Fiat Linea 1.3 MTJ

Νέο diesel οικογενειακών προδιαγραφών

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,8 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

O 1.3 λίτρων diesel κινητήρας, δίνει φρέσκο νόημα στην κλασσική σιλουέτα του ανανεωμένου Linea

γλυκά
  • Διαθέσιμοι χώροι
  • Χώρος αποσκευών
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Μη διαθέσιμο ESP
απόψεις

Άχρωμο κι άοσμο αισθητικά, το Linea έχει μια εντελώς χαλαρή σχέση με τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Αν οι χώροι και η χαμηλή κατανάλωση ελέω diesel είναι προτεραιότητες, η μικρομεσαία «κούρσα» θα ικανοποιήσει το παραδοσιακό κοινό.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Στη δύσκολη ελληνική αγορά, το ανανεωμένο Linea έρχεται να προσθέσει στην γκάμα της Fiat μια πρόταση για ένα προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο, με την παραδοσιακή φιγούρα του sedan αμαξώματος. Στη φαρέτρα του βάζει - εκτός από τους διαθέσιμους χώρους - και τον γνωστό 1,3 λίτρων Multijet diesel κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί υπέρ της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και ακολουθεί το πνεύμα της εποχής, ώστε να δελεάσει τον συνειδητοποιημένο οικογενειάρχη.

Κλασσική γραμμή

Η πρώτη παρουσία του Linea στην αγορά ήταν το 2007 όταν λανσαρίστηκε ως η sedan έκδοση του Grande Punto. Σήμερα, ανασχεδιασμένο αλλά ακολουθώντας την ίδια λογική με τότε, έρχεται να καλύψει ένα κενό στη γκάμα της Fiat. Στην εξωτερική εμφάνιση, τον αέρα ανανέωσης φέρνουν οι εμπρός και πίσω ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες μαζί με τη νέα χρωμιομένη εμπρός μάσκα και μερικές ακόμα αισθητικές προσθήκες, όπως οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης. Αλλαγές που φροντίζουν και πετυχαίνουν την εξωτερική φρεσκάδα του Linea.

Το εσωτερικό ακολουθεί πλήρως την αισθητική του ανανεωμένου Punto. Τα πλαστικά είναι στα περισσότερα σημεία σκληρά, αλλά σε γενικές γραμμές η ποιότητα κατασκευής και η συναρμολόγηση είναι ικανοποιητική. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού, το Linea ειναι πανέτοιμο να φιλοξενήσει με άνεση και ασφάλεα στο σαλόνι του τέσσερις ενήλικες επιβάτες, οι οποίοι θα αναζητήσουν μόνον λίγο περισσότερο χώρο για τα κεφάλια τους. Στα ατού και ο μεγάλος, με χωρητικότητα 500 λίτρων χώρος αποσκευών, ο οποίος διαθέτει κανονικό σχήμα αλλά και στενό άνοιγμα.

Παραδοσιακή αξία

Γνωστή ποσότητα ο μικρός Multijet της Fiat, βρίσκει καταφύγιο κάτω από το καπό του τετράθυρου Fiat Linea. Με 95 ίππους και 200 Nm ροπής, το μοντέρνο τετρακύλινδρο μοτέρ εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες κίνησης του Linea. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Fiat για τον παραπάνω συνδυασμό είναι 0-100 km/h σε 13,8 sec και 170 km/h. Στην πράξη, η ροπή του κινητήρα κινεί με σθένος το Linea κάνοντας άνετη την καθημερινή μετακίνηση. Η ηχητική παρουσία του μοτέρ στο εσωτερικό δεν είναι αμελητέα και ίσως μια επιπλέον 6ησχέση να βελτίωνε ακόμη περισσότερο το ήσυχο και οικονομικό ταξίδι. Το κιβώτιο ικανοποιεί σε λειτουργία και έχει σωστή κλιμάκωση, εκμεταλλευόμενο την καμπύλη ροπής του MultiJet. Το βασικό πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης διατηρείται σε κάθε περίπτωση στο ακέραιο, αφού το Linea μπορεί να κινηθεί σε μικτό ρυθμό κίνησης με μέση κατανάλωση κοντά στα 6,0 lt/100km.

Καλές οι εντυπώσεις και από τη θέση οδήγησης του Linea, το οποίο προσφέρει ιδανική ευελιξία για το μέγεθος του, με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και μικρό κύκλο στροφής. Από τα πρώτα χιλιόμετρα μαζί του, τα μηνύματα που παίρνεις από την ανάρτηση ακολουθούν πιστά τον τομέα της άνεσης και της χαλαρής μετακίνησης. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι αισθητές, ενώ σε μεγάλες εγκάρσιες λακκούβες ακούγεται και η λειτουργία της. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι σωστή για τα μέτρα της κατηγορίας, χωρίς βέβαια να σε προδιαθέτει να ανεβάσεις ρυθμό, ενώ η έλλειψη ESP (ακόμα και στον προαιρετικό εξοπλισμό) κόβει πόντους από τον εξοπλισμό ασφάλειας. Αν πιέσεις πάντως, η υποστροφή αποτελεί το βασικό γνώρισμα της συμπεριφοράς του Linea, χωρίς παρατράγουδα ή δυσάρεστες εκπλήξεις.

FIAT-LINEA-TEST

συμπέρασμα

Οικογενειακός χαρακτήρας για το ανανεωμένο Linea, το οποίο βαδίζει στη λογική των προσιτών sedan. Ο συνδυασμός με τον κινητήρα diesel των 1.3 λίτρων, ακολουθεί τις απαιτήσεις της σημερινής εποχής και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα προσιτό πακέτο μετακίνησης. Η αισθητική ακολουθεί τον ρυθμό όλων των μικρών sedan της αγοράς, με το εσωτερικό να ακολουθεί τη λογική του Punto τελευταίας γενιάς. Η τιμή, οι διαθέσιμοι χώροι και η χαμηλή κατανάλωση μπαίνουν σαν βασικά προσόντα και εκφράζουν τις προθέσεις του ανανεωμένου Linea στην αγορά

Fiat Linea 2013

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...