Ford Mondeo EcoBoost

Ολικά αναβαθμισμένο, πιο πλήρης γκάμα κινητήρων, προσεχώς και 1.6Τ

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Οπτική ανανέωση, με προσθήκη νέων κινητήρων και βελτιώσεις στο εσωτερικό. Διαθέσιμο στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς, μαζί με την νέα έκδοση 1.6 turbo

Τεχνολογικό κρεσέντο στο νέο Mondeo
  • Lane Departure Warning

Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί μια εμπρόσθια κάμερα για να παρακολουθεί συνεχώς το δρόμο και να ελέγχει  πού βρίσκεται το αυτοκίνητο σε σχέση με τις διαγραμμίσεις της λωρίδας κυκλοφορίας. Αν ανιχνεύσει ότι ένας τροχός πλησιάζει τη διαγράμμιση, ο οδηγός προειδοποιείται με ένα κραδασμό μέσω του τιμονιού. Η ευαισθησία του συστήματος έχει ρύθμιση δύο σταδίων ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού, ενώ η ένταση της προειδοποίησης  προσαρμόζεται επίσης στις επιθυμίες του.

 

  • Driver Alert

Το Driver Alert υπολογίζει το επίπεδο εγρήγορσης του οδηγού με βάση πληροφορίες που συγκεντρώνει η εμπρόσθια κάμερα και το βαθμό περιστροφής του οχήματος και τις προβάλλει στην οθόνη του ταμπλό όταν ζητηθεί. Αν το επίπεδο εγρήγορσης πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο σημείο – για παράδειγμα αν ο οδηγός έχει κουραστεί και είναι έτοιμος να κοιμηθεί – τότε ηχεί ένα προειδοποιητικό σήμα και μία προτροπή για ξεκούραση.

 

  • Auto High Beam

Το νέο σύστημα μεγιστοποιεί τη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των προβολέων για βελτίωση της ορατότητας του οδηγού τη νύχτα. Επίσης χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για την ανίχνευση πηγών φωτός εμπρός από το αυτοκίνητο, ενώ σε περίπτωση επερχόμενων οχημάτων αλλάζει αυτόματα σε μεσαία σκάλα για να μη «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς. Επιπρόσθετα το σύστημα ανιχνεύει τα πίσω φώτα των προπορευόμενων οχημάτων, ακόμα και τα πιο δυσδιάκριτα, ενώ η μεγάλη σκάλα απενεργοποιείται αυτόματα σε αστικές περιοχές.

 

  • Smart Regenerative Charging

Το σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας του νέου Mondeo χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία για να διασφαλίσει τη συνεχή φόρτιση της μπαταρίας, εκμεταλλευόμενο τις φάσεις της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης. Μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική, χωρίς κατανάλωση πρόσθετου καυσίμου.

 

  • Active Grille Shutter

Πρόκειται για ένα ενεργό πτερύγιο, που τοποθετείται ακριβώς εμπρός από το ψυγείο στον προφυλακτήρα και ανοίγει και κλείνει αυτόματα σε 15 διαφορετικές θέσεις ανά γωνίες 15 μοιρών, μεταβάλλοντας τόσο τη συνολική αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου όσο και το επίπεδο ψύξης του κινητήρα. Όταν είναι τελείως κλειστό μπορεί να βελτιώσει την αεροδυναμική αντίσταση μέχρι και 6%. Περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των  2.0 λίτρων EcoBoost και Duratorq TDCi ενώ μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα.

 

  • Ford Eco Mode Driver Information System

Πρόκειται για ένα νέο λογισμικό που είναι ενσωματωμένο στον πίνακα οργάνων του νέου Mondeo και σχεδιασμένο για να παρέχει χρήσιμες και ρεαλιστικές συμβουλές οικολογικής οδήγησης. Παρακολουθεί βασικές παραμέτρους σχετικές με τη βέλτιστη κατανάλωση, όπως η αλλαγή ταχυτήτων, προνοητικότητα οδηγού (οδήγηση όσο το δυνατόν πιο σταθερά και ομαλά) και οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με την πιο αποδοτική ταχύτητα. Το σύστημα καταγράφει ακόμα και μικρές διαδρομές με κρύες εκκινήσεις. Με αυτόν τον τρόπο το Ford Eco Mode παρέχει στον οδηγό ένα συνεχές ατομικό «σκορ» οικονομίας καυσίμου και πληροφορίες για το πόσo οικονομικά οδηγεί .

