Δοκιμή: Range Rover Evoque P300e - Όταν η πολυτέλεια συνάντησε την αποδοτικότητα

Το θελκτικό και πολυτελές Range Rover Evoque αποκτά αποδοτικό χαρακτήρα, με την plug-in έκδοση να υπόσχεται χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση

  • -
  • -
Ισχύς309 PS
Ροπή540 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,4 sec
Μέση κατανάλωση1,9 lt/100km
Εκπομπές CO239 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με 309 ίππους και κατανάλωση κάτω από 5 lt/100km η plug-in έκδοση του Range Rover Evoque είναι μία πρώτη ματιά για το εξηλεκτρισμένο μέλλον της βρετανικής εταιρείας.


Η Range Rover κατάφερε με το Evoque να… πετάξει το γάντι στη «γερμανοκρατούμενη» κατηγορία των premium SUV. Με κύριο χαρακτηριστικό την μοναδική του σχεδίαση, η βρετανική εταιρεία πέτυχε γκολ από τα αποδυτήρια. Μάλιστα, μόνο τυχαίο δεν είναι πως η νεότερη ανανεωμένη γενιά διαφοροποιείται σε σχέση με την προγενέστερη σε ελάχιστα σημεία. Βλέπετε, στην προσπάθεια να κάνεις το καλό καλύτερο, μπορεί απλά να μην χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Βέβαια, αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των κινητήριων συνόλων. Τα αυστηρά όρια εκπομπής ρύπων έχουν αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επαναπροσδιορίσουν τη φιλοσοφία τους, με την νεότερη μόδα της εποχής να προτάσσει τα plug-in μοντέλα. Δεν είναι τυχαίο, ότι ο ανταγωνισμός του βρετανικού SUV διατίθεται σε αντίστοιχες εκδόσεις, με μοντέλα όπως το Audi Q5 TFSIe, η BMW X3 xDrive 30e και η Mercedes GLC 300 de. Από την τάση δεν θα μπορούσε να λείψει η Range Rover, η οποία προχώρησε με τη σειρά της στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η πρώτη μας επαφή με την plug-in τεχνολογία της βρετανικής εταιρείας έγινε στο θελκτικό αμάξωμα του Evoque. Η έκδοση P300e του εντυπωσιακού SUV μαρτυρά τη συνύπαρξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα, των οποίων η συνδυαστική λειτουργία υπόσχεται χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων.



Hλεκτρική υποβοήθηση και τετρακίνηση!

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Range Rover έγινε εφικτός με την παρουσία ενός νέου υβριδικού συστήματος. Αρχικά, περιλαμβάνει έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα της οικογένειας Ingenium. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.500 cc, αλλά με απόδοση 200 ίππων. Με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, φτάνουμε στη συνδυαστική ισχύ των 309! Ακόμα πιο εντυπωσιακή, όμως, είναι η τιμή της ροπής που συνδυαστικά φτάνει τα 540 Nm. Νούμερα που καθιστούν σαφές ότι στην έκδοση plug-in δεν γίνονται συμβιβασμοί στις επιδόσεις. Όσον αφορά τη μετάδοση της ισχύς στο δρόμο, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων, την ώρα που ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να μεταφέρει την ισχύ στους πίσω, εξασφαλίζοντας και τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης. Η μπαταρία που του δίνει ζωή έχει χωρητικότητα 15 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

 

