Δοκιμή Skoda Enyaq Coupe 85x Sportline: Γοητευτικό...

Στον κόσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν μοντέλα που φωνάζουν την παρουσία τους, που επιδεικνύουν με κάθε τρόπο τη δύναμη και την ταχύτητά τους. Και υπάρχουν μοντέλα όπως το Skoda Enyaq Coupe 85x 4x4 Sportline.

  • -
  • -
Ισχύς286 PS
Ροπή679 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,80 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Στον κόσμο της αυτοκίνησης, υπάρχουν μοντέλα που φωνάζουν την παρουσία τους, που επιδεικνύουν με κάθε τρόπο τη δύναμη και την ταχύτητά τους. Και υπάρχουν μοντέλα όπως το Skoda Enyaq Coupe 85x 4x4 Sportline.

Ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται να φωνάξει, γιατί η γοητεία του είναι υποκείμενη, βαθιά ριζωμένη στη σχεδίασή του, στην τεχνολογία του, στον τρόπο που σε κάνει να νιώθεις. Μετά από αρκετές ημέρες και εκατοντάδες χιλιόμετρα μαζί του, σε κάθε λογής διαδρομές, αυτό είναι κάτι που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα. Ο όρος «υποκείμενη γοητεία» χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια έλξη που δεν είναι κραυγαλέα ή άμεσα προφανής. Υποδηλώνει ότι η ομορφιά και η γοητεία υπάρχουν, αλλά αποκαλύπτονται σταδιακά, μέσα από μια πιο προσεκτική ματιά, σαν ένα καλά κρυμμένο μυστικό που περιμένει να το ανακαλύψεις. Είναι κάτι πιο έμμεσο, που δεν φωνάζει για προσοχή, αλλά τη μαγνητίζει αβίαστα.

Αυτή ακριβώς η φιλοσοφία μοιάζει να χαρακτηρίζει τη νέα σχεδίαση του Skoda Enyaq Coupe. Σε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα συχνά καταφεύγουν σε στιλιστικές υπερβολές για να ξεχωρίσουν, το Enyaq επιλέγει έναν διαφορετικό δρόμο. Οι γραμμές του αποπνέουν δυναμισμό που πηγάζει κυρίως από την κεκλιμένη οροφή του coupe αμαξώματος. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή, σε συνδυασμό με το έντονο κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, δημιουργεί ένα σύνολο που σίγουρα γυρίζει κεφάλια, αλλά καταφέρνοντας το με έναν σχεδόν αριστοκρατικό τρόπο. Δεν προκαλεί με αιχμηρές γωνίες και επιθετικά αεροδυναμικά βοηθήματα. Αντιθέτως, η έλξη που ασκεί προέρχεται από τις αρμονικές αναλογίες του. Φυσικά, παραμένει ένα Skoda με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Δηλαδή πρακτικότητα, ευρυχωρία και σύγχρονες τεχνολογίες.

Οι αισθητικές αλλαγές…

Το πρόσφατο facelift που υπέστη το Enyaq τονίζει ακόμα περισσότερο αυτόν τον χαρακτήρα. Οι αλλαγές που ήρθαν με την ανανέωση είναι παντού. Εξωτερικά, πλέον το Enyaq Coupe υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, «Modern Solid», με μια πιο λεία και επιθετική μάσκα. Σε συνδυασμό με το Light Band που ενώνει τους λεπτούς προβολείς, δημιουργεί μια εντυπωσιακή εικόνα, ειδικά τη νύχτα. Το σήμα της Skoda έχει δώσει τη θέση του στην ολογράφως γραμμένη ονομασία της μάρκας πάνω από τη μάσκα, μια λεπτομέρεια που προσδίδει κύρος. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι εξίσου σημαντικές, με νέο, θερμαινόμενο τιμόνι, αναβαθμισμένο λογισμικό στην κεντρική οθόνη των 13 ιντσών και βελτιωμένη εργονομία.

