Δοκιμή MG 4 Exclusive 64 kWh 204 PS: Νέα πνοή

Η MG Motors επιστρέφει δυναμικά στην αγορά και το ηλεκτρικό MG 4 χαρίζει νέα πνοή στη μικρομεσαία κατηγορία με τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Ένα μοντέλο που αν και δείχνει πως ακολουθεί την πεπατημένη καταφέρνει να είναι πιο αποδοτικό, πιο οδηγοκεντρικό και πιο οικονομικό από όλα τα υπόλοιπα μέλη του segment.

Τα νέα έχουν κυκλοφορήσει... Η MG επέστρεψε στην αυτοκινητιστική σκηνή κάτω από τη στέγη του κινεζικού κολοσσού SAIC και έφερε μία πλήρη γκάμα μοντέλων -για όλες τις «hot» κατηγορίες- οι οποίες κοιτούν στα μάτια τον ανταγωνισμό, με στόχο να επαναπροσδιορίσουν τον όρο «value for money». Το MG 4 αποτελεί το ηλεκτρικό μικρομεσαίο hatchback που καλείται να σταθεί απέναντι σε καταξιωμένα πλέον μοντέλα, όπως το Volkswagen ID.3 και το CUPRA Born. Τα καταφέρνει; Οδηγούμε την προς το παρόν κορυφαία έκδοση Exclusive με την μεγάλη μπαταρία των 64 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων.

2

Ξεχωρίζει στο πλήθος

Μπροστά στην εμφανώς πιο συντηρητική προσέγγιση των ανταγωνιστών του, το MG 4 καταφέρνει να ξεχωρίσει χωρίς όμως να δείχνει κραυγαλέο. Η αλήθεια είναι ότι η έντονη πορτοκαλί απόχρωση με τίτλο Fizzy Orange, ίσως να το κάνει να διαφέρει ακόμη περισσότερο. Με τόσο νεανική και μοντέρνα σχεδίαση έχει όλα τα εφόδια να υποστηρίξει την προσοχή που τραβά. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος που αγγίζει τα 4,3 m βρίσκεται κοντά στα υπόλοιπα ηλεκτρικά του segment. Το σφηνοειδές και αεροδυναμικό σχήμα σε συνδυασμό με τις έντονες ακμές του χαρίζουν δυναμισμό που δεν συναντάμε συχνά στην συγκεκριμένη κατηγορία.

3

Με κοντούς προβόλους, χαμηλό ρύγχος και μία πίσω αεροτομή που εντοπίζεται κάτω από το πίσω τζάμι, το αμάξωμα καταφέρνει να υιοθετήσει μία coupe γραμμή που του χαρίζει ακόμη περισσότερους πόντους καλαισθησίας. Το μοναδικό στοιχείο που εν μέρει ξενίζει είναι διάσταση των τροχών. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εταιρείες, η MG ακολουθεί μία συντηρητική προσέγγιση τοποθετώντας ζάντες 17 ιντσών. Λόγω του ενιαίου όγκου του αμαξώματος μπορεί να δείχνουν μικρές, αλλά αναμφίβολα βοηθούν στον τομέα της άνεσης λόγω του μεγάλου προφίλ των ελαστικών (50άρι).

4

Περνώντας στην καμπίνα του ηλεκτρικού hatchback, το πρώτο στοιχείο που παρατηρείς είναι η ποιότητα της κατασκευής. Και εδώ είναι που το value for money στοιχείο γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτο. Τα υλικά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τον γερμανικό ανταγωνισμό, όντας ποιοτικά και με υψηλού επιπέδου συναρμογή. Η αναλογία μαλακών και σκληρών επιφανειών είναι αποδεκτή με τα σκληρά να έχουν τοποθετηθεί σε σημεία που το χέρι θα φτάσει πιο δύσκολα.

5

Η μινιμαλιστική προσέγγιση που έφερε στο προσκήνιο η Tesla και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από τις υπόλοιπες εταιρείες, βρίσκει τη θέση της και στο MG 4. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, αναδεικνύουν τον digital χαρακτήρα της κατασκευής, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Όπως είδαμε και στην περίπτωση του ΖS που ανήκει στα B-SUV, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας ουσιαστικά περιλαμβάνει τα πάντα. Η σουίτα συστημάτων ασφάλειας MG Pilot υιοθετεί πληθώρα τεχνολογιών που φροντίζουν τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για την ξεκούραση του οδηγού στα μεγάλα ταξίδια, χάρη σε λειτουργίες όπως το adaptive cruise control. Χωροταξικά, το μεταξόνιο των 2.705 mm προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 363 lt μπορεί να φτάσει έως και τα 1.177 lt με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα.

