Δοκιμή - MG4 XPower: 435 ίπποι σε τιμή κόστους!

Η ηλεκτροκίνηση απαιτεί την ολική επαναφορά όχι μόνο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και της καλωδίωσης των εγκεφάλων μας, επαναπροσδιορίζοντας τον όρο «φθηνό γκάζι».

  • -
  • -
Ισχύς435 PS
Ροπή600 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,8 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,70 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
H κορυφαία εκδοχή του MG4 με απόδοση 435 ίππους έρχεται να αλλάξει τις ισορροπίες, προσφέροντας επιδόσεις supercar σε τιμή μεσαίου SUV...

Πριν από περίπου 20-30 χρόνια, ο παραπάνω τίτλος άνηκε σε μοντέλα όπως το FIAT Punto GT, με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη να παράγει τότε την εξωφρενική για την κατηγορία και την εποχή, ιπποδύναμη των 136 ίππων. Αυτοκίνητα όπως αυτό, έκαναν το γκάζι και τις ζωηρές επιδόσεις προσιτές για όλες τις τσέπες. Με τον ίδιο τρόπο θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ηλεκτροκίνηση πάει την εν λόγω φιλοσοφία, ένα βήμα πιο πέρα. Δεν αποτελεί μυστικό, πως από την εμφάνιση τους τα ηλεκτρικά μετατράπηκαν σε μικρό χρονικό διάστημα σε φονείς γιγάντων… Τουλάχιστον στην ευθεία. Με την αμεσότητα στο γκάζι και τις αδιανόητες ιπποδυνάμεις να χαρίζουν επιδόσεις που δένουν το στομάχι σαν ναυτικό κόμπο, σήμερα έχουμε περάσει στην εποχή που τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων καθιστούν την εμπειρία της επιτάχυνσης επιπέδου supercar, πιο προσιτή από ποτέ! Πόσο προσιτή ρωτάτε; Πώς σας φαίνεται ένα μικρομεσαίο hatchback με 435 ίππους, 0-100 km/h σε 3,8 sec και τιμή λίγο πάνω από 40.000 €; Όχι δεν πρόκειται περί λάθους, αλλά για τα στοιχεία του κορυφαίου MG4 που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα, με την κωδική ονομασία XPower

Deus ex machina

Σε μία εποχή που ένα supermini με κάτω από 70 (!) ίππους μπορεί να ξεκινά από περίπου 16-17.000 €, πώς γίνεται να υπάρχει ένα αυτοκίνητο που αποδίδει πάνω από 400 ίππους και κοστίζει λίγο πάνω από τα διπλά; Προφανώς και τα 43.150 € του κορυφαίου MG4 μετά και την εφαρμογή της κρατικής επιδότησης δεν μπορούν να θεωρούνται λίγα, αλλά βρείτε μας ένα καινούργιο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα που προσφέρει αντίστοιχες επιδόσεις και δεν κοστίζει τουλάχιστον… τα διπλάσια! Και ακριβώς εκεί είναι που στηρίζονται μοντέλα όπως το XPower. Αναγνωρίζουν τους άσσους που έχουν κρυμμένους στο μανίκι τους και τους χρησιμοποιούν για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του ιδιαίτερου κοινού που αρνείται ή φοβάται να αλλαξοπιστήσει από τη θερμική θρησκεία. Όμως, όσα προσφέρει σε τιμή ευκαιρίας είναι αρκετά για να κερδίσει τους φαν πολύ ακριβότερων, αλλά αντίστοιχα γρήγορων ανταγωνιστών, όπως η Mercedes-AMG A45 S και το Audi RS 3;

