Δοκιμή: Peugeot 3008 Hybrid4 - Χαρισματικό

Σερβίρει εκρηκτικές επιδόσεις και αδιανόητα χαμηλές καταναλώσεις. Το 3008 Hybrid4 είναι ό,τι καλύτερο σε προδιαγραφές αυτή τη στιγμή.

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή520 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Μέση κατανάλωση1,5 lt/100km
Εκπομπές CO235 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένας συνδυασμός κινητήρων σε ένα plug - in υβριδικό 3008, που κερδίζει τις εντυπώσεις σε αντιφατικές έννοιες, όπως επιδόσεις και οικολογικό αποτύπωμα.


Peugeot
3008 Hybrid4 - Αν ψάξουμε την πρώτη υβριδική προσπάθεια της Peugeot, θα ανατρέξουμε στην προηγούμενη δεκαετία. Πάλι ένα 3008, το πρώτης γενιάς, έκανε το ντεμπούτο της εταιρείας στις καθαρές προτάσεις με οικολογική ευαισθησία. Για τους Γάλλους μάλιστα το καμάρι τους ήταν ότι κατείχαν τα πρωτεία με το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που συνδύαζε ένα θερμικό turbodiesel με συστοιχία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρα. Έτσι ο δίλιτρος HDi των 163 ίππων και ο μη συζευγμένος δίπλα του ηλεκτροκινητήρας Bosch των 37 ίππων (τοποθετημένος πίσω και υπεύθυνος για την κίνηση αποκλειστικά των πίσω τροχών), έκαναν μια συνδυαστική σούμα 200 ίππων. Με εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους για την εποχή, ήτοι μέση τυποποιημένη κατανάλωση στα 3,8 lt/100 km και CO2 στα 99 g/km. Συν τοις άλλοις παρείχε τη δυνατότητα «υβριδικής» τετρακίνησης, αλλά και κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια - χωρίς πολλές πληροφορίες επι τούτου.



Υβριδικό στην εποχή του

Αυτά τότε, όχι πολύ μακριά μας είναι η αλήθεια γιατί τι είναι μια δεκαετία πίσω; Μια δεκαετία μπροστά του όμως βρίσκει, τη δεύτερη επίκαιρη γενιά 3008 στα καλύτερά της. Με γεύση περιπέτειας και ρεσιτάλ φαντασίας σε κάθε τομέα κατάφερε να ανακάμψει την εικόνα της εταιρείας, να κερδίσει δικαίως τον τίτλο του Ευρωπαϊκού COTY το 2017 και να ξεπεράσει τις 750.000 πωλήσεις έως σήμερα ως επιστέγασμα της επιτυχίας του.   

Εμφανισιακά το plug-in Hybrid4 3008, παραμένει 3008 και αν ψάχνεις τρόπους να το αναγνωρίσεις θα πρέπει να εστιάσεις στην παρατηρητικότητα λεπτομερειών. Τα full LED φώτα είναι η μια και στάνταρ κανόνας της έκδοσης, τα διακριτικά λογότυπα η δεύτερη και ίσως η ποιο καθοριστική ανήκει στο αριστερό πορτάκι (που κρύβει πρίζα φόρτισης). Η εμφάνιση όμως δεν αποκαλύπτει τίποτα σε σχέση με αυτό που πραγματικά είναι και το Hybrid4 έρχεται με σεμνότητα να σερβίρει το ταλέντο του. Συνδυάζει την ισχύ 200 ίππων ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 110 ίππων είναι συνδεδεμένος με ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (e-EAT8), ενώ ο δεύτερος 113 ίππων, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, παρέχοντας ελκτική πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Στη πράξη, το σύστημα λειτουργεί είτε σε σειρά είτε παράλληλα, αναλόγως των συνθηκών και η συνδυασμένη ανακοινώσιμη απόδοσή τους, ορίζεται στους 300 ίππους και στα 520 Nm ροπής. Δεδομένα που εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 5,9 sec και τελική ταχύτητα 235 km/h), αν κρίνουμε και από το βάρος που σύμφωνα με τα στοιχεία βρίσκεται σχεδόν στα 1.900 κιλά, μαζί με το βάρος του οδηγού. 