6

Εάν πάλι η δεύτερη σειρά καθισμάτων αξιοποιηθεί από επιβάτες, τότε ακόμη και άτομα με ανάστημα άνω του μέσου όρου δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν,  έχοντας διαθέσιμο αρκετό αέρα για το κεφάλι, αλλά και τα γόνατα τους. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται το ίδιο άνετα, με την θέση οδήγησης να βρίσκεται χαμηλά και να έχει μεγάλο εύρος παραμετροποίησης, ώστε να βολευτούν οδηγοί κάθε σωματότυπου. Η ορατότητα έως και τις μεσαίες κολόνες είναι άκρως ικανοποιητική. Από εκεί και πίσω δυσκολεύουν κάπως τα πράγματα, με τις φαρδιές πίσω κολώνες να δημιουργούν μία αρκετά μεγάλη τυφλή ζώνη, ενώ την θέα από το μικρό πίσω τζάμι δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τα προσκέφαλα των πίσω θέσεων.

7

Απόδοση σε τιμή κόστους

Μέχρι στιγμής το MG 4 διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Την βασική Excite με τον ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων στον πίσω άξονα και την μπαταρία των 51 kWh και την πιο πλούσια Exclusive με το μοτέρ των 204 ίππων και 250 Nm πάλι στον πίσω άξονα και την μεγαλύτερη μπαταρία των 64 kWh. Σύντομα θα έρθει στην χώρα μας και η κορυφαία XPower με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και συνολική απόδοση 435 ίππους, αλλά έως τότε η έκδοση Exclusive που οδηγούμε, τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συναρμογή
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αυτονομία
  • Τιμή
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Θόρυβοι μετάδοσης σε χαμηλές ταχύτητες

Έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με την αρχιτεκτονική MSP (Modular Scalable Platform), επάνω στην οποία μπορούν να βασιστούν διαφορετικοί τύποι αμαξώματος και κατηγορίας. Κάνει πρεμιέρα στο MG 4, αλλά σύντομα θα τη δούμε και σε σπορ μοντέλα, όπως το Cyberster. Ολες οι εκδόσεις έχουν αρχιτεκτονική 400V, με την Exclusive να συνοδεύεται από στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW και να προσφέρει δυνατότητα ταχυφόρτισης με ισχύ έως και 135 kW. Το τελευταίο στοιχεί δίνει τη δυνατότητα πλήρωσης από το 10% στο 80% σε μόλις 35 λεπτά. Από πλευράς επιδόσεων, το «4άρι» των 204 ίππων αποδεικνύεται άκρως ικανοποιητικό, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 7,9 sec και την τελική να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 160 km/h. Τις εντυπώσεις κλέβει περισσότερο με τον υψηλό βαθμό αποδοτικότητας που αποσπά, αφού τα 450 km αυτονομίας που υπόσχεται ο κατασκευαστής δεν μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Αντιθέτως, με φυσιολογική οδήγησης εντός αστικού δικτύου τα 400 km με μία φόρτιση μοιάζουν εύκολη υπόθεση.

8

Σε συνθήκες δοκιμής, με καθόλου σύνεση στο πεντάλ του γκαζιού και με μία φωτογράφιση να έχει μεσολαβήσει στο διάστημα που βρισκόταν το MG 4 στα χέρια μας, η μέση τιμή των 17,7 kWh λίγο πριν παραδώσουμε το αυτοκίνητο είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή. Μάλιστα, ήταν από τις ελάχιστες περιπτώσεις ηλεκτρικού, που η εξαιρετική διαχείριση ενέργειας μας επέτρεψε να κινούμαστε ξέγνοιαστα, χωρίς να χρησιμοποιούμε συνεχώς την λειτουργία one-pedal, ώστε να μεγιστοποιούμε την ανάκτηση.

