Δοκιμή Lynk & CO 02: Με το βλέμμα στραμμένο στη Δύση

Το νέο ηλεκτρικό coupe crossover της Lynk & Co, το «02», μπορεί να γεννήθηκε στην Κίνα μεγάλωσε όμως… με ευρωπαϊκή φιλοσοφία.

  • -
  • -
Ισχύς272 PS
Ροπή343 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας17,60 kWh/100 km
με μια ματιά

Το νέο coupe crossover της Lynk & Co, τοποθετείται στην κλάση των C-SUV, διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, με μία μπαταρία, σε δυο επίπεδα εξοπλισμού και σε τέσσερα χρώματα. 

Δεν πάει πολύς καιρός από την ημέρα που ένα ακόμη κινεζικό brand ήρθε για μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα μας. Ο λόγος γίνεται φυσικά για την Lynk & Co, η οποία συστήθηκε στο ελληνικό κοινό μέσω του «01», ενός σύγχρονου PHEV C-SUV. Για όσους βέβαια ακούν για πρώτη φορά αυτό το όνομα, θα πω εν συντομία, ότι η Lynk & Co είναι ένα νεοσύστατο brand (μετρά μόλις 9 χρόνια ζωής) που ανήκει στο δυναμικό του κινεζικού κολοσσού Geely, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου, φιγουράρουν φίρμες όπως η Volvo, η Polestar, η Lotus, η Smart, η Proton, η Zeekr κ.α.

Η Lynk & Co, έχει επίσης παρουσία εδώ και μια τετραετία περίπου σε κάμποσες «δυνατές» ευρωπαϊκές αγορές, όπως την ιταλική, την ισπανική, τη γερμανική, τη σουηδική, τη βέλγικη και την ολλανδική, ενώ σύντομα, θα ανοίξει κι άλλο τα φτερά της, προσθέτοντας 12 νέες χώρες ή αγορές εάν προτιμάτε, στη γηραιά ήπειρο. Προκειμένου βέβαια να υποστηρίξει εμπράκτως την παρουσία της στην Ευρώπη, η Lynk & Co, σπεύδει να εμπλουτίσει τη γκάμα της με νέα μοντέλα. Η τελευταία της προσθήκη ακούει στο όνομα «02» και είναι ένα compact coupe crossover μοντέλο, που σε αντίθεση με το «01», μπαίνει αποκλειστικά στην πρίζα.

Με αέρα… ευρωπαϊκό

Το νέο Lynk & Co 02 δημιουργήθηκε στο global design studio της εταιρείας στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Μάλιστα, η ομάδα που ανέλαβε να φέρει εις πέρας το πρότζεκτ, πέραν της στενής συνεργασίας που είχε με τους μηχανικούς της φίρμας, ζήτησε τη γνώμη και του κοινού για το νέο της μοντέλο! Για την ακρίβεια, απευθύνθηκε -και- στους κατόχους του «01» plug-in hybrid SUV οι οποίοι είπαν τη γνώμη τους αναφορικά με τη σχεδίαση αλλά και τα χαρακτηριστικά που θα ήθελαν να δουν στο νέο δημιούργημα της φίρμας. Το feedback όπως τόνισαν οι άνθρωποι της Lynk & Co, ξεπέρασε και τις δικές τους προσδοκίες καθώς έλαβαν περισσότερα από 6.000 «μηνύματα», γεγονός που τους βοήθησε πολύ ώστε να καταλήξουν στην εικόνα και την «ουσία» που θέλαν να προσδώσουν στο αυτοκίνητο.

