Πρώτη οδήγηση: Off Road KTM & Husqvarna ΜΥ 2020

Οι νέες KTM & Husqvarna που θα φορεθούν το 2020

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Downsizing και βελτιώσεις στη ψεκαστή δίχρονη enduro εποχή και πανάλαφρα τετράχρονα με έμφαση στην αντοχή - απόδοση και φιλική αποτελεσματικότητα. Σύγχρονη τεχνολογία συνολικά που είναι η κεντρική ιδέα της off road γκάμας των δυο εταιριών που πορεύονται ταυτόχρονα απευθυνόμενες σε χομπίστες και πρωταθλητές.

Σε περιβάλλον άγριας δύσης, αλλά όχι πέραν του Ατλαντικού, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη συγκέντρωση των ανθρώπων του τύπου για τη νέα γκάμα των off road μοντέλων της KTM και Husqvarna. Το Σοφικό Κορινθίας και το θεματικό πάρκο «The Ranch» είναι το ιδανικό φόντο για προσομοίωση μιας άλλης εποχής, τότε που τα άλογα πρωταγωνιστούσαν σε μετακινήσεις και δραστηριότητες.

Σήμερα βέβαια τα μηχανοκίνητα αλόγα έχουν την τιμητική τους και οι μοτοσυκλέτες των KTM και Husqvarna ήταν εκεί, φρέσκες και καλογυαλισμένες να ποζάρουν στο καλωσόρισμα της εκδήλωσης. Με τη διαθέσιμη γκάμα μοντέλων προς δοκιμή να περιλαμβάνει τα δίχρονα EXC 150 και 300, με το σύστημα ψεκασμού TPI, το μεσαίο τετράχρονο 350 EXC-F και το δυνατό motocross μοντέλο 450 SX-F, η Ready To Race εμπειρία δεν περιορίστηκε στην πορτοκαλί γειτονιά, αλλά συνεχίστηκε και με τα δυο 250άρια της εταιρείας με έμβλημα την σουηδική κορώνα. Τα τετράχρονα της Husqvarna σε εκδόσεις FC και FE υπόσχονται και πραγματοποιούν τις δικές τους χωμάτινες συγκινήσεις. Ήδη τα off road days, ένα ανοιχτό event όπου πραγματοποιείται στοχευμένα σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας θα τρέχει μέχρι τέλος Νοεμβρίου για όσους θέλουν να πάρουν live γεύση από τα κατορθώματα των νέων μοντέλων. 

 

Χωμάτινη κυριαρχία

Με τον όμιλο KTM να έχει δυο τρανταχτά ονόματα του enduro και motocross στην φαρέτρα του και να μην επαναπαύεται σε αυτά (απέκτησε πρόσφατα πλειοψηφικό πακέτο και στην Gas Gas), το μέλλον προδιαγράφεται κυριαρχικό και ευοίωνο. Φυσικά σηματοδοτεί και τις εξελίξεις, με σημαντικότερη την αναγέννηση του δίχρονου κινητήρα.

Από το 2004 ασχολείται με την εφαρμογή του injection σε δίχρονο κινητήρα η ΚΤΜ με την πρώτη προσπάθεια να προκύπτει δυο χρόνια αργότερα με την ονομασία Orbital Air Assisted Injection. Η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Graz το 2012 έφερε μια νεα γενιά κινητήρα Direct Injection και η εξέλιξη συνεχίστηκε επι μακρόν. Το 2014 καταστάλαξαν στην μορφή Transfer Port Injection με τα αρχικά TPI να σηματοδοτούν την νέα ψεκαστή εποχή που έκανε έναρξη καριέρας από το 2017 για τα μοντέλα παραγωγής που αφορούσαν την ονομαστική σεζόν 2018. 

 

Καθαρή απόδοση

Αυτό ακριβώς πετυχαίνει ο ψεκαστός κινητήρας που πλέον υπάρχει μια προσθήκη και δεν τον συναντάμε μόνο στα EXC 250 & 300 για λογαριασμό της KTM και τα ΤΕ 250i & 300i όσον αφορά τη Husqvarna. Tο ΚΤΜ EXC 150 TPI δηλώνει το μικρό ψεκαστό μέλος της οικογένειας (αντιστοίχως ΤΕ 150i για τη Husqvarna). Ουσιαστικά εδώ έχουμε έναν νέο κινητήρα στα 143,7 cc, με δύο μπεκ ψεκασμού ένα για χαμηλές και ένα για υψηλές στροφές περιστροφής αντίστοιχα. Ο χρονισμός των θυρίδων είναι νέος όπως και η θυρίδα εξαγωγής που διαθέτει κατεργασία από CNC. Στις βελτιώσεις περιλαμβάνονται ο θάλαμος καύσης, με νέα επιλογή μπουζί, η εξάτμιση, ο ισχυρότερος εναλλάκτης και ο ανθεκτικότερος συμπλέκτης.