9

Απρόσμενα οδηγοκεντρικό

Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν εννοούμε πως όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι του MG 4, αμέσως θα θελήσει να κυνηγήσει χρόνους στην πίστα, αλλά σίγουρα αποτελεί μια φρέσκια πνοή στην αδιαμφησβήτητα «συντηρητική» κατηγορία που ανήκει. Κι αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους. Πρώτος και βασικότερος, το βάρος. Όταν πλέον οι 2 τόνοι έχουν γίνει σύνηθες νούμερο στον κόσμο των ηλεκτρικών, τα 1.685 kg του MG φαίνονται κατευθείαν σε γρήγορο ρυθμό. Ο οδηγός δεν λαμβάνει την γνώστη αίσθηση της αδράνειας που προκαλεί μία τεράστια μάζα όταν προσπαθεί να επιβραδύνει ή να αλλάξει απότομα κατεύθυνση. Αντιθέτως, η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό είναι ανάλαφρο, με την πισωκίνητη διάταξη να προσθέτει το λιθαράκι της σε αυτό. Η ουρά έχει γενικότερα την τάση να ελαφρώσει, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να τοποθετήσει το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής. Μάλιστα, με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα από το drop down menu της κεντρικής οθόνης και το πρόγραμμα οδήγησης στην επιλογή Sport ή Custom (υπάρχουν επίσης τα Eco και Normal), το MG 4 σε έναν επαρχιακό με μέτριο συντελεστή πρόσφυσης θα σε εκπλήξει με την συμμετοχικότητα και τον υψηλό βαθμό διασκέδασης που προσφέρει.

Σημαδεύεις με το ακριβές και αρκετά γεμάτο σε πληροφόρηση τιμόνι, και αν ξέρεις να αργήσεις τα φρένα με την ικανοποιητική αίσθηση για ηλεκτρικό (εδώ βοηθά η περιορισμένη χρήση του συστήματος ανάκτησης), θα διαπιστώσεις πως στην είσοδο της στροφής το ηλεκτρικό hatchback θα χρησιμοποιήσει το πίσω μέρος για να πλασαριστεί ιδανικά στην έξοδο γλιστρώντας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία, που στις περισσότερες περιπτώσεις στρίβεις με το τιμόνι ευθεία. Ειδικά σε πιο κλειστά κομμάτια μπορεί να βρεθείς στην έξοδο της στροφής ακόμη και με ελαφρύ ανάποδο. Άγνωστες λέξεις ακόμη και για τα πιο «σπορ» μέλη του segment.

10

Ο λόγος που επιλέξαμε το Custom πρόγραμμα για τέτοιου είδους οδήγηση ήταν διότι θέλαμε μεν την ξυραφένια απόκριση στο γκάζι, αλλά όχι το υπερβολικό για τα γούστα μας τεχνητό βάρος στο τιμόνι που πρόσθετε το πρόγραμμα Sport. Από εκεί και πέρα, κατανοώντας πως ο σκοπός του συγκεκριμένου μοντέλου δεν είναι η οριακή οδήγηση, λεπτομέρειες όπως το ψηλό προφίλ των ελαστικών το οποίο μπορεί να «έκλεβε» λίγο από την αίσθηση που έφθανε στα χέρια του οδηγού ή η απότομη παρέμβαση των ηλεκτρονικών, τόσο στα φρένα όσο και στην ισχύ όταν ο οδηγός αρχίζει τις υπερβολικές γενναιότητες, είναι απόλυτα λογικές και αποδεκτές κοιτώντας την σφαιρική εικόνα. Ρίχνοντας ρυθμούς και περνώντας σε στιλ οδήγησης που θα συνάδει πιθανότατα με πάνω από το 80% των συνολικών μετακινήσεων των ιδιοκτητών του συγκεκριμένου ηλεκτρικού, η αίσθηση είναι εξίσου θετική. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του συνόλου τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει άνετες και εύκολες διαδρομές. Η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αν και σφιχτή ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολικές κλίσεις, αποσβένει υποδειγματικά λακκούβες και κακοτράχαλα σημεία του ελληνικού οδικού δικτύου, προσθέτοντας ακόμη περισσότερους πόντους άνεσης. Το επίπεδο θορύβου από την κύλιση είναι χαμηλό και ταξιδεύει άνετα, ενώ εντός αστικού δικτύου ο κύκλος στροφής των 10,6 μέτρων κάνει τις περιηγήσεις μέσα στα στενά του κέντρου παιχνιδάκι.

συμπέρασμα

Η MG Motors δεν θα μπορούσε να κάνει δυναμικότερο comeback! Ξέρει που να χτυπήσει και το «4άρι» αποτελεί εξαιρετικό δείγμα γραφής για όσα πρόκειται να ακολουθήσουν. Ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό hatchback, που όχι απλά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, αλλά υπάρχουν πτυχές στις οποίες δείχνει το δρόμο. Και όλα αυτά χωρίς το χέρι να χρειάζεται να μπει βαθιά στην τσέπη. Με την βασική έκδοση Excite να ξεκινά κάτω από 25.000 ευρώ και την ισχυρότερη και πλουσιότερη Exclusive από τις 28.750 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης), το MG 4 διεκδικεί κατευθείαν την πρωτιά στην λίστα με τα «most wanted» μοντέλα των επίδοξων αγοραστών.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...