ΔΟΚΙΜΗ:Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi

Η Hyundai σερβίρει δημιουργική σχεδίαση με ένα κομψό 5θυρο κουπέ που εκπέμπει γοητεία στην μικρομεσαία κατηγορία.

  • - views
  • - comments
Ισχύς120 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το τρίτο μέλος της οικογένειας i30 μετα τα Hatchback και Tourer έρχεται στην 3η γενιά i30, με το συνοδευτικό Fastback να σηματοδοτεί την είσοδο στα ελκυστικά 5θυρα κουπέ.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού

Η γκάμα του i30 αποκτά νέο μέλος με ονοματεπώνυμο και ελκυστικό κορμί. To Fastback εκπροσωπεί την κατηγορία των 5θυρων κουπέ, που ποντάρει πολλά στη σχεδίαση και συμπληρώνει την γκάμα κλάσης C για τους Κορεάτες με τον πληρέστερο τρόπο. Η αρχή έγινε με το 5θυρο hatchback, ένα mainstream μικρομεσαίο, πλάι του η Tourer έκδοση με station wagon εκπροσώπηση για τους ρεαλιστές που αναγνωρίζουν τα πρακτικά προτερήματα, ενώ η σχεδιαστική δημιουργικότητα της Hyundai βρίσκει εφαρμογή σε ένα κεφάλαιο που κάνεις από τους κατασκευαστές που απευθύνονται σε ευρύ κοινό δεν τόλμησε. Η Hyundai τους προλαβαίνει! 

Το ανοιχτό κεφάλαιο i30

Κύριο μέλημα για την Hyundai ήταν η δημιουργία μιας δυναμικής 3ης γενιάς που εκτός της εμφάνισης θα εξαργύρωνε και σε ανάλογη συμπεριφορά. Εικόνα και αποτέλεσμα ήταν το ζητούμενο που αν κρίνουμε και από την πετυχημένη παρουσία στο WRC, έκριναν ότι είναι η κατάλληλη εποχή να μην περιχαρακωθούν στα τετριμμένα. Κάπως έτσι φρόντισε τους ανήσυχους και γρήγορους, ώστε το 5θυρο hatchback να αποκτήσει την έκδοση Ν και Ν Performance που αρματώνεται με ένα τσούρμο άλογα (έως 275) και αντίστοιχη διάθεση για καυτές επιδόσεις σε στριφογυριστό τερέν. Και φυσικά οι Κορεάτες δεν σταματούν εδώ, αλλά απλώνουν ακόμα περισσότερο την γκάμα του i30 με το νέο Fastback που ουσιαστικά προσφέρει ένα ελκυστικό αμάξωμα σε σπορ 5θυρη κουπέ εκτέλεση και ανάλογη αρτιότητα δυναμισμού στην συμπεριφορά του. Στοιχεία που αν μέχρι πρότινος έψαχνες κάτι αντίστοιχο έπρεπε να κοιτάζεις ψηλά σε ακριβότερες κατηγορίες.

Τώρα όμως η Hyundai κάνει το πρώτο βήμα και εισάγει στην μικρομεσαία κατηγορία τη λογική της σχεδίασης ενός δυναμικού αμαξώματος που βασίζεται σε κουπέ στοιχεία. Βασισμένο στην πλατφόρμα του i30, το Fastback προσφέρει μια κεκλιμένη γραμμή στην οροφή του, που το χαμηλώνει κατά 25 mm, σε σχέση με το hatchback, ενώ μακραίνει το αμάξωμα κατά 115 mm. Διατηρεί ένα κομψό και δυναμικό προφίλ που δυσκολεύεσαι να διακρίνεις το δυνατό σημείο της σχεδίασης. Από όποια πλευρά και αν το δεις διαπιστώνεις κομψές, σπορ γραμμές που υπόσχονται γοητεία και ξεχωριστό στιλ, ενώ σαφώς την παράσταση κλέβει το τελείωμα της οροφής με την διακριτική αεροτομή που ενσωματώνει η πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πολυγωνικά φώτα που τρέχουν και στο πλάι του αμαξώματος. Τα LED φώτα ημέρας και η φιμέ απόχρωση στους προβολείς τονίζουν τον δυναμισμό στην εμπρός όψη που διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με το hatchback αδέρφι του και εστιάζεται κυρίως στις γρίλιες της μάσκας. Ταυτόχρονα το μακρύ καπό ισορροπεί με τις στενότερες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες και κάνει το Fastback μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο, αλλά και στην λεπτομέρεια.



