ΔΟΚΙΜΗ: Honda Civic Type R

Το TOP GUN της Honda προσφέρει περισσότερη δύναμη, απίστευτο κράτημα και πιο πολιτισμένο χαρακτήρα, αλλά πάνω απ' όλα ανόθευτη, αστείρευτη, μοναδική οδηγική απόλαυση

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www3gocar/public_html/includes/plugins/smarty/function.ice_fix_links.php on line 159
με μια ματιά

Το πέμπτο Type R στην ιστορία του Civic ανεβαίνει σε ισχύ στους 320 ίππους αλλά επιμένει στην κίνηση εμπρός και στο χειροκίνητο κιβώτιο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα Type R πρωταγωνιστεί στην πιάτσα των σπορ προσθιοκίνητων. Το Integra της δεκαετίας του ’90 δίδαξε τον τρόπο που 200 ίπποι μπορούν να μπουν στην άσφαλτο από τους εμπρός μόνο τροχούς, αλλά και να προσφέρουν κορυφαία οδηγική απόλαυση. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκαν και τα Accord και Civic που ακολούθησαν στη γκάμα Type R, για να φτάσουμε στο σημερινό, πέμπτο CTR.

Από την όψη του και μόνο καταλαβαίνεις ότι δεν αστειεύεται. Με επιθετική - στα όρια του κραυγαλέου - εμφάνιση, περισσότερη δύναμη από τον προκάτοχό του και πολύ ψαγμένη ανάρτηση, το νέο Civic Type R δεν κυνηγά απλώς στον τίτλο του καλύτερου προσθιοκίνητου σπορ χάτσμπακ. Αυτόν τον έχει ήδη στο τσεπάκι του με διαπιστευτήριο τον ταχύτερο χρόνο στην πράσινη κόλαση του Nurburgring. Το νέο CTR στοχεύει πολύ ψηλότερα: στην κορυφή των hot hatch, κόντρα στον τετρακίνητο ανταγωνισμό των Ford Focus RS, Mercedes-AMG 45 και VW Golf R.



Παρά το πολεμικό του λουκ και τις σπορ περγαμηνές του, το νέο Civic Type R κρύβει πολιτισμό μέσα του, όντας ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο, εύκολο στην καθημερινότητα και ευρύχωρο για μια οικογένεια. Ωστόσο, στο δρόμο είναι που ξεδιπλώνει τις αρετές του και σε αφήνει άφωνο με τις ικανότητές του. Η προσοχή που έδωσαν οι Ιάπωνες στην παραμικρή λεπτομέρεια δεν είναι απλώς μερικές αράδες στο press kit του μοντέλου. Είναι κάτι που νιώθεις οδηγώντας το, σε κάθε του πτυχή, σε κάθε σου διαδρομή. Κουμπώνεις γάντι στο χαμηλά τοποθετημένο μπάκετ της Recaro με την εκπληκτική πλευρική στήριξη. Εκτιμάς με το καλημέρα το μεστό τράβηγμα του 2λιτρου VTEC TURBO από χαμηλά και τα 10 επιπλέον άλογα λίγο πριν τον κόφτη των 7.000 rpm. Σανιδώνεις το γκάζι και ανεβάζει λυσσασμένα. Ανατριχιάζεις με τον πολεμικό ήχο που ξεκινά από τα σωθικά του μοτέρ και ενισχύεται από την κεντρική απόληξη της τρίμπουκης εξάτμισης.



Ενθουσιάζεσαι με την ακρίβεια και την αμεσότητα του τιμονιού, αλλά και με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση που προσφέρει απόλυτο έλεγχο στην οδήγηση, απόρροια τόσο των εμπρός γονάτων διπλού άξονα όσο και της νέας πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Μαγεύεσαι από την λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού που τιθασεύει “αθόρυβα” 320 ίππους και 400 Nm ροπής, ακόμη κι αν επιτεθείς άγαρμπα σε κλειστό στροφιλίκι. Ακούς τα χαμηλοπρόφιλα Continental 245/30 R20 να βυζαίνουν στην άσφαλτο και να εξασφαλίζουν απίστευτη πρόσφυση, ελκτική και πλευρική. Εκστασιάζεσαι με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που όμοιό του σε αίσθηση και ακρίβεια μόνο σε Honda S2000 συναντάς, και εκπλήσσεσαι ευχάριστα με την ξερογκαζιά που συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές του VTEC στα κατεβάσματα.



γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Οδηγική αίσθηση
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Κιβώτιο
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Χώροι
ξινά
  • Το χειρόφρενο έγινε ηλεκτρονικό

Αισθάνεσαι στα πολλά km/h την τεράστια πίσω φτερούγα να συμβάλλει στο βίδωμα της ουράς στην άσφαλτο και δοξάζεις τα θεϊκά φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες τις Brembo εμπρός που γονατίζουν το Civic σε κάθε δυνατό φρενάρισμα, συνεχόμενα και ακούραστα. Και τέλος, σέβεσαι τους Ιάπωνες τεχνικούς που διατήρησαν τη μηχανική τελειότητα και σε αυτό το Honda που, όσο κι αν το έχεις ταλαιπωρήσει, όσο κι αν το έχεις βασανίσει, όταν αποφασίσεις επιτέλους να σταματήσεις, λίγο πριν το σβήσεις, ακούς το μοτέρ να γουργουρίζει ήσυχα, βελούδινα, λες και μόλις πήρε μπρος.

