ΔΟΚΙΜΗ: Honda Jazz 1.3 2015

Το Jazz αναδεικνύει μια νέα πτυχή του, με την ενδιαφέρουσα πλέον οδική συμπεριφορά να έρχεται να προστεθεί στην παραδοσιακά κορυφαία ευρυχωρία και ευελιξία του

  • -
  • -
Ισχύς102 PS
Ροπή123 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ρεσιτάλ πρακτικότητας και ευελιξίας, γαρνιρισμένη με βελτιωμένη απόδοση, ευκολία στη χρήση και οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τους απαιτητικούς σε αυτόν τον τομέα, δίνει νέα διάσταση στο μικρό αλλά θαυματουργό σε πρακτικότητα Jazz.

ασφάλεια και άνεση

Αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού, το νέο Honda Jazz εφοδιάζεται με πολλά νέα συστήματα ασφάλειας και άνεσης:

  • AHA (Agile Handling Assist): Λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist, ασκώντας πίεση στα φρένα και σε οποιονδήποτε τροχό χρειαστεί, βελτιώνοντας την ευστάθεια του αυτοκινήτου.
  • Forward Collision Warning: Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 15 km/h και εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, ειδοποιεί τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα.
  • Traffic Sign Recognition System: Το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων.
  • Intelligent Speed Limiter: Ο Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.
  • Lane Departure Warning: Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα εάν το αυτοκίνητο αλλάξει λωρίδα χωρίς να ανάψει φλας.
  • High Beam Support System: Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα.
γλυκά
  • Χώροι
  • Πολυμορφικότητα
  • Ευελιξία
  • Ευκολία στη χρήση
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Κάπως σφικτή ανάρτηση

Η εμμονή των Ιαπώνων στη λεπτομέρεια έχει αναγνωριστεί από φίλους και αντίπαλους και δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Στην περίπτωση του νέου Jazz, μηχανικοί και σχεδιαστές δεν στάθηκαν απλώς στις λεπτομέρειες, αλλά εξέλιξαν ένα σύνολο πολύ πιο ενδιαφέρον σε όλους τους τομείς. Η παραδοσιακή πλέον πρακτικότητα και ευελιξία, όπως εύλογα μπορούμε να πούμε μετά από σχεδόν 15 χρόνια και τρεις γενιές στην κορυφή της κατηγορίας του, συνοδεύεται και από πικάντικη οδική συμπεριφορά με πλούσια τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης.

Με τις ανέσεις του… σπιτιού σας

Πατώντας πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, το Jazz 3ηςγενιάς είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και κατ’ επέκταση σε χώρους, ενώ αναθεωρημένη είναι και η σχεδίασή του. Το εμπρός μέρος ακολουθεί τις φόρμες που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη εταιρική ταυτότητα της Honda. Το μεγάλο σήμα συνοδεύεται με νίκελ διακοσμητικά και μακρόστενα φωτιστικά σώματα με διάφανα κρύσταλλα. Η οριζόντια σχεδόν γραμμή, που «τρέχει» το πλαϊνό του αυτοκινήτου, προσθέτει σε δυναμισμό και δένει αρμονικά με το νέο επίσης πίσω μέρος με το πιο κάθετο τελείωμα.

Οι διαστάσεις μεγάλωσαν, φτάνοντας στα άνω όρια της κατηγορίας των supermini. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του διευρύνθηκε κατά 95 mm (3.995 mm), δίνοντας άλλα 30 mm στο μεταξόνιο. Έτσι, το δυνατό χαρτί του Jazz, που είναι οι χώροι του, στη νέα γενιά έγινε ακόμα ισχυρότερο. Οι επιβάτες τώρα και σε σχέση με την προηγούμενο μοντέλο έχουν 115 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια τους στο πίσω κάθισμα. Παράλληλα, το πολυπόθητο πλάτος που χαρίζει πραγματική άνεση, αυξήθηκε κατά 30 και 20 mm για τους εμπρός και πίσω επιβαίνοντες αντίστοιχα.