Σε συνέχεια της εντυπωσιακής εξωτερικής εμφάνισης, το εσωτερικό διατηρεί τον μοντέρνο σχεδιασμό που γνωρίσαμε στην αρχική έκδοση του i30, με την αισθητική, την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση να βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Μαλακά πλαστικά τρέχουν στο πάνω τμήμα του ταμπλό, τα οποία σκληραίνουν όσο κατηφορίζεις το χέρι σου, αλλά το φινίρισμά τους δεν δημιουργεί δυσαρέσκεια. Πλήρες ανέσεων και σύγχρονων τεχνολογιών το Fastback διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, που όσον αφορά το οπλοστάσιο ασφαλείας, περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο ρεπερτόριο συστημάτων (Advanced Smart Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist and Lane Keeping Assist). Μια προαιρετική οθόνη αφής 8’’ για το νέας γενιάς σύστημα πλοήγησης, περιλαμβάνει λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto και φροντίζει για τις υπηρεσίες infotainment. Ο ποιοτικός διάκοσμος, οι γενναιόδωροι χώροι για μικροαντικείμενα και η ευρύχωρη καμπίνα, συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους 4 επιβάτες και επικουρικά για τον 5ο , ενώ ενήλικοι υψηλού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, τόσο στο χώρο για το κεφάλι όσο και στα γόνατα. Επιπροσθέτως ο χώρος για τις αποσκευές των 450 lt καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων απογειώνει τον χώρο φόρτωσης στα 1.351 lt.

Στιβαρότερο πάτημα και απόδοση

Πίσω από το τιμόνι του Fastback αντιλαμβάνεσαι ότι η θέση οδήγησης δεν θα είναι γρίφος ανεξάρτητα από το ανάστημα σου. Πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ η συνολική αίσθηση από χειριστήρια χαρακτηρίζεται από φιλικότητα και εργονομία. Ο μικρός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.000άρης (T-GDi της οικογένειας KAPPA), μόνο μικρός δεν αποδεικνύεται για τα σχεδόν 1.400 κιλά που καλείται να μεταφέρει. Με άμεσο ψεκασμό είναι αυτός που αναλαμβάνει να σε κερδίσει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του από την στιγμή που πατήσεις το δεξί πόδι στο πεντάλ. Ελαφρύς, χωρίς να επιβαρύνει το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου συμβάλει και στην ανάλαφρη συμπεριφορά του συνόλου. Αν ζητάει κάτι είναι να είσαι μέσα στη ροπή του, εύκολο βέβαια γιατί από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., τα 171 Nm είναι διαθέσιμα. Με 120 ίππους είναι πάντα πρόθυμος να προσφέρει την απόδοση που χρειάζεσαι όταν του ζητήσεις να εκφραστεί με ζωηρή επιτάχυνση.

