ΔΟΚΙΜΗ: Ford Mondeo 1.5 EcoBoost

Αριστοκρατία, τεχνολογία και όμοιο σεβασμό τόσο για οδηγική απόλαυση όσο και για λιμουζινάτη άνεση

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,1 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το Mondeo στην φάση της δημιουργικής του ωρίμανσης δεν κάνει εκπτώσεις πουθενά και δείχνει να διαπρέπει συνολικά αλλά και σε κάθε τομέα ξεχωριστά.

Μια ιδέα από Aston Martin στην όψη και επιβλητικές διαστάσεις με την ανάλογη σχεδιαστική φροντίδα αρκούν για να υποστηρίξουν τη νέα γενιά Mondeo. Αυτή είναι η απαλή, επιδερμική θεώρηση των πραγμάτων όμως, γιατί στο καινούργιο Mondeo το μαγικό ραβδί των αλλαγών και βελτιώσεων φέρθηκε γενναιόδωρα όπως θα δούμε στην συνέχεια. Μπορεί αισθητικά να ανέβηκε επίπεδο, μπορεί να κέρδισε αριστοκρατικούς πόντους, όμως ταυτόχρονα φορτώθηκε τεχνολογία και διατήρησε τις αξίες που όλοι το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση - Ποιότητα κύλισης
  • Κομψό σαλόνι
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις
  • Συναρμογή: υστερεί στην λεπτομέρεια

 

Αίγλη

Κοινώς premium για όσους δεν κατάλαβαν! Το νέο Mondeo καταφέρνει να είναι ελκυστικό με την πρώτη ματιά και αρκετά αναβαθμισμένο συνολικά για να κάνει τα γλυκά μάτια στην αφρόκρεμα της αριστοκρατικής κλάσης. Σημαντικό ρόλο εδώ δεν παίζει μόνο η σχεδιαστική αναβάθμιση, αλλά η συνολική που ανεβάζει επίπεδο το μεσαίο Ford. Εκ πρώτης όψεως το Mondeo παραμένει επιβλητικό, με τις αρχοντικές διαστάσεις να πλησιάζουν τα 4,9 m μήκους και την σχεδίαση να πασχίζει να κρύψει το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου. Από το πλάι κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο και οι πρόβολοι κάνουν αισθητή την παρουσία τους, όμως η τοξωτή οροφή που σβήνει σε στιλ κουπέ από την μεσαία κολόνα και πίσω, προσφέρει δυναμικές δόσεις σπορ αισθητικής κάτι που υπάρχει διαχρονικά στο DNA των Mondeo. Φυσικά τα νέα στενόμακρα φώτα με τους προσαρμοζόμενους προβολείς (Ford Dynamic LED) και η μάσκα στα πρότυπα της συνολικής γκάμας, αποτελούν την βιτρίνα και προσφέρουν ένα εκλεπτυσμένο χαρακτήρα κάτι που υποστηρίζει και η κατάλληλη χρήση χρωμιωμένων λεπτομερειών. Είναι σίγουρα το δυνατό σημείο της εξωτερικής εικόνας του, ενώ και πίσω δεν στερείται προσωπικότητας χάρη στο κουπέ τελείωμα και την κομψή και δυναμική ουρά.