Στα χαρτιά μοιάζει πολλά υποσχόμενο. Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβονται για πρώτη φορά στη γκάμα της MG, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα). Αυτός που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα αποδίδει 231 ίππους και ο αντίστοιχος μπροστά 204 ίππους, ο οποίος ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση σε 435 ίππους και 600 Nm ροπή! Το αποτέλεσμα είναι ένα τετρακίνητο hatchback που μπορεί να φτάσει από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 3,8 sec, ενώ δεν σταματά να επιταχύνει έως την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική των 200 km/h. Τι άλλο έχουν κάνει οι τεχνικοί της MG για να ανταπεξέλθει το μικρομεσαίο μοντέλο στα παραπάνω νούμερα; Πρώτη αλλαγή -που είναι ορατή και με γυμνό μάτι- είναι τα αναβαθμισμένα φρένα με αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 345 mm, που κρύβονται πίσω από τις εντυπωσιακές πορτοκαλί δαγκάνες. Αυτές με τη σειρά τους βρίσκονται πίσω από τους νέους τροχούς αλουμινίου των 18 ιντσών. Παράλληλα, νέα είναι και η ρύθμιση στην ανάρτηση με πιο σφιχτά ελατήρια και στους δύο άξονες και αντιστρεπτικές πίσω. Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά η ανάρτηση είναι 25% πιο σκληρή σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις, ενώ επιπλέον συναντάμε και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, που βελτιώνει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στις τέσσερις γωνίες. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 των 204 ίππων

Βρες τις διαφορές

Κοιτώντας το XPower, το να προσπαθήσει να διακρίνει κανείς τις αλλαγές από το απλό «4άρι» μοιάζει λίγο με σταυρόλεξο. Κι αυτό, γιατί η κορυφαία έκδοση έχει κάνει ελάχιστα πράγματα για να διαφοροποιηθεί από τα μικρότερα αδερφάκια της. Ομολογουμένως, διαθέτει μία πολύ καλή βάση που του επιτρέπει να καταφέρνει να ξεχωρίσει από το πλήθος, αλλά και πάλι η έλλειψη οπτικών αλλαγών είναι αξιοσημείωτη. Εκτός των νέων χρωμάτων που συναντάμε σε αμάξωμα και δαγκάνες φρένων, αλλά και τους τροχούς των 18 ιντσών, η κορυφαία παραλλαγή παραμένει πιστή στη σχεδιαστική συνταγή των υπολοίπων. Μοναδικό στοιχείο που είδαμε σε αυτή την έκδοση - είναι διαθέσιμο και στις υπόλοιπες- αφορά τη διπλή άκρως εντυπωσιακή αεροτομή στο άνω άκρο της 5ης πόρτας.

Στο εσωτερικό, το ρεπερτόριο των σημείων που έχουν δεχθεί επεξεργασία είναι ακόμη πιο περιορισμένο. Με εξαίρεση τις διαφορετικές επενδύσεις των καθισμάτων που συνδυάζουν alcantara και οικολογικό δέρμα, δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να μαρτυρά πως πρόκειται για έναν πύραυλο 400+ ίππων. Η μινιμαλιστική προσέγγιση συνεχίζει να δίνει το «παρών», με το digital στοιχείο να αντιπροσωπεύεται για ακόμη μία φορά από το συνδυασμό ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών και οθόνης αφής 10,25 ιντσών. Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε το κάτι παραπάνω που θα έκανε το XPower να ξεχωρίσει λίγο περισσότερο, αλλά όταν αναλογιζόναστε την τιμή απόκτησης, γινόμαστε λιγότερο άπληστοι. Από πλευράς ποιότητας, η αίσθηση είναι το ίδιο ευχάριστη με τις υπόλοιπες εκδόσεις, έχοντας γίνει συνδυασμός σκληρών και μαλακών πλαστικών. Φυσικά, χωροταξικά δεν υπάρχουν διαφορές, με το μεταξόνιο των 2.705 mm να προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους τόσο μπροστά όσο και πίσω, την ώρα που ο χώρος αποσκευών των 363 lt μπορεί να φτάσει έως και τα 1.177 lt με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα υλικών
  • Τιμή
  • Χώροι
ξινά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ορατότητα πίσω
  • Έλλειψη στοιχείων διαφοροποίησης