Τα Magic Seats ή αλλιώς τα μαγικά καθίσματα της Honda δίνουν άλλη διάσταση στον όρο ευρυχωρία, ευελιξία και ιδανική αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων. Με μια απλή κίνηση αναδιπλώνονται οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, απελευθερώνοντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.314 λίτρων. Από την άλλη, με τις ρυθμιζόμενες (σε κλίση) πλάτες των πίσω καθισμάτων επάνω, ο χώρος αποσκευών είναι 17 λίτρα μεγαλύτερος, φτάνοντας τα 354 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Επιπλέον, μπορείτε να τοποθετήσετε κάτω από τις έδρες των πίσω καθισμάτων το καροτσάκι του μωρού ή με μια επίσης απλή κίνηση να τις σηκώσετε, για να φορτώσετε ψηλά αντικείμενα.

Σε κάθε περίπτωση, η ευελιξία και η ευρυχωρία του μικρού -εξωτερικά- Jazz, εντυπωσιάζουν. Πέντε ενήλικες, ακόμα και μεγάλων διαστάσεων, θα βολευτούν με όλες τους τις ανέσεις. Εκτός από χώρους στη διάθεσή τους υπάρχει ένα σύστημα πολυμέσων, από τη βασική έκδοση Trend με οθόνη αφής 5 ιντσών και σύνδεση Bluetooth, ενώ από την επόμενη έκδοση Comfort και πάνω, θα βρείτε το εξελιγμένο σύστημα Honda Connect, με οθόνη αφής 7 ιντσών. Συμβατό με MirrorLink και Android, διαθέτει δυνατότητα σύνδεσης με Wi-Fi tethering ή mobile router και χάρτες πλοήγησης. Τέλος, ένα ακόμα βαθμό στην πρακτικότητα προσθέτουν οι πολλές θήκες, μεγάλες ή μικρότερες, οι οποίες χωρούν περισσότερα αντικείμενα από όσα μπορείς να μεταφέρεις στην καθημερινότητά σου.

Γιατί να πάρεις diesel;

Με δεδομένο ότι η γκάμα του Jazz έχει μόνο έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, το όποιο δίλημμα σχετικά με diesel τίθεται σε θεωρητική βάση. Ωστόσο, οι προδιαγραφές του μοτέρ των 1.312 cc σε βάζουν σε σκέψεις, αφού τα χαμηλότερα έξοδα συντήρησης σε σχέση με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, το καθιστούν μια συμφέρουσα επιλογή. Αν στην εξίσωση προσθέσεις ότι φοράει μεταλλική καδένα εκκεντροφόρου, η οποία δεν χρειάζεται αλλαγή και σε απαλλάσσει από το πιο ακριβό σέρβις που έχει ένα βενζινοκίνητο μοντέλο (αλλαγή ιμάντα), αλλά και την ιδιαίτερα χαμηλή μέση κατανάλωση, το ερώτημα φαίνεται να παίρνει νόημα. Παρέα και με την ιαπωνική καταγωγή και αξιοπιστία που συνοδεύει τις κατασκευές από την Ανατολή, έχεις βάσιμες ενδείξεις ότι αυτό το αυτοκίνητο θα σεβαστεί την τσέπη σου, τουλάχιστον στον τομέα της συντήρησης.

Στην πράξη και σε με μια απλή ανάγνωση, η θεωρητική απόδοση του κινητήρα με 102 ίππους στις 6.000 rpm και ροπή 123 Nm στις 5.000 rpm, μπορεί να μην εντυπωσιάζει, αλλά οι Ιάπωνες μελέτησαν σοβαρά τις παραμέτρους, ώστε να προσφέρουν ένα μοτέρ που να συνδυάζει απόδοση με οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, όπως διαπιστώσαμε και κατά τη συμβίωση μαζί του, το μοτέρ του νέου Jazz αποδεικνύεται και αρκετά ευχάριστο, με ομαλή λειτουργία από χαμηλά. Η χαρακτηριστική λειτουργία των κινητήρων i-VTEC της Honda υπάρχει και εδώ, με την απόδοση να εστιάζεται στο άνω φάσμα των στροφών του. Εκεί, αποκτά ευστροφία και έναν πιο οξύ ήχο, που σε προδιαθέτει να πιέσεις για να αναζητήσεις και να βρεις τις επιδόσεις του.