Βέβαια, σε ότι αφορά το τεχνικό σκέλος, τα πράγματα ήταν λίγο έως πολύ… προκαθορισμένα. Από την άποψη, ότι και το «02», ήξερε προτού ακόμα γεννηθεί, ότι θα πατήσει πάνω στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Arhitecture) του ομίλου Geely, στην οποία έχουν «χτιστεί» ουκ ολίγα προϊόντα του κινεζικού ομίλου, ποικίλων μάλιστα εταιρειών του. Όπως για παράδειγμα το EX30 της Volvo και το smart #3. Από τη στιγμή λοιπόν που η «βάση» πάνω στην οποία θα πατούσε το «02» ήταν λίγο έως πολύ… «κλεισμένη», αναπόφευκτα, ήταν προδιαγεγραμμένες και οι διαστάσεις του μοντέλου όπως φυσικά και η κλάση την οποία θα τοποθετούνταν το όχημα στην αγορά. Στη γλώσσα των αριθμών, το Lynk & Co «02», έχει μήκος 4.460 mm, πλάτος 1.845 mm, ύψος 1.573 mm, μεταξόνιο 2.755 mm και απόσταση από το έδαφος, 191 mm. Τοποθετείται ουσιαστικά στην κατηγορία «C» αν και εύκολα θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι βρίσκεται στην κορυφή του segment B και στους πρόποδες του «C».

Δείτε ακόμη: Το SUV που κάνει 1.100 km με ένα ντεπόζιτο! 

Σχεδιαστικά, οι άνθρωποι της Lynk & Co ακολούθησαν την αισθητική φιλοσοφία της φίρμας, που σημαίνει ότι και στο «02» συναντά κανείς στη μάσκα του αυτοκινήτου τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα που μοιάζουν με «νυχιές» άγριου ζώου, και είναι κατά κάποιο τρόπο σήμα κατατεθέν του brand, καθώς θα τα συναντήσει κανείς τόσο στο «01» όσο και στο «08» που σύντομα θα βρίσκεται στη χώρα μας. Επίσης, στο «02» υπάρχει και μια ενεργή γρίλια χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, με το αυτοκίνητο να διατίθεται σε μόλις τέσσερα χρώματα (Cosmic Blue, Crystal White, Grid Gray, Techno Magenta) με μαύρη πάντα οροφή και σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού (Core και More), θυμίζοντας πολύ… Tesla σε φιλοσοφία.

Το πιο εντυπωσιακό όμως αισθητικό «κομμάτι» στο «02», δεν είναι άλλο από το τελείωμα του πίσω μέρους. Θυμίζει έντονα κουπέ κατασκευή, πολλοί που είδαν το αυτοκίνητο από κοντά τις μέρες που βρέθηκε στα χέρια μας, τόνισαν, τις ομοιότητες του με C-HR της Toyota, δεν παύει ωστόσο, να είναι πολύ όμορφο έως φουτουριστικό θα το χαρακτήριζα, με την αεροτομή που ενσωματώνει τα φώτα LED στο πίσω μέρος να είναι ίσως ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία της σχεδίασης του. Σημειώστε επίσης, ότι την κουπέ λογική ενισχύουν και οι πόρτες, στις οποίες απουσιάζει το πλαίσιο από τα παράθυρα.

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας στην εξωτερική εμφάνιση του «02» δίνει τη θέση του σε μια πιο μίνιμαλ αισθητική στην καμπίνα. Καθαρές γραμμές, δυο ψηφιακές οθόνες και βιώσιμα υλικά στην κατασκευή της, είναι τα τρία πιο σημαντικά στοιχεία στα ενδότερα του coupe crossover της Lynk & Co. Η κεντρική οθόνη αφής έχει διαγώνιο 15,4’’ και μέσα σε αυτή θα βρει κανείς πλήθος εφαρμογών, λειτουργιών και ενημερώσεων, ενώ μπροστά από το τύπου flat bottom διάκτινο τιμόνι υπάρχει μία ακόμη ψηφιακή οθόνη, αυτή τη φορά όμως 10,2’’. Ο εσωτερικός κόσμος του 02 προσφέρει επίσης δύο «θέματα», το «Downtown Vibe» με χρώματα Black Ocean και Stone Grey, τονισμένα με κίτρινα highlights και το «The Club» που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά με χρώματα Ocean Black και Urban Blue, που τονίζονται από έντονες πορτοκαλί πινελιές. Η συναρμογή των ποιοτικών πλαστικών τμημάτων είναι καλή, με την κεντρική κονσόλα να μετακινείται αλλά και να αφαιρείται ώστε εάν το πλήρωμα του Lynk & Co 02 το επιθυμεί, να «στήσει» ένα εντελώς open space περιβάλλον.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, είναι υπέρ του δέοντος καλοί για την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων επιβατών ανεξαρτήτου ύψους και πλάτους, ενώ στα ενδότερα του μοντέλου υπάρχουν και αρκετές έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις όπως αυτή που ανέφερα παραπάνω ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό χωρητικότητας 15 lt (και με κάλυμμα σε στυλ θήκης iPad), με το πίσω πορτμπαγκάζ να προσφέρει 410 λίτρα αποθηκευτικού χώρου και το μπροστά (frunk) ακόμα 15 lt.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Lynk & CO 01! 

