο σαλόνι, που ειδικά στις φορτωμένες με εξοπλισμό εκδόσεις, φαντάζει ιδανικό και για πιο ακριβές κατασκευές. Ποιοτικά καθίσματα, πρόσταγμα για άνεση και ο οδηγός τίθεται διακριτικά στο επίκεντρο, δίνοντας στους επιβάτες μια πιο ανάλαφρη αίσθηση εξοικείωσης και ζεστασιάς, που λείπει από πολλά γερμανικά μοντέλα. Μαλακά πλαστικά και στοιχεία πολυτέλειας δίνουν πόντους και κύρος εκ των έσω, και μαζί με την σωστή εργονομία συνεργάζονται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ο πλούσιος εξοπλισμός, ακόμα και της βασικής έκδοσης Kinetic, σε βοηθά να υιοθετήσεις πιο εύκολα το ξεχωριστό design των Volvo του σήμερα. Η εκμετάλλευση των χώρων δεν κοιτά την απόλυτη πρακτικότητα, αλλά εξυπηρετεί εύστοχα τους επιβάτες που δύσκολα θα παραπονεθούν για κάτι. Ο χώρος αποσκευών με 380 lt μπορεί να μην κερδίζει στα χαρτιά την κατηγορία του, αλλά χαρακτηρίζεται επαρκής για το αυτοκίνητο. Για τους πιο απαιτητικούς άλλωστε υπάρχει το εξίσου όμορφο και πιο πρακτικό V60.

 

Συνεπές σε όλα…

Μπορεί ο μικρός diesel των 1,6 λίτρων να είναι ο βασικός κινητήρας από πλευράς απόδοσης, αλλά φροντίζει να το κρύβει έντεχνα χάρη στη ροπή και την πολιτισμένη λειτουργία του. 115 ίπποι λοιπόν και 270 Nm ροπής, συνδυάζονται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τα νούμερα στα τεχνικά χαρακτηριστικά -με 0-100 km/h σε 10,9’’ και 189 km/h τελικής ταχύτητας- επιβεβαιώνουν σε μεγάλο ποσοστό την αίσθηση στο δρόμο. Δεν σου λείπει το τράβηγμα στην καθημερινότητα αφού το εύχρηστο κιβώτιο αξιοποιεί άριστα τις δυνατότητες του κινητήρα και κρατά την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, συνεργαζόμενο με το απροβλημάτιστο Start&Stop. Άριστος σε λειτουργία ο κινητήρας για το είδος του, προσφέρει ησυχία, τάξη και ασφάλεια σε ολόκληρο το εύρος λειτουργίας του. Στο επίκαιρο σημείο της κατανάλωσης μπορείς με λίγη προσοχή να κινηθείς άνετα με 6,5 lt/100km, κάνοντας ελάχιστους συμβιβασμούς οικονομίας.

Σύγχρονος πολιτισμός πίσω από το τιμόνι του μεσαίου sedan S60. Κάθεσαι στη  θέση οδήγησης και απολαμβάνεις την ποιοτική κύλιση που έρχεται να εδραιώσει την ηγετική θέση που επιθυμεί να κατακτήσει στην κατηγορία. Ο κινητήρας ενισχύει το συναίσθημα της ήρεμης και στρωτής οδήγησης, ενώ το σβέλτο ταξίδι (140-150 km/h) είναι η αγαπημένη του ασχολία. Το σύστημα διεύθυνσης και η ρύθμιση της ανάρτησης δεν έχουν σπορ αναζητήσεις, τα φρένα όμως ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς.  

Το μεγαλύτερο ατού του S60 είναι αναμφισβήτητα, η άνεση, η ποιότητα κύλισης και το συναίσθημα της απόλυτης ασφάλειας που εμπνέει σε οδηγό και επιβάτες. Το τελευταίο ενισχύεται σημαντικά από το ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων City Safety, Pedestrian Detection και Adaptive Cruise Control. Το μεν πρώτο ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού σε φρενάρισμα του προπορευόμενου, το δεύτερο φρενάρει αυτόματα όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα και υπάρχει πεζός στην τροχιά του αυτοκινήτου και το τρίτο διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σύστημα που αποδεικνύεται «χρυσάφι» κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

συμπέρασμα

Δύσκολα προσπερνάς το πακέτο του S60, όταν ψάχνεσαι στο άνω άκρο των μεσαίων sedan. Μπορεί οι επιδόσεις να μην μπαίνουν σε προτεραιότητα στην συγκεκριμένη έκδοση, ο συμβιβασμός σε γκάζι είναι λογικός και πλήρως λειτουργικός στην καθημερινότητα. Ιδανικό για ταξίδι, εύκολο στην καθημερινή οδήγηση, προασπίζει με τη διαφορετική αύρα του και τον πλούσιο εξοπλισμό την θέση του στην κατηγορία. Σε καμιά περίπτωση δεν δείχνει «φτωχότερο» σε αίσθηση σε σχέση με τις πιο ισχυρές εκδόσεις, βάζοντας την οικονομία καυσίμου στο επίκεντρο της παρουσίας του. Για τους πιο «πληθωρικούς» με το δεξί πεντάλ, οι εξίσου ιδανικές για την Ελλάδα εκδόσεις 1,6 λίτρων T3 και T4 στέκονται επιλαχών στην λίστα των επιλογών!

The all-new Volvo S60

Volvo S60 - interior

Volvo S60 - City

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...