Όταν μιλάνε τα νούμερα

Με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη το Evoque P300e μπορεί να καλύψει απόσταση της τάξεως των 55 km, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Και μάλιστα κινούμενο με ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν έως και τα 135 km/h. Για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 0-80% χρειάζονται μόλις 30 λεπτά σε φορτιστή 32 kW, ενώ με φορτιστή 7 kW η ίδια διαδικασία απαιτεί μία ώρα και 24 λεπτά. Τέλος για πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα η διάρκεια είναι 6 ώρες και 42 λεπτά. Η παρουσία του υβριδικού συνόλου, στα χαρτιά τουλάχιστον, εξασφαλίζει κατανάλωση μόλις 1,4 lt/100km, την ώρα που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 32 gr/km. Κάνοντας παράλληλη χρήση των δύο κινητήριων μονάδων διαπιστώσαμε ότι η κατανάλωση μπορεί εύκολα να κυμανθεί κάτω από τα 5 lt/100km. Όταν η μπαταρία αδειάσει, η κατάσταση αλλάζει σημαντικά με τη μέση τιμή να αυξάνεται σημαντικά αγγίζοντας τα 8,5-9,0 lt. Κάτι βέβαια λογικό, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με 300 ίππους και βάρος που ξεπερνάει τους δύο τόνους.

 

Αριστοκρατία…

Περί σχεδίασης ούτε λόγος και για αυτό στη Range Rover επέλεξαν να μην αλλάξουν σχεδόν τίποτα στο αμάξωμα του Evoque. Με εξαίρεση τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα και τις αναδυόμενες χειρολαβές όπως στο Velar, η νεότερη γενιά δεν έχει άλλη ουσιαστική αλλαγή. Και για ποιο λόγο άλλωστε, αφού ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί πόλο έλξης όπου και αν βρεθεί. Πόσω μάλλον στην πιο… δυναμική έκδοση R-Dynamic που είχαμε στη διάθεση μας. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό επικρατεί ένας αέρας πολυτέλειας που δεν συναντάς στα μοντέλα του ανταγωνισμού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη αφής με το νέο PiviProInfotainment της RangeRoverκαι η δεύτερη οθόνη στο κάτω μέρος μεταμορφώνουν τη κεντρική κονσόλα σε κέντρο επιχειρήσεων. Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ είναι γνωστό ότι το Evoque δεν φημίζεται για την άνεση στο εσωτερικό του. Δύσκολα θα βολευτούν τρεις ενήλικες στην πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ εμφανής είναι η απουσία αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, και όχι μόνο.

 

Pure EV

Μπορεί το DNA, αλλά και οι προδιαγραφές του να προδιαθέτουν για εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά αναμφίβολα οι κάτοχοι του Evoque πραγματοποιούν τις περισσότερες μετακινήσεις τους στον αστικό κύκλο και στον αυτοκινητόδρομο. Η plug-in εκδοχή αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την ποιότητα κύλισης και την άνεση που διακρίνει το βρετανικό SUV. Καταρχήν, διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, με το Hybrid να είναι το προεπιλεγμένο και ουσιαστικά συνδυάζει αυτόματα τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ακολούθως υπάρχει η επιλογή EV για αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση και τέλος το πρόγραμμα Save. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός μπορεί να εξοικονομήσει ενέργεια για μετέπειτα χρήση. Σε αυτά προσθέστε τα Eco και Normal, ενώ παραμένοντας πιστό στις ρίζες του, διαθέτει τρία επιπλέον προγράμματα για οδήγηση εκτός δρόμου μέσα από το σύστημα Terrain Response.



Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία η ποιότητα κύλισης του Evoque εκτοξεύεται σε άλλο επίπεδο. Η απουσία θορύβου του κινητήρα, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση μετατρέπουν το εσωτερικό σε μία προστατευόμενη από εξωτερικούς ήχους «φούσκα». Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ μόνο αν πατήσει κανείς τέρμα το πεντάλ θα «ξυπνήσει» ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η Range Rover υπόσχεται 55 km ηλεκτρικής αυτονομίας, νούμερο εφικτό με συντηρητική οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση τα 45 km είναι μία απόσταση που το Evoque θα καλύψει με άνεση χωρίς να έχετε πάντα στο μυαλό σας την κατανάλωση ενέργειας.

