Δοκιμή Volvo XC40 P8 Recharge: Ηλεκτρικός πύραυλος 408 ίππων!

Στη Volvo τόλμησαν και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τους είναι ένα πρακτικό και άνετο XC40, αλλά με επιδόσεις supercar.

  • -
  • -
Ισχύς408 PS
Ροπή660 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας23,80 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Δεν το ξεχωρίζεις σε σχέση με τα συμβατικά XC40, αλλά αρκεί να βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα, για να συνειδητοποιήσεις πως το αμιγώς ηλεκτρικό P8 Rechargeτων 408 ίππων και των 660 Nmροπής είναι πύραυλος εδάφους – αέρος…


Στη Volvo δεν έχασαν χρόνο. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της σουηδικής εταιρείας έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, με το μεγαλεπήβολο πλάνο της να προβλέπει πως το 2025 τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλάει θα κάνουν χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ τα άλλα μισά θα είναι plug-in. Και όλα αυτά, με στόχο το 2040 η Volvo να γίνει κλιματικά ουδέτερη, με μηδενικούς ρύπους CO2. Είναι χαρακτηριστικό πως σήμερα κάθε μοντέλο της σουηδικής εταιρείας περιλαμβάνει και μία υβριδική έκδοση στη γκάμα του.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η είσοδος της Volvo στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έπρεπε να είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και στοχευμένη. Το XC40, το SUV που κατέκτησε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 2018, έμοιαζε απολύτως φυσιολογικά ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση. Τα βασικά του χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης, μοιάζουν ως ακλόνητα ατού στη φαρέτρα του. Όμως, οι τεχνικοί της Volvoπρόσθεσαν ακόμα 408 λόγους για να κάνουν το XC40 ακόμα πιο ενδιαφέρον…

 


Λύκος με φορεσιά προβάτου

Με εξαίρεση κάποιες λεπτομέρειες, το XC40 Recharge είναι σχεδόν πανομοιότυπο με τις υπόλοιπες εκδόσεις του σουηδικού SUV. Bασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Compact Modular Architecture (CMA), η οποία μάλιστα έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Geely. Στην ίδια βασίζεται το ηλεκτρικό Polestar 2, αλλά και το συμβατικό XC40, κάτι που σημαίνει ότι τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά του παραμένουν αναλλοίωτα. Κάπως έτσι, πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός για να διαπιστώσεις πως πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του σουηδικού SUV και ουσιαστικά να εστιάσεις την προσοχή σου στην κλειστή εμπρός μάσκα. Βλέπετε, η ανάγκη για φρέσκο αέρα στον κινητήρα πλέον δεν υφίσταται, όταν μάλιστα στη θέση του σήμερα συναντάμε έναν αποθηκευτικό χώρο 31 lt. Από και έπειτα, απομένουν τα χαρακτηριστικά P8 Recharge που υποδηλώνουν τη διαφορετικότητα του XC40. Η ειδοποιός διαφορά είναι κρυμμένη κάτω από το αμάξωμα και συγκεκριμένα στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 78 kWh, όπως και στους δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η συγκεκριμένη κινητήρια μονάδα δεν χαρίζει μόνο 418 (θεωρητικά) χιλιόμετρα αυτονομίας, αλλά αποδίδει συνδυαστικά 408 ίππους και –κρατηθείτε- 660 Nm ροπής! Νούμερα που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε supercar και σήμερα μετατρέπουν το ηλεκτρικό XC40 σε… πύραυλο εδάφους αέρος, αλλά σε stealth mode. Τι και αν ζυγίζει σχεδόν 2.200 kg, κρατήστε πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται μόλις 4,9 sec! Ακόμα ένας αριθμός που πριν από μερικά χρόνια θα παρέπεμπε σε supercar… Η τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου μπαταρία των ιόντων λιθίου μπορεί σε ταχυφορτιστή 150 kWh να φορτίσει έως το 80% σε μόλις 40 λεπτά, ενώ η πλήρης φόρτιση σε wallbox των 11 Kw μπορεί να γίνει σε οκτώ συνολικά ώρες. Πάντως, στα χαρτιά η Volvo ανακοινώνει πως κινούμενοι στον αστικό κύκλο μπορείτε να καλύψετε περισσότερα από 418 km, και συγκεκριμένα πάνω από 500!

