Δοκιμή Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 GT: Triple Crown

Διαθέσιμο αποκλειστικά στην top έκδοση GT, το Peugeot 308 Hybrid 225 στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τον τίτλο του ταχύτερου, πληρέστερου και πιο… ψαρωτικού στην γκάμα.

  • -
  • -
Ισχύς225 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)26,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Εντυπωσιακά όμορφο και με τη δυνατότητα να προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες, το Peugeot 308 στην έκδοση Hybrid 225 με το Plug-In υβριδικό σύστημα των 225 ίππων είναι το κορυφαίο μοντέλο στον κατάλογο της εταιρείας. Άλλωστε, με επιδόσεις που ανταποκρίνονται στο νούμερο της συνολικής ισχύος, αλλά κατανάλωση καλύτερη και από του 308 diesel αν το φορτίζεις, αποτελεί πρόταση που δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητη.

Με το νέο 308, η Peugeot έδειξε ξεκάθαρα ότι τα καλά hatchback έχουν ισχυρή θέση στην αγορά, παρά την «τρέλα» της εποχής με τα SUV και κάθε λογής crossover. Η γκάμα του νέου Peugeot 308 περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρα, αλλά και plug-in hybrid προτάσεις. Και αυτή τη φορά, οδηγούμε το κορυφαίο, για να διαπιστώσουμε… μέχρι που μπορεί να φτάσει το νέο γαλλικό premium μικρομεσαίο! Με 225 ίππους, το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GT, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης έως 70 χιλιομέτρων (εντός πόλης), μόνο καλές μπορούν να είναι οι πρώτες ενδείξεις.

Σημάδια ισχύος

Το σύστημα κίνησης του Peugeot 308 Hybrid 225 GT αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 PureTech και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος, αποδίδει 180 ίππους με 250 Nm ροπή και ο δεύτερος, 110 ίππους με 320 Nm. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού τους είναι 225 ίπποι και 360 Nm, που περνούν στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8.

Στα χαρτιά, η βασική διαφορά που αποκαλύπτει η Peugeot συγκριτικά με την Plug-In Hybrid έκδοση των 180 ίππων, είναι ότι ο βενζινοκινητήρας 1.6 PureTech έχει κερδίσει 30 ίππους (αποδίδει 180 ίππους αντί 150 ίππων της μικρότερης εκδοχής). Η διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι εμφανής όταν πατάς τέρμα το γκάζι, με το «μεγάλο» 308 των 225 ίππων να μαζεύει γρήγορα χιλιόμετρα και να γεμίζει με… ψυχή τις 8 σχέσεις του κιβωτίου.

Τα 0-100 km/h είναι ζήτημα 7,5 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h (+10 km/h συγκριτικά με το PHEV των 180 ίππων). Κατά τα λοιπά, δεν εντοπίζονται άλλες διαφορές. Η μέση κατανάλωση με φορτισμένες τις μπαταρίες, σε συνθήκες πόλης μπορεί να αγγίξει τα 3 λίτρα ανά 100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, καίει περίπου 7 λίτρα ανά 100 km.

Σύμφωνα με την Peugeot, οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 25 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι μπαταρίες των 12,4 kWh εξασφαλίζουν 59 χιλιόμετρα αυτονομία σε μεικτές συνθήκες ή έως 70 χιλιόμετρα, σε αστικές διαδρομές. Ο χρόνος που απαιτείται για την επαναφόρτιση των μπαταριών είναι 5 ώρες και 30 λεπτά σε πρίζα σπιτιού (σούκο), 3 ώρες και 25 λεπτά σε wallbox ή 1 ώρα και 40 λεπτά με τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή (On-Board Charger) των 7,4 kW.

Γαλλική κληρονομιά

Σε όλες τις εκδόσεις του, το Peugeot 308 τιμά τη γαλλική καταγωγή του, όταν η συζήτηση φτάνει στην οδική συμπεριφορά. Το πλαίσιο παραδίδει μαθήματα διαχείρισης της ισχύος όταν προσεγγίζεται το όριο, ενώ η ανάρτηση λειτουργεί ποιοτικά, όπως αρμόζει στην premium φιλοσοφία του μοντέλου. Συγκριτικά με τις μη Plug-In Hybrid εκδοχές, νιώθεις το επιπλέον βάρος (1.708 κιλά με οδηγό). Ο εμπρός εξωτερικός τροχός φορτίζεται περισσότερο, όμως τελικά, δεν επηρεάζεται η πρόσφυση, ούτε ανοίγει η τροχιά. Μπορείς να εμπιστευθείς το μπροστινό μέρος και να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο με πολλή φόρα. Το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμη και αν το επιδιώξεις.

