ΔΟΚΙΜΗ: Jaguar E-Pace P250 ΑWD Auto

Απόβαση στα compact SUV για την Jaguar, με την E Pace να είναι η πρώτη που επιχειρεί στην μικρή κατηγορία με στόχο να δείξει τα νύχια της στον ανταγωνισμό

  • -
  • -
Ισχύς249 PS
Ροπή365 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,1 sec
Μέση κατανάλωση8,2 lt/100km
Εκπομπές CO2186 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Πρακτικά, τοποθετείται στην κατηγορία των C-Segment SUV και είναι η ποιο προσιτή Jaguar στην γκάμα της.

Η F-Pace ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα στον κόσμο των SUV. Ακόμα και η δογματική Jaguar με την σπορ αριστοκρατία σαν φιλοσοφία στις προτάσεις της, δεν θα μπορούσε να μην βάλει λίγο νερό στο κρασί της. Αν ήθελε κέρδος έπρεπε να ακολουθήσει το τρένο της επιθυμίας, την τάση της εποχής και τη φρενήρη άνοδο των SUV με βάση τις πωλήσεις σε mainstream και ανερχόμενες αγορές. Ήρθε λοιπόν και αποδείχτηκε λίρα εκατό για τους Βρετανούς που ανακάλυψαν ότι τα ταμεία δεν γεμίζουν με εμμονές, αλλά με προσαρμογή στην πραγματικότητα. Γλυκάθηκαν και σκέφτηκαν, why not! Γιατί όχι λοιπόν και μια μικρότερη, εμφανώς πιο γήινη και με την ταμπέλα της προσιτής Jaguar στην πλούσια γκάμα της; Και κάπως έτσι …γεννήθηκε η E-Pace.


γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και δυναμικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τετρακίνηση
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Κατανάλωση

 

Γάτα τετραπέταλη!

Αν και η βασική έκδοση της είναι δικίνητη, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια τετρακίνητη Jaguar με 2λιτρο turbo Ingenium κινητήρα βενζίνης 249 ίππων. Αυτομάτως ο συνδυασμός αποκτά μια πικάντικη εκρηκτικότητα με βάση τις προδιαγραφές. Δεν είναι όμως μόνο η τετρακίνηση και η δύναμη που κρύβει πίσω από τη μάσκα με σήμα τον ιπτάμενο γατόπαρδο, αλλά το σύνολο που σε προσελκύει. Οπτικά κάνει αισθητή τη παρουσία της χωρίς φιοριτούρες και προκλητικές λεπτομέρειες που στοχεύουν στον εύκολο εντυπωσιασμό. Η συγκρατημένη αισθητική παραμένει όμως κομψή και μυώδης με μια σπορ αύρα και την αριστοκρατική αυτοπεποίθηση της κυριαρχίας. Η κυψελωτή μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στους προφυλακτήρες συνδυάζονται με τη σεμνή κομψότητα των φωτιστικών σωμάτων και κάνουν σαφές το δυναμισμό που κρύβει το compact SUV της Jaguar. Εμφανώς πληθωρικότερο εμπρός σε σχεδίαση διαφοροποιεί την θέση του προς τα πίσω, χαμηλώνοντας την οροφή με κουπέ λογική και αποκτά ένα ρευστότερο, άκρως ελκυστικό σχήμα που βάζει την υπογραφή του με στενό παρμπρίζ λεπτά φωτά και ανασηκωμένους ώμους πάνω από τους θολούς. Η διακριτική πτέρυγα πάνω και οι διπλές απολήξεις ανάμεσα από την ποδιά-διαχύτη βάζουν την τελική σπορ πινελιά.

Στον εσωτερικό της κόσμο εισπράττεις μια δημιουργική απλότητα χωρίς φλυαρίες και ένας αέρα πολυτέλειας, με σωστή φινέτσα. Δέρμα σε καθίσματα και τριγύρω επενδύσεις προσθέτουν στην premium αισθητική, χωρίς φυσικά να είναι όλα υπεράνω κριτικής. Τα σκληρά πλαστικά για παράδειγμα κάνουν την εμφάνισή τους στη βάση της κονσόλας και στα χαμηλότερα σημεία του εσωτερικού, όμως ποιοτικά στο σύνολο η εικόνα είναι δεμένη και άρτια. Η εργονομία των διακοπτών είναι σωστή και η 10άρα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, άμεση στις εντολές που δέχεται όταν αναζητάς από αυτήν πλοήγηση, ψυχαγωγία και ενημέρωση. Σε συνδυασμό με την ψηφιακή απεικόνιση στον πίνακα οργάνων η πληροφόρηση σερβίρεται με σύγχρονο τρόπο, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού παραμένει αριστοκρατικό και γενναιόδωρο, τόσο σε επίπεδο ανέσεων, αλλά και όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που φορτώνουν την ασφάλεια. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι δεν θα αφήσουν παράπονα για τη θέση οδήγησης που θα βολέψει όλα τα αναστήματα. Οι χώροι είναι καλοί μπροστά όμως για τους επιβάτες πίσω υπάρχει η γνωστή θυσία στο βωμό της σχεδίασης. Λίγο το τούνελ της μετάδοσης, λίγο η οροφή που κατηφορίζει προς τα πίσω, περιορίζουν ζωτικά σημεία χώρου που γίνονται αντιληπτά κυρίως με μεσαίο επιβάτη στο κάθισμα. Τα 577 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ τουλάχιστον χωράνε αποσκευές για όλους, στην ενδεχόμενη εκδρομή που θα καλύψει όλες τις θέσεις που δηλώνει η άδεια κυκλοφορίας.



