Δοκιμή BMW X1 sDrive 18i: Veni, vidi, vici

Η ερώτηση στην περίπτωση της sDrive 18i, της βασικής έκδοσης της νέας γενιάς της Χ1, είναι αν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του οικογενειάρχη οδηγού, χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσει μια περιουσία για να αγοράσει μια μεγαλύτερη σε κυβισμό και δύναμη έκδοση. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)144,0 gr/km
με μια ματιά

Η sDrive 18i είναι η πιο προσιτή πρόταση στην γκάμα της νέας BMW X1 και αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες των Ελλήνων οδηγών. Με λιγότερα από 40.000 €, αποκτάς ένα πραγματικά premium SUV, εμπλουτισμένο με τις κορυφαίες τεχνολογίες των Γερμανών και με χώρους που μέχρι πρότινος έβρισκες στην μεγαλύτερη και πανάκριβη Χ3.

Για τη νέα γενιά της X1 είναι περιττό να αναφέρουμε πως πρόκειται για την καλύτερη της ιστορίας. Η BMW περηφανεύεται ότι πρόκειται για μια κατασκευή που εκφράζει το σλόγκαν της «The Ultimate Driving Machine». Το θέμα όμως, τι αγοράζεις με περίπου 38.500 ευρώ, όσα δηλαδή κοστίζει η στάνταρ έκδοση του best seller SUV της γκάμας της κι ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

x1

Με την παρουσίαση της νέας Χ1, πολλοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να ενημερωθούν για το αυτοκίνητο σε εκθέσεις και αντιπροσωπείες. Οι περισσότεροι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την πετρελαιοκίνητη έκδοση, ωστόσο, η τιμή των σχεδόν 50.000 ευρώ, κρίθηκε απαγορευτική. Αντίθετα, η κατά πολύ φθηνότερη βενζινοκίνητη sDrive 18i με τους 136 ίππους, ήταν η επόμενη επιλογή. Αυτό που τους προβληματίζει ωστόσο, είναι αν ο κινητήρας έχει την απαιτούμενη δύναμη και κατά πόσο οικονομικός είναι.

Προκειμένου να δώσουμε μια απάντηση στο ερώτημα, πήραμε την X1 sDrive 18i προκειμένου να τη δοκιμάσουμε σε πραγματικές συνθήκες. Το αποτέλεσμα ήταν υπέρ το δέον ικανοποιητικό. Και εξηγούμαστε.

Στην ελίτ των SUV

Η Χ1 είναι ένα ξεκάθαρα ελιτίστικο αυτοκίνητο. Ήταν από την πρώτη γενιά, αλλά στη νεότερη προβάλλει ένα πιο αριστοκρατικό στυλ και μια επιβλητικότητα που ελάχιστα μοντέλα αυτής της κατηγορίας καυχώνται ότι διαθέτουν. Η προσωπικότητα του βαυαρικού SUV ή SAV όπως προτιμά να το περιγράφει η BMW είναι εντόνως γοητευτική.

x1

Από πλευράς αισθητικής θυμίζει Χ3, τόσο λόγω της υιοθέτησης των ίδιων σμιλευμένων επιφανειών και γραμμών, όσο και των πληθωρικών διαστάσεων. Το μήκος της Χ1 ανέρχεται πλέον στα 4,5 μέτρα, το πλάτος είναι στα 1,845 χλστ. και το ύψος στα 1,642 χλστ. Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι σαφώς πιο ισχυρές, με το κάθετο εμπρός τμήμα, τους λεπτούς προβολείς LED και τη σχεδόν τετράγωνη μάσκα νεφρών να ενισχύουν την παρουσία του μοντέλου.

Η αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό είναι διάχυτη, με τις επιφάνειες να καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά και φινετσάτες επενδύσεις. Σε όλη την καμπίνα υπάρχει μια συμμετρία, γεγονός που εκτοξεύει την πρακτικότητα. Καθετί στο σαλόνι της BMW, έχει τοποθετηθεί με σχολαστική ακρίβεια, αυτό όμως που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι παρότι αναφερόμαστε στο μικρότερο SUV της μάρκας, οι χώροι για 4 επιβάτες είναι πλουσιοπάροχοι.

x1

Μια τετραμελής οικογένεια θα φιλοξενηθεί με περίσσια άνεση στη Χ1, τα καθίσματα είναι ακόμη πιο αναπαυτικά και τοποθετημένα σε τέτοιο ύψος, ώστε κάθε ένας από τους επιβάτες να νιώθει ότι βρίσκεται σε έναν ευέλικτο χώρο έχοντας άμεση οπτική με το εξωτερικό περιβάλλον, κάτι το οποίο δεν συναντάμε στη Χ2 για παράδειγμα. Οι διαιρούμενες σε ποσοστό 40:20:40 πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλώνονται ή να ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία για αύξηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Σε κανονική θέση λοιπόν, ο χώρος αποσκευών είναι στα 540 λίτρα και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.600 λτ.

Η απουσία κλασικού μοχλού ταχυτήτων και το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο με ενσωματωμένο πάνελ ελέγχου συμβάλλει στη δημιουργία επιπλέον ελεύθερου χώρου και τη διαθεσιμότητα επιπλέον θηκών για μικροπράγματα. Το πρακτικό σκέλος του οχήματος απογειώνουν η επιφάνεια του smartphone με έμμεσο φωτισμό στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας, οι τέσσερις θύρες USB-C και οι δύο πρίζες 12V.

x1

Οι ψηφιακές οθόνες του Curved Display με λειτουργία πλοήγησης, ο περιστροφικός διακόπτης iDrive και το λειτουργικό BMW Operating System 8, προσφέρονται στάνταρ, όπως και ο αυτόματος κλιματισμός με έλεγχο 2 ζωνών και αεραγωγούς πίσω χώρου. Η ψηφιοποιήση των οθονών έχει βελτιωθεί σημαντικά και ειδικά αυτής στην κεντρική κονσόλα. Αντιθέτως, γι’ αυτήν μπροστά από τον οδηγό, θα επιθυμούσαμε να έχει πιο εμπνευσμένα γραφικά και πιο λειτουργικές επιλογές εξατομίκευσης.