Με 400 km πραγματικής αυτονομίας

Κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του νέου Lynk & Co «02» βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στον πίσω άξονα, ο οποίος προσφέρει 272 ίππους με 343 Nm ροπή, ενώ στο «πάτωμα» του αυτοκινήτου, υπάρχει μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιεί ένα μείγμα νικελίου, μαγγανίου και κοβαλτίου (NMC), ενεργειακής χωρητικότητας, 66 kWh. Σε αντίθεση με το «ξαδερφάκι» του, το EX30, το οποίο διατίθεται και σε έκδοση με δυο ηλεκτροκινητήρες άρα και ως τετρακίνητο, το «02» είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με έναν ηλεκτροκινητήρα και… πισωκίνητο. Με δυνατότητα μάλιστα απενεργοποίησης -μερικής βέβαια- του ESP…

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδεικνύεται ιδιαιτέρως «μάχιμος» καθώς χρειάζεται μόλις 5,5’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση, τιμή εξαιρετική, δεδομένου ότι καλείται να διαχειριστεί και ένα βάρος της τάξεως των 1.820 kg. Η δε τελική ταχύτητα, όπως συνηθίζεται πλέον στην πλειονότητα των σύγχρονων οχημάτων και δη των ηλεκτρικών, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Ανάλογα τώρα με την έκδοση που θα επιλέξετε στο «02» της Lynk & Co, θα εξαρτηθεί και η αυτονομία που θα σας προσφέρει το όχημα. Η έκδοση Core θα σας επιτρέψει να κινηθείτε έως 435 km με μια πλήρη φόρτιση, ενώ φέρει και ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kWh, με την έκδοση More, να αυξάνει την αυτονομία στα 445 km, έχοντας έναν 22άρη ενσωματωμένο φορτιστή, ώστε να αναπληρώνει την ενέργεια της μπαταρίας σε 4,5 ώρες (7,5 ώρες με τον 11άρη). Εξυπακούεται πως υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης σε DC φορτιστή 150 kW (ανεξαρτήτου έκδοσης) όπου στην περίπτωση αυτή το «02», θα ανακτήσει από το 10 έως το 80% της ενέργειας του σε χρόνο 30 λεπτών.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
ξινά
  • Περιορισμένη πίσω ορατότητα
  • Αίσθηση συστήματος πέδησης

Πίσω από το τιμόνι του, αρκούν μόλις λίγα λεπτά ή μερικά χιλιόμετρα, για να καταλάβει κανείς ότι το φουτουριστικό coupe crossover της Lynk & Co, θέτει ως προτεραιότητα του, την άνεση. Στην καμπίνα επικρατεί η απόλυτη ηρεμία. Δεν είναι μόνο γιατί απουσιάζουν τα πολλά κινούμενα μηχανικά μέρη. Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι «αέρινη», η ηχομόνωση εξαιρετική, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ανύπαρκτοι και η άνεση από την ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) κορυφαία. Το «μαλακό» set up της, φιλτράρει επίσης υποδειγματικά τις κακοτοπιές του ελληνικού οδοστρώματος και δεν αφήνει να περάσει στην καμπίνα κανένα ντεσιμπέλ θορύβου ή τυχόν ενοχλητικοί κραδασμοί. Αυτή η φιλοσοφία βέβαια «κατασκευής» του Lynk & Co 02, έχει ως αποτέλεσμα, και την εμφάνιση μιας πιο «χαλαρής» συμπεριφοράς του αμαξώματος σε γρήγορες εναλλαγές πορείας, με την κλίση βέβαια να μην είναι τόσο έντονη ούτε φυσικά τέτοιου βαθμού, ώστε να προκαλεί άγχος στο πλήρωμα αλλά αρκετή, για να φιμώσει τυχόν πιο σπορ διάθεση του οδηγού.

