Οδηγούμε στην πίστα των Μεγάρων το νέο Lynk & Co 08

Το D-SUV με την Plug-In Hybrid τεχνολογία μπορεί να καλύψει έως και 200 km αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ διαθέτει σύστημα κίνησης με 345 PS. Η πρώτη μας γνωριμία έγινε… εντός πίστας.

  • -
  • -

Αν και συνήθως, οι επισκέψεις μας στην πίστα των Μεγάρων συνδέεται με κάποιο σπορ αυτοκίνητο, αυτή τη φορά φτάσαμε εκεί για να γνωρίσουμε το νέο Lynk & Co 08, το νέο D-SUV της μάρκας με το ιδιαίτερα αποδοτικό υβριδικό σύστημα, την άφθονη τεχνολογία και τους μπόλικους χώρους. Η ελληνική εισαγωγική διοργάνωσε μια πολύ όμορφη εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο 08, αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, όπως το ανανεωμένο 01 και το ιδιαίτερα «φρέσκο» αμιγώς ηλεκτρικό 02. Και οι πρώτες μας εντυπώσεις, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.

Ένα γνήσιο D-SUV

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά το εσωτερικό του Lynk & Co 08, το πρώτο πράγμα που σου προκαλεί εντύπωση είναι η αίσθηση ευρυχωρίας. Τέσσερις, ακόμη και πέντε επιβάτες θα βολευτούν στην καμπίνα, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 540 lt χωρητικότητας και μάλιστα, με τον «αυστηρό» τρόπο υπολογισμού VDA. H ποιότητα δείχνει προσεγμένη, το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου και τα υλικά ικανοποιούν το μάτι και την αφή, δείχνοντας ότι οι σχεδιαστές προσπάθησαν να φτιάξουν ένα ευχάριστο περιβάλλον. Ως προς τα ψηφιακά χαρακτηριστικά, κρατήστε ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 10,2 ιντσών, η κεντρική οθόνη αφής με τα όμορφα γραφικά και τις γρήγορες αντιδράσεις φτάνει στις 15,4 ίντσες, ενώ υπάρχει και ένα AR (επαυξημένης πραγματικότητας) Head-Up Display για την άμεση και αποτελεσματική πληροφόρηση του οδηγού, χωρίς να χρειαστεί να απομακρύνει καν το βλέμμα του από τον δρόμο. Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman/Kardon με τα 23 ηχεία, ισχύος 1.600W, που ανήκει στον εξοπλισμό της πλουσιότερης έκδοσης More.  

Το μοναδικό με 200 km αυτονομία

Βασικό πλεονέκτημα του Lynk & Co 08 είναι το υβριδικό του σύστημα, που αυτή τη στιγμή, είναι μάλλον το πιο αποδοτικό στην ευρωπαϊκή αγορά. Και αυτή η δήλωση στηρίζεται στις ηλεκτρικές του δυνατότητες, αφού είναι το μοναδικό Plug-In Hybrid που μπορεί να καλύψει έως 200 km αμιγώς ηλεκτρικά, με μια φόρτιση. Η μπαταρία υψηλής τάσης ιόντων λιθίου (NCM) έχει χωρητικότητα 39,6 kWh, ξεπερνώντας έτσι και πολλά EVs! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 200 km αυτονομίας προκύπτουν βάσει του WLTP, ενώ η φόρτιση γίνεται πολύ γρήγορα, επιτρέποντας τη χρήση του αυτοκινήτου και σαν… ηλεκτρικό. Υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC (συνεχές ρεύμα) έως 85 kW, με το 10-80% να πραγματοποιείται σε μόλις 33 λεπτά, ενώ η φόρτιση από τερματικό AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) υποστηρίζεται στα 11 kW, με την πλήρη επαναφόρτιση (0-100%) να γίνεται σε 4,5 ώρες.