Οι σαρωτικές αλλαγές αγγίζουν φυσικά και τα μεγαλύτερα 250 και 300 TPI, όπου πλαίσιο, βάσεις κινητήρα και έδραση ψαλιδιού δέχτηκαν ενισχύσεις, το υποπλαίσιο μάκρυνε 40 mm και συνολικά το μοτέρ άλλαξε τη θέση του, όντας στραμμένο κατά μια μοίρα προς τα κάτω. Το κιτ μανιβέλας είναι τώρα διαθέσιμο μόνο προαιρετικά, σε μια προσπάθεια δίαιτας και στο νήμα των αλλαγών συναντάς επανασχεδιασμό κυλίνδρου, νέα χαρτογράφηση με αισθητήρα πίεσης, ενώ στο 250 συναντάς νέο καπάκι κεφαλής για μεγαλύτερη συμπίεση.  Οι εξατμίσεις έχουν αλλάξει, με τις ραβδώσεις στους θαλάμους διαστολής να προσφέρουν την οπτική διαφορά που ταυτόχρονα ωφελούν την ανθεκτικότητα στα χτυπήματα.

Η αποθήκευση του λαδιού μίξης τώρα γίνεται σε ένα νέο αυτόνομο ρεζερβουάρ με ανθεκτικότερη έδραση, ενσωματωμένο φίλτρο και αισθητήρες ατμοσφαιρικής πίεσης και στροφαλοθάλαμου, ώστε να εξασφαλίζονται ιδανικά τα δεδομένα της χαρτογράφησης και της λειτουργίας σε κάθε συνθήκη (υψομετρικά, racing ή εκδρομικό ρυθμό).  

 


Με νεα εμφάνιση που προκύπτει από την αισθητική του επανασχεδιασμένου κοστουμιού πλαστικών και γραφικών η εμφάνιση κλέβει τη ματιά, ενώ βοηθάει και στην εργονομία. Η νέα σέλα δείχνει και είναι φιλικότερη στον χρήστη, ενώ υπάρχουν διακόπτες χαρτογράφησης δυο σταδίων και traction control για κάθε γούστο, απαίτηση συνθηκών και επίπεδο αναβατών.

Στον αντίποδα η Husqvarna ακολουθεί τις βελτιώσεις και αλλαγές που αναφέρθηκαν, αλλά με το λευκό-κίτρινο-μπλε χρωματισμό να προσφέρει το δικό της ξεχωριστό, αλλά ομολογουμένως σύγχρονο μοτίβο. Εμφανέστερα σημεία που τα διαχωρίζουν από τα KTM, η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω). Α! Και φυσικά το ακριβότερο και ελαφρώς βαρύτερο μοχλικό που συναντά κανείς στην έδραση του πίσω WP αμορτισέρ. Σε αντίθεση με τα πορτοκαλί αυστριακά enduro που χρησιμοποιούν σύστημα PDS, δηλαδή απευθείας έδραση του αμορτισέρ (WP XPLOR PRO 7746) επάνω στο ψαλίδι. Το WP XPLOR PRO 7548 μπροστινό πιρούνι είναι κοινό και εξασφαλίζει  άνετη λειτουργία ακόμα και όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί τη σκληρότερη ρύθμιση. Φυσικά τόσο εμπρός όσο και πίσω οι αναρτήσεις είναι φουλ ρυθμιζόμενες.  

Οι τετράχρονες αλλαγές είναι και αυτές με την σειρά τους γενναίες. Περιλαμβάνουν όλες τις ενισχύσεις και αλλαγές σε πλαίσιο- ανάρτηση, τα επανασχεδιασμένα πλαστικά, νέο φιλτροκούτι με ταχύτατη πρόσβαση στο φίλτρο αέρα και βελτιωμένο κύκλωμα ψύξης, για αποτελεσματικότερη απαγωγή της θερμότητας.  Στα EXC-F 250 & 350 που ενδιαφέρουν περισσότερο την ελληνική πραγματικότητα έχουμε, νέα μπιέλα και κάρτερ, νέες κυλινδροκεφαλές, αυλούς και χρονισμό στους εκκεντροφόρους, υψηλότερη συμπίεση και συνολική μείωση βάρους. Για παράδειγμα το 350 είναι μόλις 400 gr βαρύτερο από το 300αρι TPI, που και τα δυο χωρίς καύσιμο μόλις που ξεπερνούν τα 103 kg.

