ΔΟΚΙΜΗ: VW Golf GTD 2.0 DSG6

Μαθήματα οικονομίας για τους βαρυπόδαρους χιλιομετροφάγους, με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του GTI να επιβάλει νέους όρους στην κατανάλωση αλλά όχι στη διάθεση.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το GTI των diesel είναι Golf. Καμιά φορά η χαμηλή κατανάλωση μπορεί να συμβαδίζει με τις υψηλές επιδόσεις και η περίπτωση του GTD θα χαροποιήσει τους γρήγορους  οικολόγους.

Τεχνολογία diesel
Ο δίλιτρος TDi πληροί τις προδιαγραφές Euro6 και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων για μείωση των οξειδίων του αζώτου και των μικροσωματιδίων σε όλο το εύρος των στροφών λειτουργίας. Επιπρόσθετα διαθέτει διπλό σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων,  υψηλής πίεσης (HP-EGR) και χαμηλής πίεσης (LP-EGR) με ψύξη. Το σύστημα  ανακυκλοφορίας μειώνει σημαντικά τους ρύπους σε διαφορετικές συνθήκες φορτίου. Ο καταλύτης για τα NOxείναι στη σειρά τοποθετημένος μετά τον φίλτρο μικροσωματιδίων και υπάρχουν δύο αισθητήρες λάμδα, εκ των οποίων ο ένας ελέγχει τη διάρκεια ζωής του καταλύτη.
γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κομψό σαλόνι
  • Εξοπλισμός

 

Ο βίος του GTD ήταν ανέκαθεν παράλληλος με αυτόν του Golf GTI, αλλά οι καλές εποχές της αγοράς σε συνδυασμό με τις στρεβλές απαγορεύσεις του παρελθόντος, κράτησαν τους γρήγορους diesel μακριά από το ελληνικό κοινό. Πλέον το GTD μπαίνει δικαίως στο λεξιλόγιο των petrolheads και ιδιαίτερα όσων θέλουν να συνδυάζουν τις sport επιδόσεις με την οικονομία στην καθημερινότητα.

Η στρατηγική «low profile» τηρείται ευλαβικά και στο GTD και μόνο κάποιες λεπτομέρειες διαχωρίζουν τις απλές εκδόσεις, από αυτές που διαθέτουν χαρακτηριστικά GT. Οι αισθητικές βελτιώσεις σε σχέση με το ταπεινό Golf περιορίζονται στο μπροστινό προφυλακτήρα, στα ψαρωτικά βράγχια εκατέρωθεν των  προβολέων ομίχλης, στις πλευρικές ποδιές και στα φανάρια led εμπρός και πίσω. Η ομοιότητα με το αδελφό μοντέλο είναι εμφανής και οι μόνες διαφοροποιήσεις επικεντρώνονται σε ένα γκρι σιρίτι στην κυψελωτή γρίλια του ψυγείου και στη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αντί των δύο εξατμίσεων που διαθέτει το GTI. Στην καμπίνα, το ύφος το καθορίζει το καρό μοτίβο στην υφασμάτινη επένδυση και τα αλουμινένια πεντάλ προς τέρψη των οφθαλμών. Το τιμόνι με τη χορταστική σε πιάσιμο στεφάνη και το ιδιαίτερο flat bottom σχήμα, θέλει εξοικείωση ειδικά στις μανούβρες που απαιτούν περισσότερες από μία περιστροφές. Η θέση οδήγησης και η εργονομική αρτιότητα όλων των χειριστηρίων σού επιτρέπουν να αφοσιωθείς στην απόλαυση ακόμη και στις απλές αστικές διαδρομές. Το κάθισμα παρέχει εξαιρετική πλευρική στήριξη όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν και συμβάλει στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του GTD.

 

