Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid: To μπρουτάλ Jeep που καίει 5,7 lt/100 km

Υβριδικό, με 130 ίππους, αυτόματο κιβώτιο, μοναδικό στυλ, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ελάχιστα τέλη. Αυτό το Jeep έχει φτιαχτεί ξεκάθαρα για τους Έλληνες οδηγούς.

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)126,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Πρόκειται για μα ολοκληρωμένη έκδοση. Ένα στιλάτο SUVπου ταιριάζει ιδανικά στον σύγχρονο τρόπο ζωής, τόσο από πλευράς αισθητικής, όσο και αποδοτικότητας. Κάνει οικονομία σε καύσιμο και σε πάει παντού.

Υπάρχουν ορισμένες μάρκες, όπως η Jeep, που δεν είναι απλά διάσημες, αλλά έχουν φτάσει να αποτελούν κομμάτι της παγκόσμιας αυτοκινητιστικής ιστορίας. Τα μοντέλα της μετατράπηκαν σταδιακά μέρος της κουλτούρας μεγάλης μερίδας των οδηγών, εκφράζοντας τον δυναμισμό και συνάμα μια θεμελιώδη ευπρέπεια που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης.

Από το θρυλικό Willys, έως το «μάτσο» Wrangler και το εμβληματικό Cherokee, η αμερικανική μάρκα, πρόσφερε στο πιστό της κοινό, αυτοκίνητα που ξέφευγαν από τα τετριμμένα της εποχής τους. Η περιπετειώδης εμφάνιση και οι εκτός δρόμου δυνατότητες, κέρδισαν την εκτίμηση εκατομμυρίων ανθρώπων ανά την υφήλιο.

Με το πέρας των ετών και τις αλλαγές που επήλθαν στο πλαίσιο του σχεδίου για την προστασία του περιβάλλοντος, η Jeep παρουσίασε το 2014 ένα νέο μοντέλο. Σε σχέση με τα παραπάνω είχε πιο compact διαστάσεις και μικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες που δεν έκαιγαν ένα βυτίο καύσιμα, ούτε μόλυναν την ατμόσφαιρα σαν εργοστάσια. Ήταν το Renegade. Ένα όχημα με περισσότερο αστικό προσανατολισμό, το οποίο όμως δεν απαρνιόταν τις αυθεντικές καταβολές του.

Το νέο μοντέλο της Jeep ενθουσίασε τους οδηγούς και κυρίως τους Ευρωπαίους. Σταδιακά εξελίχθηκε, ικανοποιώντας όλο και περισσότερο τις απαιτήσεις τους. Καμία αλλαγή όμως δεν αλλοίωσε τον χαρακτήρα του. Παρέμεινε ένα αυθεντικό SUV με κυριαρχικό στυλ, που απλά ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και προσαρμόζεται στα ευρωπαϊκά κυρίως δεδομένα. Η τελευταία έκδοσή του με την ονομασία e-Hybrid, συνεχίζει να κάνει τη διαφορά, διαθέτοντας ένα μεγάλου ατού: να κινείται αθόρυβα και τελείως ηλεκτρικά υπό προϋποθέσεις, χωρίς να καταναλώνει λίτρο βενζίνης. Ποιος το περίμενε από ένα Jeep;

Το κοσμοπολίτικό B-SUV

Στέκει αγέρωχο όπου κι αν το παρκάρεις. Παρά τα 4.236 mm μήκους δείχνει πιο μεγάλο και ογκώδες. Το τετραγωνισμένο σχήμα του, η μάσκα με τη χαρακτηριστική γρίλια και τα στρογγυλά φώτα και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, το κάνουν να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο B-SUV. Σε σχέση με τα υπόλοιπα Renegade, η στιλιστική διαφορά της έκδοσης e-Hybrid εντοπίζεται μονάχα στην έντονη πράσινη απόχρωση του γράμματος «e» στην πίσω πόρτα.

Η φράση «There is only one earth» στις πλαϊνές πόρτες και το καπό, η μπρονζέ επεξεργασία, οι ζάντες 17 ιντσών με το γυαλιστερό φινίρισμα, οι όμορφα φουσκωμένοι θόλοι των τροχών και τα έντονα μαύρα πλαστικά, αναδεικνύουν τη φιλοσοφία του. Ο συνδυασμός χρωμάτων και λεπτομερειών δίνουν στο Renegade e-Hybrid ένα μοναδικό χάρισμα, αυτό του κοσμοπολίτη με το επιτηδευμένα μπλαζέ ύφος.

Το ίδιο πληθωρικό είναι και το εσωτερικό. Χωρίς να δείχνει την παραμικρή διάθεση απόκρυψης της ηλικίας του, αντιθέτως, προβάλλοντας ένα πιο ελεύθερο και αγριωπό ύφος, σε καλεί να βολευτείς στα καθίσματα με επενδύσεις από ανακυκλωμένα πλαστικά, να ρυθμίσεις το κλασικό τιμόνι Jeep και να εκκινήσεις το υβριδικό σύνολο. Μην εκπλαγείς αν δεν αντιληφθείς τον παραμικρό ήχο. Το Renegade e-Hybrid ξεκινά να κινείται αθόρυβα, χωρίς να εμπλέκεται ο κινητήρας βενζίνης.   

Από τον πίνακα οργάνων λαμβάνεις όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες κίνησης. Η οθόνη αφής 8,4 στο κέντρο της κονσόλας υποστηρίζει τις περισσότερες multimedia εφαρμογές και είναι απλή και εύκολη στη λειτουργία της, χωρίς φανφαρισμούς.