Αυξημένη αυτονομία

Όσον αφορά την μπαταρία και τους κινητήρες δεν υπάρχουν διαφορές. Η μικτή χωρητικότητα της μπαταρίας τύπου NCM είναι στις 82 kWh, με την εκμεταλλεύσιμη στις 77 kWh, ενώ η ισχύς είναι 286 ίπποι τόσο στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής (85x), όσο και στην πισωκίνητη εκδοχή (85), με τη ροπή στην πρώτη περίπτωση να φτάνει τα 679 Nm, ενώ στη δεύτερη τα 545 Nm. Μπορεί η μπαταρία και οι κινητήρες να μην διαφοροποιούνται, όμως η βελτιστοποιημένη διαχείριση της ενέργειας, χαρίζει στο ανανεωμένο Enyaq Coupe μεγαλύτερη αυτονομία, φτάνοντας τα 552 km στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας (591 km στην πισωκίνητη). Επιπλέον, η coupe σιλουέτα, πέρα από μια όμορφη σχεδιαστική επιλογή συμβάλει και στη βελτίωση της αεροδυναμικής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να κατεβαίνει στο εντυπωσιακό 0,229. Γεγονός που φυσιολογικά έχει άμεσο αντίκτυπο στην αυξημένη αυτονομία. Η έκδοση Sportline της δοκιμής μας προσθέτει μία σειρά από πινελιές που τονίζουν το δυναμικό του χαρακτήρα. Οι μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα, στα πλαίσια των παραθύρων, στους καθρέπτες και στον διαχύτη πίσω, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών (προαιρετικά 21), δημιουργούν μια πιο επιθετική και σπορ εμφάνιση. Ακόμα, στην καμπίνα η Sportline έκδοση φέρνει τα Sport Comfort καθίσματα εμπρός, τα οποία είναι ηλεκτρικά (στου συνοδηγού το ύψος ρυθμίζεται χειροκίνητα), έχουν μνήμες, αλλά και λειτουργία μασάζ. Άλλες προσθήκες της έκδοσης Sportline αφορούν τους προβολείς Matrix LED.

Δείτε ακόμη: Το SUV της Skoda που αγοράζεις με 130 ευρώ το μήνα! 

Τι έχει αλλάξει στο εσωτερικό;

Ανοίγοντας τη βαριά πόρτα και περνώντας στο εσωτερικό, η αίσθηση ποιότητας και ευρυχωρίας σε κερδίζει αμέσως. Η Skoda έχει δημιουργήσει μια καμπίνα που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από premium ανταγωνιστές. Τα υλικά είναι μαλακά και ευχάριστα στην αφή στα περισσότερα σημεία, η συναρμογή είναι κορυφαία και η σχεδίαση είναι μοντέρνα και καθαρή. Στην έκδοση Sportline, τα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα σε αγκαλιάζουν σφιχτά, προσφέροντας εξαιρετική πλευρική στήριξη, χωρίς όμως να είναι κουραστικά στα μεγάλα ταξίδια. Είναι επενδυμένα με ένα συνδυασμό δέρματος και Alcantara, ενώ οι γκρι ραφές και το λογότυπο Sportline προσθέτουν τις απαραίτητες σπορ πινελιές. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Ρυθμίζεται ηλεκτρικά και σε συνδυασμό με το τιμόνι που έρχεται κοντά στον οδηγό, σου επιτρέπει να βρεις την ιδανική θέση.

Η εργονομία είναι προσεγμένη, με τις περισσότερες λειτουργίες να πραγματοποιούνται μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης αφής των 13 ιντσών. Το αναβαθμισμένο λογισμικό είναι πιο γρήγορο σε σχέση με το παρελθόν, αν και η απουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτική. Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιες επιφάνειες αφής κάτω από την οθόνη για άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες. Σίγουρα δεν φτάνουν στο 100% την ευκολία χρήσης των φυσικών πλήκτρων, όμως συνηθίζονται εύκολα από ένα σημείο και έπειτα, το χέρι βρίσκει με την πρώτη το σωστό σημείο. Μπροστά από τον οδηγό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες και μετακινείται μαζί με την κολώνα του τιμονιού, οπότε είναι πάντα ορατός ανεξάρτητα από το ύψος και τη θέση οδήγησης. Βέβαια, με διάσταση μόλις 5 ίντσες είναι μικρός με βάση όσα σε μοντέλα του ανταγωνισμού. Ωστόσο, την κατάσταση βελτιώνει το εξαιρετικό Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, που προβάλλει πληροφορίες, όπως η ταχύτητα, τα όρια και οι οδηγίες πλοήγησης, απευθείας στο οπτικό σου πεδίο, κάνοντας την οδήγηση πιο ασφαλή και ξεκούραστη.