 

Ο παπουτσωμένος γάτος

Τα δεδομένα για την έκδοση P250 AWD, μιλούν για έναν δίλιτρο 4κυλινδρο βενζινοκινητήρα, twin-scroll turbo της σειράς Ingenium, που αποδίδει 249 ίππους και 365 Nm ροπή που είναι διαθέσιμα στο εύρος από τις 1.200 rpm έως τις 4.500 rpm. Συνδυάζεται με το 9άρι αυτόματο κατασκευής ZF, το οποίο χωρίς να είναι ότι ταχύτερο μπορείς να συναντήσεις στην πιάτσα διατηρεί μια σαφή εικόνα λειτουργίας με εύστοχες και απαλές αλλαγές ανάλογα με τη χρήση και το πρόγραμμα (Normal, Dynamic, Eco, Rain/Ice/Snow) που έχεις επιλέξει στο mode οδήγησης. Παρα το υψηλό βάρος που ξεπερνά τα 1.900 κιλά με καύσιμα και οδηγό, οι επιδόσεις είναι κολακευτικές και εύκολες. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 7,1’’ και η τελική ταχύτητα πατάει με ευκολία στον αριθμό 230 km/h, ενώ διατηρεί τις υψηλές ταχύτητες ταξιδίου με ευθυβολία, ποιοτική κύλιση και ηχομόνωση. Εδώ είναι και ο μόνος τρόπος να πέσει η κατανάλωση σε φυσιολογικά νούμερα, κοντά στα 10 - 12 lt/100 km, αν διατηρείς την ταχύτητα ταξιδίου στις γήινες ταχύτητες των 120-150 km/h. Διαφορετικά αν επιμένεις να τεντώνεις το πόδι σου στην μοκέτα και αναζητάς το kick down το διψήφιο νούμερο φλερτάρει με τον αριθμό είκοσι. Για τιμές χαμηλότερες των 10 lt/100 km αναζητά επίπεδη διαδρομή και γνώσεις οικονομικής οδήγησης για να δεις έπειτα από υπομονή κάτι παραπάνω από 7.5 lt/100 km.

Το βάρος δεν κρύβεται όταν αρχίσει η επίθεση στο επαρχιακό στροφιλίκι. Με τη θέση Normal στο Mode οδήγησης νιώθεις το τιμόνι ελαφρύ και χωρίς την πληροφόρηση που θα ήθελες, ενώ οι κλίσεις της ανάρτησης κάνουν το αυτοκίνητο να στρίβει σε δύο δόσεις. Πρώτα θα ακούσει το μπροστινό και στη συνέχεια θα ακολουθήσει το πίσω, κάτι που συνολικά επιβάλει σύνεση ρυθμού ή να περάσεις στο Dynamic. Τότε το τιμόνι αποκτά βάρος και καλύτερη αίσθηση, η ανάρτηση ελέγχει καλύτερα το αμάξωμα και νιώθεις ότι οδηγείς ένα στιβαρό σύνολο για να απολαύσεις οδήγηση. Η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ισορροπεί σωστά τις αντιδράσεις αλλά και την άνεση πάνω από κακοτεχνίες. Με τετρακίνηση τύπου Haldex από την Land Rover, με την οποία έχουν δεσμούς, μοιράζει ανάλογα με τις ανάγκες τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών και η πρόσφυση δεν αποτελεί πρόβλημα στην E-Pace. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 204 mm εξασφαλίζουν ότι μαζί με την τετρακίνηση η E-Pace θα ανταπεξέλθει στην περιπέτεια πέρα από την άσφαλτο. Αν και περισσότερο είναι στοιχεία που υπάρχουν για την περίπτωση που προκύψει ξαφνικά μια δυσκολία, παρά για οικειοθελή σκοπό του ιδιοκτήτη της. Εν τέλει, η αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact premium SUV, αποκτά μια ενδιαφέρουσα ενναλακτική, με εξασφαλισμένο πρεστίζ και αέρα δυναμισμού και αποτελεσματικότητας.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Αν ψάχνεις τσαχπινιά αιλουροειδούς σε κομπακτ (C-Segment) SUV εκτέλεση, η E-Pace είναι εδώ και γρυλίζει ανάμεσα στα πόδια σου. Σου υπενθυμίζει ότι η διαφορετικότητα ανάμεσα σε συνηθισμένες luxury επιλογές είναι παρούσα χωρίς να απογειώνει το budget. Με την Jaguar να ζει τη χρυσή της περίοδο ως εταιρεία την τελευταία πενταετία και να διαθέτει την πιο πλούσια γκάμα στην ιστορία της, εισβάλει στην εποχή των SUV με επιλογές. Η E-Pace εκτός των άλλων είναι η πιο προσιτή εισαγωγή στην υπόθεση ιαγουάρος και έχει τον τρόπο της να σε πείσει ότι το αξίζει. Κομψός δυναμισμός χωρίς να προκαλεί, επιδόσεις και ποιοτική συμπεριφορά, αξιοπρεπείς χώροι και premium ανέσεις, τεχνολογίες και την υποψία περιπέτειας που οφείλει να εκπέμπει ένα SUV της σύγχρονης εποχής. Η απάντηση των Βρετανών στο γερμανικό κυρίως κατεστημένο είναι εδώ.   

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για αυτοκίνητο της χρονιάς;

  • Alpine A110
  • Citroen C5 Aircross
  • Ford Focus
  • Jaguar I-Pace
  • Kia Ceed
  • Mercedes-Benz A-Class
  • Peugeot 508
63
GOCAR Magazine #63

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...