
Δοκιμή NIO EL6 Long Range: Πολυτέλεια, όπως πολιτισμός
Άλλη μια μάρκα από την Κίνα. Άλλο ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Αλλά αυτό, είναι αλλιώς. Διαβάστε γιατί…
- -
- -
με μια ματιά
Η NIO κάνει την είσοδό της στην ελληνική αγορά με το EL6 να είναι ένα μεγάλο, ευρύχωρο και πανίσχυρο SUV, κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο. Δοκιμάζουμε την έκδοση Long Range, η οποία υπόσχεται αυτονομία 529 km.
Στον επόμενο τόνο ή ώρα θα είναι δώδεκα, ακριβώς! Και μία ακόμη κινέζικη μάρκα αυτοκινήτου θα έχει κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Κάπως έτσι εξελίσσονται τα πράγματα τον τελευταίο χρόνο, με έναν αναπόφευκτο όσο και ξαφνικό συνωστισμό να δημιουργεί στο κοινό απορίες. Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, SUV αμάξωμα γενναίων διαστάσεων, εσωτερικό με μια μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Υπάρχει περιθώριο διαφοροποίησης;

Ποια είναι η ΝΙΟ;
H NIO ιδρύθηκε το 2014. Συστήνεται ως μια εταιρεία που κατασκευάζει έξυπνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη, στην άνεση, στην ασφάλεια και στη βιωσιμότητα, και το motto της είναι το Blue Sky is Coming! Το οποίο εκφράζει το όραμα της μάρκας για έναν πιο καθαρό ουρανό, έναν πιο καθαρό πλανήτη. Είναι η πρώτη κινεζική φίρμα που μπήκε στα χρηματιστήρια Νέας Υόρκης, Χονκ Κονγκ και Σιγκαπούρης. Σήμερα δραστηριοποιείται ήδη στην Κίνα, στην Νορβηγία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στη Σουηδία, στη Δανία, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στο Ισραήλ και στο Αζερμπαιτζάν. Και διατηρεί κέντρα R&D centers σε Βερολίνο, Μόναχο, Σαν Χοσε - ΗΠΑ, Οξφόρδη, Βουδαπέστη και Άμπου Ντάμπι. Άρα μιλάμε για ένα τεράστιο μέγεθος. Της εταιρείας, όχι του αυτοκινήτου. Αν και εδώ που τα λέμε, με μήκος 4,85 μέτρα το EL6 δεν πάει πίσω. Στην Ελλάδα η ΝΙΟ εκπροσωπείται από τον Όμιλο ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μιλάμε για ένα brand το οποίο προσδιορίζεται ως πολυτελές και τοποθετείται στο ανώτερο επίπεδο των premium D-SUV. Θα δούμε στην πορεία αν και πώς αυτό τεκμηριώνεται από το ίδιο το αυτοκίνητο, τα χαρακτηριστικά του το πώς είναι φτιαγμένο. Αυτό που έχει σημασία και πρέπει να τονίσουμε είναι ότι ο Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ είναι ο εγγυητής για την ανάπτυξη ενός premium brand, και η σφραγίδα εμπιστοσύνης στη σχέση με τον πελάτη, ειδικά όταν οι τιμές για αυτό το αυτοκίνητο κυμαίνονται στην περιοχή των €70.000.

Η νέα Tesla;
Πολλές μάρκες από την Κίνα έχουν έρθει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Πολλές ισχυρίζονται ότι φέρνουν κάτι πραγματικά καινοτόμο. Λίγες μπορούν να το υποστηρίξουν με ένα πραγματικό παράδειγμα κάποια τεχνολογίας που να μπορεί μακροπρόθεσμα να αλλάξει τον ρου της ιστορίας. Μια ιδέα όπως αυτή της TESLA να δημιουργήσει το δικό της δίκτυο ταχυφόρτισης για να είναι όσο γίνεται ανεξάρτητη από τις κρατικές ή άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Και τώρα, κάτι παρόμοιο έρχεται να κάνει η NIO με μια ιδέα που απαντά στο ίδιο πρόβλημα της φόρτισης και της αυτονομίας, το οποίο κακά τα ψέματα είναι το μεγαλύτερο στην ηλεκτροκίνηση. Αλλά με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η NIO έχει εξελίξει την τεχνολογία ταχείας αντικατάστασης μπαταρίας. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη αυτή η δυνατότητα, αλλά συνολικά λειτουργούν ήδη σχεδόν 3.400 σταθμοί, 61 από τους οποίους στην Ευρώπη.

