Οδηγούμε στην Ελλάδα τη BMW M3 Touring: Οne car garage!

Η εμπειρία πίσω από το τιμόνι της πρώτης M3 Touring στην ιστορία φτάνει για να σε πείσει πως αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για τον οικογενειάρχη petrolhead.

  • -
  • -

Η πρώτη station wagon M3 στην ιστορία είναι γεγονός. Ένα αυτοκίνητο που αρκετοί είχαν οραματιστεί, αλλά κανείς δεν περίμενε ότι θα γίνει πραγματικότητα. Σήμερα, έχει αποκτήσει… «σάρκα και όστα» και διεκδικεί τον τίτλο του «κορυφαίου οικογενειακού» με το καλημέρα… Σε μία κατηγορία που η Audi χτίζει την δημοτικότητα της εδώ και δεκαετίες με τα RS4 και RS6, οι Βαυαροί έρχονται με σχεδόν… θρασύ τρόπο, να επιβάλουν σε κάθε αυθεντικό petrolhead να αναθεωρήσει όλα του τα θέλω. Βλέπετε, αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει μέχρι και τον πιο φανατικό φαν των supercars να κοιτάει με λαχτάρα ένα station wagon, τότε αυτή είναι σίγουρα η M3 Touring.

1

Λύκος με εμφάνιση… λυκόσκυλου

Πολλοί πίστευαν πως η Touring σιλουέτα θα χάριζε στην M3 μία incognito εμφάνιση, επιτρέποντας της να περνά απαρατήρητη. Όταν είδαμε τις πρώτες εικόνες είχαμε την υποψία πως κάτι τέτοιο προφανώς δεν ισχύει. Η τετ-α-τετ συνάντηση που είχαμε μαζί της στις Σέρρες, στα πλαίσια του M Driving Experience ήρθε να επιβεβαιώσει τις υποψίες μας... Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα διακριτικό επάνω της και αυτό την κάνει τουλάχιστον ερωτεύσιμη. Μόνο ένας αμύητος θα μπορούσε να την περάσει για ένα «απλό» οικογενειακό. Όσοι πάλι γνωρίζουν τι εστί M3, σίγουρα θα προσέξουν την Touring, μιας και φέρει αυτούσια όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία της sedan εκδοχής.

2

Αυτό σημαίνει πως μπροστά συναντάμε τα διάσημα πλέον τεράστια «νεφρά» που συνδυάζονται με τον επιθετικό προφυλακτήρα και τα λεπτότερα φώτα, ενώ μόνο όταν βρεθείς να παρατηρείς το αμάξωμα από το πλάι καταλαβαίνεις πως πρόκειται για την Touring έκδοση. Φυσικά, οι φουσκωμένοι θόλοι και οι τροχοί των 19 εμπρός και 20 ιντσών πίσω, χαρίζουν την επιθετική εικόνα που αρμόζει σε κάθε γνήσια M. Όμως, είναι η στιγμή που αντικρίζεις το πίσω μέρος και η γοητεία που αναδύει η station wagon εκδοχή δύσκολα περιγράφεται με λέξεις. Η μείξη της «πρακτικής» 5ης πόρτας με την εκκωφαντική επιθετικότητα των πρησμένων θόλων, του εντυπωσιακού προφυλακτήρα με τον μαύρο διαχύτη και των τεσσάρων απολήξεων σε κάνει απλά να την χαζεύεις.

3

Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών, οι διαφορές σε σχέση με την sedan περιορίζονται αποκλειστικά στον έξτρα χώρο αποσκευών των 20 lt και την πρακτικότητα που προσφέρει το μεγαλύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας. Από εκεί και πέρα έχουμε το γνώριμο, πολεμικό και προσεγμένο περιβάλλον μίας M3. Κάθεσαι χαμηλά με το τιμόνι να έρχεται στα χέρια σου λες και οι μηχανικοί της BMW σου είχαν πάρει προσωπικά τα μέτρα όταν την σχεδίαζαν. Για το digital στοιχείο φροντίζει το BMW Curved Display με την πλήρως ψηφιακή και ομαδοποιημένη διάταξη του πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών μαζί με την οθόνη για το infotainment των 14,9 ιντσών.

