ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic 1.6 i-DTEC Diesel

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Civic μπαίνει σφήνα στις βενζινοκίνητες των 1,0 και 1,5 λίτρων, τόσο οικονομοτεχνικά όσο και σε ελκυστικότητα

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2117 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η νέα diesel έκδοση των 1,6 λίτρων προστίθεται δίπλα στις βενζινοκίνητες 1.0 και 1.5 VTEC TURBO, ολοκληρώνοντας τη γκάμα του ιαπωνικού 5θυρου οικογενειακού μοντέλου.

Δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε που, στη χώρα μας, η χρήση των λέξεων “Civic” και “Diesel” στην ίδια πρόταση απέκτησε νόημα. Η άφιξη του ολοκαίνουριου 1.6 i-DTEC το 2013, που διαδέχτηκε σταδιακά τον εκτός ελληνικής πραγματικότητας 2.2 diesel, έφερε νέα πνοή στο ιαπωνικό μικρομεσαίο. Η νέα, 10η γενιά Civic ωστόσο ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης VTEC TURBO, με τον αναβαθμισμένο 1.600άρη diesel να ακολουθεί σχεδόν ένα χρόνο μετά. Ήρθε όμως, και τον δοκιμάζουμε.

Η απόδοση παραμένει ίδια, με 120 ίππους στις 4.000 rpm και 300 Nm ροπής στις 2.000 rpm, οι αλλαγές όμως είναι πολλές και στόχο είχαν κυρίως τη μείωση των εκπομπών ρύπων NOx και την πιο πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία. Έτσι, ο νέος 1.6 i-DTEC έχει μεταξύ άλλων κυλινδροκεφαλή και μπλοκ από αλουμίνιο, έμβολα από σφυρήλατο ατσάλι, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, βελτιωμένη ψύξη και αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (1.800 bar). Τέλος, η ειδική επεξεργασία «super plateau honing» της Honda, με δύο στάδια λείανσης αντί ενός, εξασφαλίζει μειωμένες τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους και μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο.



Στην πράξη ο 1.6 i-DTEC συνεργάζεται με ένα άψογο 6άρι κιβώτιο και εντυπωσιάζει παντού. Τραβάει από πολύ χαμηλά, έχει νεύρο σε όλη την κλίμακα των στροφών και κινεί απίστευτα σβέλτα το Civic, με τρόπο που αρμόζει στο δυναμικό του χαρακτήρα. Τα επίσημα νούμερα κάνουν λόγο για 0-100 km/h σε 10 sec, ωστόσο το πετρελαιοκίνητο χάτσμπακ δείχνει ακόμη πιο γρήγορο! Παράλληλα, ο diesel της Honda διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία και μόνο στο σανίδωμα ακούγεται η χαρακτηριστική χροιά των diesel. Και όλα αυτά, με την μέση κατανάλωση που εύκολα πέφτει κάτω από τα 6,0 lt/100 km πλησιάζοντας αρκετά την εργοστασιακή τιμή των 4,5 lt/100 km (νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP).

Ο 1.600άρης diesel όχι μόνο δεν μετριάζει, αλλά υποστηρίζει με σθένος το σπορ DNA του Civic, το οποίο ξεδιπλώνεται είτε κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο είτε βρεθείς σε επαρχιακό με λαχταριστές στροφές. Εκεί απολαμβάνεις τον άριστο έλεγχο του αμαξώματος και τις άμεσες αντιδράσεις στις εντολές σου. Κρατάς στα χέρια σου ένα ηλεκτρικά υποβοηθούμενο γρήγορο τιμόνι με σωστή αίσθηση και απλά επιλέγεις σωστές γραμμές, αφήνοντας το Honda να διαγράφει την προεπιλεγμένη πορεία με απίστευτη πρόσφυση, ευελιξία αλλά και αίσθημα ασφάλειας. Η συμμετοχική ουρά πακέτο με τη στιβαρότητα του πλαισίου σου εμπνέουν εμπιστοσύνη ώστε να εκμεταλλευτείς την γεμάτη απόδοση του κινητήρα και να οδηγείς σε ρυθμό hot hatch, έχοντας σύμμαχους τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα και τα ηλεκτρονικά, που καραδοκούν αλλά σπάνια χρειάζεται να επέμβουν.



Οι θετικές εντυπώσεις ολοκληρώνονται με υψηλού επιπέδου άνεση και ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ψαγμένη ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), στοιχεία που σε προκαλούν να ταξιδεύεις non-stop.

Αισθητικά, το πετρελαιοκίνητο Civic δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα της γκάμας – προφανώς δεν αναφερόμαστε στο Type R. Με μήκος 4.518 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.434 mm έχει σπορτίφ αναλογίες και επιθετική σιλουέτα, ενώ παράλληλα προσφέρει μεγάλους χώρους στην καμπίνα για πέντε ενήλικους επιβάτες. Αλλά και ο χώρος αποσκευών διαπρέπει με το μεγάλο του άνοιγμα και τη χωρητικότητα των 478 lt, που με την ανάκληση του διαιρούμενου 60/40 πίσω καθίσματος εκτινάσσεται στα 1.267 lt. Από το εσωτερικό δεν λείπουν ούτε οι πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων. Ειδικά στην κονσόλα δαπέδου, κάτω από το υποβραχιόνιο, υπάρχει απίστευτα μεγάλος χώρος και συρόμενες/ αφαιρούμενες ποτηροθήκες!



γλυκά
  • Σπορ φιλοσοφία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Το Honda Connect απαιτεί εξοικείωση

Προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και απολαμβάνει μια hi-tech εικόνα, με ψηφιακά όργανα σε αναλογική απεικόνιση πίσω από το τιμόνι και την οθόνη αφής 7’’ του Honda Connect στο κέντρο του ταμπλό που φροντίζει για ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Αν και βελτιωμένο σε λειτουργία πάντως, το infotainment της Honda απαιτεί χρόνο εξοικείωσης στην περιήγηση του μενού.

Από την άλλη, κανένα παράπονο δεν υπάρχει σε εξοπλισμό που στην έκδοση Comfort διαθέτει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 16’’, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA (το ESP της Honda), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HAS), Honda CONNECT με οθόνη αφής 7’’ και Garmin Navigation και το πακέτο ασφάλειας Honda Sensing με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίηση οδηγού για μετωπική σύγκρουση, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδική κυκλοφορίας, ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας (χωρίς φλας), υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας με τη βοήθεια κάμερας που είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ και προσαρμοζόμενο Cruise Control το οποίο συμμορφώνεται με τα όρια κυκλοφορίας διαβάζοντας τα σήματα στο δρόμο.

συμπέρασμα

Ο ανανεωμένος 1.6 diesel, εκτός από οικονομία προσφέρει στο Civic απόδοση και επιδόσεις που υποστηρίζουν τον σπορ του χαρακτήρα. Φυσικά διατηρούνται τα στοιχεία που υμνούν την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, ενώ το τεχνολογικό οπλοστάσιο σε επίπεδο ασφάλειας, ανέσεων και ψυχαγωγίας παραμένει σύγχρονο και επίκαιρο για τα μικρομεσαία δεδομένα. Ένα εξαιρετικό σε όλους τους τομείς οικογενειακό χάτσμπακ που σε πείθει να αντισταθείς στη μόδα των SUV.


VIDEOS

Honda Civic 2017 hatchback

GOCAR TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Evolution of the Honda Civic Hatch

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...