Δοκιμή Hyundai Tucson Hybrid 2WD: Bullseye!

Με 230 ίππους και υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας, η αμιγώς υβριδική έκδοση του Hyundai Tucson αλλάζει τις ισορροπίες

  • -
  • -
Ισχύς230 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)130,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

To Hyundai Tucson διαθέτει μία από τις πλέον πολυσυλλεκτικές γκάμες στην αγορά, με την αμιγώς υβριδική εκδοχή να έρχεται να προσθέσει στο κορεατικό SUV στοιχεία όπως η αυξημένη ισχύς του κινητήρα και η αποδοτικότητα.


Με τη νεότερη γενιά του Tucson, η Hyundai ουσιαστικά κατάφερε να επανατοποθετήσει το κορεάτικο SUV στην κατηγορία. Σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, αναβαθμίστηκε σε κάθε επίπεδο αποκτώντας σαφώς πιο premium χαρακτήρα. Αυτός συνδυάστηκε με ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά αμάξωμα, άφθονους χώρους στο εσωτερικό, υψηλό επίπεδο πρακτικότητας, αλλά και κορυφαίο εξοπλισμό ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Στοιχεία που αναζητά η πλειονότητα των κατόχων SUV σήμερα. Παράλληλα, με την πολυσυλλεκτική και πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήριων μονάδων, το Tucson διαθέτει ισχυρό οικολογικό χαρακτήρα. Εκτός από τις εκδόσεις που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και την plug-in των 265 ίππων, η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει το Tuucson και σε αμιγώς υβριδική εκδοχή. Η συνδυαστική λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης με αυτή ενός ηλεκτροκινητήρα, υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, αντίστοιχες εκπομπές ρύπων και κορυφαία αποδοτικότητα. Στοιχεία που μαζί με τα δεδομένα προτερήματα του Tucson, μοιάζουν ικανά να το χαρακτηρίσουν ως το κορυφαίο της σειράς.

 


Το γνωστό καλό Tucson

Αν ψάχνεις τις διαφορές ανάμεσα στα μοντέλα, θα πρέπει να εστιάσεις στην 5η πόρτα και στο χαρακτηριστικό λογότυπο Hybrid. Αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που αναδεικνύει την ταυτότητα της συγκεκριμένης έκδοσης του Tucson. Τα σημεία που η αμιγώς υβριδική έκδοση διαφοροποιείται είναι καλά κρυμμένα ανάμεσα σε κινητήρα και κιβώτιο, αλλά και στην πίσω σειρά καθισμάτων. Στο πρώτο σημείο συναντάμε τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 60 ίππων, ενώ στο δεύτερο έχει κρυφτεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Η παράλληλη λειτουργία τους υπόσχεται 230 ίππους και 350 Nm ροπής. Μάλιστα, τα 264 Nm από αυτά είναι άμεσα διαθέσιμα από τον ηλεκτροκινητήρα, υποσχόμενο παράλληλα πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,0 sec).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ HYUNDAI TUCSON ΤΩΝ 180 ΙΠΠΩΝ 



Το γεγονός ότι δεν ξεχωρίζει σχεδιαστικά δεν είναι απαραιτήτως κακό. Εξάλλου, δεν υπήρχε λόγοςγια αλλαγές! Στο Tucson η φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» είναι στα… καλύτερα της. Η εμπρός μάσκα με τα γεωμετρικά μοτίβα, σε συνδυασμό με τις γραμμές και τις γωνίες στο αμάξωμα, του χαρίζουν μοναδική και ξεχωριστή εικόνα. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμα και σήμερα, περισσότερο από ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του, εξακολουθεί να ελκύει τα βλέμματα των περαστικών. Αντίστοιχα, εξαιρετικά ποιοτική είναι η εικόνα στο εσωτερικό και ουσιαστικά συνάδει με την premium αύρα που αναδύει η σχεδίαση του. Το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον -με την οθόνη αφής των 10,25’’ να βρίσκεται στο επίκεντρο- οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής, δημιουργούν ένα ευχάριστο, αλλά και πολυτελές σαλόνι.



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ΤΟΥ HYUNDAI TUCSON 1.6 180PS 4WD

Οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό ήταν και παραμένουν ένα από τα ισχυρά ατού του HyundaiTucson. Μάλιστα, στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης το πλεονέκτημα είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί στα 616 λίτρα! Τα επιπλέον 39 lt σε σχέση με τις εκδόσεις που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, προκύπτουν από τη διαφορετική τοποθέτηση της μπαταρίας, αφού στο Tucson Hybrid δεν «κρύβεται» κάτω από το χώρο του πορτ μπαγκάζ, αλλά όπως αναφέραμε παραπάνω στην πίσω σειρά καθισμάτων. Φυσικά, όπως και στις μικρότερες εκδόσεις, το κορεατικό SUV προσφέρει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μία σειρά από σύγχρονες και προηγμένες τεχνολογίες. Δίπλα στα γνωστά Apple CarPlay και Android Auto, συναντάμε την εφαρμογή BlueLink, αλλά και την υπηρεσία Hyundai Live Services, που προσφέρει ζωντανή πληροφόρηση και ενημέρωση. Αντίστοιχα είναι εφοδιασμένο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης που περιλαμβάνονται κάτω από την ομπρέλα Hyundai SmartSense, που θα μπορούσαμε να πούμε ότι συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

 


Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά

Επιστρέφοντας στο τεχνικό κομμάτι, το υβριδικό Tucson κάτω από το εμπρός καπό κρύβει τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 ccπου έχουμε συναντήσει και στις εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, με απόδοση 150 ή 180 ίππων. Στην περίπτωση μας, ο 1.6 T-GDi , που κάνει χρήση άμεσου ψεκασμού, αλλά και τεχνολογίας συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων έχει ισχύ 180 ίππων και εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα των 60 ίππων, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που συνήθως επιλέγει τη λύση των κιβωτίων τεχνολογίας CVT, η Hyundai τοποθέτησε ένα συμβατικό αυτόματο, στοιχείο που όπως αποδείχθηκε στην πράξη κάνει τη διαφορά. Κάπου εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει το εντυπωσιακό SUV σε έκδοση με κίνηση στους τέσσερις, αλλά και στους δύο τροχούς. Όπως στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας.

 


Ποιοτικό και αποδοτικό

Μπορεί με την πρώτη ματιά να μην μαρτυρά την ταυτότητα του, αλλά από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μία έκδοση με τελείως διαφορετικό τρόπο λειτουργίας. Υπό κανονικές συνθήκες, και χωρίς να βυθίσεις το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα, το TucsonHybrid ξεκινάει με τον ηλεκτροκινητήρα. Αν διατηρήσεις σταθερή ταχύτητα, ο θερμικός κινητήρας παραμένει σε… νάρκη και διαπιστώνεις την εύρυθμη λειτουργία του συνόλου. Στον αστικό κύκλο είναι αρκετά εύκολο να κινηθείς με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, στοιχείο που συμβάλλει τα μέγιστα στη μειωμένη κατανάλωση. Δεν είναι υπερβολή πως στην πόλη καταφέραμε να δούμε τιμή μικρότερη των 5 lt/100 km! Σε μικτό κύκλο, και χωρίς ιδιαίτερη… σύνεση, η μέση κατανάλωση άγγιξε τα 6,5 lt. Νούμερο εντυπωσιακό για το μέγεθος και την ισχύ του Tucson.



Όμως, αυτό που σε κερδίζει είναι ο συνδυασμός του υβριδικού συνόλου με το αυτόματο κιβώτιο. Το βουητό και το υψηλό επίπεδο θορύβου που συνήθως συνοδεύει τα υβριδικά με CVT, λάμπει δια της απουσίας του! Τώρα, αν οι στροφές του κινητήρα ανέβουν περισσότερο από το επιθυμητό, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις μεγαλύτερη σχέση μέσω της χειροκίνητης λειτουργίας με τις πεταλούδες πίσω από το τιμόνι, παίρνοντας τον έλεγχο στα χέρια σου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium χαρακτήρας
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Κατανάλωση
ξυνά
  • Ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης

Με αυτόν τον τρόπο, το υβριδικό Tucson χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Φυσικά, σε αυτό παίζει το ρόλο της και η επιλογή της αρχιτεκτονικής της ανάρτησης, και συγκεκριμένα των πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η παρουσία τους επιτρέπει στο κορεάτικο SUV να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση, αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Φυσικά, δεν πρόκειται για σπορ κατασκευή, αλλά το Tucson είναι ευχάριστο και ασφαλές. Οριακά μόνο το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά, την ώρα που οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές αν συνυπολογίσουμε το βάρος και το είδος του αυτοκινήτου. Αν το παρακάνεις στην είσοδο με λίγο παραπάνω τιμόνι δεν θα αντιδράσει απότομα, αλλά θα γλιστρήσει ελαφρώς, χωρίς να σε τρομάξει. Την ίδια ώρα, αισθητή είναι η παρουσία των 230 ίππων, χωρίς να συνοδεύονται από έκρηξη ισχύος, αλλά με γεμάτη και γραμμική αίσθηση. «Μαζεύει χιλιόμετρα», όπως λέμε χαρακτηριστικά, και μία ματιά στον πίνακα οργάνων είναι αρκετή να σε πείσει για τις επιδόσεις του υβριδικού Tucson. Πολύ καλή απόδοση και αίσθηση έχουν τα φρένα, παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης, ενώ το τιμόνι παραμένει ελαφρύ για τα γούστα μας, αν και με επαρκή πληροφόρηση…

συμπέρασμα

Μήπως εν τέλει πρόκειται για κίνηση ματ από πλευράς Hyundai; Πολύ πιθανόν! Γνωρίζαμε από πρώτο χέρι πως η νεότερη γενιά του Tucson έχει αλλάξει επίπεδο, όντας εξαιρετικά αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο. Η υβριδική εκδοχή έρχεται να προσθέσει επιπλέον μερικά κομμάτια του παζλ, συμπληρώνοντας ίσως την ιδανική εκδοχή του κορεατικού SUV. Καταρχήν, η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου έχει συμβάλλει στην εξαιρετική λειτουργία του υβριδικού συνόλου εξαλείφοντας παθογένειες άλλων κατασκευών του είδους. Παράλληλα, προσφέρει πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις και μάλιστα υπό συνθήκες με χαμηλή κατανάλωση. Με δεδομένο τον υψηλό δείκτη αποδοτικότητας, την άκρως ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως φυσικά και τα στοιχεία που έχουν ήδη καθιερώσει το Tucson, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η συγκεκριμένη εκδοχή είναι η κορυφαία της σειράς… Τουλάχιστον, μέχρι να οδηγήσουμε την plug-in.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

Hyundai Tucson Hybrid

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...