Οι σχέσεις στο καλό σε αίσθηση 6αρι κιβώτιο δεν έχουν απόσταση, χωρίς να το χαρακτηρίζεις κοντό και συνεργάζονται εύστοχα με το γραμμικό και εύστροφο μοτέρ ώστε να επιβεβαιώνει τις τιμές επιδόσεων. Επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 11,5’’ και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 188 km/h, ενώ αν και τα επίσημα στοιχεία για την μέση κατανάλωση αναφέρουν 5,2 lt/100 km, στην πράξη θα δεις ενάμισι λίτρο παραπάνω σε οικονομικό τέμπο. Δεν είναι άσχημα αν συνυπολογίσει κανείς ότι δεν χρειάζεται να είσαι γκουρού της οικονομίας για να κινείσαι καθημερινά πριν καν δεις ενδείξεις που ξεκινούν από τον αριθμό 7 στο trip computer. Αν αφήσεις το πόδι σου πιο αλέγκρο στο γκάζι θα πλησιάσεις τα 8 lt/100 km, θα είσαι όμως σβέλτος εκμεταλλευόμενος την ροπή. Αν πάλι θέλεις να παίρνεις το μέγιστο των επιδόσεων τότε πλησιάζεις σε διψήφιο νούμερο. Επί της ουσίας ταξιδεύεις με ποιοτικό επίπεδο κύλισης και ηχομόνωσης που κάνουν ευχάριστη την παραμονή για μεγάλες αποστάσεις και οι καταναλώσεις ακολουθούν τον κανόνα των υπερτροφοδοτούμενων 3κύλινδρων του λίτρου. Ανεπαίσθητα χαμηλότερο (5 mm), αλλά σημαντικά πιο στιβαρό στην ανάρτηση (15%), το i30 Fastback δικαιολογεί την δυναμική του εικόνα με αντίστοιχη αίσθηση στην οδήγηση και ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα.



Η στιβαρή κατασκευή, συνδυασμός ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και πλαισίου, καταφέρνει να δημιουργεί προϋποθέσεις στον οδηγό να απολαύσει γρήγορη οδήγηση, χωρίς ιδιοτροπίες στη συμπεριφορά. Το γενναιόδωρο μεταξόνιο (2.650 mm) προσφέρει την ευθυβολία που χρειάζεσαι στις υψηλές ταχύτητες και το γενικότερο στήσιμο την αποτελεσματικότητα και σαφήνεια στους δρόμους με στροφές. Ακόμα και αν η αίσθηση από το τιμόνι δεν πλησιάζει την ιδανική, καταφέρνει να μεταφέρει ποιοτικές πληροφορίες και εκτελεί σωστά τις εντολές του οδηγού. Στρίβει ουδέτερα χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις, δεν χανει μέτρα από το πάτημα που έχει στο μυαλό του και ακόμα και στην υπερβολή η ουρά δεν θα ξαφνιάσει. Θα σε "κεράσει" γενικά με προοδευτικές αντιδράσεις είτε σε επίπεδο υποστροφής είτε αν προσπαθήσεις να διώξεις την ουρά, άλλωστε ακόμα και αν έχεις απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, αυτά δεν αφήνουν τις γωνίες να επεκταθούν. Θετικές και οι εντυπώσεις από τα φρένα που δεν έχασαν την απόδοσή τους στον επιθετικό ρυθμό που μπορεί να υποστηρίξει το Fastback. Συνολικά η Hyundai επενδύει στην λογική των 5θυρων κουπέ, εκλαϊκεύοντας την ευκαιρία να αποκτήσει κανείς ένα γοητευτικό μικρομεσαίο με σπορ γραμμές, χωρίς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ταυτόχρονα με την γοητεία της εμφάνισης προσφέρει ευρυχωρία, τεχνολογία και δυναμικά χαρακτηριστικά που υποστηρίζουν την σχεδίαση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



συμπέρασμα

Τρίτη εκδοχή αμαξώματος για το i30 με το Fastback να αποτελεί την κομψή εκδοχή με 5θυρο κουπέ σχεδιασμό και ανάλογα δυναμικό τρόπο έκφρασης στην συμπεριφορά του. Αν σαν hatchback κερδίζει τις εντυπώσεις ανάμεσα στον πολυπληθυσμό των μικρομεσαίων, στην γοητευτικά δυναμική κουπέ περίπτωση, πορεύεται με την αποκλειστικότητα του μοναδικού στο είδος, αν δεν υπολογίσει κάνεις τις premium γειτονιές. Η τιμή φυσικά είναι με το μέρος του Fastback και ενσωματώνει επίκαιρη τεχνολογία και εξοπλισμό καθώς και ποιοτικό επίπεδο φινέτσας, συναρμολόγησης, ασφάλειας και επιδόσεων.   

  • GOCAR TEST Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi
    CATEGORYGOCAR TEST Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID