ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 208 GTi THP 208 by Peugeot Sport

Ένα 208 GTi με την υπογραφή της Peugeot Sport

  • -
  • -
Ισχύς208 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,5 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το 208 GTi κερδίζει από την τεχνογνωσία του αγωνιστικού τμήματος και προικίζεται με δεδομένα που το κάνουν λαχταριστό στην σπορ κοινότητα.


Με το 208 GTi η Peugeot ζύγισε τα σύγχρονα θέλω του αγοραστή και ισορρόπησε στον κατάλληλο βαθμό το πολιτισμένο στιλ και τον ενθουσιώδη χαρακτήρα. Σέρβιρε ένα μυώδες και ταχύ supermini που ναι μεν σέβεται την συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στις σύγχρονες απαιτήσεις. Κράτησε λοιπόν τις αποστάσεις από τον ρόλο του σκληροπυρηνικού της κατηγορίας, ώστε να καλωσορίσει νέα μέλη στο γρήγορο club, χωρίς να τους τρομάζει με τους τρόπους του. Η διπλωματία του βέβαια άφησε τους fan της Peugeot με γλυκόξινη γεύση συνηθισμένοι σε κάτι πιο πιπεράτο και στοχοπροσηλωμένο στην ατόφια σπορ πλευρά της οδήγησης. Οι Γάλλοι όμως δεν επαναπαυτήκαν, ούτε θα αφήναν το κοινό τους με τη μπουκιά στο στόμα. Δόλωσαν για να δουν αντιδράσεις με την επετειακή έκδοση 30th Anniversary και εφόσον είδαν τα πρώτα θετικά τσιμπήματα προχώρησαν στο παρασύνθημα.

 THP 208

Ανοίγεις το καπό και αντικρίζεις την κωδικοποίηση του κινητήρα και τον αριθμό του μοντέλου, που όλως τυχαίως ταιριάζει με την ιπποδύναμη! Το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot δεν περιορίστηκε βέβαια στον κινητήρα. Εκεί έβγαλε την τεχνογνωσίας της ώστε να μην εντυπωσιάσει στα χαρτιά, αλλά στην πράξη. Άλλωστε η κεντρική ιδέα του εγχειρήματος είναι η ουσία και όχι ο φτηνός εντυπωσιασμός με εντυπωσιακά νούμερα. Θα μπορούσε λοιπόν και πολύ παραπάνω, όπως έχει αποδείξει με τον 1.6 THP του 308 GTi, όμως δεν επέλεξε σκαλίσματα στα σωθικά του και προτίμησε μόλις 8 άλογα όφελος στην αρχική ονομαστική ιπποδύναμη, εστιάζοντας στην μεστή αύξηση της ροπής στα 300 Nm από τα 270 Nm.

Ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου έφερε τη βελτίωση και την αμεσότητα της απόκρισης που κάνει την ουσιαστική διαφορά σε επίπεδο απόδοσης. Ταυτόχρονα όμως κατάφερε να βελτιώσει το οικολογικό του αποτύπωμα στον πλανήτη και πληροί προδιαγραφές EURO6, περιορίζοντας ρύπους και κατανάλωση (125 g/km και 5,4 lt/100 km). Το βαρύ κομμάτι των βελτιώσεων όμως πήρε στις πλάτες του το στήσιμο και η μετάδοση. Τα μετατρόχια έχουν ξεχειλώσει 22mm εμπρός και 16 mm πίσω, η ανάρτηση δέχτηκε νέα αμορτισέρ και χαμήλωσε στα ελατήρια κατά 10 mm, ενώ τροποποιήσεις που περιλαμβάνουν τις αντιστρεπτικές και τις νέες ρυθμίσεις σε κάμπερ και σύγκλιση τροχών, αναβαθμίζουν τη γεωμετρία ώστε να εκπληρώνει τον επιθετικότερο και επικοινωνιακότερο τρόπο έκφρασης.

