Δοκιμή Jeep Avenger 4xe The North Face Edition: Είναι ένα γνήσιο Jeep;
Το νέο Jeep Avenger 4xe είναι από τα λίγα εναπομείναντα τετρακίνητα B-SUV της αγοράς. Είναι όμως κι ένα γνήσιο off-road μοντέλο;
- -
- -
Καλώς ή κακώς άπαντες θα πρέπει να χωνέψουμε ότι οι καιροί που διανύουμε απαιτούν μέχρι και από τους κατ’ εξοχήν «σκληρούς παίχτες» να μεταλλάσσονται με γοργά βήματα σε κάτι πιο σύγχρονο ή διαφορετικό εάν προτιμάτε, προκειμένου να επιβιώσουν. Για να μη σας κουράζω, η εποχή των σασί τύπου σκάλας, της old school τετρακίνησης και των πολλών κυβικών, χαρακτηριστικά που κατά κανόνα συνόδευαν τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου μοντέλα του παρελθόντος, βρίσκεται στη δύση της. Δεν είναι βέβαια και απαραιτήτως κακή αυτή η μεταστροφή. Ειδικά στην περίπτωση ενός B-SUV μοντέλου. Όπως για παράδειγμα του Avenger της Jeep. Το οποίο έπειτα από τις βενζινοκίνητες, υβριδικές και ηλεκτρικές προσθιοκίνητες εκδόσεις του, απέκτησε και μια ακόμα υβριδική, με κίνηση όμως και στους τέσσερις τροχούς!

Με την πινελιά της The North Face
Δυο χρόνια συνεργάστηκαν στενά η Jeep και η The North Face για να δημιουργήσουν αυτό το συλλεκτικό Avenger 4xe. Το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 4.806 μονάδες όσο ακριβώς και το μέγιστο υψόμετρο του Mont Blanc. Αποτελεί προφανώς την κορυφαία έκδοση του μοντέλου και μπορεί κανείς να το επιλέξει σε τρία χρώματα αμαξώματος (λευκό Snow, μαύρο Volcan και γκρι Storm), με μαύρες ζάντες αλουμινίου 17”, με όμορφες χρυσές λεπτομέρειες σε τροχούς και αμάξωμα, με ειδικά γραφικά που αποτυπώνουν τις ισοϋψείς γραμμές του Mont Blanc, με τις απαραίτητες προστατευτικές ποδιές και πλαστικά, ενώ στο καπό του υπάρχει και αυτό το ξεχωριστό αυτοκόλλητο με τη διπλή χρησιμότητα. Αφενός εκμηδενίζει τις αντανακλάσεις του ήλιου, αφετέρου πιστοποιεί τη συνεργασία των δύο εταιρειών.

Στο ίδιο μήκος κύματος «κινείται» και η ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Οι ισοϋψείς γραμμές του Mont Blanc συναντώνται και στο ταμπλό, ενώ στην άκρη του, βρίσκεται μια επιγραφή με τα 4.806 Avenger 4xe The North Face Edition που θα παραχθούν. Τα πατάκια είναι επίσης ειδικά κατασκευασμένα για την περίσταση, ώστε να αντέχουν σε νερά και λάσπες, με τα καθίσματα να βάζουν το κερασάκι στην τούρτα αυτής της ιδιαίτερης έκδοσης, διαθέτοντας επενδύσεις by… The North Face, που σημαίνει ότι είναι πλενόμενα και με αυτή τη χαρακτηριστική εικόνα που παραπέμπει στα «φουσκωτά» μπουφάν που φοράμε το χειμώνα. Στις δε πλάτες τους, υπάρχουν και ειδικά λάστιχα που συγκρατούν διαφόρων ειδών αντικείμενα. Από εκεί και πέρα, οι φόρμες στο ταμπλό παραμένουν αναλλοίωτες, τα υλικά από άποψη ποιότητας βρίσκονται στο μέσο όρο της κλάσης, με το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου να προσφέρει σίγουρα όλα όσα έχει ανάγκη πλέον ο σύγχρονος αγοραστής.