Diesel στο Λαό

Κάτω από το καπό περιστρέφεται ο δίλιτρος 16βάλβιδος turbodiesel που φαινομενικά δεν γεμίζει το μάτι των θεωρητικών που έχουν συνδέσει το εκρηκτικό γκάζι σε κάθε τι που διαθέτει τα γράμματα «GT» στο διακριτικό τίτλο. Δεν είναι τόσο οι 184  ίπποι, όσο τα 380 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm μέχρι τις 3.250 rpm  για να κάνουν τη «βρώμικη» δουλειά. Το μοτέρ γεμίζει πειστικά μέχρι και τις 5.500 rpm κλείνοντας το μάτι στον ανυποψίαστο για το αν ένας diesel μπορεί. Συμπαραστάτης στον κινητήρα στέκεται το 6άρι DGS κιβώτιο, που εφοδιάζει το αυτοκίνητο της δοκιμής, με την πυκνότερη κλιμάκωση σε σχέση με αυτή του GTI, που κάνει τις επιταχύνσεις αμεσότερες και άκρως πιο διασκεδαστικές. Για το 0-100 km/h απαιτούνται 7,5 δευτ. και για τη ρεπρίζ από τα 80 έως τα 120 km/h, χρειάζονται άλλα 7,5 δευτ. σύμφωνα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή. Το GTD δεν είναι κατάλληλο για όσους κυνηγούν το χρονόμετρο από φανάρι σε φανάρι, αλλά μπορεί να κινείται με απίστευτα υψηλή μουαγιέν χωρίς επιδεικτικό τρόπο χάρη στην πληθωρικότητα του diesel. Χαϊδεύεις το δεξί πεντάλ και τα πάντα υλοποιούνται σε ρυθμό fast forward. Η τελική φτάνει τα 228 km/h ωστόσο ο δρόμος για το αυτόφωρο ανοίγει διάπλατα σε κάθε ευκαιρία που μπορείς να σανιδώσεις πάνω από τα 120km/h, αφού τα 180km/h τα βλέπεις σε dt.Το καταπληκτικό στην περίπτωση του GTD είναι οι περιορισμένες ανάγκες σε καύσιμο, ανεξαρτήτως του τρόπου οδήγησης. Επιλέγοντας το πρόγραμμα “Eco” αλλάζει η απόκριση, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση και με προσπάθεια πετυχαίνεις τα 4,4 lt/100km μέση κατανάλωση που γράφει το manual. Στην πράξη, με δύο περισσότερα λίτρα, το χαίρεσαι χωρίς ενοχές.

 

Ξεκαθάρισμα ρόλων

Το Golf GTI δεν απευθύνεται στους «ινδιάνους» των σπορ που ψάχνουν την ανόθευτη οδηγική συμπεριφορά εις βάρος των υπόλοιπων χρήσεων που μπορεί να έχει ένα hatchback με +200 ίππους σε έναν άξονα. Αυτή τη θέση υπερασπίζεται και το GTD αφού το όλο σύνολο παραπέμπει σε κουστουμαρισμένο μικρομεσαίο, που εύκολα από φίλαθλος της αυτοκίνησης μπορεί να μετατραπεί σε ...χούλιγκαν. Τα παραπανήσια κιλά, παρά τη δίαιτα που κατάφερε η νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB στην οικογένεια Golf φαίνονται, αλλά είναι κι αυτά που δίνουν μια overall εικόνα ενός συμπαγούς δρομέα μεγάλων αποστάσεων, που εύκολα χαρίζει χαμόγελα στις καθημερινές μετακινήσεις. Πέρα από τα μεγάλα αποθέματα ροπής, το GTD «σκουπίζει» αποτελεσματικά σε κάθε ανάγλυφο διαδρομής. Μαζεύει χιλιόμετρα, (πολλά περισσότερα απ’ όσα έχει κανείς στο μυαλό του) και στρίβει χωρίς αναστολές, έχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης τόσο λόγω στησίματος και ακαμψίας, όσο και λόγω των ηλεκτρονικών. Το διαφορικό XDS μειώνει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού στις κλειστές καμπές και το MSR προστατεύει από το μπλοκάρισμα στο κατέβασμα ταχύτητας που είναι κρίσιμο στο βρεγμένο τερέν. Πολύτιμος συμπαραστάτης στα απαιτητικά κομμάτια είναι το σύστημα Progressive Steering  το οποίο «κονταίνει» την κρεμαγιέρα, δίνοντας 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, και βοηθά στο σημάδι της επόμενης κορυφής. Το παιχνίδι κόβεται μαχαίρι από το ESC και ούτε λόγος γίνεται για χρήση χειρόφρενου για να στρίψεις την ουρά. Αλλά αυτό είναι και το τίμημα… Με λίγο πάνω από 30.000 ευρώ είναι από τις κορυφαίες επιλογές για όσους γουστάρουν την οδήγηση και δεν θέλουν να τους δείχνουν.

 

ξυνά
  • Εκρηκτικότητα επιδόσεων
  • Ηλεκτρονικό χειρόφρενο
  • Υπερπροστατευτικό ΕSC

Golf GTD

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...