4

Από πλευράς άνεσης, τόσο ο οδηγός όσο και οι πίσω επιβάτες δεν χρειάζεται να κάνουν καμία παραχώρηση. Όμως, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στα διαθέσιμα καθίσματα, με τα στάνταρ M Sport να προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση και πολλαπλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Όμως, είναι τα bucket M Carbon αυτά που κλέβουν την παράσταση, τόσο χάρη στην εμφάνιση τους, όσο και στην αγωνιστική αίσθηση που χαρίζουν μόλις καθίσεις και τα πλαϊνά αγκαλιάσουν ώμους, πλευρά και μηρούς.

5

Undercover

Αρκετά όμως ασχοληθήκαμε με το περίβλημα… Ώρα να περάσουμε στην καρδιά του κτήνους. Την «καλή» όμως, την Competition. Διότι επιβάλλεται να τονίσουμε, πως η Touring προσφέρεται αποκλειστικά στην συγκεκριμένη έκδοση, με την ισχυρότερη εκδοχή του twin turbo 6κύλινδρου των 3 λίτρων. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το δεξί πεντάλ έχεις στη διάθεση σου 510 ίππους και 650 Nm από τον ίδιο κινητήρα που αποτελεί τη βάση μέχρι και για την αγωνιστική M4 προδιαγραφών GT3. Από εκεί, η ισχύς περνά μέσα από το κιβώτιο M Steptronic των 8 σχέσεων της ZF και φτάνει στην άσφαλτο μέσω της τετρακίνησης M xDrive. Το αποτέλεσμα; 0-100 km/h σε 3,6 sec, 0-200 km/h σε 12,9 sec και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h ή 280 km/h με το M Driver’s Package.

6

Και όλα αυτά, ενώ μπορεί να έχεις μαζί ολόκληρη την οικογένεια και μία ντουζίνα μπαγκάζια. Στην πράξη, και πίσω από το τιμόνι της,  αυτό που νιώθεις κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι στο πάτωμα, είναι το κάθισμα να σε ρουφά! Τα 650 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.750 rpm έως και τις 5.500 rpm, ενώ η μέγιστη ισχύς εμφανίζεται στις 6.250 rpm. Με το κιβώτιο στην πιο επιθετική από τις τρεις ρυθμίσεις και έχοντας επιλέξει το manual, κάθε τράβηγμα του δεξί paddle μεταφράζεται σε μία «κλωτσιά» που συνοδεύεται από τον ξερό ήχο της σπορ εξάτμισης.

7

Η προηγμένη τετρακίνηση έχει τρεις επιλογές: 4WD, 4WD Sport και 2WD. Στις πρώτες δύο η δύναμη περνά και στους 4 τροχούς ακολουθώντας βέβαια μία rear-biased προσέγγιση (ειδικά στην δεύτερη περίπτωση), ενώ στην τελευταία έχουμε την πλήρη απεμπλοκή του εμπρός άξονα και την μετατροπή της Touring σε ένα γνήσιο πισωκίνητο δημιούργημα του M division. Η διαφορά με προηγούμενες εκδοχές της εν λόγω τεχνολογίας, είναι ότι πλέον ακόμη και στην πισωκίνητη λειτουργία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα δέκα στάδια του M Traction Control, όπως ακριβώς γίνεται και στην αποκλειστικά πισωκίνητη νέα M2. Αντίθετα, σε προηγούμενες υλοποιήσεις του M xDrive, η επιλογή 2WD απαιτούσε και περισσότερο… «θάρρος», μιας και ήταν διαθέσιμη μόνο με τα Traction Control και DSC πλήρως απενεργοποιημένα.

8

Ω θεοί…

Καλή η θεωρία, αλλά η ουσία κρύβεται στην πράξη. Μπορεί η εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι της να ήταν περιορισμένη, αλλά αυτοκίνητο και διαδρομή φρόντισαν να δημιουργήσουν μία ανάμνηση που θα μας συνοδεύει για καιρό… Βλέπετε, ένα «φιλικό» κυνηγητό σε ορεινή διαδρομή με την M3 Touring και όλα τα νεότερα δημιουργήματα του M division, δεν είναι κάτι που το ξεχνάς εύκολα. Η εντολή των ανθρώπων της BMW ήταν σαφής και ήθελαν τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα. Βέβαια, όταν έχεις στα χέρια σου ίσως το κορυφαίο οικογενειακό επιδόσεων, ποσώς σε ενδιαφέρει.