Το αυτοκίνητο σταθμεύει σε ειδική θέση και εντελώς αυτόματα, με ένα ρομποτικό σύστημα χωρίς ο οδηγός να κάνει τίποτα, σε τρία λεπτά η άδεια μπαταρία έχει αντικατασταθεί από μια γεμάτη. Η υπηρεσία αυτή συνδυάζεται με πρόγραμμα leasing της μπαταρίας. Αγοράζεις πολύ φθηνότερα το αυτοκίνητο χωρίς μπαταρία, την οποία μισθώνεις με κόστος πάνω-κάτω 300 ευρώ για τη μεγάλη 100άρα του EL6. Και δεν είναι μόνο αυτό το κοινό τους στοιχείο. Η TESLA ξεκίνησε την πορεία της με ένα σπορ αυτοκίνητο, ένα μάλλον πρωτόγονο ηλεκτρικό roadster βασισμένο στο σασί των Lotus Elise και Opel Speedster. Η ΝΙΟ ξεκίνησε τη δική της με το EP9, ένα ηλεκτρικό Hypercar με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, ισχύ σχεδόν 1350 άλογα, το οποίο στον καιρό του, το 2016, είχε σπάσει το ρεκόρ γύρου των ηλεκτρικών στο Nurburgring.

Αβίαστο κύρος
Το EL6 χαρακτηρίζεται από τις επιβλητικές διαστάσεις και τις εξαιρετικά ισορροπημένες αναλογίες. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι ένας συνδυασμός από μεγάλες επιφάνειες που συνδέονται αρμονικά. Η μινιμαλιστική σχεδίαση εκφράζει την απλότητα και την ακρίβεια, ενώ ταυτόχρονα, οι ήπιες καμπύλες αποπνέουν συναίσθημα. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,9 μέτρα αφήνοντας άφθονο χώρο για μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα και έναν γενναιόδωρο χώρο αποσκευών 668 λίτρων. Το βλέμμα προφανώς σταματά στο Watchtower. Εκεί φιλοξενούνται το LiDAR και οι βασικές μονάδες του συστήματος Aquila Super Sensing, το οποίο ενσωματώνει 33 συνολικά αισθητήρες και κάμερες. Στην ουσία, το αυτοκίνητο περιβάλλεται από μια ομπρέλα προστασίας που βλέπει τα πάντα, ακόμη και με κακό καιρό ή χαμηλό φωτισμό, και υποστηρίζει τη λειτουργία των 24 διαφορετικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Το εμπρός μέρος έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα. Στο πίσω μέρος η ισχυρή φωτεινή υπογραφή με την ενιαία μπάρα, κάτι μας θυμίζει. Και αυτό μόνο κακό δεν είναι.
Δείτε ακόμη: Αυτοκίνητο πόλης με 143 ίππους και άφοθνους χώρους!

