Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 100ps: Established!

Το Peugeot 2008 έχει καθιερωθεί στα B-SUV και η ανανέωση του πιστοποιεί πως εξακολουθεί να ορίζει τις τάσεις…

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)124,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ανανεωμένη εκδοχή του 2008 ακολουθεί τις νεότερες σχεδιαστικής τάσεις της Peugeot, με την «βασική» χειροκίνητη εκδοχή των 100 ίππων να εξακολουθεί να διατηρεί υψηλό βαθμό αποδοτικότητας, παραμένοντας άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία των B-SUV.

H νεότερη γενιά μοντέλων της Peugeot έχει επανατοποθετήσει τη γαλλική μάρκα στην αγορά και σήμερα συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στους premium κατασκευαστές. Από το 2019, χρονιά που το 2008 συστήθηκε για πρώτη φορά στο κοινό, η γαλλική εταιρεία έχει κάνει αισθητή την παρουσία στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία, αυτή των B-SUV. Το γαλλικό crossover αποτέλεσε εμπορική επιτυχία, τόσο στην ευρωπαϊκή, όσο και στην ελληνική αγορά. Σήμερα, μπορεί οι εκλεπτυσμένες γραμμές του αμαξώματος να διατηρούνται σύγχρονες και επίκαιρες, αλλά αυτό δεν απέτρεψε τη γαλλική φίρμα από το να προχωρήσει σε ένα φρεσκάρισμα του 2008, ενώ φρόντισε να το ενισχύσει με πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών, ισχυροποιώντας το στη μάχη των πωλήσεων. Και όλα αυτά την ώρα που ο premium χαρακτήρας, αλλά και μία σειρά από τα προτερήματα που το καθιέρωσαν στο segment, διατηρούνται στο ακέραιο. 

Αθεράπευτα γοητευτικό…

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι το 2008 είναι ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα της κατηγορίας. Η νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot έχει μεταμορφώσει ολοκληρωτικά τις δημιουργίες της και το γαλλικό crossover δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η δεύτερη γενιά κέρδισε τα εύσημα με τις εκλεπτυσμένες γραμμές του αμαξώματος, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην πολυτέλεια και το δυναμισμό. Και για αυτό ακριβώς οι Γάλλοι τεχνικοί δεν είχαν κανέναν απολύτως λόγο να προχωρήσουν σε δραστικές επεμβάσεις. Αντίθετα, με ιδιαίτερη προσοχή διαφοροποίησαν συγκεκριμένα σημεία, φρεσκάροντας την εμφάνιση του και υιοθετώντας παράλληλα στοιχεία που συναντάμε σε νεότερα μοντέλα της Peugeot.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Peugeot 2008 των 156 ίππων

Έτσι, οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, το οποίο ενισχύθηκε με τη νέα φωτιστική υπογραφή της γαλλικής φίρμας. Κύριος εκφραστής της είναι οι τρεις κάθετες… «νυχιές» στη θέση των φωτών ημέρας, οι οποίες και είναι ενσωματωμένες στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Διαφοροποιημένη είναι και η επιβλητική μάσκα, η οποία μάλιστα φιλοξενεί το νέο έμβλημα της Peugeot. Επιπλέον, οι Γάλλοι ανασχεδίασαν τα πίσω φωτιστικά σώματα –που επίσης κάνουν χρήση τεχνολογίας LED-, προσδίδοντας τους την αντίστοιχη φωτεινή σύνθεση των τριών νυχιών. Τέλος, λεπτομέρειες για όσους ακόμα πιο παρατηρητικούς είναι η παρουσία του ονόματος Peugeot σε μία λωρίδα στην 5η πόρτα, ανάμεσα από τα πίσω φώτα, αλλά και η νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Με αυτόν τον τρόπο, η premium αισθητική που το διέκρινε και στις προηγούμενες γενιές εμφανίζεται ενισχυμένη, με το καλλίγραμμο αμάξωμα να είναι κομψό, αλλά παράλληλα δυναμικό. 

Tres bien!

Η επανατοποθέτηση της Peugeot στην αγορά ορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής, αλλά και της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της καμπίνας των επιβατών. Η πολυτέλεια και η premium αύρα που αποπνέει το εσωτερικό των γαλλικών μοντέλων έχει… ονοματεπώνυμο και βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία i-cockpit. Στο αναβαθμισμένο 2008 βρίσκεται στο απόγειο της εξέλιξης της. Η αισθητική παραμένει μίνιμαλ, αλλά με έντονο το στοιχείο της πολυτέλειας, την ώρα που η επιλογή και η συναρμογή των υλικών είναι εξαιρετική.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή - Peugeot 408 1.2 PureTech 130PS

Στο πλαίσιο της ανανέωσης, το γαλλικό crossover ενισχύθηκε με τις νεότερες τεχνολογίες που διαθέτει η Peugeot στα ράφια της, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ότι ενισχύθηκε σε επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική κιόλας έκδοση. Έτσι, στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία νέα οθόνη αφής σε διάσταση 10 ιντσών, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού, που στην πράξη αποδεικνύεται γρήγορη και εύχρηστη. Ο τελευταίος έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης. Συγκεκριμένα, μπορείς να επιλέξεις να προβάλλεται το στροφόμετρο, η απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης ή η λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης. Η λίστα με τις τεχνολογίες που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών είναι υπερπλήρης, και μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία αυτών περιλαμβάνεται στο πακέτο του βασικού εξοπλισμού. Επιπλέον, στάνταρ είναι τεχνολογίες, όπως το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης και η κάμερα οπισθοπορείας! Χωροταξικά δεν υπάρχουν αλλαγές, με το 2008 να διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με το παρελθόν, με αποτέλεσμα να παραμένει άνετο και ευρύχωρο. Το μόλις κατά 15 cm μικρότερο μεταξόνιο σε σχέση με το 3008, έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καμπίνα των επιβατών, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικες. Αντίστοιχα, στο άνω άκρο της κατηγορίας τοποθετείται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 434 λίτρα και ιδιαίτερα πρακτικό σχήμα. 