 

Όταν η απλότητα αποπνέει πολυτέλεια
Το μοτίβο της απλότητας και συνεχίζεται και στο minimal αισθητικής εσωτερικό. Ο διάκοσμος είναι πανομοιότυπος με αυτόν των συμβατικών εκδόσεων, αποπνέοντας αύρα μίας premium κατασκευής. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, με το φινίρισμα, αλλά και την εργονομία να είναι υψηλού επιπέδου. Ο πίνακας οργάνων είναι φυσικά ψηφιακός, ενώ το high tech προφίλ του XC40 συμπληρώνει η κάθετη μεγάλη οθόνη στη κεντρική κονσόλα για το infotainment. Σε αυτό, όπως σε όλα τα μοντέλα της Volvo σήμερα, κυριαρχεί η Google. Εφαρμογές, όπως Google Play, Google Maps και Google Assistant είναι ενσωματωμένα στο νέο infotainment Android by Google για να προσφέρουν υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας. 



Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, φυσικά και δεν έχει γίνει ο παραμικρός συμβιβασμός, αφού συνολικά 27 συστήματα φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών δημιουργώντας μία ομπρέλα ασφαλείας που δύσκολα συναντάς σε μοντέλα της κατηγορίας. Σε χωροταξικό επίπεδο, το XC40 εξακολουθεί να είναι άνετο, προσφέροντας χώρους για τρεις στο πίσω μέρος, με όσους βρεθούν στο εσωτερικό του να έχουν άφθονο αέρα για το κεφάλι τους. Βέβαια, η παρουσία της μπαταρίας έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να είναι μειωμένος, αγγίζοντας τα 414 lt, αν και ένας μικρότερος επιπλέον μπροστά στο χώρο που παλιά βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, φροντίζει να προσθέσει επιπλέον 31 lt.

 

 

Εκτόξευση! 
Βασικό στοιχείο της σχεδίασης του ηλεκτρικού XC40 είναι η απλότητα και αυτό το συνειδητοποιείς από τη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό του. Κουμπί εκκίνησης δεν υπάρχει και απλά επιλέγεις στον επιλογέα του κιβωτίου μονής σχέσης τη θέση D και ξεκινάς. Την ίδια ώρα, δεν υπάρχουν προγράμματα οδήγησης, αλλά ούτε ρύθμιση του βαθμού της ανάκτησης ενέργειας. Τα μοναδικά στοιχεία παραμετροποίησης είναι η διαφοροποίηση του βάρους του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και η λειτουργία «One pedal driving». Γνωστή διαδικασία στα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα, όπου μέσω του συστήματος ανάκτησης το αυτοκίνητο επιβραδύνει επιτρέποντας τη μη χρήση του φρένου. Αν και στην περίπτωση του XC40 λίγο πιο έντονα από όσο θα θέλαμε, ειδικά από τη στιγμή που δεν ρυθμίζεται. Πάντως, όπως είπαμε και παραπάνω, επικρατεί η γοητεία της απλότητας…



Στο δρόμο, αυτό που αρχικά σου κάνει εντύπωση είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με την απουσία κραδασμών, επιτρέπουν στο XC40 να προσφέρει στους επιβαίνοντες του ένα περιβάλλον απομονωμένο από εξωτερικούς ήχους. Μάλιστα, η λειτουργία της ανάρτησης συμβάλλει τα μέγιστα στην παραπάνω αίσθηση, αντιμετωπίζοντας με άνεση της περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Στοιχείο που προκαλεί ευχάριστη έκπληξη, αφού με δεδομένο το βάρος των 2.200 kg, έχει πιο σφικτή ρύθμιση σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, έτσι ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί με επιτυχία τα επιπλέον κιλά στο δρόμο. Παράλληλα, διατηρείται η αρχιτεκτονική των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, επιλογή που έχει αποδειχθεί πετυχημένη και στις συμβατικές εκδόσεις.