Όταν ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες, το Mondeo σου εμφανίζει έναν ακόμα από τους λόγους που αγαπήθηκε και διέπρεψε σε πωλήσεις. Οι χώροι είναι σίγουρα αρχοντικοί, τόσο εμπρός όσο και πίσω που σε αντίθεση με άλλα αυτοκίνητα που υιοθετούν κουπέ τελείωμα, εδώ θα βολευτείς με άνεση ως επιβάτης χωρίς να νιώθεις απειλή στο κεφάλι σου από την οροφή ακόμα και αν είσαι λεβεντόπαιδο - που δεν ξεπερνά βέβαια το 1,85 m ύψος. Με 2.850 mm μεταξονίου, χωροταξικά το Mondeo διεκδικεί τίτλο στην κατηγορία του και οι χώροι στην δεύτερη σειρά καθισμάτων φιλοξενούν με χαρακτηριστική άνεση τρεις επιβάτες, ενώ οι μεγάλες πόρτες δεν δημιουργούν το παραμικρό πρόβλημα στην είσοδο έξοδο. Τα 541 lt του χώρου αποσκευών και το ηλεκτρικό άνοιγμα κλείσιμο της πόρτας (στην έκδοση Titanium της δοκιμής), είναι η χαρά των μεταφορών και το μεσαίο Ford δεν θα σε απογοητεύσει ποτέ, ενώ αν πέσουν και τα καθίσματα δημιουργείται μια πραγματική …αλάνα 1.437 lt.
Οδηγός και συνοδηγός νιώθουν άνετα ανεξάρτητα από το ανάστημα τους, ενώ είναι θεατές της δημιουργικής σχεδίασης του αρμοδίου τμήματος της Ford. Η ριζικά ανασχεδιασμένη καμπίνα και η σύγχρονη αισθητική προσέγγιση στο ταμπλό είναι ένα από τα high lights που συναντά κανείς στο νεότερο Mondeo. Ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός αλλά με αναλογική απεικόνιση στα κύρια όργανα (κοντέρ-στροφόμετρο) και συνδυάζεται με έξτρα πληροφορίες (trip computer και άλλες) τόσο στον πυρήνα των κυρίων οργάνων, όσο και ανάμεσά τους. Εκτός από εσάνς υψηλής τεχνολογίας, εισπράττεις καλή ποιότητα υλικών που θα μπορούσε να είναι καλύτερη στην περιοχή της κονσόλας για ευθεία αντιπαράθεση με premium προτάσεις της μεσαίας κλάσης. Θήκες για μικροαντικείμενα πάντως υπάρχουν αρκετές και σε ποικιλία διαστάσεων ώστε εργονομικά να μην ψάχνεσαι και κακοχαρακτηρίζεις την πρακτικότητα της καμπίνας.
Ο διάκοσμος συνολικά παραπέμπει σε premium καταστάσεις και όλα τα στοιχεία για την άνεση και τηv ασφάλεια προσφέρονται από την βασική έκδοση Trend (9 αερόσακοι, ESP, Hill holder, διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενοι καθρέφτες με ηλεκτρική αναδίπλωση, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, θύρα USB, ηχοσύστημα με 8 ηχεία και Ford SYNC με οθόνη 4,2’’, τροχοί ελαφρού κράματος 16’’, κ.ά). Στη  περίπτωση Titanium το απλό SYNC γίνεται SYNC II με οθόνη 8’’ για συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και πλοήγηση, αποκτά επιπλέον θύρες(USB, RCA, κάρτα SD) και τους αυτόματους προσαρμοζόμενους προβολείς. Φυσικά η λίστα δεν τελειώνει εδώ και μερικά από τα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού είναι τα συστήματα: Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning, TSR, Cruise control, Keyless entry & start. Οι τροχοί είναι 17’’ και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα προσφέρεται στις 5θυρες και Wagon εκδόσεις. Ο εξοπλισμός φυσικά δεν έχει τέλος, ενώ επιπλέον και προαιρετικά μπορεί κανείς να συμπληρώσει στοιχεία από το τεχνολογικό καλάθι της Ford που είναι πλουσιότατο.    