 


Μπότες, πιρούνια και καυτές σέλες

Η στιγμή της αλήθειας ξεκινά όταν αρματωθείς με τον χωμάτινο εξοπλισμό σου και καβαλήσεις τη σέλα. Όταν νιώσεις ότι κουμπώνεις επάνω, το μπροστινό σου τονώνει την εμπιστοσύνη ώστε να ανοίξεις παραπάνω το γκάζι, αν μπορείς βέβαια να ανοίξεις το γκάζι. Το γεγονός ότι οι μοτοσυκλέτες μπορούν, δεν σημαίνει ότι μπορεί και οποιοσδήποτε απροπόνητος να ανέβει επάνω και να κινηθεί σαν πρωταθλητής. Αν το επιχειρήσει το πιθανότερο είναι να έχει μικρή διάρκεια η βόλτα του και σύντομα να κάνει συστάσεις με το πλήρωμα του ασθενοφόρου, που πάντα βρίσκεται (χρήσιμο και με την ευχή αχρείαστο) σε τέτοια event.

Το οδηγικό κομμάτι περιλαμβάνει δεκάλεπτη διαδικασία με rotation μοτοσυκλετών με στόχο να οδηγήσουν όλοι. Η πίστα οριοθετείται με κορδέλα, χαρακτηρίζεται σφιχτή και τεχνική στα σημεία, όμως το τερέν είναι για να το κοιτάς με μισό μάτι. Θεόξερο με τάση να ξεθάψει πέτρες και πούδρα σκόνης. Αν ήταν νωπό θα άνοιγε από ικανοποίηση και προσμονή και το άλλο μάτι! Με το γνωστό σύνθημα «μην τσακιστείς», η μουδιασμένη βόλτα ξεκινάει με δύσκολο άλογο. Το δυνατό motocross 450 SX-F όσο φιλότιμο για να μην σε στείλει, άλλο τόσο ξέφρενο είναι όταν χουφτώσεις λίγες μοίρες παραπάνω την γκαζιέρα του. Αν δεν το έχεις  διαπιστώνεις με το καλημέρα ότι στην καλύτερη θα σφίξεις γρήγορα από τους πρώτους γύρους. Θέλει νιάτα και ψυχή και τα ζητάει αγκαζέ με εμπειρία. Δεν ένιωσα άνετα μαζί του, ιδίως για βάπτισμα, σφιχτή ανάρτηση υπερβολικό σε δύναμη για τα δεδομένα μου και σε αυτό το τερέν, μπορώ να πω ότι είδα ως λύτρωση την καρό σημαία της λήξης του δεκαλέπτου. Η συνέχεια δόθηκε επίσης σε motocross μοτίβο, επάνω στην φιλικότερη οφείλω να ομολογήσω σέλα του Husqvarna FC 250. Είναι «σχολείο με φιλικότερο δάσκαλο» για να αρχίσεις και να εξελιχτείς ανάλογα με το χρόνο που θα αφιερώσεις. Ζυγισμένο, καλοστημένο και αέρινο στα άλματα, θα σε ξεψαρώσει με τον τρόπο που διαβάζουν οι σφιχτές και εδώ αναρτήσεις του, αλλά με εμφανώς φιλικότερες αντιδράσεις που προσφέρει ένα σύνολο για να χουφτώνεις γερά τη γκαζιέρα. Στροφάρει χαρούμενα, δύναμη δεν του λείπει και το μόνο που ζητάει είναι προπόνηση και φυσική κατάσταση.



Η επόμενη επιστροφή στο πιστακι, έκανε τον σφιγμένο δεξί πήχη να ξεχαστεί. Το Husky FE 250i είναι πραγματικό enduro κάτι που διαπιστώνεις από την κλιμάκωση του κιβωτίου, την ενδοτικότητα των αναρτήσεων και την συνολική αίσθηση που επιστρέφει το χαμόγελο της ικανοποίησης για τα τεκτενόμενα. Μηχανάκι για τον χομπίστα αλλά και σε χέρια πρωταθλητή είναι για να σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα. Μαλακό σε σχέση με το MX alter ego, αλλά εύστοχο για να μην σε κουράζει και να χτίσεις σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Αν θέλεις να αρχίσεις την ενασχόληση στα χώματα, εδώ είσαι! Αν θέλεις να εξελιχθείς μην το υποτιμήσεις και πας σε κάτι μεγαλύτερο. Κεφάτο το μοτέρ χαμηλά, ζωντανό στις μεσαίες και αν ψάχνεις το παραπάνω, η ευστροφία σε επιβραβεύει με ωφέλιμους καλπασμούς. Δεν απευθύνεται μόνο στον αρχάριο αλλά και στον συνειδητοποιημένο που αναγνωρίζει ότι στο μονοπάτι δεν σου χρειάζεται το ιππικό.