 

Όταν μιλάει ο θερμικός κινητήρας…

Η αίσθηση στο εσωτερικό δεν διαφοροποιείται στην υβριδική λειτουργία με την είσοδο του κινητήρα των 1.500 cc. Σε χαλαρούς ρυθμούς το επίπεδο θορύβου εξακολουθεί να διατηρείται χαμηλά, την ώρα που η βελούδινη λειτουργία του κιβωτίου αυξάνει ακόμα περισσότερο την άνεση. Η ανάρτηση με την αρχιτεκτονική των πολλαπλών συνδέσμων πίσω συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία της παραπάνω ατμόσφαιρας, και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο. Ακόμα και οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν επηρεάζουν το βρετανικό SUV, απορροφώντας ότι βρεθεί στο διάβα του. Και μάλιστα, χωρίς να έχει την υπερβολικά μαλακή αίσθηση που διακρίνει κατασκευές του είδους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πολυτέλεια
  • Ανάρτηση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα στις ψηλές στροφές
  • Θέσεις για μικροαντικείμενα

Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το υψηλό επίπεδο άνεσης είναι το κύριο χαρακτηριστικό του Evoque στον αστικό κύκλο, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Τι γίνεται όμως σε μία επαρχιακή διαδρομή; Μπορεί να διαθέτει 309 ίππους και δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά το βάρος της plug-in εκδοχής ξεπερνάει τους δύο τόνους, αγγίζοντας συγκεκριμένα τα 2.175 κιλά! Καταρχήν, ο κινητήρας δεν δείχνει να προβληματίζεται από το αυξημένος βάρος. Τα 6,4 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, με το υβριδικό σύνολο να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, ειδικά στις χαμηλές στροφές λόγω και των άμεσα διαθέσιμων 260 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Αντίστοιχα, ανεβάζει πρόθυμα στις μεσαίες στροφές (εύρος λειτουργίας που διακρίνεται για τις αρετές του), χωρίς μάλιστα να διστάσει να φτάσει κοντά στο όριο περιστροφής. Αναμφίβολα, η ροπή των 540 Nm είναι το κύριο χαρακτηριστικό λειτουργίας, προσφέροντας εξαιρετική απόκριση στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Μοναδική… παραφωνία είναι η ηχητική του 3κυλίνδρου κινητήρα ψηλά, κάνοντας αρκετά έντονη την παρουσία του. Ακόμα και έτσι, σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα εκμεταλλευόμενος τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Βλέπετε, παρά το αυξημένο βάρος εμπνέει συναίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές τηρουμένων των αναλογιών, αλλά και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος που αγγίζει τα 212 mm. Οριακά στις γρήγορες και μέτριες καμπές θα πλασαριστεί, ενώ στις πιο κλειστές το επιπλέον βάρος θα κάνει την εμφάνιση του, χωρίς όμως να προβληματίζει τον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες με το καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Τέλος, εξαιρετική εντύπωση μας έκαναν τα φρένα, που παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης μέσω της πέδησης, προσφέρουν αποτελεσματικότητα αλλά και πολύ καλή αίσθηση! Στοιχείο που οφείλεται στο νέο σύστημα brake by wire.

συμπέρασμα

Γνωρίζαμε ότι το Range Rover Evoque αποτελεί μία ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των premium SUV. Η νεότερη και αναβαθμισμένη του γενιά βελτιώθηκε σε μία σειρά από νευραλγικούς τομείς, στους οποίους και υστερούσε. Η άνεση της ανάρτησης, η ενδιαφέρουσα οδηγική του συμπεριφορά, αλλά και οι σύγχρονες τεχνολογίες είναι στοιχεία που γνωρίσαμε στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σήμερα η έκδοση plug-in έρχεται να διαγράψει ένα μειονέκτημα, που δεν ήταν άλλο από την αυξημένη κατανάλωση. Πλέον, είναι οικονομικό, αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε συμβιβασμούς σε πολυτέλεια, αριστοκρατικό χαρακτήρα και εκτός δρόμου ικανότητες. Στοιχεία άμεσα συνυφασμένα με την Range Rover.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...