Γαλλική παράδοση

Ένα στοιχείο που χαρακτήριζε το 2008 ήταν η πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήριων συνόλων που ήταν διαθέσιμο. Αυτή η λογική δεν αλλάζει στην ανανεωμένη έκδοση, η οποία προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Μάλιστα, από τη νέα χρονιά στη γκάμα θα προστεθεί ακόμα μία βενζινοκίνητη εκδοχή, η οποία με την ενίσχυση ενός ήπια υβριδικού συστήματος αποδίδει 136 ίππους. Στη δική μας περίπτωση, η πρώτη μας επαφή με το 2008 έγινε με την έκδοση που τοποθετείται στη βάση της γκάμας. Κάτω από το εμπρός μυώδες καπό κρύβεται ο γνωστός 1.200άρης PureTech, που για την περίσταση αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Premium Χαρακτήρας
  • Πρακτικότητα
  • Ευρυχωρία
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Διάσταση τιμονιού

Το 3κύλινδρο σύνολο εξακολουθεί να διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Τα 205 Nm ροπή που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm του χαρίζουν πολύ καλή απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές. Μέχρι τις 4.500 rpm ανεβάζει πρόθυμα και στην πράξη αποδεικνύεται ζωηρό και σβέλτο! Πιο ψηλά, η μειωμένη –σε σχέση με την έκδοση των 130 ίππων- ισχύς γίνεται εμφανής και ουσιαστικά δεν έχεις λόγο να ψάξεις το όριο περιστροφής. Εξάλλου, όσο περισσότερο «σκαρφαλώνουν» οι στροφές του κινητήρα, τόσο περισσότερο αυξάνεται ο θόρυβος, ενώ γίνεται πιο τραχιά η λειτουργία του κινητήρα. Έτσι, με τον σαφή επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου, με τις μεγάλες διαδρομές αλλά και τη σωστή κλιμάκωση, περνάς στην επόμενη σχέση και εκμεταλλεύεσαι τη ροπή του κινητήρα στις μεσαίες. Αυτό είναι και το ιδανικό εύρος λειτουργίας του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 100 ίππων, στοιχείο που συμβάλλει και στην οικονομία καυσίμου. Η Peugeot αναφέρει ότι χρειάζεται 5,5 lt/100 km, και εμείς τις ημέρες που είχαμε στη διάθεση μας είδαμε νούμερα που κινούνταν κοντά στα 6,5 lt/100 km. Χωρίς ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση…

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το plug-in Peugeot 308 των 225 ίππων! 

Στη θέση του οδηγού, το πρώτο που χρειάζεται είναι να συνηθίσεις το μικρό σε διάμετρο τιμόνι που κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων, το οποίο και αναγκάζεσαι να τοποθετήσεις σχετικά χαμηλά. Μόλις το ξεπεράσεις, διαπιστώνεις ότι η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα. Επιπλέον, η εργονομία αγγίζει το τέλειο, με τα πάντα να είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση. Στο δρόμο αυτό που σε κερδίζει άμεσα είναι η ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό, ενώ η ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή, σε συνδυασμό με τα ελαστικά με το 60άρι προφίλ (215/60/17), σιδερώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Μοναδική εξαίρεση κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες που γίνονται περισσότερο αισθητές στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα.

Βέβαια, σεβόμενο την ιστορία και το γαλλικό ταπεραμέντο, το 2008 εξακολουθεί να ξεχωρίζει στον επαρχιακό δρόμο. Και σήμερα, το γαλλικό crossover ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και πάνω από όλα με ασφάλεια, όντας από τα πιο σπορ B-SUV της αγοράς. Μαζεύει χιλιόμετρα και βασιζόμενος στο πολύ καλό πλαίσιο σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα. Μάλιστα, όπως κάθε γαλλικό που σέβεται τις ρίζες του, θα διαπιστώσεις πως στο όριο το πίσω μέρος έχει την τάση να ελαφρώσει, αυξάνοντας και τον παράγοντα της οδηγικής ευχαρίστησης. Το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ δεν υπολείπεται σε πληροφορία, ενώ ιδιαίτερα αποδοτικά και δυνατά είναι τα φρένα, με δίσκους και στους τέσσερις τροχούς.

συμπέρασμα

Το 2008 έχει καθιερωθεί ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των Β-SUV. Η σχεδιαστική ανανέωση και η ενίσχυση του με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η Peugeot σήμερα – και μάλιστα από τη βασική έκδοση - έρχονται για να ισχυροποιήσουν περαιτέρω τη θέση του στην αγορά. Και φυσικά, διατηρώντας ακέραια όλα εκείνα τα στοιχεία που το ανέδειξαν, όπως η κορυφαία άνεση, η πρακτικότητα και η premium αίσθηση-φιλοσοφία. Χαρακτηριστικά, που εξάλλου διακρίνουν όλα τα μοντέλα της Peugeot σήμερα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...