γλυκά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Τετρακίνηση
  • Αυτονομία
  • Σχεδίαση
  • Ισχύς
ξινά
  • Χειριστήρια αφής
  • Έλλειψη frunk
  • Τιμή

Όμως, ο τομέας που το Enyaq βρίσκεται σε δική του κατηγορία, είναι αυτός της ευρυχωρίας. Παρά την coupe γραμμή, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι άφθονος, χάρη και στην στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή που δημιουργεί μια αίσθηση ότι η καμπίνα έχει μεγαλύτερο μέγεθος. Το μόνο που θα θέλαμε είναι να υπήρχε κι ένα σκίαστρο. Αν και είναι σκούρα απορροφώντας σημαντικά τη ζέστη, θα προτιμούσαμε να είχαμε την επιλογή. Ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα είναι τεράστιος, επιτρέποντας σε τρεις ενήλικες να ταξιδέψουν με άνεση, ενώ η έλλειψη κεντρικού τούνελ κάνει ακόμα πιο άνετη τη ζωή του μεσαίου επιβάτη. Το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα 570 lt, είναι ελάχιστα μικρότερο από αυτό του «κανονικού» Enyaq και μπορεί να καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ οι «Simply Clever» λύσεις, όπως η ομπρέλα στην πόρτα, επιβεβαιώνουν τον υψηλό βαθμό πρακτικότητας που διακρίνει τα μοντέλα της Skoda. Πάντως, ευπρόσδεκτη θα ήταν και η παρουσία frunk, στοιχείο που δεν διατίθεται στο Enyaq.

Ήρεμο, παρουσία κοινού

Στον δρόμο, το Enyaq Coupe 85x Sportline ξεδιπλώνει το διττό του χαρακτήρα. Στην καθημερινή μετακίνηση, με το πρόγραμμα οδήγησης στη θέση Comfort ή Range, το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά άνετο. Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης Sportline, παρότι πιο σφιχτή, απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος με έναν τρόπο που εντυπωσιάζει, χωρίς να επιτρέπει στο βαρύ αμάξωμα των 2,2 τόνων να πλέει ή να ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με το επίπεδο ηχομόνωσης να είναι κορυφαίο, μετατρέποντας τα μακρινά ταξίδια σε μια απολαυστική διαδικασία. Η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται σε διάφορα επίπεδα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντάς σου είτε να αφήνεις το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα, είτε να έχεις έντονη επιβράδυνση στη λειτουργία "B". Σε κάθε περίπτωση, όμως, one pedal driving δεν υπάρχει, μένοντας πιο κοντά στον συμβατικό και γνώριμο τρόπο οδήγησης. Η απόκριση στο γκάζι είναι ομαλή και προοδευτική, επιτρέποντάς σου να κινήσει στην καθημερινότητα άνετα. Σε αυτές τις συνθήκες, μετά από αρκετές ημέρες μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον, η μέση κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στις 16 kWh/100 km, μια τιμή εξαιρετική για ένα τετρακίνητο SUV αυτού του μεγέθους, που μεταφράζεται σε ρεαλιστική αυτονομία πάνω από τα 480 km.

Δείτε ακόμη: Το σπουδαίο επίτευγμα της Skoda - Στο Top 3 της Ευρώπης! 

άλλη πλευρά της προσωπικότητας του…

Όλα όμως αλλάζουν όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Είναι σαν ξαφνικά να βγάζει το μανδύα του προβάτου, εμφανίζοντας έναν λύκο! Το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση βαραίνει αισθητά και γίνεται πιο άμεσο και η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακαριαία. Ακόμα και το πιο απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ είναι αρκετό για να εκτοξεύσει το Enyaq στην ευθεία και να κολλήσει την πλάτη σου στο κάθισμα. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV μοιάζει ανά πάσα στιγμή έτοιμο να απελευθερώσει την συνδυαστική ισχύ των 286 ίππων και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 679 Nmαπό τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Μπορεί τα 6,7 sec για το 0-100 km/h να μην αντικατοπτρίζουν τα παραπάνω, όμως αυτή η αίσθηση είναι πολύ πιο εντυπωσιακή από στάση και λιγότερο στις εν κινήσει επιταχύνσεις.