Ατελείωτος δρόμος

Τα μοντέλα της BMW παραδοσιακά διακρίνονταν για τη δυναμική οδική συμπεριφορά και την αύρα στιβαρότητας. Στην περίπτωση της X1, τα στοιχεία αυτά έχουν ενισχυθεί στο έπακρο, με το αυτοκίνητο να παρέχει μια άμεση οδηγική απόλαυση. Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1.499 cc απόδοσης 136 ίππων και μέγιστης ροπής 230 Nm δίνει την εντύπωση πως έχει μεγαλύτερη ισχύ. Σε αυτό συμβάλλει η εξαιρετική ελαστικότητα του μηχανικού συνόλου και η άψογη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων, το οποίο αλλάζει τις σχέσεις με τον βέλτιστο ρυθμό.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Ηχομόνωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου
  • Χώροι επιβατών και πορτμπαγκάζ
ξινά
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 

Παρά τα 1.575 kg, το αυτοκίνητο κινείται με αξιοθαύμαστη σβελτάδα, με τα 0-100 να έρχονται σε 9,2 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει το όριο των 210 km/h. Βέβαια, για να έρθουν αυτά τα νούμερα, πρέπει να έχεις επιλέξει το «Sport» στο My Modes και το πόδι να βρίσκεται μόνιμα…στο πάτωμα. Κάτι τέτοιο, προφανώς δεν είναι ούτε επιτρεπτό, ούτε οικονομικό, οπότε αυτό που έχει σημασία είναι τι κάνει μέχρι τα 140 km/h. Με το «Personal» ως επιλογή, ο κινητήρας της X1 sDrive 18i αναδεικνύει όλες τις αρετές του στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα στροφών, διατηρώντας παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής κι έπειτα από κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο επαρχιακό δίκτυο, το trip computer έγραψε 7,4-7,8 lt/100 km. Βέβαια, σε περιπτώσεις πίεσης, τα νούμερα αυτά μπορούν να ανέβουν μέχρι τα 9 lt/100 km.

x1

Η ποιότητα κύλισης της X1 δεν επιδέχεται κριτικής, με τον συνδυασμό πλαισίου/ανάρτησης να είναι υποδειγματικός. Παρά τη σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης M Line που είχαμε στη διάθεσή μας, δεν κουράζει καθόλου σε κακοδιατηρημένη άσφαλτο, φιλτράροντας αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες. Η ηχομόνωση της καμπίνας θυμίζει τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας και το τιμόνι παραμένει το σημείο αναφοράς, προβάλλοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Διαβάστε εδώ και τη δοκιμή της BMW X1 xDrive 23d

Τα μεγαλύτερα μετατρόχια και το αυξημένο μεταξόνιο συνεισφέρουν στην ενίσχυση της σταθερότητας, με την sDrive 18i να κινείται με περίσσια δυναμικότητα και να διατηρεί έναν υψηλό ρυθμό στον ανοικτό δρόμο. Σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές, εμφανίζει αρχικά μια ράθυμη εικόνα, καθώς του λείπουν οι ίπποι. Όταν όμως φτάσεις το όριο της πρόσφυσης, τότε θα αντιληφθείς πόσο καλοζυγισμένο είναι το αυτοκίνητο. Το κιβώτιο ανταπεξέρχεται άριστα σε αυτό που του ζητάς, το τιμόνι δεν λαθεύει ποτέ και οι κλίσεις του αμαξώματος έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο.

x1

 

Οι μηχανικοί της BMW έχουν κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, «κρύβοντας» επιμελώς την μικρή σχετικά ιπποδύναμη σε σχέση με αυτά που πραγματικά μπορεί να προσφέρει. Φυσικά, αυτό συνέβη προς όφελος της οικονομίας καυσίμου, κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν όλοι οι κάτοχοι. Εξάλλου, από ένα premium SUV όπως αυτό, δεν αναζητάς τη σπορ αίσθηση, αλλά να κινείσαι σβέλτα, χωρίς να επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες ή από επιπλέον βάρος λόγω επιβατών, να είναι απόλυτα ασφαλές και πολυτελές όσο… το έχεις πληρώσει.

συμπέρασμα
Αν έχετε αποφασίσει να αποκτήσετε τη νέα Χ1 θα σας προτείναμε ανεπιφύλακτα την έκδοση sDrive 18i και να προσθέσετε ως έξτρα, σίγουρα τα φώτα Adaptive LED με μεγάλη σκάλα matrix, τις ζάντες 18 ιντσών και τις μεγαλύτερης διάστασης οθόνες. Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας, προσφέροντας κύρος, ποιότητα, άνεση και οικονομία, χωρίς να υπολείπεται σε επιδόσεις. Τα 38.450 € που απαιτούνται για την αγορά προφανώς και δεν είναι λίγα. Με αυτά τα χρήματα όμως, θα αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο που ανήκει στην ελίτ, θα ταξιδεύεις σαν κύριος και θα απολαμβάνεις κάθε χιλιόμετρο, χωρίς να δαπανάς πολλά σε καύσιμα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...