Οδηγούμε το νέο Volkswagen T-Roc – Πότε έρχεται Ελλάδα
Ταξιδέψαμε ως την Πορτογαλία για να οδηγήσουμε το νέο T-Roc, εκ των κορυφαίων αυτοκινήτων σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Στη νέα γενιά του, το best seller B-SUV έχει πολλές και σημαντικές αλλαγές, με τη Volkswagen να κρύβει και έναν άσο στο μανίκι της.
- -
- -
Με περισσότερες από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, το T-Roc δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Αποτελεί ένα από τα success story της Volkswagen και παρότι είναι ήδη 8 ετών, συνεχίζει να κυριαρχεί στην κατηγορία των B-SUV, όντας το πιο δημοφιλές σε όλη την Ευρώπη.

Έχοντας κατά νου αυτή την επιτυχία και κυρίως τη ζήτηση, η γερμανική μάρκα γνώριζε πως το να αναβαθμίσει ριζικά το απόλυτο best seller, μόνο εύκολο δεν ήταν. Έπρεπε να σχεδιάσει τη νέα γενιά δίχως να αλλοιώσει τα βασικά χαρακτηριστικά. Να προσδώσει το κάτι παραπάνω, μόνο για να του δώσει επιπλέον ώθηση. Και όπως αποδεικνύεται στην πράξη, τα κατάφερε.
Πόσο μεγαλύτερο είναι το νέο T-Roc
Παρατηρώντας τη νέα γενιά του γερμανικού SUV, το πρώτο πράγματα που παρατηρείς είναι οι πιο δυναμικές γραμμές. Το αμάξωμα έχει πιο σπορτίφ σχεδίαση, με την ενιαία φωτεινή λωρίδα και το φωτιζόμενο σήμα σε μάσκα και πόρτα του πορτμπαγκάζ, να αναδεικνύει την digital εποχή.

Εμφανισιακά είναι σαφώς πιο μοντέρνο και νεανικό, δανειζόμενο πολλά τμήματα από τo Tiguan αλλά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, τα λεπτά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED – τα IQ.LIGHT LED matrix ανήκουν στα έξτρα – μια στιλιστική προσέγγιση που παραπέμπει στην ηλεκτρική σειρά ID. Επίσης, πιο έντονα είναι και τα νεύρα στο καπό, με το μαύρο γυαλιστερό πλέγμα στο κάτω μέρος της μάσκας να κάνει αντίθεση με τα καινούρια και πιο έντονα χρώματα, τονίζοντας τον επιβλητικό χαρακτήρα του οχήματος.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην αεροδυναμική, με τις νέες ζάντες, τη διαμόρφωση της οροφής, τις αεροκουρτίνες εμπρός και τον διαχύτη στο πίσω μέρος, να διαμορφώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,29 Cd.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, το μήκος ανέρχεται στα 4.373 mm, κάτι που σημαίνει ότι το αμάξωμα είναι μεγαλύτερο κατά 12 cm. Το πλάτος και το ύψος είναι αυξημένα κατά 9 mm, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.631 mm (+28 mm) γεγονός το οποίο συμβάλλει στην αύξηση των χώρων σε καμπίνα και πορτμπαγκάζ.
Εμφανώς καλύτερο ποιοτικά
Ανοίγοντας τις πόρτες του νέου T-Roc, αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη ματιά την ποιοτική αναβάθμιση του αυτοκινήτου. Οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονται από υλικά μαλακά στην υφή, στο πάνω μέρος του ταμπλό έχει προστεθεί ένα νέο υλικό με διάτρητο ύφασμα, ενώ στις πόρτες και την κεντρική κονσόλα τα πλαστικά λάμπουν δια της απουσίας τους. Το Digital Cockpit Pro (10 ιντσών) και η μεγάλη οθόνη αφής (σε διάσταση 10,4 ή 12,9 ιντσών) συγκεντρώνουν το βλέμμα το οδηγού, με τους διακόπτες αφής να διατηρούνται για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και του ήχου, σε αντίθεση με το πολυλειτουργικό τιμόνι που συναντάμε φυσικούς διακόπτες.

Νέα, αλλά παράλληλα… γνωστή προσθήκη, αποτελεί ο περιστροφικός διακόπτης στο κεντρικό τούνελ, με τον οποίο μπορείς να ρυθμίσεις άμεσα τον ήχο, τον κλιματισμό, αλλά και να επιλέξεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης. Όσο για τον επιλογέα ταχυτήτων, μην τον ψάχνετε στο παραδοσιακό σημείο: έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού, συμβάλλοντας σημαντικά στην πρακτικότητα.

Και για να επανέλθουμε στους χώρους, πλέον στα πίσω καθίσματα φιλοξενούνται δύο ενήλικες άνω του μετρίου αναστήματος με χαρακτηριστική άνεση κυρίως για τα πόδια. Για τις αποσκευές, τα 465 lt χωρητικότητας φέρνουν το T-Roc στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.
Διαθέτει κάθε σύστημα και τεχνολογία
Η χρήση της αρχιτεκτονικής MQB evo είχε ως αποτέλεσμα και την τεχνολογική υπεροχή του μοντέλου. Το T-Roc φέρει πλέον τα πιο προηγμένα συστήματα, με το Travel Assist να μην υποστηρίζει μόνο την αυτόματη αλλαγή λωρίδας, αλλά να διαφοροποιεί την ταχύτητα ανάλογα με τα όρια, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας.

Πρεμιέρα στο αυτοκίνητο κάνει και το Park Assist Pro με δυνατότητα απομνημόνευσης θέσης, ενώ παράλληλα σου επιτρέπει να παρκάρεις ή να ξεπαρκάρεις το αυτοκίνητο απομακρυσμένα μέσω smartphone. Επίσης, για πρώτη φορά θα διατίθεται με σύστημα προειδοποίησης εξόδου από το αυτοκίνητο, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση διερχόμενου αυτοκινήτου ή ποδηλάτου. Συνολικά, το T-Roc εφοδιάζεται με δεκάδες τεχνολογίες και συστήματα, κάνοντας την οδήγηση πιο απολαυστική και κυρίως ασφαλέστερη.
Οι κινητήρες του νέου VW T-Roc
Στους κινητήρες τώρα, θα λανσαριστεί με τον γνωστό 1.5 eTSI που ενισχύεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε εκδόσεις ισχύος 116 και 150 ίππων, όλες με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG7. Φυσικά, θα υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση 4Motion που φέρει τον 2.0 TSI κινητήρα επίσης με ήπια υβριδική τεχνολογία και απόδοση 204 και 333 ίππων. Η τελευταία αφορά την έκδοση T-Roc R.

Ο «άσος στο μανίκι» των Γερμανών όμως, είναι η έλευση ενός ολοκαίνουριου full hybrid κινητήρα. Όπως μάθαμε κατά την παρουσίαση στην Πορτογαλία, πρόκειται για 1.500άρη σύνολο, το οποίο θα προσφέρεται σε 130 και 170 ίππους.
Δείτε ακόμη: Πού κατασκευάζεται το νέο Volkswagen T-Roc
Σε πρώτη φάση, αυτός που θα έρθει είναι ο 1.5 eTSI. Το λανσάρισμα στην αγορά έχει προγραμματιστεί προς τα τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου 2026. Λίγο αργότερα, θα δούμε τη βασική έκδοση 4Motion, με τον φουλ υβριδικό να αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και το T-Roc R το 2027.
Ιδανικό για την Ελλάδα
Στα περίχωρα της Πορτογαλίας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την πιο ενδιαφέρουσα και δημοφιλή έκδοση του T-Roc με τον 1.5 eTSI κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπή. Το ήπια υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων – όπως και όλες οι εκδόσεις. Σε σχέση με το απερχόμενο, ο κινητήρας είναι σαφώς πιο αθόρυβος στη λειτουργία και ταιριάζει ιδανικά με το DSG κιβώτιο.

Η δυνατότητα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων παραμένει, βοηθώντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η μέση σε πραγματικές συνθήκες και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα ECO κυμαίνεται γύρω στα 6,8 με 7 lt ανά 100 km, δηλαδή γύρω στο 1 με 1,5 lt πάνω από αυτό που υποστηρίζει ο κατασκευαστής. Στην επιλογή SPORT κερδίζεις σε σβελτάδα και απόκριση, αλλά οι τιμές ανεβαίνουν στα 8 lt/100 km.
Η έκδοση R-Line προσθέτει πόντους σε εμφάνιση και σπορτίφ οδήγηση, με την ανάρτηση παρότι πιο σφιχτή, να λειτουργεί υποδειγματικά στους καλοδιατηρημένους δρόμους της Πορτογαλίας.

Όπως συμβαίνει σε κάθε VW, έτσι και σε αυτό, η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλά επίπεδα και η πρόσφυση άφθονη, επιτρέποντας να κινηθείς με λίγο περισσότερο γκάζι, ειδικά στις επαρχιακές διαδρομές. Οι επιδόσεις του είναι αυτές που απαιτεί ο μέσος οδηγός, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 8,9 sec και την ψηφιακή βελόνα του κοντέρ να ανεβαίνει μέχρι τα 212 km/h.
Το νέο T-Roc 1.5 eTSI 150 επιταχύνει με γραμμικό τρόπο, είναι άνετο και προβλέψιμο, ακολουθώντας με περίσσια διάθεση τη διάθεση του οδηγού. Το τιμόνι ενσωματώνει και paddles για χειροκίνητες αλλαγές των σχέσεων, όντας πιο ακριβές και άμεσο.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα all-around αυτοκίνητο, ιδανικό τόσο για καθημερινές μετακινήσεις, όσο και ταξίδια. Στη νέα γενιά του, το T-Roc έχει όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την επιτυχημένη παράδοση, παρέχοντας όλα όσα ζητάς, σε ένα εξαιρετικά προσεγμένο και περιποιημένο πακέτο για τα δεδομένα των B-SUV.
Το μεγάλο του ατού, είναι πως απευθύνεται σε όλους. Σε οικογενειάρχες, σε ζευγάρια, σε νέους οδηγούς και πιο έμπειρους. Όσο για την τιμή του, θα γίνει γνωστή το επόμενο διάστημα. Στη Γερμανία πάντως, ξεκινά λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ.












































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'