Στον επαρχιακό δρόμο, το Enyaq Sportline σε εκπλήσσει ευχάριστα. Το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας στο πάτωμα, η καλή κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες και η τετρακίνηση που μοιράζει σωστά τη ροπή ανάλογα με τις συνθήκες, του χαρίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το μεγάλο σε διαστάσεις SUVέχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές, ακολουθώντας την τροχιά που υποδεικνύεις με το ακριβές τιμόνι. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη, καθώς η τετρακίνηση φροντίζει να διορθώσει τυχόν υπερβολές, προσφέροντας μια αίσθηση ασφάλειας που σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του πλαισίου. Τα φρένα, αν και αρχικά μοιάζουν να έχουν μια ελαφρώς τεχνητή αίσθηση λόγω του συστήματος ανάκτησης, αποδεικνύονται δυνατά και ανθεκτικά, ενώ τελικά συνηθίζονται μετά από λίγο. Χωρίς δόσεις υπερβολής, οδηγώντας με επιλεγμένο το Sport mode το Enyaq Coupe αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο, αποδεικνύοντας ότι ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση.

Χωρίς συμβιβασμούς σε επίπεδο οικονομίας!

Η καρδιά του συστήματος είναι μία μπαταρία με καθαρή χωρητικότητα 77 kWh. Η αναβάθμιση του λογισμικού έχει βελτιώσει σημαντικά την αυτονομία. Η Skoda υπόσχεται έως 552 km, ένας αριθμός που όπως διαπιστώσαμε, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα υπό ιδανικές συνθήκες. Στον μικτό κύκλο, με συντηρητική οδήγηση, μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις τα 480 km, ενώ ακόμα και με πιο σβέλτο ρυθμό, δύσκολα θα δεις την αυτονομία να πέφτει κάτω από τα 380 km. Η φόρτιση είναι επίσης ένα από τα δυνατά του σημεία. Σε ταχυφορτιστή DC, το Enyaq 85x μπορεί πλέον να δεχτεί ισχύ έως και 175 kW, κάτι που σημαίνει ότι μια φόρτιση από το 10% στο 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 28 λεπτά. Επιπλέον, το σύστημα προετοιμασίας της μπαταρίας (battery pre-conditioning) εξασφαλίζει ότι η μπαταρία θα βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία κατά την άφιξη στον φορτιστή, μεγιστοποιώντας την ταχύτητα φόρτισης. Για την οικιακή φόρτιση σε AC, ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW επιτρέπει έναν πλήρη ανεφοδιασμό σε περίπου 8 ώρες.

συμπέρασμα

Συνοψίζοντας, το Skoda Enyaq Coupe 85x 4x4 Sportline είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς, ενώ η ανανέωση το κατέστησε ακόμα πιο θελκτικό, αποδοτικό και ολοκληρωμένο. Συνδυάζει την εντυπωσιακή εμφάνιση με τους τεράστιους χώρους, την άνεση και τις πρακτικές λύσεις, αλλά προσφέροντας παράλληλα και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Μπορεί στη καθημερινότητα να… συμπεριφέρεται ως ένα ήρεμο και άνετο οικογενειακό, αλλά αν η διάθεση σου αλλάξει μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα γρήγορο και απολαυστικό GT. Η τετρακίνηση προσφέρει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας και σιγουριάς, επιτρέποντάς σου να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες του Enyaq Coupe, χωρίς να φοβάσαι το λάθος. Είναι ένα μοντέλο που σε κερδίζει μέρα με τη μέρα, που αποκαλύπτει τις αρετές του σταδιακά, και εν τέλει σε κάνει να το εκτιμάς όλο και περισσότερο. Είναι η επιτομή της υποκείμενης γοητείας. Ένα αυτοκίνητο που κάτω από το διακριτικό και κομψό του περιτύλιγμα, κρύβει στοιχεία που του επιτρέπουν να σε κερδίσει ολοκληρωτικά.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...