γλυκά
  • Ανανεωμένη εμφάνιση
  • Πλήρης γκάμα κινητήρων
  • Βελτιώσεις στο εσωτερικό
  • Νέος 2.2 TDCi
  • Νέα στοιχεία εξοπλισμού

 

ξυνά
  • Βάρος αμαξώματος

 

Την εκπροσώπηση στα μεσαία οικογενειακά, με βλέψεις και στην πιο μεγάλη κατηγορία, έχει αναλάβει για την Ford το πληθωρικό Mondeo τελευταίας γενιάς. Ακολουθώντας την αναβάθμιση των S-Max και Galaxy,  το ανανεωμένο Mondeo ακολουθεί στο ίδιο μοτίβο με μικρές εξωτερικές αλλαγές, νέες τεχνολογικές εφαρμογές και επεμβάσεις ουσίας στα μηχανικά μέρη.

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, χαρίζουν μια πιο πολυτελή παρουσία, ισχυροποιώντας το Mondeo απέναντι στον ανταγωνισμό. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες είναι ανασχεδιασμένοι, ένα νίκελ πλαίσιο περιβάλλει τα παράθυρα των πλαϊνών θυρών στις πιο ακριβές εκδόσεις, τα πλαϊνά φλας έχουν μετακομίσει στους καθρέπτες, ενώ το πρωταρχικό ρόλο στην μεταμόρφωση του Mondeo, έχουν τα φώτα τεχνολογίας LED. Τα τελευταία βρίσκουν εφαρμογή εμπρός σαν φώτα ημέρας, πάνω από τους προβολείς ομίχλης, ενώ χαρακτηρίζουν τα πίσω ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα.  Οι ζάντες αλουμινίου ακολουθούν την σχεδιαστική λογική του «Kinetic Design» που χαρακτηρίζει ολόκληρο το Mondeo και για πρώτη φορά φτάνουν προαιρετικά, σε διάσταση τις 19 ίντσες.

Βελτιώσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό, όπου η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή, δείχνει και είναι βελτιωμένη. Οι ταπετσαρίες στις πόρτες, η νέα κεντρική κονσόλα, ο νέος πιο ευανάγνωστος και λειτουργικός πίνακας οργάνων και η γενικότερη αίσθηση στην καμπίνα εκπέμπουν πρόοδο. Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης είναι νέο και συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα, στις πιο ακριβές εκδόσεις. Προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης και κάμερας οπισθοπορείας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EcoBoost και TDCi στην μάχη των οικονομικών επιδόσεων

Το βασικό ενδιαφέρον για το ελληνικό κοινό, έχουν αναμφίβολα οι κινητήρες βενζίνης. Τα ατμοσφαιρικά σύνολα Duratec 1.6 και 2.0 λίτρων, κρατούν το ρόλο τους, με την γκάμα να συμπληρώνεται με τον 4κύλινδρο 2.0 λίτρων turbo. Ο EcoBoost διαθέτει πλέον εκτός από την έκδοση των 203 ίππων, που εξόπλιζε ήδη το Mondeo και μια πιο «ψυχωμένη έκδοση» 240 ίππων με μέγιστη ροπή 340 Nm (360 Nm με οverboost), απόρροια διαφοροποιήσεων στην πολλαπλή εισαγωγής και την χαρτογράφηση. Ενσωματώνοντας μεταβλητό χρονισμό στους εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής (TiVCT), άμεσο ψεκασμό και ένα turbo της Borg Wagner καταφέρνει να χαρίσει εξαιρετικές επιδόσεις στο Mondeo. Tα 100 km/h από στάση έρχονται σε 7.5 sec και η τελική είναι 246 km/h σύμφωνα με τα στοιχεία της Ford. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται ταυτόσημη με την έκδοση των 203 ίππων, 7.7 lt/100km, με τις εκπομπές CO2 να είναι 179 gr/km. Η έκδοση των 240 ίππων ενσωματώνει το σύστημα  «Sound Symposer» που αρχικά εξελίχθηκε για τα Ford Focus ST και RS. Το σύστημα αυτό ενισχύει ορισμένες απολαυστικές ηχητικές συχνότητες του κινητήρα που μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας, χρησιμοποιώντας μια ειδική διάταξη στην πολλαπλή εισαγωγής.

Όποια από τις δύο εκδόσεις του δίλιτρου EcoBoost και αν προτιμήσει κανείς, θα απολαύσει τις υπηρεσίες του αυτόματου κιβωτίου PowerShift. Με κλασσική αρχιτεκτονική κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, εξελιγμένο σε συνεργασία με την Getrag, διαθέτει 6 σχετικά μακριές σχέσεις και περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των EcoBoost εκδόσεων 2.0 λίτρων (προαιρετικό 2.0 TDCi 140-163 ίππων). Επιπροσθέτως, διαθέτει πρόγραμμα σπορ λειτουργίας το οποίο προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σε υψηλότερες στροφές, ενώ στα κατεβάσματα οι αλλαγές γίνονται πιο γρήγορα.