Ένα από τα θεωρητικά πλεονεκτήματα των Husqvarna σε σχέση με τον ενδοοικογενειακό ανταγωνισμό των KTM, είναι το μοχλικό στην πίσω ανάρτηση σε αντίθεση με το PDS των πορτοκαλί μοτοσυκλετών. Στη σύντομη γνωριμία όμως το μόνο που έγινε σαφές είναι η προοδευτικότατη λειτουργεία και ο εύστοχος συνδυασμός της απόσβεσης με παράλληλη προσφορά πρόσφυσης ανεξάρτητα από το έδαφος.



Αν πάλι ψάχνεις το κάτι παραπάνω το ΚΤΜ EXC-F 350 θα σε κάνει να χαμογελάσεις με την πληθωρικότερη ροπή του που σου επιτρέπει να ξεχαστείς και με μια σχέση παραπάνω βρε αδερφέ στο κιβώτιο! Ένα μεγαλωμένο 250άρι σε αίσθηση, ιδανικό για χομπίστικες βόλτες στο βουνό σουλατσάροντας σε ανηφοριές και μονοπάτια και ορμητικό αν του ζητήσεις επέλαση στα ανοιχτά κομμάτια. Σφιχτό και στιβαρό ώστε να μην σε προδίδει αν του φερθείς επιθετικά, αλλά και φιλικό συνάμα για να μη χρειάζεται να το οδηγείς με την ταυτότητα στο στόμα. Η ανάρτηση της WP διαβάζει και διατηρεί ποιοτικό πάτημα, χωρίς να την αισθάνεσαι νταμάρι. Σε πείθει ότι μπορείς να μείνεις με το γκάζι ανοιχτό όσο χρειάζεται, όσο απαιτεί το οδηγικό σου επίπεδο και μπορώ να πω είναι από τα μηχανάκια που ένιωσα πιο άνετα σε αυτή την ιδιότροπη διαδρομή με τα σκαμμένα λούκια και τον βραχόκηπο να έχει βγει στην επιφάνεια. Τυλίξτε μου ένα σας παρακαλώ!   

 


Ο δίχρονος ζει και καθαρά μας οδηγεί!

Γεύση από ψεκαστό δίχρονο, με την starlet μικρή επίκαιρη εκδοχή να βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια μου. Αφήστε στην άκρη τις αρνητικές εμπειρίες από το παρελθόν, τα λαδωμένα μπουζί, τις κάπνες και τη λαδίλα γύρω σας και γνωρίστε ένα σύγχρονο δίχρονο σαν το EXC 150 TPI. Ανάλαφρη αίσθηση και πολιτισμός με το καλημέρα, μιζιά και ρελαντί σταθερό από ένα ποιοτικά κομψό σύνολο δίχως ελλείψεις. Μπροστά σου ένα μινιμαλ ψηφιακό όργανο με την απαραίτητη ενημέρωση (κοντέρ χιλιομετρητές, ώρα, ωρόμετρο, χρονόμετρο, λαμπάκι ψεκασμού κινητήρα και χαμηλής ένδειξης καυσίμου - λαδιού καύσης) που αναζητά ο σύγχρονος εντουράς και τα βρίσκει σε όλα ΚΤΜ και Husqvarna. Βουτυρένιος υδραυλικός συμπλέκτης με αίσθηση και ψυχή που ξυπνάει σχεδόν από το ρελαντί. Πολιτισμικό σοκ για μαθημένους σε σαματατζήδες δίχρονους που κάνουν το παν για να σε ψαρώσουν με το άγρια απότομο δούλεμά τους. Αν και μικρό σε κυβισμό προσφέρει αριστοκρατικό τρόπο απόδοσης που δεν χωλαίνει χαμηλά. Γεμάτο σε χαμηλομεσαίες ακόμα περισσότερο στις μεσαίες με ένα μεταβατικό στάδιο ζωηρής απόδοσης εκεί που θυμίζει γιατί τα δίχρονα έχουν ψυχή. Θα χρειαστεί να το κυνηγήσεις βέβαια για να πάρεις το καλύτερο από αυτό, όμως δεν αναζητά τις υψηλές στροφές, δεν είναι δύστροπο και απότομο, ούτε θα τρομάζει τον αναβάτη του. Στα θετικά και οι μαλακές και ενδοτικές αναρτήσεις που συμβάλουν στην φιλικότητα. Ο αρχάριος θα νιώσει ευχάριστα, ο πιο έμπειρος θα χαμογελάει ολημερίς επάνω στη σέλα του.