Είναι απίστευτο πως το νέο Type R φρενάρει, στρίβει και επιταχύνει. Όλα πάνω του συνεργάζονται τόσο αρμονικά που νιώθεις σα να έχεις κάνει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Σου εμπνέει αστείρευτη εμπιστοσύνη εκτελώντας επακριβώς κάθε σου εντολή. Σε γεμίζει αυτοπεποίθηση να ορμήξεις, να φρενάρεις αργότερα μέσα στη στροφή και να σανιδώσεις το γκάζι νωρίτερα στην έξοδο. Και όλα αυτά δίχως δράματα. Χωρίς να παλεύεις με το τιμόνι ή να έχεις τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν συνεχώς και να σου κόβουν ρυθμό και ευχαρίστηση. Λες και δεν υπάρχουν!



Το Honda τα κάνει όλα να φαίνονται εύκολα, αλλάζοντας πορεία σαν να κινείται πάνω σε ράγες. Μόνο σε πολύ γλιστερή διαδρομή θα νιώσεις το μπροστινό να ψάχνεται ελαφρώς, αλλά όχι σε σημείο που να σε προβληματίσει. Αυτό που θα σε προβληματίσει, είναι η μανία του κινητήρα για σούπερ αμόλυβδη. Και πάλι όμως, τα 8,6 lt/100 km που είδαμε οδηγώντας χαλαρά, είναι εντυπωσιακό νούμερο για αυτοκίνητο του είδους!

Είναι βλέπεις και η απόδοση του 2.0 VTEC TURBO που δεν σε αφήνει να αγιάσεις. Ανεβοκατεβάζει στροφές ταχύτατα, έχει άμεση απόκρισή από χαμηλά και γεμάτη απόδοση σε όλη την κλίμακα των στροφών, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις. Οι λάτρεις των αριθμών, σημειώστε: 0-100 km/h σε 5,7 sec και τελική ταχύτητα 272 km/h.



Υπάρχει βέβαια και μπόλικη τεχνολογία που συνδράμει τον οδηγό, με σημαντικότερη τα τρία προγράμματα που προσαρμόζουν ανάρτηση, απόκριση κινητήρα και υποβοήθηση τιμονιού στις συνθήκες και το στυλ οδήγησης. Στο Comfort mode όλα γίνονται πιο ήπια και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Adaptive Damper System) στρογγυλεύουν τις ανωμαλίες προσφέροντας ποιοτική κύλιση για τα δεδομένα των hot hatch. Στο Sport mode η ανάρτηση σφίγγει, το τιμόνι γίνεται αμεσότερο και το μοτέρ αποκτά περισσότερο νεύρο. Στο +R mode όμως ξεδιπλώνεται ο καταιγιστικός χαρακτήρας του Type R και σε παρασύρει στο αγωνιστικό του τέμπο. Η ανάρτηση σκληραίνει αισθητά, το μοτέρ αγριεύει κι άλλο και η αίσθηση από το μπροστινό γίνεται πιο στακάτη, πιο άμεση. Η ουρά είναι κατά βάση ακλόνητη και μόνο αν το επιδιώξεις με τα φρένα θα ανοίξει ελάχιστα την τροχιά της, περισσότερο για να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση πριν τη στροφή παρά για να διασκεδάσεις με ανάποδο τιμόνι. Κρίμα που το χειρόφρενο έγινε ηλεκτρονικό και δεν μπορείς να την ξεκολλήσεις για ακόμη καλύτερο έλεγχο σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις. Ευτυχώς κατά τα άλλα, για να έχουμε να γράψουμε και κάτι αρνητικό!

συμπέρασμα

Το νέο Civic Type R είναι πολεμικό σε εμφάνιση και χαρακτήρα, ψαγμένο στην παραμικρή λεπτομέρεια και θες να το οδηγείς συνέχεια και για πάντα. Όσο απόλυτο θες για σπορ οδήγηση σε επαρχιακές διαδρομές ή σε πίστες, αλλά και αρκετά πολιτισμένο για καθημερινή χρήση και ταξίδια. Με εξαίρεση το Ford Focus RS, δεν υπάρχει αντίπαλος που να μπορεί να σταθεί δίπλα του, στην κορυφή των hot hatch.



ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


  • Honda Civic Type R 2017
    CATEGORYHonda Civic Type R 2017
  • Honda Civic Type R Red and White
    CATEGORYHonda Civic Type R Red and White
  • Honda Civic Type R aerodynamics and power
    CATEGORYHonda Civic Type R aerodynamics and power
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine53

GOCAR Magazine #53

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID