Fiat Punto 0.9 Twin Air

O βενιαμίν δικύλινδρος Twin Air, κερδίζει την προαγωγή του στην κλάση B και συγκεκριμένα στο Punto.

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μοντέρνο, σύγχρονο και παραδοσιακά στις top επιλογές της κατηγορίας, αποκτά το πουλέν της Fiat, τον υπερτροφοδοτούμενο Twin Air συνδυάζοντας δυναμισμό σε οικονομική συσκευασία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό σαλόνι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι

 

ξινά
  • Σκληρά, στο συνολό τους, υλικά
  • Αντανακλάσεις στα όργανα
  • Θόρυβος από τον δικύλινδρο κινητήρα
απόψεις

Η Twinair εκδοχή του Punto, δίνει προνόμια και χαρακτήρα στο ιταλικό supermini. Δυνατό για την καθημερινότητα, βοηθιέται αρκετά από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο μικρός κινητήρας διαθέτει τόλμη και δύναμη, αλλά υπολείπεται σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και κατανάλωση καυσίμου. Στοιχεία που βάζουν τη diesel έκδοση πιο μπροστά στην προτίμηση ενός πιο σφαιρικά ολοκληρωμένου supermini

Δημήτρης Παππάς

Το οπλοστάσιο της Fiat στις μικρές κατηγορίες αποτελεί ψυχή και σώμα, την δύναμη της εταιρείας και τους λόγους που γνώρισε επιτυχίες σε βάθος χρόνων. Η πρόσφατη ανάκαμψη από τα πέτρινα χρόνια μπορεί να ήρθε με το 500, όμως στυλοβάτης για χρόνια ήταν η κλάση παραπάνω είτε ως 127 στην δεκαετία του 70, είτε ως Uno στα 80’s, είτε ως Punto στα μέσα της δεκαετίας του 90. Τα συνοδευτικά Grande και Evo στην μεταγενέστερη και πρόσφατη ιστορία του, ξεθώριασαν γρήγορα και τελικά το …Punto επέστρεψε! 

 

Σκέτο νέτο!

Πιστό λοιπόν στην αρχική του ονομασία το πρόσφατο Punto ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του με τον αέρα της εμπειρίας, της ιταλικής σχεδιαστικής μαεστρίας και της σερβιρισμένης πρόσφατης τεχνολογίας που ακούει στο κλισέ πλέον downsizing. Ο δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Twin Air των 875 cc μετακόμισε κάτω από το καπό του supermini της Fiat και προσφέρει τις υπηρεσίες του με σύνθημα την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, συνδυάζοντας απόδοση και οικονομία. Το αισθητικό φρεσκάρισμα αναμενόμενο, με την κεντρική ιδέα να παραμένει γνωστή και τις αλλαγές να περιορίζονται στους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες χωρίς τα μαύρα φιλέτα και την συμπληρωματική εισαγωγή αέρα δίπλα στο σήμα. Σχεδιαστικά οι κολακίες συνοδεύουν το ιταλικό αυτοκίνητο που καταφέρνει να σε κερδίσει με την κομψότητα και το δυναμικό στιλ, ενώ οι θετικές κριτικές συνεχίζονται και για την εικόνα του εσωτερικού. Χωρίς συνταρακτικές αλλαγές και εδώ, το σαλόνι παραμένει άρτιο με ένα νεανικό, δυναμικό στιλ που ισορροπεί ανάμεσα στο σπορ και πολυτελές σε αίσθηση. Το ταμπλό κέρδισε μαλακά υλικά, χωρίς γενναιοδωρία βέβαια και στο σύνολό τους χαρακτηρίζονται σκληρά αλλά καλοσυναρμολογημένα. Ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά όργανα παρέχει όλες τις παραδοσιακές πληροφορίες που αναζητά ο οδηγός, πακέτο με μια ψηφιακή οθόνη πληροφοριών για το trip computer, ενώ αν κάτι ενοχλεί τις ηλιόλουστες μέρες, είναι οι αντανακλάσεις από το κρύσταλλο των οργάνων. Οι χρωματικοί συνδυασμοί σε καθίσματα και διάκοσμο είναι περισσότεροι τώρα, ώστε να υπάρχει επιλογή ανάλογα με το γούστο του ενδιαφερόμενου και ο εξοπλισμός προσφέρει πλούσιες υπηρεσίες(ενδεικτικά: Αερόσακοι μετωπικοί-πλευρικοί-οροφής, ESP, A/C, Start&Stop, υπολογιστής ταξιδίου, ραδιοCD με υποδοχή USB και αναπαραγωγή MP3, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι,  ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι-θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15’’, προβολείς ομίχλης). Φυσικά η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού παραμένει ενδιαφέρουσα και παραδοσιακα οι χώροι  προσφέρουν καλές εντυπώσεις στους ενήλικους επιβάτες. Η πρακτικότητα του εσωτερικού κερδίζει την καθημερινότητα ενώ θετική κρίνεται και η εργονομία. Ο χώρος για τις αποσκευές των 275 λίτρων δεν διεκδικεί δάφνες απέναντι στις τοπ προτάσεις της πιάτσας, παραμένει όμως ικανός να χωρέσει τα εκδρομικά μπαγκάζια.

 

Δυο κύλινδροι και 875 cc αρκούν;

Βεβαίως κι αρκούν! Αν προσθέσεις μάλιστα και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που δρα διεγερτικά στην απόδοση του Twin Air, ο γρίφος σύντομα ξεδιαλύνεται. Πρέπει να περάσεις από το τιμόνι του όμως για να καταλάβεις την διαφορά. Αρχικά αναρωτιέσαι για τα άλογα, ακούς 85 αλλά σου φαίνονται λίγα αν συγκρίνεις με τα 85 του 500 ή του Panda. Μα αυτά, είναι ελαφρύτερα σκέφτεσαι και λίγο πριν πείσεις τον εαυτό σου για τους επιπλέον ίππους που κρύβει το μοτέρ του Punto, τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα των 85 ίππων στις 5.500 rpm και των 145 Nm, στις 2.000 rpm. Τι έχει αλλάξει τότε και ο μικρός κινητήρας δείχνει και είναι πιο ζωντανός χαμηλά, διαγράφοντας την «κούφια» αίσθηση που εισπράττεις σε 500 και Panda; Την απάντηση δίνει το 6άρι κιβώτιο που με την σοφή, πιο κλειστή κλιμάκωση στις μικρότερες σχέσεις περιορίζει τις νεκρές περιοχές απόδοσης και το Punto πετιέται μπροστά ευκολότερα και πιο ψυχωμένα στο πάτημα του γκαζιού. Πρακτικά, πλησιάζοντας στις στροφές που αποδίδεται η μέγιστη ροπή το Punto 0.9 Twin Air εμφανίζεται κεφάτο και ζωηρό με τις επιταχύνσεις και τις ρεπρίζ να είναι στα φόρτε τους. Συνολικά οι επιδόσεις(0-100km/h: 12,7’’,  τελική ταχύτητα 172 km/h) είναι καλύτερες από ένα καλό ατμοσφαιρικό 1.600άρι κάτι που οφείλεται κυρίως στην ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Ο ήχος βραχνάδας την ώρα της επιτάχυνσης είναι το μόνο που πρέπει να συνηθίσει κανείς και να το δεχτεί σαν μέρος του χαρακτήρα του. Ο Twin Air ανέκαθεν έδειχνε μια ευαισθησία στις μεταβολές της κατανάλωσης προς τα πάνω. Αν ξεχαστείς ψηλά σε στροφές παρασυρόμενος από το κύμα ροπής μετά τις 2.500- 3.000 και από τους ανύπαρκτους κραδασμούς πλησιάζοντας προς τα κόκκινα, θα δεις τιμές που δύσκολα θα χωνέψεις. Από την άλλη όμως μπορεί να φλερτάρεις με το δεκάρικο, ενδεχομένως και να το ξεπεράσεις, όμως την ίδια στιγμή θα κινείσαι με επιδόσεις πρωτόγνωρες για τα 875 δικύλινδρα κυβικά του. Σαφώς και μπορείς να δεις και πιο κολακευτικές τιμές κοντά στα 6 με 7 λίτρα, όμως πρέπει να έχεις προπονηθεί με τον τρόπο έκφρασης του μικρού υπερτροφοδοτούμενου Twin Air και να αλλάζεις ταχύτητες πριν τις 3.000 rpm. Και πάλι θα κινείσαι σβέλτα με κολακευτικές τιμές κατανάλωσης, όμως ο ανταγωνισμός δείχνει πιο έτοιμος να δεχτεί τα εύσημα σε ανάλογες συνθήκες. Η θεωρία των εργοστασιακών 4,2 lt/100km απέχει από την πράξη και μπορεί να επιβεβαιωθεί μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις και φυσικά με πατημένο τον διακόπτη Eco (έξτρα εξοπλισμός) που κόβει κατανάλωση αλλά και απόδοση(η τιμή της ροπής πέφτει στα 110 Nm). Στο δυναμικό κομμάτι οδήγησης το supermini της Fiat, εκπροσωπεί επάξια την ιταλική σχολή. Εξαιρετική θέση οδήγησης με σωστή στήριξη από τα καθίσματα και περιφερική ορατότητα υποδέχονται τον οδηγό που διαπιστώνει άμεσα τις σωστές πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια και στα αισθητήρια όργανά του. Τιμόνι σωστό αν και ελαφρύ σε αίσθηση, ανάρτηση που διαβάζει καλύτερα χωρίς να αντιδρά ξερά στις ανωμαλίες, πλαίσιο που δείχνει ικανό για πολλαπλάσια άλογα και φρένα που δεν μασάνε ακόμα και αν τα επιστρατεύσεις από την τελική ταχύτητα. Το Punto διαπρέπει σε σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο και βγάζει ταυτόχρονα και μια ποιοτική κύλιση που απουσίαζε από την προηγούμενη γενιά. Συνδυάζει άνεση και αποτελεσματικότητα και βγάζει αδιαμαρτύρητα το απαιτητικό στροφιλίκι ικανοποιώντας το σπορ κριτήριο μέχρι την στιγμή που επεμβαίνει το ESP για ασφάλεια. Συνολικά, διατηρεί το προνόμιο να χαρακτηρίζεται από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία.

συμπέρασμα
Συνδυάζει τα ασυνδύαστα, τριπλάρει με τέχνη τις προσπάθειες του κράτους για έσοδα και προσφέρει "πολύ" αυτοκίνητο για να το απολαμβάνεις δίχως τύψεις. Η παραδοσιακή δύναμη της Fiat στις μικρές κατηγορίες εκφράζεται με καμάρι από το Punto που εκτός από την κομψή και ουσιαστική ανανέωση, την ιταλική ψυχή στην συμπεριφορά του και τον άρτιο συνολικά χαρακτήρα, αποκτά και έναν Twin Air στα καλύτερά του! Με 6άρι σασμάν και ζωηρή διάθεση από χαμηλά, το δημοφιλές supermini της Fiat ξεδιπλώνει ακόμα καλύτερα τις προθέσεις του, διατηρώντας ψηλά το ηθικό του απέναντι στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.

Fiat Punto 2012

Fiat TwinAir engine

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...