9

Με τιμόνι, μοτέρ, ανάρτηση, κιβώτιο, φρένα και εξάτμιση όλα ρυθμισμένα στην πιο άγρια επιλογή, η Touring βρυχάται και λυσσάει σε κάθε χάιδεμα του γκαζιού και κάπου εκεί είναι που αρχίζεις να επικαλείσαι τα θεία. Το τιμόνι με την μεταβλητή κρεμαγιέρα, αν και κάπως ελαφρύ, διαβάζει ευλαβικά το ανάγλυφο της ασφάλτου και σημαδεύει με ακρίβεια ελεύθερου σκοπευτή το κάθε apex. Τα σχεδόν 4,8 m μήκους κρύβονται καλά στον στενό επαρχιακό, χάρη στην προθυμία της ουράς να ανοίξει ώστε να τοποθετηθείς ιδανικά στην είσοδο. Το πεντάλ του φρένου λειτουργεί σαν άγκυρα προσφέροντας παράλληλα κορυφαία αίσθηση, ενώ οι 6πίστονες εμπρός δαγκάνες δείχνουν να σε προκαλούν με την δύναμη τους να αργήσεις να τις χρησιμοποιήσεις όλο και περισσότερο. Η επιλογή 2WD θα σε βάλει σε πειρασμό να την επιλέξεις και να αρχίσεις τους ηρωισμούς με το Touring αμάξωμα διπλωμένο να καλύπτει όλο το πλάτος του δρόμου. Όμως, η τεχνολογία M xDrive είναι τόσο αποτελεσματική, αλλά ταυτόχρονα και απολαυστική, που σε κάνει να το ξανασκεφτείς. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τα double-joints μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω κυριολεκτικά σιδερώνει όλες τις ανωμαλίες που θα δεις μπροστά σου ενώ κινείσαι με απαγορευτικά για δημόσιο δρόμο χιλιόμετρα, επιτρέποντας να περάσεις, χωρίς καν να σκεφτείς να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι.

10

Στρίβεις με πολλά χιλιόμετρα και όταν κοιτάξεις την ένδειξη στο κοντέρ, αμφιβάλλεις για το αν βλέπεις σωστά! Μετά την είσοδο, μόλις περάσεις την κορυφή, η τετρακίνηση κάνει όλη την δουλειά. Ο ρυθμός με τον οποίο εκτοξεύεσαι στην επόμενη ευθεία σε βάζει σε δεύτερες σκέψεις για το αν η ιπποδύναμη που δηλώνουν οι Βαυαροί είναι πραγματική ή κάτι έχουν κρύψει. Σε κάθε έξοδο η M3 Touring βρισκόταν κολλημένη στον προφυλακτήρα της M2 που προπορευόταν, δείχνοντας ποιος «κάνει κουμάντο» και αποδεικνύοντας πως αν και πιο «εύσωμη» είναι το ίδιο ετοιμοπόλεμη.

11

Δείτε ακόμη: Δοκιμή BMW M2: Φονέας γιγάντων

Μπορώ να την πάρω μαζί μου;

Ανοιγοκλείνεις τα μάτια και έχει τελειώσει. Έτσι συμβαίνει συνήθως με κάθε ξεχωριστή εμπειρία που χαίρεσαι μέχρι και το τελευταίο millisecond. Κάπως έτσι έγινε και με την M3 Touring. Την μία στιγμή την χαζεύαμε σταματημένη λες και επρόκειτο για κεραυνοβόλο έρωτα, την επόμενη την οδηγούσαμε με γουρλωμένα τα μάτια περνώντας κάθε στιγμή κατευθείαν στον σκληρό δίσκο του εγκεφάλου. Ξέροντας ότι θα μας κρατήσει ξάγρυπνους για πολλά βράδια που θα έρθουν και πως την επόμενη μέρα το love story θα έχει τελειώσει. Η M3 Touring δεν είναι απλά ένα νέο μοντέλο. Είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να πεις «Ως εδώ ήταν… Βρήκα αυτό που ήθελα». Σίγουρα υπάρχουν πιο γρήγορα sportscars και πιο πρακτικά οικογενειακά επιδόσεων. Αλλά αυτή η δημιουργία ξεχωρίζει για την απόλυτη και τέλεια ισορροπία. Όποιος διαφωνεί, λογικά δεν την έχει οδηγήσει… Κι αν ναι, δεν πειράζει! Δεν γίνεται όλοι να έχουμε γούστο.

12

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...