Ούτε χωροταξικά βέβαια παρατηρούνται αλλαγές, με την καμπίνα του Avenger 4xe να είναι σε θέση να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες επιβάτες, και μόνο οι δύο πίσω εάν τα ανάστημα τους αγγίζει ή υπερβαίνει τα 1,9 m να αισθανθούν ίσως ελαφρώς οριακά σε ότι αφορά τον αέρα για τα κεφάλια τους. Ο δε χώρος φόρτωσης, είναι ελαφρώς μικρότερος του ηλεκτρικού Avenger που σημαίνει, ότι προσφέρει 325 lt αποθηκευτικού όγκου. Να μην ξεχάσω να σημειώσω, ότι στο πορτμπαγκάζ του Avenger 4xe, θα βρείτε όσοι το επιλέξετε, και έναν αδιάβροχο σάκο με μια σκηνή και ένα υδροδοχείο, για να απολαύσετε απρόσκοπτα τις εξορμήσεις σας στα βουνά και όχι μόνο…
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Jeep Compass

Τετρακίνητο είναι, Jeep είναι;
Το τετρακίνητο Avenger 4xe χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης 4xe της Jeep. O 1.200άρης τούρμπο κινητήρας βενζίνης παραμένει φυσικά στο επίκεντρο, μόνο που για την περίσταση, προσφέρει 36 περισσότερους ίππους από την έκδοση e-Hybrid, φθάνοντας για την ακρίβεια τους 136 PS (συνδυαστική ισχύς 145 PS με 230 Nm ροπής), με τον ηλεκτροκινητήρα των 29 PS να παραμένει ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6 σχέσεων), δίνοντας έτσι το απαραίτητο ηλεκτρικό μπουστάρισμα στο αυτοκίνητο τόσο στην εκκίνηση όσο και με ταχύτητες κίνησης έως 30 km/h.
Κρατήστε επίσης, ότι στο Avenger 4xe χρησιμοποιείται η τελευταία γενιά του εν λόγω θερμικού κινητήρα, που σημαίνει καδένα χρονισμού, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Η προσθήκη όμως που κάνει τη διαφορά στο σύστημα, βρίσκεται στο πίσω άξονα. Εκεί, όπου ανάμεσα στους τροχούς είναι τοποθετημένος ένας νέος ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 29 ίππων με 88 Nm ροπής, ο οποίος κινεί μέσω μειωτήρα, με λόγο μετάδοσης 22,7:1, τους τροχούς. Έτσι η ροπή φτάνει ισχυρά πολλαπλασιασμένη σε αυτούς, εξασφαλίζοντας το 20% της συνολικής πρόωσης στο Avenger 4xe ακόμα κι εάν οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση. Όντας μάλιστα σε θέση μάχης συνολικά το σύστημα, το τετρακίνητο Avenger, μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ εξίσου σημαντικό, ότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται αδιάκοπα με ενέργεια, οπότε η τετρακίνηση λειτουργεί πάντα χωρίς χρονικούς περιορισμούς.

Στη θεωρία, το σύστημα τετρακίνησης ακούγεται «καλό». Από τη θεωρία όμως στην πράξη, τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικά. Είναι όμως; Το Avenger 4xe έχει πράγματι πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες. Θα μπορούσα να πω, σχεδόν αντάξιες του ονόματος της Jeep. Οι πρόβολοι είναι «κοντοί», η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 21 cm, οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα, ενώ το υδάτινο πέρασμα του μοντέλου φθάνει τα 40 cm βάθους! Επιπλέον, από το βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, διατίθεται το σύστημα Selec-Terrain μέσω του οποίου αλλάζουν τα οδηγικά προφίλ. Το βασικό είναι το Auto που ενεργοποιεί την τετρακίνηση όταν χρειάζεται και ισορροπεί μεταξύ υψηλής απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης, ενώ το Snow θέτει σε προτεραιότητα τη μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια. Η επιλογή Sand & Mud ενδείκνυται για κακοτράχαλα εδάφη αλλάζοντας την λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και του ελέγχου της ευστάθειας, ενώ η Sport απελευθερώνει την πλήρη δυναμική του συστήματος 4xe. Σε αυτό βοηθάει και η λειτουργία e-Boost που ενεργοποιεί τη συνεχή συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις.