Κάτω από τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh που καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km και ωφελούνται με ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση για να φορτίσουν. Φυσικά υπάρχει και η πιο δραστική φόρτιση μέσω εξωτερικής πηγής και ο χρόνος εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται. Περίπου 7 με 8 ώρες θα χρειαστεί για μια πλήρη φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα, 4 ώρες από φορτιστή 3,7 kW, ενώ κάτι λιγότερο από 2 ώρες χρειάζονται σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW.

Στο εσωτερικό, τα μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό και η πολύ καλή συναρμογή προσφέρουν πολυτελή αίσθηση. Συμβάλει και ο πλούσιος εξοπλισμός αλλά και ο premium διάκοσμος με ένα συνδυασμό δέρματος υφάσματος, ενώ οι παροχές προσφέρουν πλουραλισμό. Κομψή και high tech αισθητική χωρίς φλυαρία, καλοσυναρμολογημένα υλικά και διάκοσμος που πείθει ότι η δουλειά είναι πετυχημένη και άρτια. Φυσικά δεσπόζει το i-Cockpit και η Peugeot το αναπτύσσει ακόμα πιο εντυπωσιακά με οθόνη 12,3’’ με δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, πίσω ή μάλλον πάνω από ένα space τιμόνι, μικρών διαστάσεων και πολυγωνικής λογικής. Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα. Η πληροφόρηση πλαισιώνεται από οθόνη 8’’ στην κορυφή της κονσόλας για πλήρη κάλυψη του infotainment κομματιού, ενώ οι αεροπορικού τύπου διακόπτες ομορφαίνουν την εικόνα. Υβριδικά δεδομένα εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment ή στο κέντρο πληροφοριών του οδηγού πίσω από το τιμόνι, όπου διαπιστώνεις την τροποποιημένη περιοχή του στροφόμετρου για το σκοπό αυτό. Επιπλέον, πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης οδηγού διασφαλίζουν ασφάλεια και άνεση για το υβριδικό SUV της Peugeot. Ο βασικός εξοπλισμός άλλωστε είναι υπερπλήρης για να χαρακτηριστεί πλούσιος σε κάθε τομέα. Τέλος, η καμπίνα διατηρεί την χωροταξική λογική των 3008, με τη θυσία να αφορά τον χώρο για τις αποσκευές όπου πλέον εκπροσωπείται από τα 395 lt.


Καταπίνει τους συμβιβασμούς

Κύριο και θεμελιώδες μέλημα να πρωταγωνιστήσει το ηλεκτρικό μοτέρ κατά την εκκίνηση, η οποία γίνεται ήσυχα, καθαρά και πολιτισμένα. Μπορείς να ξεκινήσεις και να παραμείνεις αμιγώς ηλεκτροκίνητος μέχρι να εξαντληθεί το απόθεμά των μπαταριών κάτι που αρκεί για απόσταση έως 59 km, αν το επιτρέπουν και οι συνθήκες. Αν για παράδειγμα έχεις συχνά τεντωμένο το πόδι στο δεξί πεντάλ ή η διαδρομή σου είναι ανηφορική διαρκείας, μην ελπίζεις σε αυτή την απόσταση.

Συνολικά ο τρόπος που αποδίδεται η ισχύς είναι φιλικός και με γνώμονα το αποτέλεσμα. Τέσσερα είναι τα διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας (Electric, Hybrid, 4WD και Sport). Στο «Electric» mode, το 3008 Hybrid4 όπως είπαμε κινείται αμιγώς με ηλεκτρισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η κίνηση προσφέρεται από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, και το εμπρός ηλεκτρομοτέρ ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αναζητά περισσότερη ισχύ. Στο kickdown, υπάρχει απαίτηση για μέγιστη ισχύ οπότε ενεργοποιείται προσωρινά και ο θερμικός κινητήρας. Η τελική ταχύτητα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση ορίζεται στα 135km/h. Υπάρχει και η επιλογή e-save που διατηρεί, (προφυλάσσει για αργότερα) την αποθηκευμένη ενέργεια, χωρίς να την εξαντλεί με το καλημέρα, ενώ υπάρχουν και δύο βαθμίδες ανάκτησης της ενέργειας πέδησης. Στο «Hybrid» mode εστιάζει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου με τον θερμικό κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες να λειτουργούν μαζί ή εναλλάξ, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και το οδηγική απαίτηση. Στο «4W mode, η τετρακίνηση είναι γεγονός για ταχύτητες έως 135 km/h, δείγμα της ηλεκτροκίνησης στην συμβολή της, ενώ στο «Sport» mode έχουμε επιστράτευση δυνάμεων σε διάταξη full power, τόσο του κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και των ηλεκτροκινητήρων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ασφάλεια
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο
  • Απαλλαγή από Τ.Κ
ξινά
  • Βάρος
  •  Αίσθηση φρένων
  • Τιμή

