ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Kia Ceed

Μετά από τρεις γενιές στην Γηραιά Ήπειρο το Ceed δικαιωματικά παίρνει το «βάπτισμα» του Ευρωπαίου πολίτη

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το 2006 η Kia με το cee’d χάραξε νέα πορεία στο χάρτη. Στόχευσε στη Ευρώπη με ένα προϊόν ξεχωριστό, προσεγμένο, με προδιαγραφές «δικές μας», που ούτε οι… ειδικοί δεν μπορούσαν να πιστέψουν σε πρώτη φάση ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της κορεατικής φίρμας έβαλε το νερό στο αυλάκι και από τότε κύλισαν τόνοι και τόνοι με τη φίρμα να παίρνει μια ξεκάθαρα ευρωπαϊκή ταυτότητα.

Σήμερα 12 χρόνια μετά το cee’d περνάει στην τρίτη γενιά του και δικαιωματικά πλέον μπορεί να αποκαλείται και με τη βούλα πολίτης της Γηραιάς Ηπείρου. Σχεδιάζεται και εξελίσσεται μηχανολογικά στην Φρανκφούρτη της Γερμανία, κατασκευάζεται στη Σλοβακία και στοχεύει στις αγορές μας, με ανάλογες προδιαγραφές. Σε αυτή τη γενιά η Kia έκανε την υπέρβαση ή μήπως να πούμε κρίνοντας από την πορεία της τα αναμενόμενα βήματα προόδου. Άλλαξε μέχρι και όνομα και από cee’d έγινε Ceed (Community of Europe, with European Design), χωρίς απόστροφο πλέον.

Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την Kia και δεν μπορεί να παρά να χαίρει της ιδιαίτερης προσοχής της. Σχεδιαστικά δεν κρύβει τις στενές του σχέσεις με το μεγάλο και επιβλητικό Stinger, με την αρμονία να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Χαμηλότερο, πιο πλατύ με μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, τώρα δείχνει πιο… αθλητικό. Οι ευθείες γραμμές αντικαθιστούν τις έντονες καμπύλες του προκατόχου του, με το τη χαρακτηριστική μάσκα «μύτη τίγρης» να είναι πιο πλατιά και τις εισαγωγές αέρα πιο μεγάλες.

Στάνταρ είναι και τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «ice cube» που χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα στο μοντέλο, ενώ το προφίλ τονίζεται από τη γραμμή που το διατρέχει και την πλατιά πίσω τρίτη κολόνα. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται μια νέα πλατφόρμα K2, με το νέο Ceed να είναι τώρα 20 mm πιο πλατύ (1.800 mm) και 23 mm χαμηλότερο (1.447 mm). Το μεταξόνιο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο έμεινε ίδιο στα 2.650 mm, όπως και το συνολικό μήκος (4.310 mm), με τον εμπρός πρόβολο να είναι 20 mm πιο κοντός και αντίστροφα ο πίσω πιο μακρύς κατά 20 mm επίσης. Από την κίνηση αυτή προέκυψε κέρδος σε επίπεδο χώρων, τομέα στον οποίο έτσι και αλλιώς το Ceed ξεχώριζε. Πιο συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο έχει 395 λίτρα χώρου αποσκευών (+15 lt σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), ενώ προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν ανέσεις ανώτερης κατηγορίας.

Στο εσωτερικό έχουν γίνει μεγάλα βήματα εξέλιξης, τόσο όσον αφορά τα υλικά, όσο και την εργονομία. Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά, θέση που προδιαθέτει και ταιριάζει στον νέο, πιο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η σχεδιαστική προσέγγιση είναι πιο λιτή και δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία. Τα μαλακά υλικά κυριαρχούν στο άνω μέρος του ταμπλό, με την εικόνα να συμπληρώνει η οθόνη αφής, 7 ή 8 ιντσών που είναι το τοποθετημένη ψηλά στο κέντρο. Προσφέρει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και σε συνεργασία με την TomTom ένα σύγχρονο και ακριβές σύστημα πλοήγησης, ενώ διαθέσιμα είναι και ηχεία από την JBL που διακρίνονται για την πιστότητά τους.

Με γνώμονα την κίνηση στους ευρωπαϊκούς δρόμους οι άνθρωποι της Kia σχεδίασαν και την ανάρτηση η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το πλαίσιο είναι πιο άκμαπτο κατά 30%, ενώ και οι ρυθμίσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια, ελαστικούς συνδέσμους και αντιστρεπτικές, είναι νέες και ιδιαίτερα μελετημένες έτσι ώστε να συνδυάζει την άνεση με τη σπορ αίσθηση, προάγοντας τη δεύτερη. Στην πράξη και οδηγώντας στο επαρχιακό δίκτυο της Πορτογαλίας διαπιστώσαμε ότι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε επίπεδο άνεσης και κυρίως ποιότητας κύλισης και παρά το γεγονός ότι η ανάρτηση έχει σαφέστατα σπορ προσανατολισμό.

