Δοκιμή Peugeot E-208 156 PS: Εκσυγχρονισμένος πόθος

Το ανανεωμένο E-208 έρχεται με ακόμη πιο εντυπωσιακή εμφάνιση και εξελιγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,40 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το κορυφαίο αισθητικά supermini της Peugeot ανανεώθηκε τόσο αισθητικά, όσο και τεχνολογικά για να γίνει ακόμη πιο θελκτικό!

Τα τελευταία χρόνια η Peugeot έχει αναζωογονήσει πλήρως το image της, διανύοντας σήμερα σε μία περίοδο τεράστιας επιτυχίας και ένα σπουδαίο success story. Ο Γάλλος κατασκευαστής έχει μετακομίσει στο premium άκρο της αγοράς, προσφέροντας εξαιρετικές επιλογές σε όλες τις κατηγορίες. Όλα τα μοντέλα της γκάμας θριαμβεύουν, το καθένα στο segment που ανήκει, προσφέροντας μοντέρνο design, σύγχρονες τεχνολογίες και ποιοτικό χαρακτήρα. Φυσικά, το 208 δεν αποτελεί εξαίρεση, με το δημοφιλές supermini να έχει ξεπεράσει τις 1.000.000 πωλήσεις από το 2019 που παρουσιάστηκε η δεύτερη του γενιά, μέχρι και σήμερα. Περίπου το 10% αυτών ανήκουν στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή e-208, η οποία συνδύαζε όλα τα στοιχεία που έκαναν το γαλλικό μοντέλο να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, παραθέτοντας επιπλέον τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Όμως, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και ήρθε η ώρα για ένα φρεσκάρισμα. Κάπως έτσι, το 208 ανανεώθηκε τόσο αισθητικά, όσο και τεχνολογικά. Επιπρόσθετα, το facelift έφερε μαζί και μία αναθεωρημένη γκάμα κινητήρων με νέες υβριδικές εκδόσεις, ενώ το e-208 έγινε E-208, με το κεφαλαίο πλέον «E» να μεταφράζεται σε νέο σύνολο ηλεκτροκινητήρα-μπαταρίας που προσφέρει περισσότερη ισχύ, αλλά και αυτονομία.

1

Τελειοποίηση

Παρατηρώντας το 208 κανείς ποτέ δεν ανέφερε: «Δεν ξέρω αν μου αρέσει». Αντιθέτως, το supermini της Peugeot μάγεψε κοινό και κριτικούς από τη μέρα της παρουσίασης του, με τους χαρακτηριστικούς «χαυλιόδοντες» -σήμα κατατεθέν για όλα τα μοντέλα της μάρκας- να κλέβουν την παράσταση. Η facelift εκδοχή του μοντέλου διατηρεί τις ίδιες δοκιμασμένες αρχές και τις ίδιες καμπύλε στο αμάξωμα (συμπεριλαμβανομένων των διαστάσεων), εκσυγχρονίζοντας την εμφάνιση του σύμφωνα με την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Οι Γάλλοι ξεκίνησαν τροποποιώντας την μπροστινή όψη,  του αναμφίβολα εντυπωσιακού supermini. Πλέον, όπως είδαμε να γίνεται και στην περίπτωση του 2008, υιοθετεί την φωτεινή υπογραφή που έκανε το ντεμπούτο της στο 9X8 Hypercar. Με τις τρεις νυχιές κάτω από τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, έχοντας και νέα μεγαλύτερη κεντρική μάσκα που εκτείνεται μέχρι στο κατώτερο σημείο της. Στο πίσω μέρος το σχεδιαστικό τμήμα των Γάλλων ήταν πιο συγκρατημένο, με τη βασικότερη αλλαγή να εντοπίζεται στη διαφορετική φωτεινή υπογραφή, με τις τρεις κόκκινες λωρίδες να γυρνούν από τον κάθετο στον οριζόντιο άξονα. Οι μαύροι θόλοι που πλαισιώνουν τις νέας σχεδίασης ζάντες των 17 ιντσών (διατίθενται και τροχοί 16 ιντσών) αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο του πακέτου εξοπλισμού GT, και δένουν άψογα με τους μαύρους γυαλιστερούς καθρέπτες.

2

Περνώντας στο εσωτερικό και εδώ παρατηρούμε μία παρόμοια λογική περιορισμένων αλλαγών. Η φουτουριστική εικόνα με το εντυπωσιακό Peugeot i-Cockpit των 10 ιντσών διατηρείται ακέραια (τουλάχιστον στις εκδόσεις Allure και GT), ενώ πλέον διατίθενται νέες επενδύσεις με alcantara. Παράλληλα, η οθόνη των 10 ιντσών για το infotainment είναι πλέον στάνταρ για όλη την γκάμα. Στο διάκτινο τιμόνι συναντάμε το νέο σήμα της μάρκας, όπως συμβαίνει άλλωστε και με την εμπρός μάσκα, ενώ στη 5η θύρα ξεχωρίζει το όνομα της εταιρείας ολογράφως και με νέα γραμματοσειρά. Οι χώροι που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.540 mm είναι… αντίστοιχοι με το pre-facelift μοντέλο. Τι σημαίνει αυτό; Μπροστά ο ψηλός οδηγός θα δυσκολευτεί ελαφρώς να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, έτσι ώστε το τιμόνι να μην κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Ενώ οι πίσω -αν ξεπερνούν το 1,75 m σε ύψος- θα δυσκολευτούν κυρίως όσον αφορά το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους. Από πλευράς ποιότητας, το E-208 βρίσκεται στο άνω άκρο του segment. Με τα μαλακά υλικά, τιςpiano black επιφάνειες και τους εντυπωσιακούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα (νέος είναι και αυτός του κιβωτίου), το ηλεκτρικό supermini αποπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας. Η εξαιρετική συναρμογή και η έλλειψη τριγμών σε συνδυασμό με την ησυχία του ηλεκτρικού συνόλου και την πολύ καλή ηχομόνωση, αναβαθμίζουν την όλη εμπειρία από πλευράς άνεσης και κύλισης. Ο χώρος αποσκευών των 309 lt χάνει 43 lt σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, αλλά με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων διπλωμένη αγγίζει τα 1.118 lt.