Εδώ είναι που νιώθεις το μικρομεσαίο SUV να πετάγεται σαν ελατήριο εμπρός στο βίαιο πάτημα του γκαζιού και να υλοποιεί τις επιδόσεις. Πληθωρική επιτάχυνση και σταθερότητα ως οφείλει ένα καλοστημένο C-SUV, με την ανάρτηση να αποδίδει σωστά παρά το έξτρα βάρος. Παραμένει ένας εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης και αποτελεσματικότητας που ακόμα και με τους τροχούς των 18’’, απορροφά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και ταυτόχρονα δεν χάνει την επιμέλεια της οδηγικής απόλαυσης, με την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία να είναι στοιχεία του χαρακτήρα του. Η τεχνητή αίσθηση του πεντάλ των φρένων λόγω ανάκτησης και η ηχητική μετάβαση κυρίως του συνδυασμού κινητήρων, είναι τα σημεία που χαρακτηρίζουν την υβριδική κλάση και εδώ δεν εμφανίζονται ακατέργαστα, αλλά φινιρισμένα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και το επίπεδο θορύβου σχετικά χαμηλό. Μόνο στη σπορ διαμόρφωση η έντασή του γίνεται περισσότερο αισθητή, με το θερμικό κινητήρα να πρωταγωνιστεί για παράδειγμα σε μια δυναμική προσπέραση, που το αυτόματο 8άρι κιβώτιο κάνει  kickdown. Παράλληλα οι καταναλώσεις διατηρούνται σε χαμηλή κλίμακα στο trip computer με ενδείξεις από 4,7 έως 7,6 lt/100 km στις συνθήκες δοκιμής μας.

Θερμικός κινητήρας με ηλεκτρική υποβοήθηση σε διαπραγμάτευση ανάλογα με το mode επιλογής, αποκλειστική δυνατότητα μίνι ηλεκτρικής μετακίνησης αλλά και φόρτιση με πρίζα. Αυτό είναι το ρεζουμέ του 3008 που ναι μεν κοστίζει, αλλά πραγματικά αξίζει.

συμπέρασμα

Δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης, τετρακίνησης ή προγραμμάτων οδήγησης ανάλογα με τις ανάγκες και τη διάθεση. Συνδυασμένη λειτουργία θερμικού και ηλεκτροκινητήρων ή επιλογή προτεραιότητας σε κάποιον από αυτούς. Ευρυχωρία και MPV λύσεις, ολίγον από lifestyle, υπερπροσφορά τεχνολογιών και βέβαια χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, αγκαζέ όμως με επιδόσεις. Ένα μικρομεσαίο SUV που πραγματικά δεν του λείπει τίποτα, καταναλώνει σαν σκούτερ και εισβάλει νόμιμα στον πυρήνα του αστικού κέντρου με το κεφάλι ψηλά. Το αναπόφευκτο αγκάθι παραμένει η τιμή όμως ο πλουραλισμός, οι προδιαγραφές και οι δυνατότητές του δικαιολογούν το υψηλό κόστος κτήσης. Προσφέρει γενναιόδωρα παραπάνω από όσα ζητάει ο υποψήφιος της κατηγορίας και είναι ένα ορόσημο στην plug-in υβριδική σκηνή της εποχής μας.  

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...