Και το λέω αυτό, διότι το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή απόκριση και αίσθηση, εκτελώντας άμεσα κάθε εντολή, η δύναμη προσφέρεται εν αφθονία και το πλαίσιο, «φωνάζει» πως μπορεί να «σηκώσει» με ευκολία όχι μόνο μεγαλύτερη ισχύ αλλά και ένα πιο «επιθετικό» στυλ οδήγησης. Οι άνθρωποι της Lynk & Co προφανώς και ήθελαν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην άνεση και το συγκρατημένο σπορ ύφος, εστιάζοντας και στην καλύτερη διαχείριση της ενέργειας. Ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξετε να κινηθείτε (ECO, Comfort, Sport και Individual) το «02» θα προσαρμόσει ανάλογα και τις απαιτήσεις του. Κινούμενος κανείς στο πιο οικολογικό mode, το Eco, και δη σε αστικό περιβάλλον διαπιστώνει στην πράξη ότι χωρίς κόπο και περιορισμούς, θα γράψει κοντά στις 13,0-14,0 kWh/100 km. Προφανώς εάν επιλέξετε το πρόγραμμα Sport και «πιέσετε» το αυτοκίνητο θέλοντας να εκμεταλλευτείτε το maximum των δυνατοτήτων του θα δείτε εύκολα 18,0 – 20,0 kWh/100 km, ενώ σε ρυθμούς… ταξιδιάρικους, η μέση κατανάλωση ανέρχεται από 15,0 έως 17,0 kWh/100 km.

Στα χέρια μας, και σε διαδρομές που περιλάμβαναν πόλη, επαρχιακό αλλά και εθνικό δίκτυο το «02» κινήθηκε καταναλώνοντας -μέση τιμή- 16,0 kWh/100 km, που σημαίνει ότι «έβγαλε» εύκολα 400 km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση. Να σημειώσω επίσης, ότι το σύστημα πέδησης του «02» πέραν της καλής απόδοσης που προσφέρει (εφοδιάζεται με αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω), παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό του να επέμβει σε αυτό μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, ρυθμίζοντας τα δύο στάδια ανάκτησης του, Medium και High ή επιλέγοντας τη λειτουργία one pedal, η οποία μπορεί να φρενάρει σχετικά «απότομα» το όχημα, συνηθίζεται όμως γρήγορα και με το χρόνο, αποδεικνύεται ότι βοηθά τον οδηγό ώστε να ελέγχει ακόμα και την ταχύτητα εισόδου του στη στροφή, χωρίς να αγχώνεται για το πόση πίεση πρέπει να ασκήσει στο πεντάλ του φρένου! Η Lynk & Co έχει θέσει ως στόχο της μέχρι το 2030, όλα της τα οχήματά να ενσωματώνουν τουλάχιστον 50% βιώσιμα υλικά με γενικό στόχο να μειώσει το αποτύπωμα του κύκλου ζωής C02 των μοντέλων της κατά 50%, με απώτερο σκοπό, τις καθαρές και μηδενικές εκπομπές ρύπων σε όλη της τη γκάμα έως το 2040

συμπέρασμα

Το Lynk & Co 02, είναι ένα ηλεκτρικό coupe crossover όχημα, με αξιόλογες επιδόσεις, «σοβαρό» εξοπλισμό και καλή αυτονομία. Ή όπως εύστοχα θα μπορούσε να πει κανείς, ένα φουτουριστικό σε εικόνα… EX30.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...