Να σας συστήσω τη ΝΟΜΙ
Από τις περιπτώσεις που μπορείς να πεις «αγάπη μου, δεν είναι αυτό που νομίζεις» και να ισχύει. Μόνο πρόβλημα ότι στις συλλαβές …νομι θα γυρίσει, θα ανοιγοκλείσει τα μάτια, θα σου χαμογελάσει και θα σε ρωτήσει αν μπορεί κάπως να σε βοηθήσει. Είναι η ΝΟΜΙ, η ψηφιακή βοηθός. Που έχει τη μορφή ενός μικρού ανθρωπόμορφου ρομπότ, το κεφαλάκι του οποίου ξεπηδά από το ταμπλό. Άσχετα από το καθαρά τεχνικό μέρος, την ακρίβεια και την εξυπνάδα του συστήματος, αυτό το μικρό τρικ, να υπάρχει ένα ψηφιακό πρόσωπο στο οποίο απευθύνεσαι, κάνει το πράγμα να μοιάζει πιο φυσικό. Μιλάς σε κάποιον, δεν τα λες στον αέρα. Και τελικά χρησιμοποιείς την τεχνολογία περισσότερο.
γλυκά
- Τεχνολογίες
- Αυτονομία – Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
ξινά
- Μέτρια ταχυφόρτιση
- Απουσία Android Auto & Apple CarPlay
Δεν πρόκειται για μια τυπική ψηφιακή βοηθό που λειτουργεί με προκαθορισμένα σενάρια, αλλά για μια κανονική «ζωντανή» βοηθό ΑΙ, που εκπαιδεύεται διαρκώς και μαθαίνει τις συνήθειες σου. Να σημειώσουμε εδώ, σημαντικό για λόγους ασφάλειας, ότι εντολές που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως την αλλαγή DRIVE MODE, τις δέχεται μόνο από τον οδηγό. Κατά τα άλλα, αναγνωρίζει από ποια θέση της μιλάς κι αν απλώς πεις «άνοιξε το παράθυρο» θα καταλάβει ποιο εννοείς. Δεν θα ρωτήσει δεύτερη φορά, προσόν σπάνιο ακόμη και για ανθρώπους. Η χρήση των φωνητικών εντολών βελτιώνει πολύ την εργονομία. Γιατί ο άλλος τρόπος είναι μέσα από την κεντρική οθόνη 12,8”. Το προηγμένο λογισμικό εξελιγμένο από την ίδια τη ΝΙΟ και η ισχύς των επεξεργαστών δίνουν στο σύστημα διαισθητική απόκριση στο χειρισμό και εξαιρετική αμεσότητα.

Η ευκρίνεια, τα γραφικά και τα χρώματα είναι καλόγουστα. Το μενού ευανάγνωστο και εύκολα κατανοητό. Οι δυνατότητες ρυθμίσεων μικρών λεπτομερειών, όπως ας πούμε οι μοίρες ανοίγματος της αυτόματης 5ης πόρτας, πρωτόγνωρες. Τα περισσότερα πράγματα είναι εκεί που περιμένεις και τα βρίσκεις εύκολα. Κάποια άλλα ωστόσο είναι μια-δυο κινήσεις πιο μακριά από όσο θα έπρεπε. Από όσο θα επέτρεπε ένας φυσικός διακόπτης. Όπως ας πούμε η επιλογή της νεκράς που είναι καλά κρυμμένη στο μενού «Οδήγηση», δύο scroll κάτω. Κάποια βασικά, όπως ένταση ήχου και θερμοκρασία καμπίνας, ρυθμίζονται και με νεύματα. Για την ώρα δεν είναι διαθέσιμο Android Auto ή Apple Car Play. Όλα τα αυτοκίνητα όμως έχουν δωρεάν σύνδεση internet οπότε κατεβάζεις Spotify και άλλες εφαρμογές από τη βιβλιοθήκη, όπως το Tidal για τη μουσική, το οποίο υποστηρίζει Dolby Atmos και αξιοποιεί το εκπληκτικό ηχοσύστημα ισχύος 1000 W με τα 23 ηχεία.

Στην έκδοση με το έξτρα πακέτο άνεσης της δοκιμής μας το ντουλαπάκι του συνοδηγού που… λείπει εύλογα προκαλεί απορία. Η θυσία του είναι απαραίτητη προκειμένου να υπάρχει ο χώρος για το δεύτερο αντικριστό υποπόδιο σε συνδυασμό με αυτό που βγαίνει κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, το οποίο έρχεται σε εντελώς ύπτια θέση και γίνεται κρεβάτι. Αεριζόμενα και θερμαινόμενα, με λειτουργία μασάζ, φυσικά. Τα πίσω καθίσματα ρυθμίζονται επίσης σε απόσταση και κλίση. Αυτή είναι μια ισχυρή ένδειξη για το πώς η ΝΙΟ αντιλαμβάνεται την άνεση στο αυτοκίνητο. Όπως στο σπίτι, στον απολύτως προσωπικό σου χώρο. Μόνο που μπορείς να τον έχεις μαζί σου οπουδήποτε. Οι επιλογές παραμετροποίησης της καμπίνας σε ατμόσφαιρα, φωτισμό κ.λπ κυριολεκτικά άπειρες. Η απτή ποιότητα από τα υλικά και το φινίρισμα είναι κορυφαία. Και η κατασκευή στιβαρή, ενώ ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός εκφράζει την πολυτέλεια διακριτικά και με εκλεπτυσμένο γούστο. Ως εμπειρία, αλλά και ως ένα πέπλο φροντίδας για τους επιβάτες. Ως κάτι που ενώνει και όχι κάτι που ξεχωρίζει προνομιούχους από μη.