Στα πίσω καθίσματα, δύο ενήλικες θα βολέψουν χωρίς πρόβλημα τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, ξεκινώντας από τα 351 lt. με τα καθίσματα σε κανονική θέση και φθάνοντας έως τα 1.297 lt. αν αναδιπλωθούν.

Ένα hybrid που λειτουργεί ως PHEV

Η μεγάλη είδηση στο Renegade e-Hybrid έρχεται από το υβριδικό σύνολο. Αποτελείται από τον turbo 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ που ενσωματώνεται στο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και κύκλωμα 48V. Το όλο σύστημα περιγράφεται ως hybrid, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως ένα ήπιας μορφής plug-in hybrid, παρότι δεν φορτίζεται από πρίζα.

Επιλέγεις τη θέση «D» στο αυτόματο κιβώτιο και ξεκινά ηλεκτρικά. Μόλις πατήσεις λίγο το γκάζι εμπλέκεται ο βενζινοκινητήρας. Σε κατηφορικά κομμάτια γυρνά αυτόματα και πάλι σε ηλεκτρική λειτουργία, όπως και σε καταστάσεις κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η ηλεκτρική μίζα γεννήτρια αντικαθιστά με εξαιρετικό τρόπο το κλασικό σύστημα stop/start στα σταμάτα/ξεκίνα, με τους κραδασμούς να απουσιάζουν παντελώς. Στην όπισθεν, είναι και πάλι αθόρυβο, όπως και κατά το παρκάρισμα, το οποίο σημειωτέων γίνεται με δύο μανούβρες, χάρη στις compact διαστάσεις του αμαξώματος, το γρήγορο τιμόνι και την κάμερα οπισθοπορείας

γλυκά
  • Στυλ και εμφάνιση
  • Οικονομία καυσίμου
  • Λειτουργία υβριδικού συνόλου
  • Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
ξiνά
  • Μαλακή ανάρτηση
  • Αργό κιβώτιο ταχυτήτων

Κάθε εναλλαγή ηλεκτρικού και θερμικού μοτέρ πραγματοποιείται ομαλά, αναβαθμίζοντας την αίσθηση άνεσης στις καθημερινές μετακινήσεις. Η ιπποδύναμη των 130 PS και η ροπή των 240 Nm φροντίζουν για να κινείσαι σβέλτα. Το υβριδικό σύστημα έχει δύναμη, αλλά μην περιμένεις τις υψηλές επιδόσεις (0-100 σε 9,7 sec και τελική 191 km/h). Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου. Οι σχέσεις αλλάζουν ταχύτατα προς τα πάνω και αργά προς τα κάτω. Ως επί το πλείστον είναι «κουμπωμένη» μια ταχύτητα μεγαλύτερη. Αυτό προφανώς δεν βοηθά σε πιο απαιτητικές διαδρομές με συνεχόμενες ανηφορικές στροφές, αλλά όταν δεις το νούμερο της κατανάλωσης στο trip computer, θα το εκτιμήσεις δεόντως.

Η Jeep αναφέρει πως η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,7 lt/100 km. Σε μεικτές συνθήκες υπολόγισε τουλάχιστον 1,5 λίτρο επιπλέον. Σε αστικό περιβάλλον από την άλλη, δεν αποκλείεται να δεις παρακάτω από την εργοστασιακή μέτρηση, ειδικά αν μάθεις να χειρίζεσαι το γκάζι και κατ΄επέκταση το υβριδικό σύστημα.

Στον αυτοκινητόδρομο, οι 130 PS σου επιτρέπουν να διατηρήσεις μια μέση ταχύτητα 130 km/h χωρίς κανένα πρόβλημα, αλλά και να προσπεράσεις γρήγορα και με ασφάλεια όταν χρειαστεί. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αυξάνονται όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και η ανάρτηση θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο σφιχτή, προκειμένου να περιοριστούν οι τάσεις πλεύσης.

Βέβαια, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης και τα 17,1 απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, σου επιτρέπουν να κινηθείς άνετα στο χώμα αν και δεν υπάρχει σύστημα τετρακίνησης. Σε περίπτωση που προσθέσεις κι ένα καλό mud/snow ελαστικό, τότε τον χειμώνα θα τον βγάλεις εύκολα στα βουνά.

συμπέρασμα

Το Jeep Renegade e-Hybrid παραμένει ένα από τα πιο ντιζαϊνάτα B-SUV, όπως ακριβώς προστάζει η μόδα και το lifestyle. Το εσωτερικό του απλό αλλά λειτουργικό, με το υβριδικό σύνολο να εκτινάσσει την απόδοση του αυτοκινήτου μέσα στον κλεινόν άστυ. Σε μεταφέρει από τη δουλειά στο σπίτι και σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες άνετα και κυρίως οικονομικά. Παρκάρει παντού, δεν ενοχλείται από λακκούβες και χαλασμένους δρόμους και έχει πλούσιο εξοπλισμό, ειδικά στις μεσαίες εξοπλιστικές εκδόσεις. Προσφέρεται με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 4 χρόνια οδική βοήθεια. Η τιμή του ξεκινά από τα 26.800 ευρώ, με την έκδοση «Upland» βλέπετε στις φωτογραφίες και είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή, να κοστίζει 32.500 €. 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...