Οδηγούμε το νέο Kia EV6 GT - Ηλεκτροσόκ 585 ίππων!

Περισσότερο από το ίδιο το αυτοκίνητο, η πρώτη εμπειρία οδήγησης του κορυφαίου Kia EV6 GT των 585 ίππων δείχνει τι είναι ικανή να κάνει η μάρκα.

  • -
  • -

Είναι το ισχυρότερο Kia που φτιάχτηκε ποτέ και όχι μόνο. Στην κορυφαία του έκδοση, το EV6 έχει καταιγιστικές επιδόσεις supercar με όλη την πρακτικότητα και την άνεση ενός crossover και τον εκλεπτυσμένο, ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός GT.

Εμφάνιση GT

Το ιδιαίτερο σχήμα που δημιούργησε ο Luc Donkerwolke και η ομάδα του, με αναφορές σε εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα και στοιχεία που συναντάμε μόνο σε σπορ αυτοκίνητα, εδώ φαίνεται να βρίσκει την κινητήρια δύναμη που του αναλογεί. Τα φουσκωμένα πίσω φτερά και η αεροτομή οροφής που είναι πάντα ορατά μέσα από τους πλαϊνούς καθρέπτες, τα δυναμικά νεύρα στο εμπρός καπό, η αιχμηρή ψηφιακή μάσκα tiger nose και η εμπνευσμένη από την Stratos ακμή στην ουρά, τώρα φαίνεται να έχουν περισσότερο νόημα.

Το GT ξεχωρίζει από τις απλούστερες εκδόσεις από τους τροχούς 21 ιντσών που γεμίζουν τους τεράστιους θόλους, με τη lime απόχρωση στις δαγκάνες των φρένων να δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση. Και από τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Το αυτοκίνητο δείχνει και έχει πράγματι ισχυρό αποτύπωμα στο δρόμο, καθισμένο στα φαρδιά μετατρόχια και το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων της πλατφόρμας E-GMP.

Kia EV6 GT

Στήσιμο GT

Η στατική κατανομή βάρους αγγίζει το ιδανικό 49/51 εμπρός πίσω. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί, αλλά μόλις κατά 0,5 cm. Απέφυγαν να το χαμηλώσουν περισσότερο, για λόγους προστασίας της μπαταρίας από πιθανά χτυπήματα. Η ανάρτηση διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική, με γόνατα MacPherson εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Οι αλλαγές περιορίζονται σε κάποιες ενισχύσεις στα σημεία έδρασης της ανάρτησης και στα διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια: 9% πιο μαλακά εμπρός, 11% πιο σκληρά πίσω, σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τεχνολογία αντιβύθισης που περιορίζει τη μεταφορά βάρους κατά τον διαμήκη άξονα στην επιτάχυνση ή το φρενάρισμα. Η πίσω αντιστρεπτική είναι επίσης σκληρότερη, κατά 15% σε σχέση με το 4κίνητο Long Range. Αλλαγμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με την κρεμαγιέρα μεταβλητού λόγου να έχει πλέον 2,3 αντί 2,67 στροφές από τέρμα σε τέρμα. Τα λάστιχα είναι custom Michelin Pilot 4S με τον κωδικό Acoustic ο οποίος υποδηλώνει τον ειδικό σχεδιασμό για τον περιορισμό του θορύβου και των κραδασμών.

Kia EV6 GT

Απόδοση GT

Η μεγαλύτερη αλλαγή φυσικά έχει να κάνει με τους κινητήρες. Το GT είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 80% ισχυρότερο από την αμέσως προηγούμενη σε απόδοση έκδοση του EV6. Δεν πρόκειται απλώς για μια αναβάθμιση software και διαφορετική διαχείριση. Εδώ η αλλαγή έχει γίνει στο hardware, και συγκεκριμένα στον καινοτόμο πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Με τα καλώδια χαλκού στο πηνίο διπλωμένα σε φουρκέτες, μια τεχνολογία παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιεί η Porsche στην Taycan και έχει εξελιχθεί στα υβριδικά αγωνιστικά του Le Mans, η Kia πετυχαίνει υψηλότερη περιεκτικότητα χαλκού στις δεδομένες διαστάσεις. Και για αυτό πολύ υψηλότερη ισχύ. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 270 kW / 367 PS στις 6.800 – 9.400 rpm και ο εμπρός, συμβατικής τεχνολογίας όπως στο AWD Dual-Motor, 160 kW / 218 PS στις 4.400 – 9.000 rpm. Απαραίτητη ή απλά ένα τέχνασμα; Όπως και να έχει η αναφορά σε rpm, ενώ μιλάμε για ηλεκτροκινητήρες είναι κάπως ασυνήθιστη, αλλά και ταιριαστή μια και μιλάμε για σπορ μοντέλο.

