Hyundai N models range – Οδηγούμε στην πίστα των Μεγάρων τα i20 N, i30 Ν και Kona N

Πριν ακόμη πέσει η σκόνη του Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai παρουσίασε στα Μέγαρα τη νέα γκάμα μοντέλων Ν, σε μια επίδειξη δύναμης τόσο των δυνατοτήτων της μάρκας όσο και της θέσης της ελληνικής αντιπροσωπείας.

  • -
  • -

Λίγες ώρες μετά τον τερματισμό του Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο η Hyundai είχε εμφατικά ισχυρή παρουσία με την εργοστασιακή ομάδα και την κορυφαία ελληνική συμμετοχή στην κατηγορία WRC2, βρεθήκαμε στην πίστα των Μεγάρων όπου η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε τη γκάμα σπορ μοντέλων Ν κάνοντας στην ουσία μια επίδειξη δύναμης.

Η παρουσία του παγκόσμιου  «θεού» Thierry Neuville και του κορυφαίου Έλληνα Λάμπρου Αθανασούλα με τον συνοδηγό του Νίκο Ζακχαίο, έδωσαν στην εκδήλωση αίγλη και μια θετική, σχεδόν νοσταλγική αύρα, θυμίζοντας τις καλύτερες εποχές της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και των αγώνων.



Η Hyundai ως κατασκευαστής αλλά και ως εισαγωγική, πρωταγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα. Αυτό ήταν το μήνυμα, και νομίζω ότι δύσκολα κανείς μπορεί να πει ότι δεν το έλαβε. Τόσο από την ποιότητα της εκδήλωσης και των επίτιμων «μπαρουτοκαπνισμένων» προσκεκλημένων, όσο και από την απόδοση των αυτοκινήτων στην πράξη.

Οι δύο οδηγοί έδωσαν τη δική τους οπτική για το πώς η τεχνολογία των αγώνων επηρεάζει τα αυτοκίνητα δρόμου. Μας έδωσαν το δικό τους feedback για το i20 και τη συμπεριφορά του. Ενώ ο Neuville μας μίλησε για τις παρατηρήσεις που έκανε προς την ομάδα εξέλιξης όταν οδήγησε το αυτοκίνητo στα τελευταία στάδια δοκιμών πριν τις τελικές ρυθμίσεις ανάρτησης και ηλεκτρονικών.

 

Το ολοκαίνουριο i20 N, το ανανεωμένο i30 N και το πολλά υποσχόμενο Kona N, ήταν διαθέσιμα για γύρους στη πίστα. Με το ενδιαφέρον λογικά να εστιάζεται στο πρώτο και στο τελευταίο. Όχι μόνο γιατί είναι εντελώς νέα μοντέλα, αλλά γιατί είναι και τα πρώτα της μάρκας στις δύο κατηγορίες. Αυτή των μικρών GTI και των σπορ SUV, αντίστοιχα.

Το i20 Ν επιβεβαιώνει στην πράξη όσα υπόσχονται ο προδιαγραφές και η εμφάνισή του. Ακριβές, ελαφρύ, σφιχτό, κυριολεκτικά «το φοράς». Έχει υψηλό όριο, είναι ασφαλές και προβλέψιμο αλλά ταυτόχρονα διασκεδαστικό και ρυθμίσιμο. Με 204 ίππους και 275 Nm ροπή για 1.190 kg έχει την κορυφαία αναλογία kg/PS στην κατηγορία. Και ταυτόχρονα την ιδανική ισχύ σε σχέση με τις δυνατότητες του πλαισίου. Έτσι ώστε το ένα να μην ξεπερνά το άλλο, αλλά σε αρμονία να βοηθούν τον οδηγό να ανακαλύπτει το όριο και να κινείται σε αυτό, γύρο με το γύρο.

