Δοκιμή Seat Leon e-Hybrid: Με 204 ίππους είναι το ισχυρότερο Leon!

Το πρώτο μοντέλο της Seat που κάνει χρήση plug-in τεχνολογίας, δεν θα μπορούσε να είναι άλλο εκτός από το Leon…

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Μέση κατανάλωση1,4 lt/100km
Εκπομπές CO232 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο κωδικός e-Hybrid φανερώνει τη συνεργασία κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα και με 204 ίππους καθιστά το συγκεκριμένο Leon το ισχυρότερο της σειράς! Τουλάχιστον με τα σήματα της Seat… Είναι όμως ένα πραγματικό hot hatch;


Βιώνουμε το μεταβατικό στάδιο της αυτοκίνησης, με τις φιλικές και πράσινες τεχνολογίες να βρίσκονται στο προσκήνιο. Με δεδομένο ότι οι υποδομές στην πλειονότητα των χωρών δεν καθιστούν πρακτική τη χρήση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι κατασκευαστές καταφεύγουν σε μία… μεσοβέζικη λύση, που αποτελεί μεταβατικό στάδιο για την επόμενη μέρα. Τα μοντέλα που κάνουν χρήση plug-in τεχνολογίας «παντρεύουν» δύο διαφορετικούς κόσμους, κάνοντας αυτή τη μετάβαση πιο ομαλή. Στο χορό έχει μπει πλέον και η Seat, προσφέροντας τη δική της εκδοχή που συνδυάζει κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Φυσικά, η πρώτη απόπειρα αναφορικά με κατασκευή που κάνει χρήση τεχνολογίας αυτού του είδους, δεν θα μπορούσε παρά να γίνει στο αμάξωμα του Leon. Του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η 4η γενιά του Leon έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στο Martorel και σύμφωνα με τους ανθρώπους της Seat είναι το κορυφαίο που δημιούργησαν. Και στην περίπτωση της plug-in υβριδικής εκδοχής του, επιδεικνύουν την τεχνογνωσία τους στις σύγχρονες τεχνολογίες χωρίς περιορισμούς.

 


Δοκιμασμένες λύσεις

Με δεδομένο το γεγονός πως το Group VW έχει επενδύσει σημαντικά στην plug-in τεχνολογία, η εξεύρεση της κατάλληλης κινητήρας μονάδας δεν ήταν δύσκολη υπόθεση. Μην ξεχνάτε, πως η «αδερφή» Cupra διαθέτει ήδη την plug-in εκδοχή του Leon με απόδοση 245 ίππων. Ουσιαστικά, στην περίπτωση του Seat Leon e-Hybrid έγινε χρήση του ίδιου συνόλου, αλλά με μειωμένη απόδοση. Έτσι, ο 1.400άρης υπερτροφοδοτούμενος TSI κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους. Με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα των 85 kW, η συνδυαστική ισχύ του συνόλου αγγίζει τους 204 ίππους, ενώ η ροπή τα 350 Nm. Κάτι που το καθιστά και το ισχυρότερο Leon! Τουλάχιστον με τα σήματα της Seat… Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 13 kWh, ενώ υπόσχεται αυτονομία έως και 64 km με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Η συνεργασία των δύο κόσμων θεωρητικά χαρίζει στο Leon e-Hybrid εξαιρετικές επιδόσεις, αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 7,5 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 km/h.


Στις περιπτώσεις των plug-in, μπορεί οι τιμές ισχύος να ακούγονται και να μοιάζουν εντυπωσιακές, αλλά μεγαλύτερη σημασία έχει η αποδοτικότητα. Σύμφωνα με αυτή τη λογική, το Leon e-Hybrid υπόσχεται 64 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Νούμερο άκρως ικανοποιητικό. Στην πράξη δεν απέχει από την πραγματικότητα. Σε ρεαλιστικές συνθήκες και χωρίς να πατάει κανείς το πεντάλ της βενζίνης σκεπτόμενος πόσο… ρεύμα θα κάψει, εύκολα μπορεί να καλύψει κανείς 50 km. Την ίδια ώρα, η φόρτιση σε wallbox πραγματοποιείται σε λιγότερο από τρεις ώρες, ενώ σε οικιακή πρίζα έξι είναι αρκετές. Με δεδομένη τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα η Seat υπόσχεται 1,1 – 1,3 lt/100 km κατανάλωση. Εμείς διαπιστώσαμε ότι τα 3,5 lt/100km είναι μία σαφώς πιο ρεαλιστική τιμή, η οποία βέβαια μπορεί να ξεπεράσει τα 6 lt/100 km σε περίπτωση που δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην οικονομία και έχετε φροντίσει νωρίτερα να εξαντλήσετε τη μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα… Παράλληλα, σημειώστε πως οι εκπομπές ρύπων αγγίζουν μόλις τα 25-30 g/km.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ SEAT LEON TSI 150PS FR 


