Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8: Προκλητικά γοητευτικό [video]

Μπορείς να παντρέψεις τρεις διαφορετικές φιλοσοφίες σε ένα αμάξωμα; Η Peugeot έχει την απάντηση, με το 408 να σηματοδοτεί μία μοντέρνα και διαφορετική αντίληψη στην πολυπληθή κατηγορία των crossover και SUV.

  • -
  • -
Ισχύς131 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)136,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η σχεδίαση του αμαξώματος και η διαφορετικότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του νέου 408, με τους Γάλλους να έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, αλλά και στον τομέα της ευρυχωρίας θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία. 

Η κυρίαρχη τάση στην αυτοκίνηση σήμερα εντοπίζεται στα διάφορα crossover και SUV, με την αγορά να έχει κυριολεκτικά κατακλυστεί από κατασκευές του είδους. Πρόκειται για μία περίοδο ή ακόμα και μόδα, που αρκετοί θεωρούν πως νομοτελειακά θα φτάσει στο τέλος της. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η Peugeot τόλμησε και πρόσθεσε στη γκάμα της ένα διαφορετικό σε αισθητική και φρέσκο μοντέλο, με ιδιαίτερη έμφαση στο στιλ και τη φινέτσα. Ο λόγος για το νέο 408, στο οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να βάλεις… «ταμπέλα». Είναι crossover, hatchback, coupe; Σύμφωνα με τους Γάλλους είναι ένα fastback που αντλεί έμπνευση από το παρελθόν της μάρκας και χαρακτηρίζεται από το στοιχείο της καινοτομίας. Κάτι που διακρίνει παραδοσιακά τη γαλλική μάρκα.

Έχοντας έτοιμες και δοκιμασμένες λύσεις όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, η μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στον τομέα της σχεδίασης, με τους Γάλλους να χαρίζουν στο 408 μοναδικό στιλ και φινέτσα. Το εντυπωσιακό fastback με τα κουπέ χαρακτηριστικά και τα crossover στοιχεία, θα προσφέρεται με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα. Συγκεκριμένα, συναντάμε δύο plug-in εκδόσεις απόδοσης 180 και 225 ίππων, και επιπλέον μία ακόμα με κινητήρα βενζίνης χωρίς υβριδική υποβοήθηση. Κάπου εδώ, αξίζει να σημειώσετε ότι δεν θα είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα. Τουλάχιστον για την ώρα… Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την έκδοση που συναντάμε στη βάση της γκάμας, και συγκεκριμένα αυτή με τον γνωστό μας PureTech των 1.200 cc και απόδοσης 130 ίππων, που έχουμε συναντήσει σε πολλά μοντέλα του Group.

Mucho και φινετσάτο

Οι παλαιότεροι θα γνωρίζουν πως τα μοντέλα της Peugeot που ξεκινούν με τον αριθμό «4» μετρούν σχεδόν 100 χρόνια ζωής! Το 401 ήταν το πρώτο της σειράς, το οποίο όταν είχε αποκαλυφθεί το 1934 θεωρήθηκε πρωτοποριακό για την εποχή. Επτά γενιές αργότερα, το 408 ακολουθεί το δρόμο που χάραξαν οι πρόγονοι του. Η τολμηρή του σχεδίαση είναι εμφανής από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις. Οι έντονες ακμές σε πολλά σημεία του αμαξώματος συνδυάζονται αρμονικά με τις καμπύλες. Την ίδια ώρα, το εμπρός μέρος δεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης της ταυτότητας του. Η χαρακτηριστική επιβλητική μάσκα με την γνωστή πλέον «υπογραφή» της Peugeot με τα φωτιστικά σώματα σε στιλ… «χαυλιοδόντων» φωνάζουν από μακριά πως πρόκειται για μοντέλο της γαλλικής μάρκας. Οι ελαφρώς «πρησμένοι» θόλοι πάνω από τροχούς, γεμίζουν με τις όμορφες ζάντες των 19 ιντσών, ενώ οι γραμμές που διαρρέουν το πλαϊνό μέρος του αμαξώματος ενισχύουν το στοιχείο του δυναμισμού.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 GT

Το προφίλ του 408 έχει γενικότερο ενδιαφέρον και ιδιαίτερα από τη μεσαία κολώνα και πίσω. Η κλίση της οροφής, σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, δημιουργούν μία σφηνοειδή και αεροδυναμική εικόνα. Η fastback λογική και φιλοσοφία γίνεται περισσότερο ευδιάκριτη στο πίσω μέρος, το οποίο ξεχωρίζει για την 5η πόρτα με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. Μάλιστα, στη σχεδίαση του έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και είναι χαρακτηριστικό ότι η ροή του αέρα έχει βελτιστοποιηθεί και κατευθύνεται με τη βοήθεια δύο μικρών στοιχείων -αυτιά γάτας τα αποκαλούν οι Γάλλοι- στο μικρό ενσωματωμένο σπόιλερ στην 5η πόρτα. Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με μία σειρά από λεπτομέρειες που δεν έχουμε δει ξανά σε μοντέλο της Peugeot.