Συνεχίζοντας αυτή τη βγαλμένη από την αναλογική εποχή κουβέντα και τους εμβολοφόρους κινητήρες κουβέντα, διαβάζουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του EV6 GT ότι ο ισχυρός πίσω κινητήρας είναι εσωτερικά ψυχώμενος με λάδι, ενώ το κύκλωμα ψύξης του μπροστινού επηρεάζει αφορά μόνο το κέλυφος. Κάπως έτσι υπογραμμίζεται η σοβαρότητα της κατάστασης, performance-wise. Και μας βάζει στο κλίμα για τις επιδόσεις. Η συνδυασμένη ισχύς είναι 585 ίπποι και 740 Nm ροπή. Απόδοση ικανή να απογειώσει το βάρους 2.185 kg αμάξωμα σε 3,5” στα πρώτα 100 km/h από στάση και ως τα 260 km/h τελικής ταχύτητας. Παρά τις καταιγιστικές επιδόσεις, με τη μπαταρία ιόντων λιθίου 77,4 kWh το EV6 GT μπορεί να διανύσει 424 km, ενώ με το σύστημα φόρτισης 800 V μπορεί να φορτίσει 10-80% σε μόλις 18’.

Οδήγηση GT

Το εσωτερικό είναι πλέον γνώριμο, με τις δύο-σε-μία οθόνες 12,3 ιντσών κα το προσαρμοζόμενο πάνελ αφής στο κέντρο του ταμπλό να υπογραμμίζουν την κορυφαία τεχνολογία της καμπίνας και του αυτοκινήτου γενικότερα, βομβαρδίζοντας τον οδηγό με πληροφορίες και δυνατότητες ελέγχουν δεκάδων εφαρμογών συνδεσιμότητας.

Kia EV6 GT

Οι τεράστιοι χώροι επιβατών και αποσκευών που χαρακτηρίζουν την πλατφόρμα E-GMP με το επίπεδο πάτωμα, οι δυνατότητες διαμόρφωσης και η πρακτικότητα που εξασφαλίζουν οι άπειρες θήκες για μικροπράγματα δεν έχουν επηρεαστεί από τα νέα καθίσματα μπάκετ με τα λογότυπα GT. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή, όχι μόνο σε σχέση με το έδαφος αλλά και με το πάτωμα του αυτοκινήτου. Αλλά η γεωμετρία σε σχέση με όλα τα χειριστήρια είναι σωστή. Ο τρόπος που το νέο κάθισμα αγκαλιάζει το σώμα, η βελτιωμένη στήριξη και η επένδυση με την υψηλότερη τριβή προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση.

Στο δρόμο, οδηγώντας στα προγράμματα Eco, Normal, ακόμη και στο Sport, η άνεση είναι κορυφαία. Η ανάρτηση απορροφά όλες τις ανωμαλίες και ο θόρυβος κύλισης περνά απαρατήρητος. Η απόκριση στο γκάζι είναι νωχελική στο Eco, άμεση αλλά προοδευτική στο Normal και στο Sport. Όπως ακριβώς χρειάζεται για οδήγηση σε όλες τις συνθήκες με μια ευχάριστη σπιρτάδα.

Σε μια από τις αυστηρότερες για τα όρια ταχύτητας χώρες όπως η Σουηδία, η Kia μας έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και να πιέσουμε το αυτοκίνητο στην πίστα. Και αυτό δείχνει την αυτοπεποίθηση της μάρκας για το δημιούργημά της.

Kia EV6 GT

Το GT έχει έναν δεύτερο διακόπτη επιλογής προγράμματος οδήγησης στο τιμόνι, στο ίδιο lime χρώμα με τις δαγκάνες. Είναι ο διακόπτης GT mode. Μπορείς απλά να κλικάρεις το έτοιμο πακέτο ρυθμίσεων GT, με την πιο σπορ λειτουργία για το τιμόνι, την ανάρτηση, το πίσω μπλοκέ διαφορικό, τη λειτουργία της 4κίνησης και την απόκριση των κινητήρων. Ή να ρυθμίσεις κάθε παράμετρο ξεχωριστα, αποθηκεύοντας τις προτιμήσεις σου σε ένα δικό σου πρόγραμμα.

Στο πιο σπορ set-up, το EV6 GT εξελίσσεται σε μια ευχάριστη έκπληξη. Το τιμόνι έχει περισσότερο βάρος και πληροφορία από την απλή έκδοση AWD Dual-Motor. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και άμεσο, το αυτοκίνητο έχει ανάλαφρη αίσθηση και είναι πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση στην είσοδο της στροφής. Με δεδομένο πάντα το βάρος του, το μέγεθός του και την κατηγορία του.

Δεν είναι ένα σκληροπυρηνικό σπορ μοντέλο, δεν φτιάχτηκε για αυτό. Αλλά ως ένα άνετο ταξιδιάρικο GT επιδόσεων, ανταποκρίνεται πλήρως στο ρόλο του. Η ανάρτηση ελέγχει άψογα το βάρος. Επιτρέποντας στο αμάξωμα μικρή κλίση στις στροφές, χωρίς όμως ποτέ να πλέει ή να αναπηδά. Πράγματι, δεν βουτά στα φρένα ούτε ανασηκώνεται το ρύγχος στην έξοδο με τέρμα γκάζι, όταν και τα 585 άλογα περνούν ακαριαία στο δρόμο.