Δυναμικό και διακριτικό

Δεν είναι μυστικό, ότι οι plug-in εκδόσεις έχουν μεγαλύτερο κόστος κτήσης. Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει και το Leon e-Hybrid, το οποίο όμως προσφέρεται με εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας συνοδευόταν με τον κωδικό FR, αναδεικνύοντας το δυναμικό χαρακτήρα του ισπανικού χάτσμπακ. Βέβαια, εκ πρώτης όψεως τίποτα δεν μαρτυρά το χαρακτήρα και την ταυτότητα του. Αν εξαιρέσεις τα σήματα FR, πρέπει να εντοπίσεις το διακριτικό “e-hybrid” στην 5η πόρτα, αλλά και την τάπα της υποδοχής φόρτισης, για να υποψιαστείς το διττό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου. Μάλιστα, ακόμα και οι ζάντες των 18 ιντσών έχουν ακριβώς την ίδια σχεδίαση με αυτές της έκδοσης FR με τον 1.500άρη TSI των 150 ίππων που δοκιμάσαμε πριν από μερικούς μήνες. Αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί το γεγονός ότι διατηρεί την τολμηρή και διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία που διακρίνει τη νεότερη γενιά του Leon.


Όπως είναι λογικό, αντίστοιχη φιλοσοφία συναντάμε και στο εσωτερικό. Καμία διαφοροποίηση δεν υφίσταται σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, και ο υβριδικός του χαρακτήρας γίνεται ευδιάκριτος από την ένδειξη με τη διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και τα προγράμματα οδήγησης. Η ψηφιακή και σύγχρονη τάση συνοδεύεται από την απλότητα που χαρακτηρίζει την κεντρική κονσόλα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ επικεντρώνει το πρώτο βλέμμα του οδηγούν, ενώ η οθόνη αφής των 10’’ αποτελεί το κέντρο ελέγχου όλων των λειτουργιών του Leon. Χωροταξικά, η παρουσία των μπαταριών έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος και αγγίζει πλέον τα 270 lt, 110 lt λιγότερα σε σχέση με την «απλή» έκδοση.

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΒΙΝΤΕΟ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ SEAT LEON 1.5 TSI 150PS FR


Όπως αναφέραμε και παραπάνω, κορυφαίο είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού. Για τους Ισπανούς είναι το πρώτο απόλυτα συνδεδεμένο μοντέλο της Seat! Αυτό μεταφράζεται στις ψηφιακές υπηρεσίες Full Link και Seat Connect, οι οποίες επιτρέπουν στους επιβάτες του Leon να έχουν στη διάθεση τους μία σειρά από πληροφορίες, αλλά και απομακρυσμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Φυσικά, τεχνολογίες όπως Apple CarPlay και Android Auto, με ασύρματη μάλιστα σύνδεση, αποτελούν μέρος του εξοπλισμού κάνοντας τη συμβίωση με το e-Hybrid άνετη και ψηφιακή. Αντίστοιχα, διαθέτει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αλλά και προειδοποίησης όταν βγαίνετε από το αυτοκίνητο με αναγνώριση πεζών ή δικυκλιστών!

 


«Συμμαχία» δύο διαφορετικών φιλοσοφιών…

Περνώντας στο εσωτερικό του ισπανικού μοντέλου, κάθε φορά που το υβριδικό σύνολο τίθεται σε λειτουργία, τον πρώτο λόγο έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Σε αντίθεση με μοντέλα που κάνουν χρήση αντίστοιχης τεχνολογίας, στο Leon συνοδεύεται από έναν τεχνητό μπάσο ήχο που στην αρχή σε μπερδεύει! Ακόμα και έτσι, το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό και συμβάλλει τα μέγιστα στην άνετη μετακίνηση στην πόλη. Το e-hybrid διαθέτει δύο λειτουργίες, με την πρώτη να χρησιμοποιεί κατά κόρων την ηλεκτρική ενέργεια και τη δεύτερη να εναλλάσσει αυτόματα τη λειτουργία ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Στο e-mode μπορείς να κινηθείς με ταχύτητες έως και 140 km/h, αν και όσο περισσότερο πατάει κανείς το γκάζι, τόσο πιο δραστικά μειώνονται τα ηλεκτρικά διαθέσιμα χιλιόμετρα. Την ίδια ώρα, επιλέγοντας το πρόγραμμα hybrid, η μετάβαση ανάμεσα στις δύο μονάδες γίνεται ανεπαίσθητα και το υβριδικό σύνολο διακρίνεται για τη γενικότερα ομαλή λειτουργία του. Σημειώστε, πως σε περίπτωση που ο οδηγός επιθυμεί υπάρχει η δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας για μετέπειτα χρήση. Παράλληλα, μερικά πολύτιμα χιλιόμετρα προσφέρονται μέσω του συστήματος ανάκτησης, αλλά όχι στο βαθμό που συναντάμε σε άλλες κατασκευές του είδους.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Τεχνολογία
  • Σχεδίαση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Θόρυβος κινητήρα υψηλές στροφές