Η τολμηρή σχεδίαση του 408 αναδεικνύεται περισσότερο από τις αναλογίες του αμαξώματος. Με μήκος που αγγίζει τα 4.687 mm είναι μεγαλύτερο από το 5008! Βλέπετε, μπορεί να βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα της EMP2 της Stellantis, αλλά οι Γάλλοι τεχνικοί φρόντισαν να την… τραβήξουν περαιτέρω μεγαλώνοντας σημαντικά το μεταξόνιο. Για να έχετε μία σαφή εικόνα, είναι μεγαλύτερο από αυτό του 308, αλλά και του 3008! Και ουσιαστικά πλησιάζει περισσότερο σε αυτό του 5008, με το μεταξόνιο του γαλλικού fastback να είναι μόλις 53 mm πιο κοντό. Αυτές οι διαστάσεις σε συνδυασμό με το αυξημένο πλάτος και τα μεγάλα μετατρόχια, χαρίζουν στο 408 μοναδικές αναλογίες που δημιουργούν ένα επιβλητικό, αλλά και εντυπωσιακό σύνολο. 

Premium αισθητική

Η ταυτότητα των μοντέλων της Peugeot είναι χαρακτηριστική όχι μόνο στις γραμμές του αμαξώματος, αλλά και στην αισθητική της καμπίνας των επιβατών. Η εικόνα είναι γνώριμη, αφού μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το 308. Παρόλα αυτά, θαρρείς πως έχει γίνει ένα κλικ καλύτερη επιλογή υλικών, με την ποιότητα κατασκευής να είναι πολύ καλή. Στο μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά πλαστικά, ενώ μόνο στα χαμηλά σημεία έχει γίνει τοποθέτηση σκληρών. Στο εσωτερικό του νιώθεις πως είσαι σε μία premiumκαι σύγχρονη καμπίνα, απόλυτα σύμφωνη με τις προσταγές της εποχής.

Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό με τον οδηγό να έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων σε διάσταση ιντσών, ενώ δίπλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής σε ίδια διάσταση. Είναι λειτουργική και εύκολη στη χρήση, ενώ το i-toggle με τα κουμπιά αφής που έχουν ρόλο συντομεύσεων σε διάφορες λειτουργίες, αποδεικνύεται εξαιρετικά λειτουργικό. Επιπλέον, ιδιαίτερα πρακτική κρίνεται η παρουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό. Κορυφαίο είναι και το επίπεδο τεχνολογίας, με το 408 να εφοδιάζεται με τη νεότερη γενιά συστημάτων ψυχαγωγίας, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με συνολικά 6 κάμερες και 9 ραντάρ να φροντίζουν για την εύρυθμη και τάχιστη λειτουργία τους. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο και αντίστοιχου επιπέδου συνήθως συναντάμε σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Πέντε σημεία που ξεχωρίζει το Peugeot 208

Η καμπίνα των επιβατών του 408 δεν ξεχωρίζει μόνο για το premium-ποιοτικό περιβάλλον, αλλά και για την εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων. Βλέπετε, το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει σημαντικό αντίκτυπο στο εσωτερικό! Σύμφωνα με την Peugeot, τα 188 mm που έχουν στη διάθεση τους για τα γόνατα οι πίσω επιβάτες είναι τα περισσότερα που συναντάμε σε μοντέλο της γαλλικής μάρκας. Κάτι που αποδεικνύεται και στην πράξη, αφού στην πίσω σειρά μπορούν να βολευτούν και επιβάτες με ύψος που ξεπερνάει το 1.85, έχοντας μάλιστα ικανοποιητικό αέρα για το κεφάλι τους, παρά την κλίση της οροφής. Αντίστοιχα πλούσιος είναι και ο χώρο των αποσκευών, με τη συμβατική έκδοση να προσφέρει 536 lt αποθήκευσης (471 lt οι plug-in εκδόσεις). Το συγκεκριμένο νούμερο το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας. Ακόμα, μία σειρά από θήκες και έξυπνες λύσεις στη καμπίνα, προσθέτουν επιπλέον 33 λίτρα αποθήκευσης, αυξάνοντας περαιτέρω το βαθμό πρακτικότητας του γαλλικού μοντέλου. 

Grand tour

Η πολυσχιδής προσωπικότητα του 408 αναδεικνύεται από τη στιγμή που θα περάσεις στη καμπίνα του εσωτερικού. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, ενώ η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένη. Ακόμα και όσοι υψηλόσωμοι θα βολευτούν άνετα, έχοντας μία αίσθηση πως «φοράς» το αυτοκίνητο. Η παρουσία του τιμονιού με την μικρή διάμετρο που κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων εξακολουθεί να αποτελεί σημείο διαφωνίας, απαιτώντας την τοποθέτηση του χαμηλά ανάμεσα στα πόδια. Η πληθώρα δοκιμασμένων μηχανικών μερών στα ράφια του Group επέτρεψε στους τεχνικούς της Peugeot να επιλέξουν ανάμεσα σε έτοιμες λύσεις. Η εκδοχή που είχαμε στη διάθεση μας ήταν αυτή με τον 3κύλινδρο 1.200άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Κάτι που ισχύει σε όλες τις εκδόσεις του 408…

Δείτε ακόμη: Γιατί θα αγόραζα το Peugeot 308 σε diesel έκδοση!

