ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ SEAT Leon 2.0D FR

Ο undercover δρομέας φορά το κομψό κουστούμι του Leon και με τη βοήθεια εντός δίλιτρου diesel χτυπά στο ψαχνό

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η πιο ολοκληρωμένη έκδοση της οικογένειας Leon συνδυάζει την οικονομία με τις επιδόσεις δίνοντας όμορφες δικαιολογίες στους «πράσινους» petrol heads

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
ξυνά
  • Ηλεκτρονικό χειρόφρενο
  • Υπερπροστατευτικό ΕSC

Στην ουσία πρόκειται για το alter ego του Golf GTD, το οποίο διάγει παράλληλο βίο με το GTI εντός της οικογενείας VW. Για τη SEAT το αντίστοιχο ζευγάρι του Leon έχει παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά ακόμη πιο έντονες διαφορές στην υλοποίηση.

Με αφετηρία λοιπόν τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα που κινεί το GTD, το Leon FR δίνει προχωρημένα μαθήματα οικονομίας  στους απανταχού φίλους της σπορ οδήγησης και της Ισπανικής αισθητικής. Προσοχή, γιατί στην περίπτωση του FR δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση με το νεανικό χαρακτήρα του Cupra. Το υπό δοκιμή Leon είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο για ώριμους χρήστες που παντρεύει πολλές και ίσως αντικρουόμενες προτεραιότητες. 

Λιτός Βίος;

Ο 16βάλβιδος turbodiesel είναι η πολιτικά ορθή επιλογή της εποχής μας που επιβάλει το πετρέλαιο ως το μόνο καύσιμο κίνησης σε κάθε νέα αγορά ΙΧ. Οι 184 ίπποι δεν προκαλούν συγκίνηση στον αμύητο όμως οι δυνατότητες ενός σύγχρονου diesel με επαρκή κυβισμό εκπλήσσουν ακόμη και τους υποψιασμένους. Τα 380 Nm της ροπής δίνουν ζωηρό παρόν ήδη από τις 1.500 rpm και διατίθενται δια πάσα χρήση μέχρι τις 4.400rpm. Το μοτέρ μπορεί και στροφάρει μέχρι τον κόφτη στις 5.500 rpm επιτρέποντας υψηλές ταχύτητες και αξιοπρεπή εκρηκτικότητα, τομέας που μονοπωλείται σε φήμη από τα τσιτωμένα βενζινοκίνητα σύνολα.

Παρόλο που ο μόνος άξονας μετάδοσης της κίνησης είναι ο μπροστινός, το FR ξεκολλά άμεσα και πειστικά ενεργοποιώντας τα αντανακλαστικά του οδηγού προκειμένου να συγκρατήσει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά. Ειδικά σε βρεγμένο κι ολισθηρό οδόστρωμα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι απαραίτητα. Το XDS+ που εφοδιάζει τη γκάμα του FR αξιοποιεί την υποδομή του ESP για να συγκρατήσει την ολίσθηση των κινητήριων τροχών και συμπεριφέρεται όπως ένα μπλοκέ διαφορικό. Η ανάρτηση γεφυρώνει τα σπορ χαρακτηριστικά ενός GT με την άνετη κύλιση ενός hatch καθημερινής χρήσης που χρησιμοποιεί ένας lowprofile οικογενειάρχης. Οι 17άρηδες τροχοί επιτελούν το καθήκον τους προσφέροντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, χωρίς όμως να διαβάζουν την κάθε λεπτομέρεια του τερέν καταπονώντας τους επιβαίνοντες.

Από πλευράς επιδόσεων, τα 7,5 δευτερόλεπτα για το 0-100km/h δίνουν το σημείο αναφοράς για τη σπορ αντίληψη που ακολουθεί το μοντέλο και εμφανώς απέχει από τα 5,9’’ που χρειάζεται για την ίδια διαδικασία το Cupra 280. Η αξία του 2.0DFR κρίνεται στις ρεπρίζ όπου αρκεί ένα χάδι με όποια σχέση είναι ξεχασμένη στο κιβώτιο για να εξαφανιστεί στον ορίζοντα. Το εξάρι DSG διπλού συμπλέκτη, ανεβάζει αστραπιαία και αξίζει κάθε ευρώ της επιπλέον επιβάρυνσης στην τιμή κτήσης.  

Η ομοιότητα με την υπόλοιπη γκάμα Leon είναι εμφανής και οι λεπτομέρειες αναδεικνύουν τη ξεχωριστή υπόσταση του FR. Ενώ στην περίπτωση του Cupra τα δηλωτικά της ταυτότητας είναι πολλά, στη γρήγορη πετρελαιοκίνητη έκδοση αρκούν τα δύο γράμματα στη γρίλια και η ύπαρξη του μεγάλου intercooler στο κάτω τμήμα της εισαγωγής αέρα. Είναι στη φύση της εν λόγω έκδοσης να μην προκαλεί στο βλέμμα, αλλά να χαρίζει απλόχερα χαμόγελα στον συνειδητοποιημένο ιδιοκτήτη της. Η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες είναι μόλις 4,3 lt/100km και θέλει πολλή προσπάθεια κι επιμονή στο δεξί πεντάλ για να την αναβάσεις πάνω από τα 8 λίτρα κυνηγώντας τις αποστάσεις και με το DSG στη χειροκίνητη πλευρά. Με τιμή κτήσης μαζί με το όφελος απόσυρσης για την απλή 5θυρη έκδοση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο να φτάνει τα 23.474 ευρώ, πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή με πληρέστατο εξοπλισμό που την αγοράζεις με κλειστά μάτια, αφού καλύπτει με άριστο τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες μιας μέσης οικογένειας αφήνοντας ένα ευρύ πεδίο αναψυχής για τον οδηγό της.Ο "λιτός βίος" δε σημαίνει ότι θα πρέπει να χαθεί και η σπορ αξιοπρέπεια.

συμπέρασμα

Το Leon 2.0 TDI αποζημιώνει τους λάτρεις της σπορ οδήγησης προσφέροντας ένα προσιτό «όπλο» καθημερινής χρήσης και υψηλής χρηστικότητας χωρίς θυσίες στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...