Το στιβαρό πλαίσιο χαρίζει στο Ceed θετικό πάτημα, με το μικρομεσαίο μοντέλο της Kia να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, αφήνοντας εκτός της καμπίνας και κάθε είδους θορύβου. Το νιώθεις σε κάθε διαδρομή και ακόμα περισσότερο σε ανοιχτές όπου τα χιλιόμετρα είναι πιο πολλά. Θετικό είναι το πρόσημο των πρώτων εντυπώσεων και στα σφιχτά κομμάτια, όπου το Ceed δείχνει… υπάκουο και εύκολο. Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς με το τιμόνι που είναι κατά 17% πιο άμεσο σύμφωνα με την Kia και να προσφέρει καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, χωρίς να έχει αχρείαστο βάρος που κουράζει σε χαμηλές ταχύτητες και μέσα στην πόλη.

Για τον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές φροντίζει το σύστημα Torque Vectoring το οποίο σε συνεργασία με τα φρένα κόβει ροπή από τον εσωτερικό τροχό προκειμένου να μειώσει την υποστροφή. Μια πλούσια γκάμα τεχνολογιών ασφάλειας έχει στη διάθεσή του ο οδηγός του νέου Kia Ceed. Πιο συγκεκριμένα πέρα από τους επτά αερόσακους το μικρομεσαίο μοντέλο διαθέτει High Beam Assist για αυτόματη εναλλαγή των φώτων, Driver Attention Warning που αναγνωρίζει κόπωση του οδηγού και Lane Keeping Assist με Forward Collision-Avoidance Assist σύστημα διατήρησης της λωρίδας με αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης.

Τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 προσφέρει για πρώτη φορά το Ceed. Το Lane Following Assist να ακολουθεί μέσα στην κίνηση τα οχήματα που προπορεύονται, διαβάζοντας παράλληλα τη διαγράμμιση στο δρόμο, έτσι ώστε να κρατά το αυτοκίνητο ανάμεσα στις λωρίδες κατά την κίνησή του στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα ελέγχει το γκάζι, τα φρένα και το τιμόνι και μέσω ραντάρ διατηρεί ασφαλή απόσταση από το όχημα που βρίσκεται εμπρός του, με ταχύτητες από 0 έως 130 km/h.

Πλούσια είναι και η γκάμα κινητήρων που πληρούν ακόμα τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d TEMP. Στη βάση τοποθετείται ο ατμοσφαιρικός 1.4 MPi με 100 ίππους και 134 Nm ροπής που συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αναβαθμισμένος είναι ο μικρός τούρμπο 1.0 T-GDi με 120 ίππους και 172 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, έχοντας μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 122 gr/km. Ένας νέος κινητήρας της οικογένειας Kappa είναι διαθέσιμος με το Ceed, ο 1.4 T-GDi με απόδοση 140 ίππων και 242 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση εκτός του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων υπάρχει και η επιλογή ενός αυτόματου διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Ένας diesel 1,6 λίτρων συμπληρώνει τη γκάμα των κινητήρων και είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με απόδοση 115 και 136 ίππων. Η ροπή σε συνδυασμό με το χειροκίνητο 6άρι είναι 280 Nm ενώ με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη φτάνει τα 300 και 320 Nm αντίστοιχα για τις δύο εκδόσεις. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στα 3,8 και 4,0 lt/100 km αντίστοιχα, ενώ στην πράξη και πίσω από το τιμόνι της ισχυρότερης εκδοχής του κατά την παρουσίαση του μοντέλου στην Πορτογαλία είδαμε κατανάλωση κοντά στα 5,5 lt/100 km. Τιμή που ενισχύει τον οικονομικό χαρακτήρα αυτής της έκδοσης.

Συνολικά το νέο Kia Ceed παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους του τομείς, με την ποιότητα να είναι αυτή που χαρακτηρίζει την κατασκευή. Αυτή δεν μένει μόνο στα υλικά, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο πατάει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Παρά το σπορ προσανατολισμό του προσφέρει αξιοσημείωτη άνεση και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. Το νέο Ceed φαίνεται να έχει καλή στόφα που θα του επιτρέψει να κοιτάξει ψηλά στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Σύμμαχός του αναμφίβολα η κορυφαία 7ετής εργοστασιακή εγγύηση «από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα» που σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Στην ελληνική αγορά αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο με τις τιμές να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα πρέπει να περιμένουμε ότι θα έχει ως βάση τα 16.500 ευρώ.

 

GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

links
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