Ο συνδυασμός ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία του. Οι σχετικά κοντές σχέσεις του χαρίζουν ζωντάνια μέσα στην πόλη, με τη ροπή των 230 Νm να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Από τις 2.000 rpm επιταχύνει θετικά, ενώ στις μεσαίες στροφές εμφανίζει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος, όντας εξαιρετικά γραμμικός σε απόδοση. Από τις 5.000 rpm και άνω δεν θα κρύψει τη δυσαρέσκεια του και ουσιαστικά επιλέγεις μία μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση, η δύναμη δεν σου λείπει στον αστικό κύκλο και στον αυτοκινητόδρομο, παρά μόνο στον επαρχιακό δρόμο και σε πλήρη επιτάχυνση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 11,5 sec που χρειάζονται για το 0-100 km/h. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθεί και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο σε χαλαρό ρυθμό λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ σε πιο σβέλτη οδήγηση δυσκολεύεται να ακολουθήσει.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διαφορετικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Ορατότητα πίνακα οργάνων
  • Έλλειψη ντίζελ έκδοσης

Η πολιτισμένη λειτουργία και συνεργασία ανάμεσα σε κινητήρα και κιβώτιο, σε προϊδεάζει γενικότερα για το χαρακτήρα του 408. Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην άνεση και το γαλλικό μοντέλο προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Μπορεί να γίνεται χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω, και όχι πολλαπλών συνδέσμων, αλλά ακόμα και έτσι το 408 δεν έχει πρόβλημα να αντιμετωπίσει την πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Η καμπίνα των επιβατών παραμένει ανεπηρέαστη ανεξαρτήτως ποιότητας του δρόμου, ενώ μόνο κάποιες εγκάρσιες κακοτεχνίες θα γίνουν αισθητές στο εσωτερικό. Επιπλέον, η πολύ καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με το χαμηλό επίπεδο θορύβου του 3κυλίνδρου κινητήρα (μόνο στις υψηλές στροφές γίνεται πιο τραχειά η λειτουργία του), χαρίζουν στο γαλλικό μοντέλο πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετικό επίπεδο άνεσης. 

Βέβαια, η συγκεκριμένη επιλογή στη ρύθμιση της ανάρτησης έχει αντίστοιχο αντίκτυπο στην αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό στον επαρχιακό δρόμο. Το φαρδύ αμάξωμα με τα μεγάλα μετατρόχια του χαρίζουν καλό πάτημα, εμπνέοντας ασφάλεια και εμπιστοσύνη σε αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του. Είναι ουδέτερο και ισορροπημένο, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές παρά τη σημαντική απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 189 mm. Πιέζοντας λίγο παραπάνω, το αμάξωμα εμφανίζει περισσότερες πλεύσεις, ενώ το εμπρός μέρος έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του, αλλά τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται φροντίζουν να σε επαναφέρουν στη σωστή γραμμή. Καλή αίσθηση, αν και ελαφρύ για τα γούστα μας, έχει το σύστημα διεύθυνσης, όπως και τα φρένα που αποδεικνύονται αποδοτικά. Σίγουρα, δεν ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, θυμίζοντας περισσότερο ένα GT με το οποίο μπορείς να καλύψεις άνετα και με απόλυτη ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, ο 1.200αρης δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα λαίμαργος, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8 lt/100 km.Πιέζοντας παραπάνω και με το πόδι στο πάτωμα ξεπέρασε τα 9 lt, ενώ κινούμενοι στην πόλη σε χαλαρό ρυθμό είδαμε τιμές κοντά στα 6,5 lt. Πάντως, σε κάθε περίπτωση το μεγάλο δοχείο καυσίμου με χωρητικότητα 52 λίτρα, χαρίζει στο 408 μεγάλη αυτονομία και χιλιομετρική ελευθερία.

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

Όπως έχουμε συνηθίσει, η Peugeot δεν ακολουθεί τις τάσεις, αλλά τις δημιουργεί, επιλέγοντας καινοτόμες λύσεις. Σε μία αγορά που κατακλύζεται από κάθε λογής SUV, η γαλλική μάρκα τόλμησε και σχεδίασε ένα μοντέλο για όσους αναζητούν κάτι φρέσκο και αναμφίβολα διαφορετικό. Δεν ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, όπως το 308, αλλά κλέβει τις εντυπώσεις με τη σχεδίαση του αμαξώματος, τους άφθονους χώρους στο εσωτερικό και την εξαιρετικό επίπεδο άνεσης. Και φυσικά, διατηρώντας την ποιότητα και τον premium χαρακτήρα που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Peugeot σήμερα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...