Το 6άρι κιβώτιο έχει μαζέψει την κλιμάκωση, ενώ ένα ελεγχόμενο διαφορικό Torsen αναλαμβάνει ρόλο ώστε η μεταφορά της ροπής να μετουσιώνεται σε ουσία και όχι σε άσκοπο σπινάρισμα. Παράλληλα πατάει σε τροχούς 205/40 ΖR 18 και έχει δεχτεί βελτιώσεις στην υποβοήθηση της κρεμαγιέρας για να συνεργάζεται αρμονικά με το μπλοκέ διαφορικό, ενώ και το πακέτο των φρένων έχει την σφραγίδα της Brembo με μεγαλύτερους δίσκους 323mm και τετραπίστονες δαγκάνες που ωστόσο αναγράφουν Peugeot Sport.



Η διαφορετικής υφής διχρωμία (ματ μαύρο εμπρός) σαφώς και είναι άκρως εντυπωσιακή και συμβάλει στην εξωστρέφεια του γρήγορου supermini της Peugeot, ανεβάζει όμως € 2.500 την αξία του. Ευτυχώς για τους λιγότερο τολμηρούς σε γούστα και τσέπη υπάρχουν και δυο μονόχρωμες αποχρώσεις (κόκκινο και λευκό πέρλα). Οπτικά πέραν των μεγαλύτερων τροχών και της διχρωμίας διαπιστώνεις αλλαγές στους προφυλακτήρες, στα μασπιέ και στα φρύδια των φτερών, στην διπλή στρογγυλή πλέον απόληξη εξάτμισης καθώς και σε μικρές αισθητικές πινελιές. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η σπορ φιλοσοφία έτσι όπως εκφράζεται από τη βελτιωμένη διακόσμηση. Οι piano black επιφάνειες είναι πλέον πιο καθαρές χωρίς να ντεγκραντάρουν προς το βαθύ κόκκινο, χρώμα που στολίζει ραφές, τμήματα επενδύσεων τιμονιού και καθισμάτων, μέρος του αλουμινένιου επιλογέα και το περίγραμμα των οργάνων.

Στο κομψό και καλοφτιαγμένο σαλόνι η έντονα σπορ εσάνς συμβαδίζει με το επίκαιρα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα του είδους, ενώ οι χώροι παραμένουν στη λογική του 208 με ένα μικρό συμβιβασμό από τον ζωτικό χώρο που καταλαμβάνουν τα πιο ογκώδη και εξαιρετικά σε στήριξη και άνεση μονοκόμματα μπάκετ με την αναγραφή Peugeot Sport, τα οποία πρωταγωνιστούν στον εσωτερικό κόσμο του 208 GTi. Tο μικρό τιμόνι έχει κάνει πολλούς να νιώσουν περίεργα όμως τελικά δεν αλλοιώνει την ιδανική θέση, παρά μόνο μέρος της εικόνας προς τον πυθμένα των οργάνων.

Ένα μικρό ξυράφι

Εκεί που θα το απολαύσεις φυσικά, είναι όταν ο δρόμος απελευθερωθεί μπροστά σου. Μπορεί να αντέξει την καθημερινότητα στον κλεινόν άστυ, χωρίς να νιώθεις την ανάρτηση να κοπανάει στις κακοτεχνίες, όμως το πιο σπορ στήσιμο δείχνει ότι χασμουριέται όταν το αίμα του οδηγού δεν βράζει. Σε ήρεμο ρυθμό προετοιμάσου για στακάτη και ζωηρή αντίδραση από την ανάρτηση που θα εκδηλώσει τα χαρίσματά της όταν νιώσει τη φόρτιση σε δρόμο στριφογυριστό. Τότε θα διαπιστώσεις ότι το 208 GTi έγινε λιγότερο διπλωματικό στους τρόπους του και σαφώς πιο κοφτερό στις συνήθειες, κερδίζοντας την ακρίβεια και ευελιξία που αναζητά ο παραδοσιακός οδηγός της κατηγορίας.