Εκτός από το υβριδικό σύστημα, το Leon e-Hybrid έχει ακόμα μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, και συγκεκριμένα στην ανάρτηση. Βλέπετε, πίσω έχει επιλεχθεί η λύση των πολλαπλών συνδέσμων, αντί του ημιάκαμπτου άξονα. Η συγκεκριμένη επιλογή στην περίπτωση της έκδοσης FR που είχαμε στη διάθεση μας, συνδυάζεται με πιο σκληρή και σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση. Αυτό το στοιχείο δεν διαταράσσει τον πολιτισμένο χαρακτήρα που διακρίνει τη νεότερη γενιά του Leon. Αναμφίβολα, τα αμορτισέρ έχουν την τάση να «διαβάζουν» περισσότερο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, περνώντας κάποιες από αυτές στην καμπίνα των επιβατών. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μπροστά και της μπαταρίας στο πίσω μέρος, μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα το μειωμένο χώρο αποσκευών, αλλά βελτιώνει την κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες. Φυσικά, η παρουσία του υβριδικού συστήματος έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους, το οποίο και αγγίζει τα 1.614 kg. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον 300 κιλά σε σχέση με την έκδοση των 1.500 cc, τα οποία όμως το e-Hybrid καταφέρνει και κρύβει περίτεχνα στο δρόμο.



Το εμπρός μέρος
διακρίνεται για την ακρίβεια και την αμεσότητα του, ενώ στα γρήγορα κομμάτια έχει εξαιρετικό πάτημα και πολύ δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του. Παράλληλα, το πίσω μέρος μένει ακλόνητο και μόνο στις πιο κλειστές στροφές θα νιώσεις το επιπλέον βάρος. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το Leon θα κλείσει προς το εσωτερικό της στροφής με τον πίσω εσωτερικό τροχό να βρίσκεται στον αέρα. Δεν είναι σπορ κατασκευή, αν και η λειτουργία του υβριδικού συνόλου χαρίζει στο e-Hybrid εξαιρετικές επιδόσεις. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και ιδιαίτερα εντυπωσιακή στις χαμηλές στροφές ελέω του ηλεκτροκινητήρα. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές αποδίδει καλύτερα, ενώ πιο ψηλά η καμπύλες ισχύος έχουν πτωτική τάση, αυξάνοντας μάλιστα σημαντικά και το επίπεδο θορύβου.

Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις που υπόσχεται το ισπανικό εργοστάσιο δεν απέχουν από την πραγματικότητα και σίγουρα δεν σου λείπει το γκάζι. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε πως το e-Hybrid συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων DSG. Αυτό με τη σειρά του ταιριάζει «γάντι» στο Leon, αν και στο πρόγραμμα Sport έχει την τάση να διατηρεί τις σχέσεις σε ψηλές στροφές παραπάνω από όσο χρειάζεται. Όπως στα περισσότερα plug-in μοντέλα, συνήθεια απαιτεί το φρένο λόγω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης, αν και στην περίπτωση του Leon έχει καλύτερη αίσθηση από αντίστοιχες κατασκευές του είδους.

συμπέρασμα

Το νέο Seat Leon e-Hybrid μπορεί να κατέχει αυτή τη στιγμή τον τίτλο του ισχυρότερου μοντέλου της σειράς, αλλά δεν είναι ένα hot hatch. Χαρακτηρίζεται από όλα τα στοιχεία που διακρίνουν τη νεότερη γενιά του ισπανικού μοντέλου, προσφέροντας δυναμική σχεδίαση, ποιοτικά χαρακτηριστικά και σύγχρονες τεχνολογίες, και φυσικά την σπορ αύρα που παραδοσιακά συνόδευε το Leon. Απλά, στην περίπτωση του e-Hybrid όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με υψηλά στάνταρ αποδοτικότητας, περισσότερα από 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας και πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς συμβιβασμούς στους υπόλοιπους τομείς.  


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...