Επιδόρπιο με το μεγάλο δίχρονο, το 300άρι TPI. Το ελαστικό και πληθωρικά ροπάτο μοτέρ δεν σε πουλάει αν ξεχαστείς με μια, δυο σχέσεις παραπάνω, ακόμα και αν βρεθείς στους πρόποδες ανηφοριάς με στόχο την κορυφή της. Βγάζει τη δύναμή του από χαμηλά με πολιτισμένο τρόπο αλλά δεν ξεχνά παράλληλα ότι είναι δίχρονο που οφείλει να μην αστειεύεται όσο μένει ανοιχτό το γκάζι. Στροφάρει με διάθεση σχεδόν άοσμο και χωρίς ίχνος χαρακτηριστικού καπνού από το τελικό του, ο ψεκασμός εξαφανίζει μπουκώματα, ενώ το σύμπτωμα της απρόβλεπτης κλωτσιάς απουσιάζει γιατί η ροπή υπάρχει από το 0. Ένα γενναίο ωφέλιμο εύρος είναι διαθέσιμο μιμούμενο το τετράχρονο δούλεμα, όμως δεν παύει ως δίχρονο να θέλει τον σεβασμό του.

Τώρα το σταθερό γκάζι και η πολιτισμένη λειτουργία σε καθαρόαιμο δίχρονο εντούρο είναι πιο εφικτό από ποτέ, σε βαθμό που δεν το περιορίζει στην βόλτα από και προς τα μονοπάτια των γειτονικών βουνών. Μυρωδιά και μπλε καπνός σπανίζουν από την εξάτμιση, ενώ μπουκώματα, αρρυθμίες, ξεσπάσματα και κραδασμοί ανήκουν στην ιστορία. Ο μεγάλος εχθρός του δίχρονου κινητήρα, το υψόμετρο, δεν τον απασχολεί.

Ακόμα και το εκδρομικό enduro που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο των τετράχρονων, είναι στο ρεπερτόριο του σύγχρονου δίχρονου ψεκαστού με την ανεξάρτητη μίξη. Η ελαφριά αίσθηση του δίνει εύστοχο και αέρινο πάτημα στις ποιοτικές WP, ενώ το ζύγισμα στον αέρα είναι σαφώς υπερ του, σε σχέση με τα βαρύτερα σε αίσθηση τετράχρονα. Η ουσία είναι ότι τα δίχρονα ζουν τις καλύτερες μέρες τους, προσφέρουν premium προδιαγραφές στον αναβάτη τους και είναι πρόθυμα να κερδίσουν τον χομπίστα αλλά και να χαρίσουν πρωταθλήματα, αν το έχεις.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


KTM SX-E 5 & HUSQVARNA EE-5: Για τους μικρούς φίλους

Τα ηλεκτρικά μίνι SX που προσαρμόζονται όσο τα παιδιά μεγαλώνουν.

 

Η ηλεκτρική γκάμα αποκτά δυο επιλογές αναλόγως την εταιρία προτίμησης. Κύριο γνώρισμα η ρυθμιζόμενη εργονομία, που πρακτικά καλύπτει σωματότυπο ηλικιών από 3 ως 10 ετών, λόγω των μεταβλητών τους διαστάσεων. Η θέση οδήγησης τροποποιείται όπως και οι αναρτήσεις WP XACT μπορούν να ρυθμιστούν καθ' ύψος με το ανάλογο κιτ, ώστε να προσαρμοστούν στο μέγεθος του μικρού αναβάτη. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου-ιόντων 907 Wh, μέγιστης ισχύος 6.7 ίππων σε ένα σύνολο που ζυγίζει 40.5 κιλά και προσφέρει την επιλογή έξι διαφορετικών ride modes. Για τους ενδιαφερόμενους γονείς, είναι ήδη διαθέσιμα, με λιανική τιμή € 5.750.

 

 

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)