 

Το παραπάνω σχόλιο δεν διατυπώθηκε στη διάρκεια των γύρων με το i20 N. Αλλά μετά τις πρώτες δύο τρεις στροφές στο τιμόνι του i30 N. Μεγαλύτερο, βαρύτερο και πιο δυνατό, το νιώθεις να κινείται περισσότερο. Φτάνεις με  περισσότερα στη στροφή, νιώθεις περισσότερο τη μεταφορά βάρους στα φρένα και στην είσοδο, θέλει περισσότερη υπομονή με το γκάζι. Παρότι και εδώ το μπλοκέ κάνει εξαιρετική δουλειά, βάζοντας τη δύναμη στο δρόμο.
Όπως και το προηγούμενο i30 N, και αντίθετα με πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας, εμπλέκει τον οδηγό στη διαδικασία. Σε κάνει να νιώθεις σημαντικός και εν τέλει αυτό είναι που σε κάνει να απολαμβάνεις την εμπειρία. Η κλιση είναι περιορισμένη, ο έλεγχος του αμαξώματος εμπνέει αυτοπεποίθηση, αλλά ταυτόχρονα νιώθεις την ουρά ζωντανή, πρόθυμη να συμμετάσχει στο παιχνίδι της τοποθέτησης.

 

Ο 2λιτρος τούρμπο κινητήρας αποδίδει πλέον 280 ίππους (από 275) στην έκδοση Performance, ενώ η ροπή φτάνει τα 392 Nm. Ο όρος “flat power” χρησιμοποιείται συχνά στη γλώσσα της Hyundai για να περιγράψει όχι απλώς την κορυφή, αλλά το οροπέδιο ισχύος και ροπής. Οι μέγιστες τιμές διατηρούνται σταθερές από τις 5.500 ως τις 6.000 rpm (ιπποδύναμη) και από τις 2.100 ως τις 4.700 rpm (ροπή).

Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT, ένα από τα καινούρια χαρακτηριστικά του ανανεωμένου i30 N, είναι τέλεια συγχρονισμένο με τη διάθεση του οδηγού να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυναότητες του κορυφαίου συνδυασμού πλαίσιο-κινητήρας.



Δύσκολα θα σου αρνηθεί κατέβασμα, ακόμη και οριακό. Και ανεβάζει με μια κλοτσιά που σου δίνει την ξεχασμένη σχεδόν αίσθηση της «καρφωτής» αλλαγής, ενισχύοντας την αίσθηση της εντυπωσιακής έτσι κι αλλιώς επιτάχυνσης. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 km/h σε 5,4” για την έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 5,9” για το χειροκίνητο, τιμή έτσι και αλλιώς βελτιωμένη κατά 0,2” σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Τα φρένα αποδεικνύονται αντάξια των περιστάσεων, με την κορυφαία τους δύναμη και αντοχή να παραμένει αναλοίωτη στο πέρασμα των γύρων. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στην ανάρτηση έχου στόχο υψηλότερο κράτημα χωρίς όμως το i30 N  να χάσει τη ρυθμίσιμη συμπεριφορά του στο όριο.

Το Kona Ν θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει την έκπληξη της ημέρας. Διατίθεται αποκλειστικά προσθιοκίνητο και παρότι επισήμως θεωρείται ένα σπορ SUV είναι περισσότερο ένα ελαφρώς υπερυψωμένο σπορ hatchback. Τουλάχιστον από άποψη οδικής συμπεριφοράς.

 

Υπό πίεση, στην πίστα, νιώθεις ελάχιστα αυξημένη την κίνηση του αμαξώματος πάνω στην ανάρτηση. Λίγο μεγαλύτερη κλίση στις στροφές, λίγο περισσότερη βύθιση στα φρένα. Από την άλλη, αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό κάνει την ουρά να ελαφρώνει και το ζύγισμα ίσως και πιο ευχάριστο σε σχέση με το i30 N με το οποίο μοιράζονται τα βασικά μηχανικά μέρη. Η αίσθηση δύναμης είναι αντίστοιχη.
Ο ήχος του κινητήρα έχει ευχάριστη χροιά, με το Sport πρόγραμμα και σε παρασύρει να πιέσεις. Η αίσθηση του τιμονιού εμπνέει εμπιστοσύνη και σε συνδυασμό με τη χαμηλή θέση οδήγησης και την πολύ καλή στήριξη που προσφέρει το κάθισμα νιώθεις συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο. Έχεις όλη την πληροφορία για να πιέσεις όπως με ελάχιστα άλλα compact SUV θα τολμούσες ή θα είχες τη διάθεση να κάνεις.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...