γλυκά
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Ρύθμιση ανάρτησης
  • Λειτουργία ηλεκτροκινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
ξινά
  • Μη ρυθμιζόμενο one pedal driving
  • Τιμή

Μέχρι εδώ όλα καλά και εύκολα θα μπορούσε να συμπληρώσει κανείς πως σύμφωνα με τα παραπάνω το XC40 δεν ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που θα βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα. Εκεί ξεχνάς ό,τι ήξερες, αφού το σουηδικό SUV κυριολεκτικά εκτοξεύεται στην ευθεία με εξωφρενικό ρυθμό! Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμα και με 70 km/h αν πατήσεις τέρμα το γκάζι θα νιώσεις ένα ελαφρύ σπινάρισμα, πριν ακολουθήσει ακόμα μία έκρηξη επιτάχυνσης. Ο τρόπος που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα είναι διασκεδαστικός, αλλά και εθιστικός! Σε παροτρύνει κάθε φορά να πατάς το γκάζι, να νιώσεις την αδρεναλίνη να ανεβαίνει στα κόκκινα, προκαλώντας σου ανεπαίσθητα ένα χαμόγελο στο πρόσωπο.

Βέβαια, η εκρηκτικότητα των δύο ηλεκτροκινητήρων, απαιτεί σεβασμό και λεπτούς χειρισμούς. Υπό κανονικές συνθήκες και σε γρήγορες καμπές, το XC40 έχει ψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σου εμπνέει σιγουριά με το πάτημα του. Στα πιο κλειστά κομμάτια θέλει υπομονή με το γκάζι, αφού αν το παρακάνεις τα 660 Nm ροπής καραδοκούν και μπορούν να προκαλέσουν εύκολα υποστροφή. Βέβαια, με τους κατάλληλους χειρισμούς και τη ρύθμιση της συμπεριφοράς με το γκάζι, διαπιστώνεις πως σημαντικό μέρος της ισχύς μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς προκαλώντας μία μικρή υπερστροφή (όσο σου επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται) που το τοποθετεί καλύτερα στην έξοδο της στροφής. Δύσκολη εξίσωση, που σε γλιστερό οδόστρωμα είναι πιο ευδιάκριτη, καταφέρνοντας να χαρίσει διασκεδαστικό χαρακτήρα στο XC40.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω έχουν και το σχετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται κοντά στις 25 kWh ανά 100 km. Κάτι που σημαίνει πως με αυτό το ρυθμό δύσκολα ξεπεράσαμε τα 350 km. Βέβαια, και η εργοστασιακή τιμή των 23,9 kWh που ανακοινώνει η Volvoδεν απέχει σημαντικά, όντας από τις υψηλότερες στην κατηγορία. 

συμπέρασμα

Στη Volvo φρόντισαν να μας εκπλήξουν ευχάριστα με το πρώτο τους αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Το XC40 εξακολουθεί να παραμένει ένα θελκτικό SUV, πρακτικό και άνετο, που με την προσθήκη του ηλεκτρικού συστήματος απέκτησε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Δεν είναι μόνο οι αρετές της ηλεκτροκίνησης, αλλά εν τέλει ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του ως κατασκευή που το καθιστούν εξαιρετικά ενδιαφέρον. Εξωφρενικά γρήγορο, αποτελεσματικό και οδηγικά ευχάριστο. Σίγουρα, το κόστος κτήσης δεν είναι χαμηλό, αλλά αρκεί μία ματιά στον ανταγωνισμό, για να διαπιστώσει κανείς πως δεν ξεφεύγει από τις γενικότερα αλμυρές τιμές στην κατηγορία.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...