Έχοντας να υπερνικήσει μόλις 1.066 κιλά βάρους, το μικρό Jazz επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 11,2 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 190 km/h. Αυτό, σε συνδυασμό με το νέο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που συνοδεύει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (προαιρετικά διατίθεται και κιβώτιο CVT). Η ακρίβεια και η αίσθησή του έχουν βελτιωθεί, με το χαρακτηριστικό «κλικ» στο κούμπωμα των αλλαγών να θυμίζει κάτι από τα παλιά Honda VTi. Σύστημα i-VTEC χρησιμοποιείται και στο νέο Jazz, με τη λειτουργία να είναι ομαλή ακόμα και από πολύ χαμηλά. Κάτι που θα εκτιμήσεις στην κίνηση μέσα στην πόλη, αφού θα διαπιστώσεις ότι αξιοποιώντας αυτό το πλεονέκτημα του κινητήρα μπορείς να κινηθείς πολύ οικονομικά, με χαρακτηριστική μάλιστα ευκολία και χωρίς να έχεις υψηλές δεξιότητες στην οικονομική οδήγηση.

Αν προσπαθήσεις να κινηθείς στο κάτω εύρος στροφών, θα διαπιστώσεις ότι λείπει η δύναμη εκεί χαμηλά, αλλά σε αντιστάθμισμα θα πάρεις εντυπωσιακές τιμές κατανάλωσης χωρίς να χρειάζεται να έχεις υψηλές δεξιότητες στην οικονομική οδήγηση. Πέριξ των 6 lt/100 km είναι η μέση τιμή της μέσα στην πόλη, ενώ αν προσπαθήσεις μπορεί σε έναν πιο ανοιχτό δρόμο να δεις νούμερα κοντά σε αυτά του κατασκευαστή: 5,0 lt/100 km. Στο έργο αυτό συμβάλλει η μακριά 6ησχέση, η οποία φροντίζει να διατηρήσει και τα επίπεδα θορύβου χαμηλά, σε συνεργασία και με τη βελτιωμένη μόνωση που έχει χρησιμοποιηθεί.

Στις σημαντικές αλλαγές είναι η «στροφή» της Honda όσον αφορά τη φιλοσοφία της ανάρτησης. Πιο σφιχτές ρυθμίσεις, πιο ευρωπαϊκές, τις αποκαλούν οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας, έχουν αλλάξει δραστικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο. Πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, με μικρότερες κλίσεις στις στροφές, αλλά και υπό πίεση, χαρίζει καλύτερο έλεγχο σε κάθε περίπτωση, με ελάχιστο κόστος σε άνεση. Το τιμόνι ακολουθεί, προσφέροντας μεστή αίσθηση, με σωστό βάρος για να σου χαρίσει επιπλέον εμπιστοσύνη, χωρίς όμως να κουράζει. Ενδεχομένως κάποιοι από τους παραδοσιακούς πελάτες του μοντέλου να αναπολήσουν τις πιο ήπιες ρυθμίσεις του προηγούμενου Jazz, αλλά με απόλυτα κριτήρια αυτό που πραγματικά προκρίνεται σε όλους τους τομείς είναι το νέο.

συμπέρασμα

Το νέο Honda Jazz πατάει πάνω στα μονοπάτια που οι προκάτοχοί του χάραξαν, έχοντας όμως βελτιωμένα όλα του τα χαρακτηριστικά. Πιο σύγχρονο και… ευρωπαϊκό, τόσο σε αισθητική όσο και στο δρόμο, όπου δείχνει πιο ώριμο και ευχάριστο. Η πρακτικότητα για μια ακόμα φορά είναι το ισχυρό του χαρτί, όπως και η κορυφαία ευελιξία του. Ο μοναδικός κινητήρας που έχει στη γκάμα του είναι βενζίνης, αλλά αυτό δεν θα αποτελέσει πρόβλημα για τους επίδοξους αγοραστές, αφού θα αποζημιωθούν από τη χαμηλή κατανάλωση, την ομαλή και πρόθυμη λειτουργία του και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Το νέο Jazz τοποθετείται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού, τόσο χάρη στα χαρακτηριστικά του, αλλά και με την τιμή του.

HONDA JAZZ 2015 GREECE

HONDA JAZZ 2015 EUROPE

Honda Jazz 2015 TheGreatUntried 60sec

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...