 

Επικοινωνιακό, άνετο, αποδοτικό…

Τι άλλο να ζητήσεις από ένα μεσαίο αυτοκίνητο! Το πιο επίκαιρο Mondeo διαθέτει όλα τα καλά με το μέρος του και μόνο το βάρος και ο όγκος είναι σημεία που θα σε κάνουν διστακτικό απέναντί του. Όλα αυτά μέχρι να βρεθείς στο τιμόνι του για να νιώσεις την σημασία της ισορροπίας που κατάφεραν οι άνθρωποι της εταιρείας με το μπλε οβάλ. Σαφώς τις διαστάσεις δεν τις αποφεύγεις και το βάρος δεν είναι αμελητέο, όμως όταν κυλήσουν οι τροχοί, το Mondeo καμουφλάρει τις θεωρητικές αδυναμίες του. Ο καινούργιος 1.5 EcoΒoost με τον μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής, αναλαμβάνει να διαχειριστεί τα περίπου 1.600 κιλά και με τους 160 ίππους και τα 240 Nm ροπής, όχι μόνο δεν δείχνει να δυσκολεύεται αλλά τα νούμερα επιδόσεων τον κολακεύουν (0-100 km/h σε 9,3’’ και 217 km/h τελική ταχύτητα).
Η ουσία όμως κρύβεται στην αίσθηση και λιγότερο στα νούμερα. Πρακτικά το Mondeo είναι γρήγορο, χωρίς όμως να το δείχνει. Το σωστά κλιμακωμένο και με θετική αίσθηση 6άρι κιβώτιο απλώνει σωστά την ροπή και οι επιταχύνσεις έρχονται αβίαστα και χωρίς κενά στην απόδοση. Από την άλλη όμως η ποιοτική ηχομόνωση, η αρχοντική κύλιση και η εξαιρετική ανάρτηση κρύβουν κυριολεκτικά τις υψηλές ταχύτητες. Μπορείς να ταξιδεύεις σχεδόν στην αυγή της τρίτης εκατοντάδας όμως δεν νιώθεις ίχνος ανησυχίας και θα έπαιρνες όρκο ότι μόλις που ξεπέρασες το όριο ταχύτητας. Η ακλόνητη αίσθηση, η σιγουριά και η άνεση που προσφέρει στον ανοιχτό δρόμο με απαγορευτικές ταχύτητες είναι σημαία του, όπως φυσικά παραδοσιακά συμβαίνει το ίδιο όταν απλώσει το ταμπεραμέντο του στο απαιτητικό στροφιλίκι.
Ανέκαθεν το Mondeo αποτελούσε δείγμα απολαυστικής οδικής συμπεριφοράς και ξεχώριζε για τον βαθμό επικοινωνίας του με τον οδηγό. Κάτι τέτοιο ισχύει και τώρα, αν και σε σχέση με το προγενέστερο νιώθεις λίγο ποιο νωθρή την ανάρτηση και το τιμόνι λιγότερο σπαρταριστό, όμως η μια στροφή μετά την άλλη σε διαψεύδει για την αποτελεσματικότητα και την ποιοτική πληροφορία που φτάνει στα χέρια σου. Άλλωστε δεν πρέπει να αγνοείς την πλήρη αναβάθμιση της συμπεριφοράς σε επίπεδο άνεσης, με την ανάρτηση του Mondeo να καταφέρνει ταυτόχρονα να διαβάζει τον δρόμο και να ισοπεδώνει τις ανωμαλίες χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Δύσκολα βρίσκεις άλλο μεσαίο να καταφέρνει τόσο ουσιαστικά σπορ συμπεριφορά και άνεση λιμουζίνας, όσο ψηλά και αν ψάξεις τον αφρό της κλάσης. Το Mondeo δεν πλέει και επικοινωνεί ευχάριστα με τον οδηγό που απολαμβάνει μια θέση οδήγησης με πλήρεις ρυθμίσεις για να μην έχει κανείς παράπονο, με το κάθισμα να παρέχει πολύ καλή στήριξη και εξαιρετική άνεση.
Φυσικά και οι επιβάτες βγάζουν το καπέλο, με το ταξίδι να ολοκληρώνεται ατσαλάκωτα και σε χρόνους που μόνο η τροχαία αμφισβητεί, προσφέροντας μια εντυπωσιακή αίσθηση ασφάλειας αλλά και μια λογική απαίτηση για καύσιμο. Χωρίς να σε κυνηγά ο χρόνος και με το ταχύμετρο στην νόμιμη περιοχή, μόλις που ξεπερνάς τα 7 lt/100 km, ενώ αν είσαι βιαστικός και ανήσυχος θα πλησιάσεις το διψήφιο νούμερο. Πάντως μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8,0-8,5 lt/100 km είναι αντιπροσωπευτική για το μεσαίο Ford και κρίνεται ικανοποιητική με βάση το βάρος και τις διαστάσεις που κουβαλάει. Επί της ουσίας, το νέο Mondeo ξαναβάζει τα δικά του μέτρα και σταθμά, σε μια κατηγορία κτήμα του εδώ και χρόνια. Το πρωτάθλημα στην μεσαία κατηγορία, αποκτά ενδιαφέρον…


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

ΔΟΚΙΜΗ Ford Mondeo 1.6 Diesel 5d




ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Πληθωρικές διαστάσεις και αντίστοιχοι χώροι, αριστοκρατικό στιλ και σπορ κομψότητα, καντάρια τεχνολογίας από την κορυφή έως τα νύχια και ένας κινητήρας μάλαμα που κουμπώνει άψογα στην πρόσφατη υπόθεση Mondeo. Με σχεδόν αντιφατικές δυνατότητες καταφέρνει να είναι σεμιναριακά άνετο προσφέροντας ταυτόχρονα την παραδοσιακή οδηγική απόλαυση και πληροφορία και συνολικά χώνεται σε πιο premium λημέρια με το πολύπλευρο ταλέντο του. Ο 1.5 EcoBoost προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία απόδοσης και οικονομίας και επιδόσεις που σου προσφέρουν μεγαλύτεροι κινητήρες και ταιριάζει γάντι στην σύγχρονη λογική του πιο επίκαιρου μεσαίου της Ford. Και όλα αυτά είναι διαθέσιμα σε ανταγωνιστική τιμή και με πλούσιο ρεπερτόριο τεχνολογικής προίκας, εξοπλισμού και ανέσεων. 

Ford Mondeo 2015 GR

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...