Φυσικά, το «ηλεκτρικό πακέτο» υποστηρίζεται και από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο turbo των 1.5 lt που αποδίδει 139 PSκαι 230 Nm. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό κινητήρα των 211 PS, έχουμε ένα σύνολο 350 PS που εξασφαλίζει πολύ καλή επιτάχυνση, με 0-100 km/h σε 6,8 sec. Η τελική ταχύτητα είναι λιγότερο εντυπωσιακή αλλά απόλυτα επαρκής για τον χαρακτήρα ενός τέτοιου SUV, στα 185 km/h. Κατά τη διάρκεια της πρώτης μας επαφής στην πίστα των Μεγάρων δεν είχαμε φυσικά τη δυνατότητα να δούμε μέση κατανάλωση, όμως χάρη στην πολύ μεγάλη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, το Lynk & Co 08 μπορεί να έχει ακόμη και μηδενικές απαιτήσεις σε βενζίνη, αν ο οδηγός είναι συνεπής με τη φόρτιση. Θα πρέπει να περιμένουμε την καθιερωμένη μας εβδομαδιαία δοκιμή για να δούμε πόση είναι η κατανάλωση καυσίμου με την μπαταρία άδεια.

Για κάθε στιγμή της ημέρας

Μπορεί να μην το οδηγήσαμε στον δρόμο, όμως η πρώτη μας επαφή με το Lynk & Co 08 εντός πίστας, ήταν ιδιαίτερα θετική. Φυσικά δεν έχουμε να κάνουμε με ένα σπορ αυτοκίνητο, ούτε καν με κάποιο μοντέλο σπορ καταβολών, ωστόσο μας εντυπωσίασε ο τρόπος που διαχειρίστηκε την πίεση και η ομοιογένειά του. Θεωρούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μελλοντικών ιδιοκτητών του μοντέλου δεν θα φτάσει καν κοντά στον ρυθμό που διατηρήσαμε εντός του αυτοκινητοδρομίου, αφού δεν είναι αυτή η στόχευσή του.

Δείτε ακόμη: Η δοκιμή μας για το Lynk & Co 02

Ωστόσο, μέσα στην πίστα μπορέσαμε να διαπιστώσουμε πως τα φρένα αποδίδουν εξαιρετικά ακόμη και σε παρατεταμένη πίεση, η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα και η ισχύς του κινητήριου συνόλου επαρκεί για κάθε οικογενειακή ανάγκη. Το σύστημα διεύθυνσης δεν διακρίνεται για την αίσθησή του, όμως είναι καλό σε ακρίβεια. Σε γενικές γραμμές, μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό που δείχνει πως ανταποκρίνεται τέλεια σε όλες τις απαιτήσεις μιας οικογένειας, από τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης μέχρι τα ταξίδια και τις εκδρομές. Έχει πολύ καλή πρόσφυση, η οδική συμπεριφορά είναι συγκροτημένη και ο κύκλος στροφής των 12 m είναι πολύ καλός για ένα D-SUV με μήκος 4,82 m.

Κορυφαίος εξοπλισμός και στη βασική έκδοση

Ένα ακόμη πολύ δυνατό «όπλο» του Lynk & Co 08, είναι ότι ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλήρης ακόμη και στη βασική έκδοση. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το πρώτο επίπεδο Core, έχουμε LED προβολείς, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, διζωνικό κλιματισμό, επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, μαζί φυσικά με το πακέτο οθονών 10,2 και 15,4 ιντσών. Η πλουσιότερη έκδοση More έχει ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, φώτα LED Matrix, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, κλιματιζόμενα καθίσματα εμπρός με massage, θερμαινόμενο τιμόνι, τριζωνικό κλιματισμό κλπ. Οι τιμές στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 52.490 ευρώ για την έκδοση Core και ανεβαίνουν στις 59.990 ευρώ για την έκδοση More. Φυσικά σε όλες τις εκδόσεις, έχουμε να κάνουμε με το υβριδικό σύστημα των 350 PS.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...