Επιστρέφοντας στο τεχνικό κομμάτι, ακόμη ένα στοιχείο που έχει παραμείνει ίδιο με την «200άρα» έκδοση είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας των 64 kWh (61,8 kWh ωφέλιμη). Βέβαια, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα και μικρότερη αυτονομία, καθώς με υπερδιπλάσια ιπποδύναμη, το XPower είναι λογικό να είναι πιο λαίμαργο. Σύμφωνα με την MG, η αυτονομία σε μεικτό κύκλο αγγίζει τα 385 km, με μία μέση κατανάλωση της τάξης των 19 kWh/100 km. Στον πραγματικό κόσμο τα παραπάνω νούμερα μοιάζουν κάπως ουτοπικά, με μία πιο ρεαλιστική τιμή κατανάλωσης να βρίσκεται στις 20-21 kWh/100 km με μέτρια οδήγηση και στις 23+ kWh/100 kmμε ελάχιστη σύνεση και… μπόλικα 0-100 km/h. Στο νόμισμα της αυτονομίας τώρα αυτές οι τιμές ισοδυναμούν με περίπου 300 km. Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, η μέγιστη ισχύς των 140 kW επιτρέπει την αναπλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 35 λεπτά

Gut punch

Αυτή ίσως είναι η ιδανική έκφραση για να περιγράψει την αίσθηση της επιτάχυνσης ένας επιβάτης που βρίσκεται μέσα στο MG4 XPower. Ένα γενναίο βύθισμα του δεξί πεντάλ θυμίζει γροθιά στο στομάχι, το οποίο αν δεν υπήρχε το κάθισμα θα βρισκόταν σίγουρα στο χώρο αποσκευών. Δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη που δημιουργεί αυτό το συναίσθημα. Άλλωστε έχουμε οδηγήσει ηλεκτρικά με πολύ μεγαλύτερες τιμές ισχύος. Είναι ο συνδυασμός της ιπποδύναμης με το σχετικά χαμηλό βάρος – στα πλαίσια των ηλεκτρικών πάντα. Με τη ζυγαριά να σταματά στα 1.800 kg, το XPower έχει μια ανάλαφρη αίσθηση που δύσκολα θα συναντήσει κανείς σε μοντέλα που φτάνουν κοντά στους 2 τόνους. Πρόκειται για το ιδανικό όπλο για όποιον θέλει να αφήνει με το στόμα ανοιχτό όσους κάνουν τους γρήγορους στο φανάρι. Ακόμη κι αν δεν επιλέξεις τη λειτουργία του Launch Control, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βιδώσεις το γκάζι στη μοκέτα και να αφήσεις το αυτοκίνητο να κάνει τα υπόλοιπα. Αν έχεις ενεργοποιημένο το ESC είναι πολύ πιθανό στην πλειοψηφία του ελληνικού οδικού δικτύου να μην έχεις αμέσως πρόσβαση και στους 435 ίππους, με τα ηλεκτρονικά να «κουμαντάρουν» τη δύναμη έως ότου βρεθεί η απαραίτητη πρόσφυση. Αν πάλι το απενεργοποιήσεις, τότε θα νιώσεις το αυτοκίνητο να κάθεται στον πίσω άξονα, τη μούρη να σηκώνεται και τα τέσσερα λάστιχα της Bridgestone να ψάχνουν για πρόσφυση καθώς εκτοξεύεσαι προς τα μπροστά. Είναι όμως αυτό το πιο ενθουσιώδες στοιχείο που έχει να προσφέρει το κορυφαίο «4άρι»; Η αλήθεια είναι πως ναι… 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό MG ZS

Οφείλουμε να πούμε πως οι απλές πισωκίνητες εκδόσεις, είχαν ανεβάσει απρόσμενα ψηλά τον πήχη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όντας αναπάντεχα οδηγοκεντρικές. Μία πολύ μεγάλη νίκη για την MG, αλλά ταυτόχρονα μία «τρικλοποδιά» για το XPower. Κι αυτό γιατί οι αλλαγές που έγιναν στο set-up δεν μοιάζουν αρκετές για να υποστηρίξουν την τεράστια διαφορά στην ιπποδύναμη. Μόλις ανέβει ο ρυθμός και τη θέση της ευθείας πάρουν οι καμπές, γίνεται ξεκάθαρο από πολύ νωρίς πως δεν πρόκειται για μία σκληροπυρηνική έκδοση που έχει ως στόχο να κυνηγήσει χρόνους σε πίστα, αλλά για ένα πολύ σβέλτο μικρομεσαίο. Γενικότερα, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο στήσιμο, όσο αυξάνεται το τέμπο, τόσο μικρότερες φαίνονται. Η ανάρτηση θέλοντας να μην θυσιάσει πολλούς πόντους άνεσης, είναι αρκετά μαλακή, με αποτέλεσμα οι κλίσεις να είναι αισθητές στη γρήγορη οδήγηση, ενώ κλέβουν και από την αμεσότητα του μπροστινού να υπακούσει στις εντολές του τιμονιού. Αν και σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχουμε αλλαγές και στην κρεμαγιέρα, η αίσθηση θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτή των μικρότερων εκδόσεων. Αυτό αμέσως μεταφράζεται σε περιορισμένο feedback και γενικότερα πιο ελαφριά αίσθηση απ’ ότι θα ταίριαζε σε ένα σπορ αυτοκίνητο.

Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα, με την αναβάθμιση να φέρνει μεν το κάτι παραπάνω, αλλά χωρίς αυτό να μοιάζει ιδανικό για 435 ίππους. Τα 33,9 m για το 100-0 km/h που δηλώνει η MG είναι μία καλή επίδοση για ηλεκτρικό, αλλά σε πραγματικές συνθήκες η απόδοση και η αντοχή τους δεν σου εμπνέουν τυφλή εμπιστοσύνη να καθυστερήσεις όσο περισσότερο γίνεται πριν τη στροφή. Σε αυτό όμως παίζει ρόλο και η ανάρτηση, με την έλλειψη σκληρότητας που αναφέραμε παραπάνω να μεταφράζεται σε μία μικρή αστάθεια στα οριακά φρεναρίσματα. Γενικότερα, όταν κάποιος πιέσει το συγκεκριμένο μοντέλο θα ανακαλύψει σχετικά εύκολα τα όρια του. Εάν θέλει να κινηθεί γρήγορα θα το κάνει, αρκεί να σεβαστεί τους νόμους της φυσικής. Η πρόθεση που έχουν οι πισωκίνητες εκδόσεις να πλασαριστούν στην είσοδο και να επιτρέψουν στον οδηγό να στρίψει με το τιμόνι ευθεία ή με λίγο ανάποδο, υπάρχει και εδώ. Μόνο που τώρα λόγω του ότι τα χιλιόμετρα με τα οποία έρχεσαι από την προηγούμενη ευθεία είναι πολύ περισσότερα και οι αντιδράσεις σε κάθε πάτημα του γκαζιού λόγω της ισχύος πιο έντονες, τη θέση της ευχαρίστησης πολλές φορές παίρνει η νευρικότητα. Όταν έχεις μόνο 200 ίππους πίσω, ένα πάτημα του γκαζιού μπορεί απλά να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την τη γωνία στη τροχιά που έχεις πάρει. Στο XPower το δεξί πεντάλ – ειδικά με το ESC στη θέση «off» - απαιτεί περισσότερο σεβασμό, καθώς το πρώτο που θα γίνει μόλις το πατήσεις είναι το μπροστινό να ανοίξει την τροχιά του.

Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως το κορυφαίο MG4 είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά μέχρι εκεί. Θέλει να μπορεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω, αλλά χωρίς να θυσιάζει την καθημερινή ευχρηστία και αυτό το καταφέρνει. Ειδικά με το πρόγραμμα Eco επιλεγμένο, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις μικρότερες εκδόσεις. Σε αυτό το mode όσο κι αν πατηθεί το γκάζι, χρησιμοποιείται μόνο ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, κάτι που κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο άνετο καθώς η πιο νωχελική απόκριση, το απαλλάσσει από την νευρικότητα της μεγάλης ισχύος. Και φυσικά η απενεργοποίηση του εμπρός ηλεκτρομοτέρ μειώνει και την κατανάλωση, με το trip computer να δείχνει σε μερικές διαδρομές που κάναμε ακόμη και 15 kWh/100km. Μοναδικό θέμα όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, ο αυξημένος θόρυβος από τους ηλεκτροκινητήρες, ειδικά στα προγράμματα Normal και Sport.

συμπέρασμα

Το XPower αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό, το οποίο μπορεί να κινείται άνετα και οικονομικά καθημερινά χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, προσφέροντας παράλληλα το «party trick» που λέγεται 435 ίπποι για τις στιγμές που θα ζητήσεις την ένεση αδρεναλίνης. Και όλα αυτά με τιμή που αναλογεί σε ένα C-SUV.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...