Δοκιμή – Volvo XC40 Recharge P6: To the point!

Αν οι 408 ίπποι της κορυφαίας έκδοσης του Volvo XC40 Recharge ακούγονται υπερβολικοί, η εκδοχή των 231 ίππων είναι αυτή που αγγίζει τη χρυσή τομή.

  • -
  • -
Ισχύς231 PS
Ροπή330 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,70 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η μικρότερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Volvo XC40 εκτοξεύει το βαθμό αποδοτικότητας του σουηδικού SUV καθιστώντας το πιθανότατα την πληρέστερη εκδοχή της γκάμας του.

Η Volvo αποτελεί μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει επενδύσει σημαντικά στην πράσινη τεχνολογία, στοχεύοντας μέχρι το 2040 να είναι κλιματικά ουδέτερη, με μηδενικούς ρύπους C02. Για να εκπληρώσει το στόχο της έχει ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, προσφέροντας τα μοντέλα της σε ήπια υβριδικές και plug-in εκδόσεις, ενώ παράλληλα έχει παρουσιάσει τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Αυτή τη στιγμή, η σουηδική εταιρεία προσφέρει δύο κατασκευές του είδους, και συγκεκριμένα το SUV XC40, αλλά και το C40 που υιοθετεί μία κουπέ σχεδιαστική φιλοσοφία, διατηρώντας πάντα rossover χαρακτηριστικά. Το… «καθαρόαιμο» SUV της Volvo προσφέρεται σε δύο εκδοχές και η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους είχε γίνει με την κορυφαία έκδοση της γκάμας με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 408 ίππους! Η απόδοση τους καθιστά το XC40 εξωφρενικά γρήγορο, και πιθανότατα για κάποιους υπερβολικό. Η μέση λύση εντοπίζεται στο XC40 Recharge P6, το οποίο με την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 231 ίππους, και τουλάχιστον στα χαρτιά δεν… τρομάζει όσο η έκδοση με το χαρακτηριστικό «P8». 

Σαν μια σταγόνα νερό

Οι αισθητικές διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι ουσιαστικά… ανύπαρκτες! Η μοναδική εντοπίζεται στην απουσία του διακριτικού «Twin» που συναντάμε στο P8 και υποδηλώνει την παρουσία των δύο ηλεκτροκινητήρων. Στην περίπτωση του P6 αρκεί η ένδειξη Recharge για να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για την μικρότερη σε ισχύ εκδοχή. Από εκεί και πέρα, το XC40 υιοθετεί σήμερα όλες τις νεότερες αισθητικές παρεμβάσεις που λανσαρίστηκαν στο C40. Κάτι που μεταφράζεται στα διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα με την επιθετική σχεδίαση, την κλειστή ανασχεδιασμένη μάσκα για τις ηλεκτρικές εκδόσεις, τους νέους προφυλακτήρες, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου με τη νέα σχεδίαση. Αξίζει να σημειώσουμε, πως το μοντέλο που βλέπετε στις φωτογραφίες και είχαμε στη διάθεση μας δεν διαθέτει τις παραπάνω αλλαγές, αλλά τα αυτοκίνητα που εισάγονται στη χώρα μας προσφέρονται με την ανανεωμένη στιλιστική εικόνα του XC40. Η καμπίνα των επιβατών εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα ισχυρά ατού του XC40. Μπορεί η σχεδίαση της να χαρακτηρίζεται minimal, αλλά επικρατεί μία premiumατμόσφαιρα με έντονο το digital στοιχείο. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 12,3’’, ενώ όπως έχουμε συνηθίσει στα σημερινά μοντέλα της Volvo, στο κέντρο δεσπόζει η κάθετη οθόνη αφής των 9 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει το λογισμικό Android Automotive OS, το οποίο και διαθέτει τις περισσότερες από τις λειτουργίες της Google, ενώ είναι συμβατό και με Apple CarPlay. Στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο και λειτουργικό, αποτελώντας σήμερα ένα από τα καλύτερα στην αγορά.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό κουπέ Volvo C40  

Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη σουηδική εταιρεία, με την επιλογή των υλικών, αλλά και τη συναρμογή τους να είναι εξαιρετική. Ο βαθμός πρακτικότητας αυξάνεται με την παρουσία πολλών θηκών για μικροαντικείμενα, ενώ πολύ καλή είναι και η εργονομία. Στο εσωτερικό του μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες, έχοντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Τέλος, αυτός των αποσκευών μπορεί να είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο των συμβατικών εκδόσεων, αλλά με χωρητικότητα 419 lt κρίνεται άκρως ικανοποιητικός, ενώ διακρίνεται για το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Αξίζει να συμπληρώσουμε την ύπαρξη του επιπλέον αποθηκευτικού χώρου των 31 lt στο εμπρός μέρος, τον οποία συναντάμε σε όλα τα ηλεκτρικά XC40 και C40, και μπορεί να φιλοξενήσει μία ακόμα τσάντα, αλλά και τα καλώδια φόρτισης.

«Μικρή» στα χαρτιά!

Οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο εκδόσεις ολοκληρώνονται με την κοινή πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) στην οποία βασίζονται. To XC40 Recharge P6 εφοδιάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η απόδοση του είναι 231 ίπποι, με τη ροπή να φτάνει τα 330 Nm. Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του αμαξώματος έχει χωρητικότητα 69 kWh και προσφέρει στο αμιγώς ηλεκτρικό σουηδικό μοντέλο αυτονομία 424 km. Τουλάχιστον, τόσα υπόσχεται η Volvo… Όσον αφορά τη φόρτιση, το XC40 μπορεί να δεχθεί ενέργεια από ταχυφορτιστή με ισχύ έως και 150 kW, απαιτώντας μόλις 32 λεπτά για να σκαρφαλώσει ο σχετικός δείκτης από το 10% στο 80%. Σε wallbox ισχύος 11 kW για την πλήρη φόρτιση απαιτούνται επτά ώρες.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Volvo XC40 των 408 ίππων! 

Ό,τι πρέπει!

Όπως σε κάθε XC40, ακόμα και όσοι με αυξημένο ύψος θα βολευτούν εύκολα στη θέση του οδηγού. Η περιφερειακή ορατότητα είναι πολύ καλή, ενώ ακόμα μία φορά αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστη ο τρόπος έναρξης της λειτουργίας του αυτοκινήτου. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει το φρένα, να επιλέξει το «D» και το premium SUV είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων πίσω να παίζει το ρόλο της. Βλέπετε, συνδυάζει την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, στοιχείο που χαρακτηρίζει τη σειρά του XC40, γενικότερα. Η ανάρτηση αν και σου δίνει την αίσθηση πως είναι σφικτή, απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Τη στιγμή που θα βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα, θα διαπιστώσεις τη διαφορά με την έκδοση P8, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα απογοητευτείς.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
ξινά
  • Μη ρυθμιζόμενο one pedal

Το P6 επιταχύνει εντυπωσιακά, με την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 330 Nm να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Τα 7,4 se που υπόσχεται η σουηδική εταιρεία δεν είναι… ουτοπία, όντας ένα άκρως ρεαλιστικό νούμερο. Πάντως, ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει το ίδιο πρόθυμα, ακόμα και όταν πλησιάζεις προς την τελική ταχύτητα των 160 km/h. Είναι δεδομένο πως δεν σου λείπει η δύναμη και σίγουρα είναι πιο φιλικό σε σχέση με την ισχυρότερη έκδοση. Κάτι που διαπιστώνεις στον επαρχιακό δρόμο, με το XC40 P6 να είναι προβλέψιμο και να εμπνέει σιγουριά στον οδηγό. Έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αν και πάντα πρέπει να έχεις στην άκρη του μυαλού σου ότι πρόκειται για ένα SUV με βάρος που ξεπερνάει τους δύο τόνους. Βέβαια, αν το παρακάνει κανείς, άμεσα και σε κάποιες περιπτώσεις αρκετά νωρίς, φροντίζουν να επέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για να «σώσουν την κατάσταση». Η μεγαλύτερη και σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με την ισχυρότερη έκδοση εντοπίζεται στον τομέα της κατανάλωσης. Το XC40 χρειάζεται περίπου 13 kWh/100 km μέσα στην πόλη, και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Στην περίπτωση που εκμεταλλεύεται κανείς την πλήρη ισχύ του ηλεκτρικού συνόλου, τότε θα δει τη μέση κατανάλωση να εκτοξεύεται στις 22 kWh/100 km. Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του, είδαμε μία μέση τιμή της τάξεως των 18,0 kWh/100 km, νούμερο ικανοποιητικό που μεταφράζεται σε περισσότερα από 380 km. Στην αποδοτική λειτουργία του XC40 συμβάλλει και η λειτουργία one pedal, η οποία είναι εξαιρετικά έντονη και καταλήγει μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Σίγουρα, ευπρόσδεκτη θα ήταν η παρουσία συστήματος επιλογής για το βαθμό ανάκτησης…

συμπέρασμα

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι οι εξαιρετικές επιδόσεις. Ο τρόπος που αποδίδεται η άμεση η διαθέσιμη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι πρωτοφανής και αναμφίβολα εντυπωσιακός για όσους δεν έχουν βιώσει κάτι αντίστοιχο. Στην περίπτωση του XC40 Ρ8, το συγκεκριμένο συναίσθημα είναι τόσο έντονο, που σε κάποιες περιπτώσεις μοιάζει ακραίο και υπερβολικό! Βλέπετε, μπορεί σε κάποιους από εμάς να αρέσει, αλλά κάποιοι άλλοι θα προβληματιζόντουσαν από την εκρηκτικότητα των δύο ηλεκτροκινητήρων. Και κάπου εδώ έρχεται η έκδοση P6 των 231 ίππων για να προσφέρει τη χρυσή τομή σε όσους επιθυμούν μία πιο πολιτισμένη εκδοχή του XC40. Και η αλήθεια είναι πως αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή στη γκάμα του premium κόμπακτ SUV. Προσφέρει αυξημένη αποδοτικότητα, πολύ καλή κατανάλωση, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις και αίσθηση. Τέλος, το κόστος των 38.000 € για τη βασική έκδοση (με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά) αποτελεί ακόμα ένα στοιχείο που ενισχύει την άποψη πως είναι ίσως η πιο πλήρης εκδοχή της γκάμας του XC40.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...