Όλα τα παραπάνω πάντως, ίσως να μην έχουν και τόση σημασία για τον αγοραστή. Το set-up της ανάρτησης είναι καλά ρυθμισμένο, αλλά επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις, ενώ περισσότερα σπορ στοιχεία δεν εντοπίζονται, παρά το όνομα GT της συγκεκριμένης έκδοσης. Εκεί που μας κέρδισε το 308 των 225 ίππων, είναι σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών με τα ελαστικά 225/40 δεν τα βρίσκουν σκούρα με τις κακοτεχνίες των δρόμων και η απόσβεση είναι απρόσμενα καλή. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και η σταθερότητα που διατηρεί ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, εμπνέει εμπιστοσύνη.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα εσωτερικού
ξινά
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Ορατότητα προς το καντράν
  • Τιμή

Να αναφέρουμε ότι η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση έχει καλή αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το κιβώτιο, πραγματοποιεί συνήθως ομαλές αλλαγές αλλά δεν διακρίνεται για την ταχύτητά του. Στο κομμάτι της πέδησης, τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά, όμως το πετάλι απαιτεί εξοικείωση. Δεν διακρίνεται για την προοδευτικότητά του και πολλές φορές θα νιώσεις ότι το πάτησες πιο δυνατά από ότι χρειαζόταν. Αυτό συμβαίνει επειδή στα ήπια φρεναρίσματα, το σύστημα συνδυάζει επιβράδυνση μέσω της ανάκτησης ενέργειας και των φρένων. Ωστόσο, είναι καλύτερο από ότι στην έκδοση των 180 ίππων και μετά από κάποια χιλιόμετρα, καταλαβαίνεις πως πρέπει να το χρησιμοποιείς. 

Premium διάθεση

Αν κάποιος θέλει να δει πόσο έχει εξελιχθεί η Peugeot, αρκεί να μπει στο εσωτερικό του νέου 308. Η όμορφη καμπίνα είναι φτιαγμένη από ποιοτικά υλικά, ωραία στο μάτι και την αφή. Η συναρμογή είναι πολύ καλή και μόνο στα πιο χαμηλά σημεία θα εντοπίσεις σκληρά πλαστικά. Η κεντρική κονσόλα έχει δύο πολύ πρακτικές θήκες, ποτηροθήκες και ένα μεγάλο υποβραχιόνιο. Λίγο ψηλότερα, η οθόνη αφής των 10 ιντσών σε κερδίζει με την ταχύτητά της και την ευκρίνεια, ενώ οι συντομεύσεις i-Toggles σου επιτρέπουν να επιλέξεις έως 5 μενού για γρήγορη πρόσβαση, όπως του ραδιοφώνου, των πολυμέσων, του κλιματισμού, του (ασύρματου) Apple CarPlay, του GPS ή του τηλεφώνου.

Θετικά σχόλια αποσπά και η θέση οδήγησης, τουλάχιστον ως προς την τοποθέτηση του σώματος μέσα στο αυτοκίνητο. Κάθεσαι χαμηλά, βλέπεις πολύ καλά προς τα έξω και το κάθισμα είναι βολικό. Στηρίζει πολύ καλά το σώμα και έχεις στη διάθεσή σου πολλές ρυθμίσεις για να βρεις το τέλειο σημείο. Η μόνη παραφωνία είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων i-Cockpit. Πολύ όμορφα γραφικά, πολλές επιλογές εξατομίκευσης, μπόλικη πληροφορία… αλλά δεν τον βλέπεις. Τα ψηλότερα αναστήματα (πάνω από 1,95 m) θα πρέπει υποχρεωτικά να σηκώσουν τέρμα επάνω το τιμόνι, οπότε το κάτω κομμάτι του πίνακα οργάνων κρύβεται. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό αλλά σε μικρότερο βαθμό στα χαμηλότερα αναστήματα (έως 1,85 m).

Προχωρώντας στις υπόλοιπες θέσεις της καμπίνας, οι πίσω επιβάτες έχουν ένα άνετο κάθισμα στη διάθεσή τους, αλλά όχι τόσο χώρο για τα πόδια τους, όσο θα περίμενες διαβάζοντας τα 2.675 mm του μεταξονίου. Τα πράγματα είναι καλύτερα αναφορικά με τον «αέρα» για το κεφάλι, παρά την ύπαρξη ηλιοροφής στο «δικό μας» Peugeot 308 Hybrid 225. Όπως κι αν έχει, οι χώροι του εσωτερικού επαρκούν για τη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων. Ο χώρος αποσκευών από την πλευρά του, διαθέτει χωρητικότητα 361 λίτρων και ένα απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Περίπου 50 λίτρα «θυσιάστηκαν» για την τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, συγκριτικά με τα μη Plug-In υβριδικά 308.

συμπέρασμα

Το Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 GT είναι ο ορισμός της κορυφής για την γκάμα του μοντέλου. Δεν έχει μόνο τον ισχυρότερο κινητήρα, αλλά και κορυφαίο εξοπλισμό από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις (ασφάλεια, άνεση, τεχνολογία κλπ). Αυτό γιατί συνδυάζεται μόνο με το επίπεδο GT, το ανώτερο στον κατάλογο της εταιρείας. Από την άλλη, ο συνδυασμός του μόνο με την έκδοση GT έχει το μειονέκτημα της αναπόφευκτα υψηλής τιμής. Θεωρούμε, πάντως, ότι αυτό δεν θα απασχολήσει τόσο την εμπορική πορεία του, αφού τα PHEV μοντέλα έτσι κι αλλιώς προορίζονται κυρίως για στελέχη εταιρειών, μέσω leasing. Η τιμή του Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 GT στην Ελλάδα είναι 51.800 €, 2.000 € περισσότερα από την έκδοση των 180 ίππων στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού (GT).

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...