Όσον αφορά τους κινητήρες πετρελαίου, εκτός από των TDCi των 2.0 λίτρων, ο οποίος διατίθεται σε τρεις παραλλαγές απόδοσης 115, 140 και 163 ίππων, την γκάμα συμπληρώνει και ένας νέος 2.2 λίτρων κινητήρας. Ο 2.2 Duratorq TDCi αποδίδει 200 ίππους και 420 Nm ροπής (450 Nm με overboost). Η εξελιγμένη διάταξη έγχυσης του πετρελαίου, αναπτύσσει πίεση μέχρι και 1800bar. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και καταναλώνει σύμφωνα με την Ford μόλις 6.0 lt/100km (159 gr/km CO2)

Στα σκαριά είναι και η νέα πολυαναμενόμενη έκδοση EcoBoost 1.6 turbo, της οποίας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμα. Ο νέος κινητήρας, που ταιριάζει καλύτερα με τα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, αναμένεται στο τέλος της χρονιάς, την ίδια περίοδο που και οι υπόλοιπες εκδόσεις του Mondeo facelift θα είναι διαθέσιμες στη χώρα μας.

 

Οι αλλαγές στο δρόμο

Από τη θέση του οδηγού, εκτιμάς την ανανεωμένη εικόνα στο εσωτερικό. Ο νέος πίνακας οργάνων και η βελτιωμένη συναρμογή δημιουργούν τα πρώτα θετικά στοιχεία. Οδηγώντας σε γερμανικό έδαφος, γύρω από το Μόναχο, τη δυνατή έκδοση EcoBoost των 240 ίππων, ανακαλύπτεις ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Η ροπή του κινητήρα ξεπερνά το βάρος του αμαξώματος, δίνοντας στον οδηγό μια γεμάτη καμπύλη ροπής, η οποία θυμίζει ατμοσφαιρικό σαφώς μεγαλύτερης χωρητικότητας. Το αυτόματο κιβώτιο PowerShift συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα, η λειτουργία του είναι καλή, αλλά στέκεται ένα σκαλί πίσω από τα κορυφαία του είδους. Γενικότερα, το νούμερο των 240 ίππων του κινητήρα, μοιάζει να μην μεταφέρεται σε αίσθηση στον οδηγό, κυρίως λόγο βάρους και γραμμικής λειτουργίας, αλλά σίγουρα οι επιδόσεις αποτελούν ένα από τα δυνατά χαρτιά αυτής της έκδοσης του Mondeo.

Ευχάριστη έκπληξη είναι ο 2.2 λίτρων TDCi , των 200 ίππων, ο οποίος σε κερδίζει με την ροπή του και το σχετικά ευρύ φάσμα λειτουργίας για diesel, παραμένοντας εξαιρετικά ήσυχος και με ελάχιστους κραδασμούς. Δείχνει να χειρίζεται άριστα το βάρος του Mondeo και αποδεικνύεται «λαχείο» για ένα οικονομικό ταξίδι.

Η ποιότητα κύλισης και η άνεση του Mondeo έχουν βελτιωθεί, οι μηχανικοί της Ford δούλεψαν πάνω σε αυτό, μην θέλοντας παράλληλα να επηρεάσουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Στις πλούσιες εκδόσεις η ενεργητική ανάρτηση σου δίνει την δυνατότητα τριών επιλογών Comfort, Normal, Sport, με τις δύο ακραίες ρυθμίσεις να μεταβάλλουν αισθητά την απόκριση της. Στην πράξη, το Mondeo, είναι σταθερό, στέκεται σωστά στο δρόμο, θέτοντας ως πρωταρχικό ρόλο την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Αγαπά το ταξίδι, ενώ σε αυτή την νέα υλοποίηση του, η άνεση, μοιάζει να είναι λίγο πιο τονισμένη, εις βάρος της αίσθησης στο δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα, δεν προβληματίζουν, το εμπρός μέρος εμπνέει εμπιστοσύνη, με τα ηλεκτρονικά να «θωρακίζουν» τη συμπεριφορά του.

συμπέρασμα

Με φρέσκα στοιχεία και βελτιώσεις ουσίας, το νέο Mondeo ακολουθεί τις εξελίξεις στην κατηγορία. Αναβαθμισμένο ποιοτικά μέσα-έξω, ψάχνει ένα σαφώς πιο premium χαρακτήρα, χωρίς να χάνει την πρακτικότητα του. Οι νέοι κινητήρες και το κιβώτιο PowerShift προσφέρουν επιδόσεις και την τεχνολογική ταυτότητα που του έλειπε. Ο αναμενόμενος EcoΒoost των 1.6 λίτρων και η οικονομική πολιτική της εταιρείας, θα ενορχηστρώσουν την πορεία του στην ελληνική αγορά.

Mondeo facelift

Mondeo facelift interior

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...