Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic: Αυτομάτως καλύτερο!

Το νέο Nissan Qashqai στην ισχυρότερη εκδοχή των 158 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου SUV.

  • -
  • -
Ισχύς158 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)145,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Στην τρίτη του γενιά το Nissan Qashqai μένει πιστό στην ιδεολογία του, αλλά την εμπλουτίζει με σαφώς περισσότερα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και πολυτέλειας. Μια νέα προσέγγιση που του ταιριάζει πολύ!


Μέσα από δύο γενιές, αλλά και ακόμη δύο ενδιάμεσους «σταθμούς» facelift, το Nissan Qashqai έδειξε το δρόμο και καθιέρωσε την κατηγορία των μεσαίων SUV πολύ κοντά στην κορυφή των πωλήσεων. Το ιαπωνικό SUV αποδείχθηκε ακλόνητο best seller σε πολλές αγορές και μάλιστα, έδωσε βήμα στον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα τα υπερυψωμένα μοντέλα να αποτελούν την πρώτη επιλογή πολλών αγοραστών που ψάχνουν οικογενειακό αυτοκίνητο σήμερα.

Με τις καλύτερες συστάσεις

Τα χρόνια περνούν και η τρίτη γενιά του Nissan Qashqai βγήκε στο φως, έχοντας να σηκώσει… πολλά βάρη από τις προηγούμενες δύο. Στο GOCAR η πρώτη μας επαφή με το μοντέλο ήρθε με τον τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων, με 140 ίππους και εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (δείτε τη video-δοκιμή του εδώ). Σε συνέχεια των δοκιμών μας, έφτασε η στιγμή να οδηγήσουμε και την ισχυρότερη πρόταση, με τον ίδιο κινητήρα στους 158 ίππους και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, το X Tronic.

Από το 140άρι Qashqai είχαμε διαπιστώσει ότι η τρίτη γενιά του μοντέλου όχι μόνο καταφέρνει να σταθεί αντάξια του επιτυχημένου ονόματος, αλλά ανεβάζει ακόμη ψηλότερα το επίπεδο της Nissan. Πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ποιοτικό σε κατασκευή, ευχάριστο στη συμβίωση και πλήρες σε εξοπλισμό αυτοκίνητο, ενώ στην αυτόματη, ισχυρότερη εκδοχή, μετατρέπεται σε ένα πραγματικό αγχολυτικό κατά την οδήγηση.

Ουσιώδης διαφορά

Διεκπεραιώνει οποιαδήποτε καθημερινή μετακίνηση με χαρακτηριστική ευκολία, ωστόσο όταν ζητάς περισσότερη επιτάχυνση, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την πιο «γεμάτη» απόδοση του πολύ καλού τετρακύλινδρου τούρμπο βενζινοκινητήρα με το σύστημα mild hybrid. Αυξημένη είναι και η ροπή άλλωστε, με τη μέγιστη τιμή να βρίσκεται στα 270 Nm. Το ελαστικό πρόσωπό του οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στον μικρό ηλεκτροκινητήρα του ήπια υβριδικού συστήματος, ο οποίος προσθέτει πολύτιμες ενέσεις ισχύος σε φάσεις που πραγματικά χρειάζεται, όπως για παράδειγμα στις χαμηλές στροφές.

Το σύνολο των 1.3 λίτρων αποδεικνύεται ήσυχο, ραφιναρισμένο και λογικό σε απαιτήσεις καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 7,6 lt/100 km, τιμή που ανεβαίνει κοντά στα 8,5 λίτρα όταν κινείσαι στην πόλη και πέφτει κάτω από τα 7 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο, ανάλογα πάντα και το ρυθμό κίνησης. Η Nissan ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 6,3 lt/100 km, τιμή που είναι εφικτή με περισσότερη προσοχή στο δεξί πεντάλ. Επίσης, σύμφωνα με το εργοστάσιο τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 199 km/h.

Ένα CVT που… δεν μοιάζει με CVT!

Η πραγματική αρετή του αυτοκινήτου όμως εντοπίζεται στο αυτόματο κιβώτιο. Συνήθως, τα CVT λειτουργούν με τρόπο που δεν αρέσει σε όλους, μεταξύ των οποίων και εμείς. Το X Tronic όμως από τη δική του πλευρά, λειτουργεί περισσότερο σαν κλασικό αυτόματο, παρά σαν CVT. Με τέρμα το γκάζι η βελόνα του στροφόμετρου δεν «καρφώνεται» κοντά στον κόφτη δίνοντας την αίσθηση του «πατιναρίσματος», όπως συμβαίνει συνήθως, αφού το σασμάν εναλλάσσει επτά εικονικές σχέσεις προσφέροντας ομαλή επιτάχυνση χωρίς βουητό.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογία
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Ευρυχωρία
  • Ευκολίες
  • Πρακτικότητα

 

ξινά
  • Τιμή


Η ταχύτητα που αποκρίνεται στις ορέξεις του οδηγού, αλλά και στις εντολές που δίνει με το δεξί του πόδι, πείθει και με το παραπάνω. Σπάνιες είναι οι περιπτώσεις που θα ζητούσες ένα συμβατικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής ή διπλού συμπλέκτη, οπότε θεωρούμε δεδομένη την επιτυχία των μηχανικών της Nissan στην εξέλιξη και την κατασκευή του συγκεκριμένου κιβωτίου.

«Α»… από την Άνεση!