Γεύση καθαρόαιμου, με τον οδηγό να νιώθει από την θέση οδήγησης ότι πρόκειται για κάτι τέτοιο, με το τιμόνι να πέφτει σωστά στα χέρια και τα μπάκετ να αγκαλιάζουν το σώμα χωρίς να το μετακινούν ρούπι όταν χορεύουν οι πλευρικές επιταχύνσεις. Ο 1.6 THP κελαηδάει σε απόδοση, ίσως όχι τόσο όμως σε ήχο που θα μπορούσε να ακούγεται πιο ζωηρά. Σε απόκριση όμως είναι άμεσος σε κάθε πάτημα/βύθιση στο γκάζι και αναγνωρίζεις τη δουλειά των ανθρώπων της Peugeot που δεν προτίμησαν τα σκάγια, αλλά το στόχο. Στον ανοιχτό δρόμο απλώνει τη δύναμή του διατηρώντας μια ακλόνητη αίσθηση ακόμα και αν η βελόνα στο κοντέρ σημαδεύει βαθιά τη δεξιά περιοχή, ενώ γενικά ταξιδεύει ευχάριστα για GTi χωρίς να σου παίρνει τα αυτιά.



Βολικό και πρόθυμο ακόμα και στην καθημερινότητα, όμως μην περιμένεις κάτι καλύτερο από 8 lt /100 km σε οικονομική οδήγηση. Πρέπει να είσαι πολύ συνετός με το δεξί σου πόδι για να βλέπεις τιμές που ξεκινούν από 7, ενώ το πιθανότερο είναι να σε γοητεύσει το τράβηγμα της επιτάχυνσης και να εισπράττεις στο trip computer ενδείξεις κοντά ή και παραπάνω από τα 10 lt/100 km. Αν οδηγείς με βαρύ πόδι, την ταυτότητα στο στόμα και εξαντλείς τη δυνατότητα του κινητήρα προς το μέγιστο, μην εκπλαγείς αν δεις το διψήφιο νούμερο να σκαρφαλώνει προς τα 14 λίτρα. Μπορείς όμως να είσαι εξίσου γρήγορος και λιγότερο επιθετικός και να κρατήσεις έτσι την κατανάλωση 2-3 λίτρα παρακάτω.

Τα 6,5’’ για τα 0-100km/h και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν από την πραγματικότητα και η αίσθηση επιτάχυνσης, είτε από στάση είτε εν κινήσει, το κατατάσσουν στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Με twin scroll τουρμπίνα και άμεσο ψεκασμό στο βιογραφικό του, ξυπνάει με ένα ελαφρύ μπάσο στο ρελαντί που δηλώνει τις προθέσεις του και από τα πρώτα ανεβάσματα στο στροφόμετρο εξαργυρώνει τις άριστες κριτικές. Ζωηρεύει από χαμηλά και δεν χρειάζεται να ανησυχείς αν έχεις μια επάνω στο σπορ σε κλιμάκωση και αίσθηση 6άρι κιβώτιο, ενώ η κορυφαία τιμή ροπής εκδηλώνεται από τις 1.700 rpm, οπότε έχεις ένα δημιουργικό στροφάρισμα σχεδόν άλλων 5.000 rpm!

Δεν θα μείνεις ποτέ από τράβηγμα και τώρα με προίκα το μπλοκέ μπορείς να εκμεταλλευτείς νωρίτερα το γκάζι στην έξοδο, χωρίς να νιώσεις τα μούτρα να σπαταλούν πρόσφυση σπινάροντας τον εσωτερικό τροχό. Πρόθυμο και άμεσο turn in, ακολουθεί εντολές και ιδανική γραμμή, ενώ η υποστροφή εμφανίζεται για να σου υπενθυμίσει ότι το παράκανες σε ταχύτητα εισόδου με 208 άλογα μπροστά, όμως ακόμα και στο στιγμιαίο σήκωμα, Torsen και νέο στήσιμο δείχνουν το φιλότιμό τους προς το ιδανικό πάτημα. Εξαιρετικό στο σημάδι κάτι που οφείλει στο τιμόνι και στην αίσθηση που μεταφέρει και επαγγελματικό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, το μικρό GTi by Peugeot Sport αντιμετωπίζει με μαεστρία τις στριφογυριστές βουνίσιες και μη διαδρομές που εξιτάρουν τον ψαγμένο οδηγό.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Μπλοκέ
  • Αποτελεσματικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
ξινά
  • Φιμωμένος ήχος
  • Τιμή