Δείτε ακόμη: Τι νέο έχουν τα Peugeot 2008 και 3008 στο εσωτερικό τους;

3

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Εσωτερικό
  • Ποιότητα υλικών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Χώροι

Πιο ισχυρό, αλλά και αποδοτικό

Όσον αφορά το κινητήριο σύνολο, το E-208 έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις, όντας εξοπλισμένο με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh (ωφέλιμη – 48,1 kWh) ελαφρύτερη κατά 5 kg, αλλά και ισχυρότερο κατά 20 ίππους ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό σημαίνει πως η απόδοση έχει σκαρφαλώσει στους 156 ίππους, με τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm. Το νέο αυτό σύνολο το έχουμε γνωρίσει ήδη σε άλλα μοντέλα του group και αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά αποδοτικό πακέτο. Τα 400 km αυτονομίας που υπόσχεται η Peugeot αποτελούν ένα ρεαλιστικό νούμερο, αρκεί να υπάρχει σύνεση με το γκάζι. Σε πιο φυσιολογικές συνθήκες τα 350 km είναι μία τιμή που αγγίζει την πραγματικότητα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στις 13,2 kWh/100km για όσο το ηλεκτρικό μοντέλο της Peugeot μας συνόδεψε. Όταν έρθει η ώρα του ανεφοδιασμού, το νέο μοντέλο συνεχίζει να έρχεται ως στάνταρ με μονοφασικό φορτιστή 7,4 kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται τριφασικός φορτιστής 11 kW. Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 20% έως το 80% σε περίπου μισή ώρα με την χρήση ταχυφορτιστή 100kW. Βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις του γαλλικού supermini, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται πλέον σε 8,2 sec (αντί για 9 sec που ήταν πριν), ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 km/h.

4

Ευχάριστος αστικός μονομάχος

Στην πράξη τώρα, το E-208 διαπρέπει σε όλους τους τομείς που οφείλει ένα compact, ηλεκτρικό μοντέλο. Εντός πόλης δεν θα δυσκολευτεί στα στενά του κέντρου, με το ηλεκτρικό σύνολο να προσφέρει άνεση και οικονομία, επιλέγοντας το κιβώτιο στη θέση «Β». Η πρόσθετη επιβράδυνση από το σύστημα ανάκτησης κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ξεκούραστη, μιας και σπάνια ο οδηγός θα χρειαστεί να φρενάρει, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει και την αυτονομία. Στο πρόγραμμα Eco, το σύνολο είναι πιο νωχελικό, καθώς στόχος είναι η μέγιστη εξοικονόμηση ρεύματος, ενώ όσο πλησιάζουμε στο Sport, κάνουν την εμφάνιση τους στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η ακαριαία ροπή, χαρίζοντας με αυτόν τον τρόπο ζωντάνια στο αμάξωμα των 1.455 kg.

Δείτε ακόμη:  Δοκιμή Ford Puma ST 1.0 Powershift 170 PS

5

Η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες με μεγάλη επιτυχία, ενώ αν η ταχύτητα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, ίσως οι εγκάρσιες να γίνουν αισθητές σε κάποιες κακοτεχνίες των δρόμων, ειδικά στους πίσω επιβάτες. Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, ελέγχει αποτελεσματικά το γαλλικό supermini, ενώ σε πιο σβέλτο ρυθμό αποδεικνύεται ευχάριστο, με τους 20 επιπλέον ίππους να παίζουν το ρόλο τους. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, ενώ το ακριβές τιμόνι με την μικρή διάμετρο κάνει το E-208 να δείχνει ευέλικτο. Τα φρένα είναι εξίσου αποτελεσματικά κι ας έχουμε μικρότερους δίσκους εμπρός σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο, ενώ αντίστοιχα ικανοποιητική είναι και η αίσθηση του πεντάλ παρά την ύπαρξη ανάκτησης.

συμπέρασμα

Η Peugeot ξέρει πολύ καλά πως τα 208 και 2008 αποτελούν τον άσσο στο μανίκι της όσον αφορά τις πωλήσεις. Και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, φρόντισε να μην αλλάξει μία ούτως ή άλλος επιτυχημένη συνταγή, αλλά να την ενισχύσει. Με την φρέσκια εμφάνιση να το κάνει ακόμη πιο θελκτικό στο μάτι, και ουσιαστικές αναβαθμίσεις στα κινητήρια σύνολα, αλλά και τον εξοπλισμό -ασχέτως αν μιλάμε για το θερμικό ή το ηλεκτρικό- το 208 εκσυγχρονίστηκε με στόχο να σημειώσει την ίδια επιτυχία που είχε ο προκάτοχος του, για ακόμη μία 5ετία. Αν θα τα καταφέρει; Κρίνοντας από το E-208, η αναβάθμιση μπορεί να θεωρηθεί κάτι παραπάνω από επιτυχημένη, μιας έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που διατήρησε όλα τα θετικά του στοιχεία και ταυτόχρονα βελτίωσε όλους τους τομείς που υπήρχε περιθώριο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...