Το Avenger 4xe σχεδόν… ισιώνει τα πάντα στο πέρασμά του. Η ανάρτηση του απορροφά «κροκάλες», φυτευτές πέτρες και βαθιά χαρακώματα του εδάφους χωρίς να μεταφέρει στην καμπίνα έντονες δονήσεις ή κραδασμούς. Σπουδαίο ρόλο βέβαια σε αυτό παίζουν και τα M+S ελαστικά του μοντέλου. Επιπλέον, το τιμόνι του είναι ελαφρύ και γρήγορο, προσφέροντας την ταχύτητα που χρειάζεσαι στους χειρισμούς στο χώμα. Ναι, δεν έχει κεντρικό διαφορικό ή πολύδισκο συμπλέκτη αλλά όπως αποδείχθηκε στην πράξη, το λέει η καρδούλα του. Περισσότερο ίσως απ’ όσο θα περίμενες… Σίγουρα, μαζί με το Vitara είναι τα δυο B-SUV της αγοράς που μπορούν να υποστηρίξουν χωρίς δισταγμούς τον τίτλο του off road μοντέλου.

Το καλό όμως με το Avenger 4xe είναι ότι παρότι έγινε πιο χωμάτινο, παρέμεινε το ίδιο ευχάριστο και εύκολο στο χειρισμό του ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Είναι άνετο, ευέλικτο χάρη και στις compact διαστάσεις του και αρκετά οικονομικό, με το υβριδικό σύστημα να βοηθά πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση, κρατώντας την κατανάλωση ακόμα και στα 5-5,5 lt/100 km. Αξιοπρεπέστατα όμως στέκεται και σε ένα ταξίδι ή σε ένα κομμάτι με πιο σφιχτή χάραξη. Πατάει σταθερά, απομονώνει κραδασμούς, στρίβει με ασφάλεια και σιγουριά και «ρολάρει» αρκετά ήσυχα παρά τα M+S ελαστικά του. Μπορεί να ακουστεί παράταιρο ή ακόμα και εκτός του χαρακτήρα της κατασκευής αλλά το Avenger 4xe έχει τη δυναμική να ανεβάσει τέμπο και σε ένα πιο σφιχτό κομμάτι του οδικού δικτύου. Βοηθά πολύ η τετρακίνηση, το στιβαρό πλαίσιο και τα εξαιρετικά φρένα.
Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το νέο Jeep Recon

Ωστόσο, δεν είναι για «υπερβολές». Ο κινητήρας εάν πιεστεί πολύ «λαχανιάζει», το σασμάν έχει αργές αντιδράσεις στις αλλαγές των σχέσεων, το τιμόνι ακόμα και στο Sport Mode δεν προσφέρει την αίσθηση που θα ήθελες και η ανάρτηση έχει εμφανώς πιο χωμάτινο set up με μεγαλύτερη διαδρομή και πιο αργή επαναφορά. Επιπλέον, υπό αυτές τις συνθήκες αυξάνεται πολύ και η κατανάλωση, η οποία προσεγγίζει τα 10 lt/100 km (7,6 lt/100 km μέση κατανάλωση). Δε μπορεί βέβαια κανείς να έχει την απαίτηση να οδηγεί ένα ικανότατο B-SUV στο χώμα, στην πόλη και στο ταξίδι και να είναι και το ίδιο αποτελεσματικό και σε πιο σπορ ρυθμούς. Αυτό το αυτοκίνητο… δεν υπάρχει βασικά. Τουλάχιστον στην κλάση στην οποία τοποθετείται το Avenger 4xe.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ











































































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'