Η νέα γενιά του Nissan Qashqai υιοθετεί μια πιο premium προσέγγιση και αυτό αποτυπώνεται από τον τρόπο που κινείται στο δρόμο. Η ανώτερη ποιότητα κύλισης έρχεται μέσα από τη σωστή ηχομόνωση και τον τρόπο που οι αναρτήσεις αποσβένουν τους κραδασμούς, παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω (μόνο οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν πολλαπλούς συνδέσμους και οι εκδόσεις με 20άρες ζάντες). Του αρέσουν οι ήρεμοι ρυθμοί μετακίνησης ή σβέλτης βόλτας στο επαρχιακό δίκτυο. Ως ένα οικογενειακό SUV δεν του ταιριάζει η οριακή οδήγηση, αλλά αν επιμείνεις θα διαπιστώσεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και οι αντιδράσεις πέρα από εκεί, πάντα προβλέψιμες και ασφαλείς.

ΔΟΚΙΜΗ: RENAULT ARKANA HYBRID E-TECH ΜΕ 145 ΙΠΠΟΥΣ 

Το μπροστινό ανοίγει πάντα πρώτο την τροχιά του και ελέγχεται εύκολα με το γκάζι. Όσοι… αναρωτηθούν το πως γίνεται να πας γρήγορα με ένα κιβώτιο CVT, η απάντηση είναι απλή: υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι που επιτρέπουν στον οδηγό να εναλλάσσει χειροκίνητα τις επτά «εικονικές» σχέσεις. Το Nissan Qashqai τρίτης γενιάς αισθάνεται στο στοιχείο του όσο βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο και ταξιδεύει άνετα σε υψηλές ταχύτητες. Δεν δυσανασχετεί ούτε στην πόλη, χάρη στο αυτόματο σασμάν και το τιμόνι που «κόβει» αρκετά. Γενικά δεν περιορίζεται σε κανένα τερέν, ούτε όταν τελειώσει η άσφαλτος! Με απόσταση από το έδαφος στα 18 εκατοστά επιτρέπει την κίνηση σε ήπιο χωματόδρομο χωρίς άγχη.



Αλλάζει επίπεδο το εσωτερικό

Η καμπίνα του ισχυρότερου Nissan Qashqai με τους 158 ίππους δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με εκείνη των 140 ίππων, που ήδη έχουμε οδηγήσει, εκτός από την ύπαρξη ενός κομψού επιλογέα για το αυτόματο σασμάν, στη θέση του παραδοσιακού λεβιέ. Βρίσκουμε την ευκαιρία να ξαναπούμε όμως, ότι το εσωτερικό έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο ποιότητας και premium αίσθησης. Πίσω από το τιμόνι συναντάμε μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών με αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης στην εμφάνιση αλλά και στις προβαλλόμενες πληροφορίες.

ΔΟΚΙΜΗ: HYUNDAI TUCSON HYBRID 2WD ΜΕ 230 ΙΠΠΟΥΣ

Τη φέρνεις στα μέτρα του εύκολα και απολαμβάνεις την υψηλή ανάλυση της οθόνης, αλλά και τα όμορφα γραφικά. Δίπλα της υπάρχει άλλη μια οθόνη, αφής αυτή τη φορά, με διαγώνιο στις 9 ίντσες. Αναλαμβάνει την προβολή ενδείξεων του συστήματος πολυμέσων και χαρακτηρίζεται από ταχύτατη απόκριση στις εντολές, αλλά και τη δυνατότητα οργάνωσης της «αρχικής οθόνης» με καλαίσθητα widgets, όπως έχουμε συνηθίσει από τα smartphones (Android και iOS). Μιας και μιλήσαμε για τεχνολογία, κρατήστε ότι το Apple CarPlay και το Android Auto βρίσκονται μέσα στις λειτουργίες της.

Περνώντας στα πιο… πρακτικά ζητήματα, το εσωτερικό του νέου Nissan Qashqai θα φιλοξενήσει ακόμη και πέντε ενήλικες χωρίς δράματα. Οι πίσω απολαμβάνουν γενναίους χώρους για το κεφάλι και τα γόνατα, όπως και πόρτες που ανοίγουν διάπλατα προσφέροντας άνετη επιβίβαση-αποβίβαση. Η καμπίνα μαζεύει και άλλους πόντους στην ευχρηστία της καθημερινότητας χάρη στις θήκες και τα ντουλαπάκια, τα οποία επαρκούν και με το παραπάνω για τη φιλοξενία των μικροαντικειμένων μας. Τέλος, το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα έως 505 λίτρα, ανάλογα από το αν θα υπάρχει εφεδρικός τροχός ή κιτ επισκευής ελαστικού.

συμπέρασμα

Οι ηγέτες πρέπει πάντα να παραμένουν επίκαιροι για να διατηρούνται στην κορυφή και το Nissan Qashqai έκανε όσα περισσότερα μπορούσε προκειμένου να εξελιχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αναβαθμίστηκε παντού, αλλά απέκτησε και περισσότερα premium χαρακτηριστικά, ένα σκαλοπάτι που δικαιολογείται ύστερα από δύο τόσο επιτυχημένες γενιές. Η τιμή του για την έκδοση των 158 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο X Tronic ξεκινά από τις 29.770€, ενώ η έκδοση που δοκιμάσαμε (N-Connecta) στοιχίζει 31.990€.




ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...