Kia EV6 GT

Αντίθετα με τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα αντίστοιχων προδιαγραφών και επιδόσεων, με αυτό νιώθεις να συνδέεσαι, να επικοινωνείς, αναπτύσσοντας εμπιστοσύνη. Οι αλλαγές στην ανάρτηση μεταφράζονται σε ένα καλύτερα βιδωμένο στο δρόμο εμπρός μέρος και μια πιο ζωηρή ουρά. Ταυτόχρονα, το φρένο του κινητήρα όταν αφήνεις το γκάζι είναι αρκετά ισχυρό και αναλογικό της κίνησης του ποδιού ώστε να προκαλείς μικρή μεταφορά βάρους και να επεμβαίνεις στο ζύγισμα. Όπως και με ένα καλό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και σπορ διάθεση.

Η αρχική προδιάθεση της ουράς να ελαφρώσει για να βοηθήσει το αυτοκίνητο να στρίψει έχει αντίστοιχη συνέχεια από την κορυφή και μετά, όταν ο οδηγός περάσει στο γκάζι. Η συνδυαστική λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων δίνει ένα σύστημα 4κίνησης με υπερστροφικά χαρακτηριστικά. Στέλνει νωρίς και κατά προτεραιότητα ροπή πίσω, με τη συμπεριφορά να συνδυάζει αποτελεσματικότητα και οδηγική ευχαρίστηση. To ελεγχόμενο διαφορικό λειτουργεί τόσο στην είσοδο, φρενάροντας την εσωτερική πλευρά ώστε να δημιουργήσει ένα φαινόμενο περιστροφής του αυτοκινήτου. Όσο και στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο, στέλνοντας περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό.

Τα φρένα, με δίσκους διαστάσεων 380 mm εμπρός και 360 mm πίσω, έχουν ωραία γραμμική αίσθηση παρά τη λειτουργία ανάκτησης ως και 300 kW. Και αξιοσημείωτη αντοχή. Η λειτουργία και των δύο πεντάλ, γκαζιού και φρένου, σε συνδυασμό με τον ήχο που φέρνει στα αυτιά του οδηγού το Active Sound Design μέσα από τα ηχεία του ηχοσυστήματος, επιτρέπει στον οδηγό να συγχρονιστεί με το ρυθμό. Σε βοηθά να συνηθίσεις σχετικά γρήγορα την οδήγηση χωρίς αλλαγές ταχυτήτων και να έχεις σωστή αντίληψη της ταχύτητας που κουβαλάς στη στροφή.

Kia EV6 GT

Highlight της οδηγικής εμπειρίας είναι το νέο Drift Mode. Ακολουθείς μια ολόκληρη τελετουργία για να το ξεκλειδώσεις, αλλά ανταμείβεσαι με μια παλιομοδίτικη έκφραση οδηγικής απόλαυσης. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι ενώ απενεργοποιεί τον εμπρός ηλεκτρκινητήρα, κάνοντας το EV6 πισωκίνητο μέσα στη στροφή, στην ευθεία, όταν πιέσεις δυνατά το γκάζι το εμπρός μοτέρ μπαίνει ξανά στο παιχνίδι και η πλήρης ισχύς είναι διαθέσιμη, μέχρι την είσοδο της επόμενης στροφής. Χάρη στο μπλοκέ διαφορικό και το μακρύ μεταξόνιο οι αντιδράσεις του είναι ήπιες και η πλαγιολίσθηση απολαυστική όταν ο χώρος και οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Βρίσκει στόχο;

Δοκιμάζοντας το νέο Kia EV6 GT στην κορυφαία έκδοση των 585 ίππων δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς στους Κορεάτες. Με ευκαιρία την ηλεκτροκίνηση, η πολύ σοβαρή τους επένδυση σε όλα τα επίπεδα φαίνεται ότι οδηγεί σε ένα μέλλον όπου όλα είναι εφικτά. Με αυτό το αυτοκίνητο η Kia ανεβαίνει επίπεδο και εμφανίζει συμπιεσμένη πρόοδο 20 ετών μέσα σε μόλις μια 5ετία. Κοιτάζει στα ίσια μάρκες όπως η Audi, η Tesla, η Ford… Μέχρι και την Porsche μπορεί να περιλαμβάνει στον ανταγωνισμό της, υπό ένα συγκεκριμένο πρίσμα.

Αυτά ως προς την αξία και την κατεύθυνση της μάρκας, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ανάλυσης της αγοράς. Προσεγγίζοντας απλά, σαν ένας υποψήφιος αγοραστής και οδηγός, το EV6 GT πετυχαίνει να μιλήσει στο συναίσθημα. Αν το ζητούμενο είναι η απόλαυση της οδήγησης στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αυτό είναι ένα πολύ αισιόδοξο μήνυμα από την Kia.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...