Παραδοσιακά  βουτάει στον εμπρός εξωτερικό τροχό, σηκώνει τον πίσω διαγώνια και πας για την επόμενη. Τρόπος που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα γρήγορα Peugeot στην έκφραση της ταχύτητά τους στο δρόμο. Με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά θα ζήσεις το άνοιγμα της ουράς μόνο στα γλιστερά, διαφορετικά πρέπει να την προκαλέσεις. Ο αυθορμητισμός της ουράς μπορεί να μην είναι προτεραιότητα, όμως εκδηλώνεται περισσότερο με τις νέες ρυθμίσεις και δηλώνει την συμμετοχή της ώστε να σκάσει το χειλάκι σου αν το επιδιώκεις. Δεν θα σε ξαφνιάσει, θα βοηθήσει στην τοποθέτηση και θα υλοποιήσει το σπορ έργο που θέλει να ζήσει ο σκληροπυρηνικός με το τιμόνι στα χέρια.

Παράλληλα όμως αυτό που θα μείνει σαν κεντρική ιδέα είναι ότι βιδώνει στο δρόμο, βάζει τη δύναμη κάτω και διαπρέπει σε αποτελεσματικότητα, διατηρώντας την ταχύτητα της ευθείας μέσα στις στροφές και όταν χρειαστείς τα φρένα θα παραμείνεις εντυπωσιασμένος από την πιστότητα, αντοχή στην επανάληψη και την αίσθηση επιβράδυνσης που προσφέρει. Το 208 GTi με την υπογραφή της Peugeot Sport είναι αναπόφευκτα ακριβό, υπερπλήρες σε εξοπλισμό και πιο εύστοχο από ποτέ στον σπορ ρόλο του. Οι ενδιαφερόμενοι ας περάσουν από το ταμείο!

συμπέρασμα

Η Peugeot Sport πήρε το GTi και το περιποιήθηκε συνολικά, ώστε να πολλαπλασιάσει τη σπορ γεύση και τις δυνατότητές του στην κοινότητα των σκληροπυρηνικών που αναζητούν κάτι πιπεράτο και ιδανικό. Εκτός από το θεωρητικό κομμάτι, το ισχυρό γαλλικό supermini καταφέρνει και στην πράξη να προσφέρει όσα δεν κατάφερε το 208 στην πρώτη του μορφή με μανδύα GTi. Δυνάμωσε όχι για να εντυπωσιάσει στα χαρτιά αλλά για να ωφελήσει την συνολική απόδοση, κέρδισε σε κομψή αγριάδα και πόνταρε όλο του το βιός στο στήσιμο και στην μεταφορά της δύναμης στο οδόστρωμα. Το αποτέλεσμα απέδωσε ένα επικοινωνιακότερο και σαφώς πιο προσανατολισμένο σπορ αυτοκίνητο, όπως συνηθίζει να σερβίρει το αγωνιστικό τμήμα της Peugeot, χωρίς βέβαια να απωλέσει τα σύγχρονα δεδομένα που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο που σέβεται τους κανόνες ασφάλειας, σύγχρονης έκφρασης σε επίπεδο τεχνολογίας και καθημερινότητας. Ακριβότερο μεν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά τουλάχιστον το δικαιολογεί, με προίκα και δεξιότητες.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...