Θεραπεία σπα
Σαν ένα πολυτελές spa treatment, αυτή είναι η αίσθηση της οδήγησης. Ο συνδυασμός της ήρεμης δύναμης, της άνεσης, της προσωπικής φροντίδας, της καθησυχαστικής ασφάλειας. Οι 33 συνολικά αισθητήρες και κάμερες ελέγχουν το περιβάλλον σε μακρινή, μέση και κοντινή απόσταση και ενεργοποιούν 24 διαφορετικά συστήματα ενεργής υποβοήθησης της οδήγησης. Το αυτοκίνητο μπορεί να διατηρείται στο κέντρο της λωρίδας του ακόμη και σε καμπές, να ακολουθεί την κίνηση και να ακινητοποιείται, να φρενάρει για να αποφύγει κινδύνους από την κάθετη κίνηση εμπρός και πίσω, στην πορεία ή στην έξοδο από θέση πάρκινγκ, να «βλέπει» τους κινδύνους στις τυφλές γωνίες, να παρκάρει μόνο αυτοματα, κ.λπ. Με λίγα λόγια, το EL6 είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, στην Κίνα, όπου επιτρέπεται. Στην Ευρώπη όλη αυτή η τεχνολογία αξιοποιείται ως μια αόρατη δύναμη που κάνει την οδηγική εμπείρα ξέγνοιαστη χωρίς να νιώθεις την παρέμβασή των συστημάτων ενοχλητική.
Δείτε ακόμη: Όλα τα μοντέλα της ΝΙΟ και οι τιμές τους στην Ελλάδα

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, εποπτική. Το κάθισμα δεν είναι αρκετά βαθύ, υπενθυμίζοντας τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, την έμφαση στην άνεση και όχι στη στήριξη με έντονο πλευρικό φορτίο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στη βασική ρύθμιση Comfort. Και εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η ευελιξία, το πόσο πολύ κόβει κάνοντας το αυτοκίνητο να ελίσσεται ακόμη και σε στενό αστικό περιβάλλον. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Η χαμηλή στάθμη θορύβου έχει φυσικά να κάνει με την ίδια τη σιωπηλή φύση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Αλλά τα διπλά κρύσταλλα και τα 49 διαφορετικά ηχομονωτικά υλικά σφραγίζουν κυριολεκτικά την καμπίνα και δημιουργούν την εντύπωση ότι ταξιδεύεις πάνω σε ένα αφράτο σύννεφο. Η ανάρτηση πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι προσεκτικά ρυθμισμένη, ένας πολύ καλός συνδυασμός ελέγχου και άνεσης. Δεν έχει το ξερό, βαρύ χτύπημα που σε μεγάλα plug-in ή ηλεκτρικά ακούγεται στο πίσω μέρος, το βαρύ αδέξιο κρέμασμα των τροχών στην έκταση. Έχει αυτή τη λεπτομέρεια στην ανάλυση των φορτίων που μαρτυρά ότι δεν έχουν γίνει περικοπές στα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης σε ευρωπαϊκούς δρόμους. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 100 kWh, ενώ το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 489 ίππους και η ροπή τα 700 Nm.

Η αυτονομία κατά WLTP φτάνει τα 529 km, στο μικτό κύκλο. Σε οδήγηση «γυρισμάτων», δηλαδή συνδυασμό επαρχιακού δρόμου και εθνικής οδού σε σβέλτο-plus ρυθμό, η κατανάλωση κυμαίνεται στις 22 kWh, πράγμα που μεταφράζεται σε 400 ρεαλιστικά χιλιόμετρα ταξιδιού. Με ελαφρύ πόδι και λίγη βοήθεια από την ανάκτηση ενέργειας στην κίνηση της πόλης μπορείς να δεις ακόμη και 15 kWh παρά τους 2,4 τόνους. Η ισχύς ταχυφόρτισης DC 180 kW δεν είναι στο επίπεδο ανταγωνιστών με ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V, οπότε για τη φόρτισης 10-80% απαιτούνται περίπου 25 λεπτά αντί για 12’-15’ που μοντέλα του ανταγωνισμού έχουν να επιδείξουν. Με βαρύ πόδι στο γκάζι, η κατανάλωση εκτοξεύεται στις 32-33 kWh. Αλλά αντίστοιχα εκτοξεύεται και το EL6 που κάνει 0-100 km/h σε μόλις 4,5” με μια ευκολία που σε κάνει να ξεχνάς τις διαστάσεις του. Στη ρύθμιση Sport η ανάρτηση σφίγγει και το τιμόνι βαραίνει. Δεν είναι πληροφορία αυτό που εισπράττεις αλλά η ελαφρώς αυξημένη αντίσταση είναι καλοδεχούμενη ως αντίβαρο των κινήσεων που δίνουν τις εντολές.

Σε αυτό το set-up η άνεση παραμένει εξαιρετική, ίσως ακόμη καλύτερη από ότι στη βασική Comfort γιατί εξουδετερώνονται οι ταλαντώσεις σε κυματοειδείς ανωμαλίες, ειδικά σε μέσες και υψηλές ταχύτητες. Και ταυτόχρονα ο έλεγχος της κλίσης εμπνέει αυτοπεποίθηση. Το αυτοκίνητο είναι συγκροτημένο σε όλες τις συνθήκες, το όριο της πρόσφυσης υψηλό και μπορεί να κρατά υψηλή ταχύτητα διέλευσης από τη στροφή χωρίς να σε αγχώνει. Το όριο έρχεται με μια υποψία υποστροφής που διορθώνεται αυτόματα από τα ηλεκτρονικά και την ακαριαία μεταφορά ροπής στον πίσω άξονα με την παραμικρή πίεση στο γκάζι. Θα μπορούσε κάλλιστα η Sport ρύθμιση να ήταν η βασική και η μόνη, ως η πραγματική χρυσή τομή στη συμπεριφορά του EL6. Στο πρόγραμμα Comfort η ασάφεια από το τιμόνι και την ανάρτηση είναι σαν το αυτοκίνητο να πατά σε στρώμα νερού αντί απευθείας στην άσφαλτο. Και στο Sport Plus γίνεται αχρείαστα νευρικό.
συμπέρασμα
Η NIO φέρνει μια διαφορετική αντίληψη για τη βιώσιμη μετακίνηση, κάτι που ίσως είναι λίγο θεωρητικό και απαιτεί χρόνο για να γίνει αποδεκτό και κατανοητό. Για αυτό ας εστιάσουμε σε ό,τι το ίδιο το EL6 έχει αυτή τη στιγμή να προσφέρει ως αυτοκίνητο. Θα πρέπει να λυθεί άμεσα το ζήτημα της συνδεσιμότητας Android Auto & Apple Car Play. Η ταχυφόρτιση DC ως 180 kW είναι απλά ικανοποιητική. Και το set-up της ανάρτησης στη μαλακή ρύθμιση είναι αρκετά καλό για όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, αν και αυτό ελάχιστοι θα το προσέξουν. Ειδικά από το κοινό στο οποίο απευθεύνεται το μοντέλο. Κατά τα άλλα, το EL6 είναι ένα πολύ ώριμο αυτοκίνητο. Εξαιρετικά άνετο, πολυτελές, με ισχυρές επιδόσεις, συγκροτημένο στη γρήγορη οδήγηση, πλούσια εξοπλισμένο, προηγμένο τεχνολογικά με πραγματικά έξυπνες λύσεις που κάνουν την αλληλεπίδραση ανθρώπου και μηχανής να μοιάζει φυσική και χρήσιμη. Με μεγάλη μπαταρία και πολύ καλή διαχείριση ενέργειας ώστε να κάνει τα μεγάλα ταξίδια για τα οποία ένα SUV αυτής της κλάσης προορίζεται. Και με κύρος που πηγάζει από τη σχεδίαση, τη φιλοσοφία της μάρκας και το εκτόπισμα της εισαγωγικής εταιρείας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ





























































































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'